Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   20 kg ned? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42269)

Andrine84 11-05-11 17:45

Sv: 20 kg ned?

Æsj, hadde bare gått ned 400g i går, og da 2,4 totalt.
Nå har jeg begynt å gå turer også og håper på bedre resultat neste uke.

Den sjokoladen fra sukkerfritt.no, er den ok?

pelli 11-05-11 18:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1103986)
Bruk diett.no! Den har vært veldig hjelpsom for meg, og jeg går mest og raskest ned i vekt når jeg er flink å bruke den :) 75% fett, 20% protein og maks 5% karbo, da har du en fin fordeling og du vil gå ned i vekt.

takk! det er notert :D bruker kostholdskalkulatoren på somebodey.no :)

men sånn erfaringsmessig... hvor raskt går det nedover til å begynne med egentlig? Føler at jeg trenger en skikkelig motivasjon, og hva er ikke bedre enn at man ser at det gir resultater etter bare noen dager!?

Regret 11-05-11 18:27

kommer helt an på hvor stor du er, hvor fort du kommer i ketose, om du drikker nok vann osv, masse faktorer. Jeg hadde normal bmi men var på nippet å tippe overvekt, jeg gikk ned 200g første dagen etter å ha kommet i ketose og 1,2kg i løpet av den første uka. Da fulgte jeg eksempelmenyen i ketolyseboka. Uke nr 2 begynte det å stoppe opp og har gått kjempetregt siden den gang. 100-400g i uka er ikke uvanlig.

Lisa-pyon 11-05-11 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pelli (Innlegg 1103984)
Her kommer jeg også!! :D må da gå fint med 20 kg ned!? Er det noen som regner kcal i det heletatt på ketolyse? Eller holder øye med hvor mye fett en inntar per dag?

Tenker å holde karbohydratinntaket på 10 gram per dag, men hadde vært fint å vite om jeg burde føre noe regnskap på fett og proteiner også!

sola skinner og terrassen står klar med reker, hvitløksrømme og deilig salat :p

du skal i utgangspunktet ikke trenge å telle kcal. Fordi fettforbrenning bruker mer energi enn karbo-forbrenning. Men får du en stans i vektnedgangen over lengre tid, så er det lurt å kanksje sjekke litt hvor mye kcal man har i seg illøpet av en dag. Men ikke noe å tenke på hvis det går nedover på vekta iallefall:)

Lisa-pyon 11-05-11 22:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pelli (Innlegg 1104007)
takk! det er notert :D bruker kostholdskalkulatoren på somebodey.no :)

men sånn erfaringsmessig... hvor raskt går det nedover til å begynne med egentlig? Føler at jeg trenger en skikkelig motivasjon, og hva er ikke bedre enn at man ser at det gir resultater etter bare noen dager!?

Jepp, somr egret sier. Spørs hvor mye du har å ta på, jo nærmere normalvekten jo saktere går det;/ jeg gikk ned 8kg de første 2 mnd og nå har det nesten stoppa opp;p

pelli 12-05-11 12:26

Nå har jeg satt opp hva jeg skal spise i dag. Endte opp på en fordeling av karbohydrater 3,5 %, proteiner 51,2% og fett 42,8%...

For sikkerhetens skyld har jeg ikke oversteget kaloribehovet mitt

Det jeg nå lurer på, er om det vil utgjøre noen forskjell fra andre som prøver å komme i ketose - hvis jeg har nesten halvt om halvt med proteiner/fett? Karbohydratinntaket vil jo bare være 7,4 gram.....
:confused:

Regret 12-05-11 12:35

Jeg hadde heller prøvd å fått opp fettet og ned med proteinet. Det er det mest optimale for vekttap i ketose og særlig ketolyse. Det skal ikke mer enn 1-2 ss cocosa til før du får den fordelingen, og da går ikke karboene opp noe mer heller. 75% fett, 20% protein.

Lisa-pyon 12-05-11 15:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pelli (Innlegg 1104705)
Nå har jeg satt opp hva jeg skal spise i dag. Endte opp på en fordeling av karbohydrater 3,5 %, proteiner 51,2% og fett 42,8%...

For sikkerhetens skyld har jeg ikke oversteget kaloribehovet mitt

Det jeg nå lurer på, er om det vil utgjøre noen forskjell fra andre som prøver å komme i ketose - hvis jeg har nesten halvt om halvt med proteiner/fett? Karbohydratinntaket vil jo bare være 7,4 gram.....
:confused:

Pass på å få nok karbs også så kroppen ikke går i sparing;-)

*marion* 13-05-11 13:30

Da har eg veid meg alså å er faktisk 4,6kg lettere på 2 uker å 10 cm smalere rundt magen =)
:)

Lisa-pyon 13-05-11 16:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av *marion* (Innlegg 1105539)
Da har eg veid meg alså å er faktisk 4,6kg lettere på 2 uker å 10 cm smalere rundt magen =)
:)

så bra:D:D

Peppa Gris 16-05-11 12:47

Jeg ville nok ikke hatt halvt om halvt med protein og fett nei. Det skal ikke mye til for å få rett fordeling.

Jeg teller både karber, fordeling og kcal. Det siste mest for å spise nok.

Siden jeg må inn i ketose igjen etter en supersprekk føler jeg meg passe bedriten. Erfaringsmessig er det heldigvis bare slik første dagene. Gleder meg til lilla stix igjen. Og vektnedgang, ikke oppgang ;)

*marion* 18-05-11 10:06

Hadde en skikkelig utskeielse i går å tenkte oi oi det her går på tryne , men nei da har gått ned enda et halvt kilo eg da *jippi*

Regret 30-05-11 21:01

Hvordan går det med dere? :)

marinor 30-05-11 21:54

Hei tror jeg henger meg på her. Selv har jeg 20,5 kg til som skal av. har gått ned 6,5 til nå på 5 uker. Har begynt å få noen komentarer på at jeg har mistet noen kg, noe som er veldig inspirerende.

Lisa-pyon 31-05-11 05:09

Hiv deg på:) jo flere jo bedre:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.