View Full Version : Nilleuka?

ellenmaria
20-07-06, 11:19
Har søkt og lett her en halvtimes tid for å finne ut hva Nilleuke er for no! Noen som kan hjelpe meg til en tråd der det står forklart, kanskje?

Icerus
20-07-06, 11:20
Tror du kan tolke det som atkins induksjon. :D
-Icerus-

jankph
20-07-06, 11:41
Stemmer nok det, men tar jeg ikke helt feil, er det Nilles egen variant, som er någet mer ekstrem enn vanlig Atkins.

ellenmaria
20-07-06, 11:54
Kunne tenkt meg å titte på den, så setter pris på om noen vet hvor de er, at de legger den på her:rolleyes:

Aline
20-07-06, 12:39
Egentlig er den ikke så veldig mye mer ekstrem, den er bare helt etter reglene til Atkins :)

se her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9265
:)

ellenmaria
20-07-06, 12:44
:) TUUUUUUSEN TAKK! Har egentlig bestemt meg for det FØR jeg visste hva det er, men er så frøktli nysjerrig bare :)

Nille
20-07-06, 12:52
Stemmer nok det, men tar jeg ikke helt feil, er det Nilles egen variant, som er någet mer ekstrem enn vanlig Atkins.

Nei det er ikke MIN variant. Det ER Atkins Induksjon, hvor man følger reglene til pu kt og prikke m.h.t. søtstoff og melkeprodukter. (Atkins har nemlig satt noen grenser der). Da valgte de å kalle det for Nille-uka.... ikke MIN feil altså ! :)

...også er det visst noen som har valgt å kutte ut alt søtstoff og kaller det fremdeles Nille-uka..... fremdeles ikke min feil ! :)

jankph
20-07-06, 13:29
Nei det er ikke MIN variant. Det ER Atkins Induksjon, hvor man følger reglene til pu kt og prikke m.h.t. søtstoff og melkeprodukter. (Atkins har nemlig satt noen grenser der). Da valgte de å kalle det for Nille-uka.... ikke MIN feil altså ! :)

...også er det visst noen som har valgt å kutte ut alt søtstoff og kaller det fremdeles Nille-uka..... fremdeles ikke min feil ! :)

Takktakk for oppklaringen...det var bare så logisk å slutte seg til at Nille-uka hadde med brukernavnet ditt å gjøre...men det gjør meg bare enda mer nysjerrig på hvorfor 'Nille'-uka??

Aline
20-07-06, 13:33
Fordi nille nok er den i norge som følger Atkins mest "by-the-book" og som sikkert også kan mest om Atkins i norge :)

Melania
20-07-06, 18:26
Oppsummerer jeg :) :

JEg er vel en av de som har vært med på å løfte begrepet ta en Nille fram, for når alt stopper opp kommer Nille med følgende råd:
- Ikke kunstigesøtsoffer
- Kutte mest mulig ned på melkeprodukter
- Ikke kaffe
- Masse vann ca 2,5l pr dag

Da jeg hadde stått stille (sller det vil si frem og tilbake) i 4 uker var jeg superfrustert, Nille kom med overstående råd. Og etter en uke (med mensen også) raste jeg ned. Tror masse vann kom ut, og det hele føltes litt ut som en renselses kur.

Karin
29-07-06, 04:07

Nei, ikke din feil - fordi det ikke er feil! Det er kjemperiktig!

Så hurra for deg - og for Nille-uka! Skal ha meg en sånn snart jeg.

Dippsey
09-04-08, 12:19
Ok...vekta mi står også stille:(...spiser ikke søtstoff, men spiser en del ost, ca 70 gr om dagen...Kan dette være grunnen???