View Full Version : Har vært hos tannlegen !


Nille
06-05-04, 15:45
Vet ikke om dette er den rette plassen for dette innlegget, men jeg har altså vært hos tannlegen i dag. Det i seg selv er vel ikkeno å skrive om, men det tannlegen sa var veldig interessant !

Jeg har vært plaget med skikkelig mye tannstein i mange år. har derfor fått til tannrens hver 6 mnd fordi det rett og slett ble så mye og så vondt å fjerne da jeg gikk skjeldnere.

Idag spør tannlegen om jeg har lagt om kosten eller om jeg pusse tennene anderledes, - gjør noe annet spesielt ?? Jeg spurte hvordan det....og tenkte at nå kommer det noe dritt igjen, tennene holder på å falle ut, tannskjøttsykdommen er langt fremskreden og jeg må ha skallfasetter på alle tennene....(har da sett på TV) men nei, han svarte:

DU HAR IKKE TANNSTEIN I DET HELE TATT !! IKKE EN ENESTE FLEKK !!!

Jeg sa som sant er at jeg har kuttet ut sukker, mel, pasta, poteter og andre stivelseholdige matvarer. I tillegg har jeg sluttet med all brus (selv light utgaver), te er kuttet til minimum og kaffe har jeg aldri drukket. At jeg spiser masse rent kjøtt (av alle typer) med og uten fett, masse grønnsaker, spesielt broccoli + salater, etc etc. ÅÅÅÅja, sa han Atkins !!! :rodme:

Han sa at det var dietten min som gjorde at tannsteinen var borte !! Tannkjøttet var perfekt og alt var bare fryd&gammen !

Jeg har gått til denne tannlegen i over 30 år. Siste årene 2 ganger pr år, - og det er første gang jeg ikke har tannstein. Sist gang (i november) skrøt han fordi han kunne se jeg hadde sluttet å røyke og drikke så mye te (3-4 kanner til dagen) på grunn av at belegget var borte. Nå er tannsteinen borte.... I november hadde jeg allerede gått på strickt Atkins i 1/2 år, så det må være en langtidseffekt at tennene blir bedre.....

Ville bare gi beskjed om denne ekstragevinsten !

PS Jeg har spist low carb i mange år, - men ikke så low som nå !!

HP
06-05-04, 15:50
Jeg også har merket kraftig bedring i munnhulen! :D

Aldri mer plyshtenner!!! :D :D :D

Enda en heldig bivirking!
(Og et viktig symptom på at det "riktige" kostholdet (SEF) er feil... :p )

Summer
06-05-04, 16:49
Så flott Nille!:)

Jeg også har merket kraftig bedring i munnhulen! :D

Aldri mer plyshtenner!!! :D :D :D

Skriver under på denne jeg...:)

Iset
06-05-04, 16:50
Oj så bra!!! Jeg har også slitt endel med tannkjøttproblemer (ligger i familien) og tannstein. Kanskje det blir bedre nå? :)

Carbokiller
06-05-04, 19:20
hipp hurra!!:snill: Så utrolig flott da!! Håper min tannlege sier det samme....

mofe
31-12-04, 03:10
Ah, genial nyhet! :) Enda en grunn til å kjøre lavkarbo! :)

Aline
31-12-04, 11:43
har også merket at plysjtennene er borte og det er så deilig!!!!!!! :)

godt å høre at det hjelper på alle andre tannplager også!!!! :D :D