Siljevanilje
23-07-06, 18:07
jeg har fått migrene nå, og har kun spist ca 3-4 g kh idag. har dette en sammenheng?? har pælma på med vann, tatt magnesium, skal en ekstra dose udos og spise litt nå snart.
jeg har fått migrene nå, og har kun spist ca 3-4 g kh idag. har dette en sammenheng?? .
JA !! :D
Siljevanilje
23-07-06, 18:34
ok ok ok, jeg spiser salat nå.. d må vel være godkjent.
Siljevanilje
23-07-06, 18:46
ok salaten min besto av 1 halvstor tomat, ca 60 g agruk og 10 blader med baby spinat. og kremet tomat/oliven dressing. merker en gradvis bedring i hodet. og er nå oppe i 8 kh.. jippi.
Jeg får alltid vondt i hodet i overgangen fra karbeforbrenning til fettforbrenningsfasen. Det varer gjerne ett par dager.
Ellers så har vi erfart i heimen at lavkarbo minsker migreneanfallene. I den perioden sambo var " flink" og spiste lavkarbo (karber med lav GI) hadde han så og si ikke migrene. Ellers har han migrene et par ganger i mnd nesten....:eek:
donjuanwannabe
24-07-06, 11:26
Jeg får alltid vondt i hodet i overgangen fra karbeforbrenning til fettforbrenningsfasen. Det varer gjerne ett par dager.
Jeg også!
Ellers så har vi erfart i heimen at lavkarbo minsker migreneanfallene. I den perioden sambo var " flink" og spiste lavkarbo (karber med lav GI) hadde han så og si ikke migrene. Ellers har han migrene et par ganger i mnd nesten....:eek:
:ja: men om man allerede ER i ketose og spiser for lite (slik som 6-7 karber) vil kroppen reagere på samme måte, - og man får vondt i hodet.
Samme erfaring her.. For lite mat gir hodepine og for lite vann gir hodepine og for lite karber gir megahodepine... ;)