![]() |
Sv: Maiskravletråden 30+
SÅ bra madamode :)
gratulerer!!! |
Sitat:
|
Jippi :) Det er flott!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
I morgen skal jeg på hyttetur. Kjenner jeg både gleder og gruver meg til det! Synes ikke det er moro å lage mat sammen med andre når jeg spiser så annerledes, ihvertfall ikke så mange måltider på rad.
Vi skal spise brød og ta med pålegg til alle måltider unntatt middag, der aner jeg ikke hva som blir servert. Ser for meg å spise knekkebrød og pålegg og kanskje ha med meg en salat, kanskje litt omelett. Å ikke spise så mye karb kan jeg sikkert klare, men hvordan kan jeg få opp fettprosenten uten å få merkelige blikk? Jeg er den eneste overvektige der, OG i tillegg få oppmerksomhet fordi jeg spiser "usunt" frister lite... Vurderer å ta med meg litt kokosfett og paranøtter så jeg får opp fettprosenten. Ellers er jeg usikker på hva jeg kan ta med. Noen som har tips? På fredag serveres det sodd. Er det "frekt" å ta med noe annet uten å si fra på forhånd? Noen tips på hva jeg kan ta med som ikke trengs oppvarming? Jeg tenker salat med dressing, kanskje noen egg og. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sto i mot vaflene på bridgen i kveld."Stolt av meg sjøl" (fant ikke en smiley som var sånn) |
Blææææ!
Jeg er så utrolig let å demotivere... På mandag snikveide jeg meg g da veide jeg 103,4kg idag stoppet vekten på 104,4. Det er firtsatt nedgang siden forrige fredag og med en normalkarbo dag på 17.mai så kan man jo ikke forvente mirakler MEN jeg blir uansett demotivert. Dessuten har tanterød fortsatt ikke kommet (nei, ikke gravid har bare en utrolig rotete syklus) men jeg føler meg som et PMSmonster hver dag. Motviasjon kom til meg for her skal du motstand møte! |
Jeg har funnet lavkarbo sursild i butikken! Oh happy day! *danse rundt*
Pluss vært på mitt første møte med min nye lege, som virker kjempegrei, og sa jeg er flink, og skal hjelpe meg å finne ut om jeg har PCOS. |
Sursild som i godteri eller matfisk ? :)
|
Endelig er vannet på vei ut igjen. Var ganske tungt å legge seg i går.
Skal straks gjøre fredagsvasken og så kose meg med en kopp te. Skal på middag med noen venninner i morgen. Vi skal spise meksikansk mat. Ja, det blir spennende. Blir ingen hvetetortilla, ris eller mais. Ikke så glad i bønner heller, men det går seg til. |
Sitat:
|
Hjemme fra noen fantastiske dager i Roma. Hadde ikke gått opp i ferien, på tross av at jeg har spist dessert/is og drukket en del cappucino. Jeg var ikke i ketose i gårkveld, men nå har jeg laget meg en omelett med italiensk salami og parmesan. NAM! Nå er det striskjorte og havrelefse (ikke i bokstavelig forstand). Ingen flere utskeielser. Og jeg ønsker meg ismaskin, så jeg kan lage meg min egen divine pistasjis og rom med sjokoladebiter. Mmmmmmmmmm :D
Og nå skal jeg snart på jobbintervju :D Wish me luck! |
Lykke til vimsen! Og velkommen hjem!
|
Baah. Skulle ønske jeg likte å gjøre husarbeid! Vi oppholder oss på jobbleiligheten til mannen oppi nord, to timer fra bodø (Jeg er fra tønsberg..) Og det synes at han har bodd alene her for å si det sånn :P Maaasse å sette igang og vaske og fikse.
|
Lykke til Vimsen! :)
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitter her og filosoferer litt. Jeg veit jeg skal leve resten av livet på lavkarbo, og det syns jeg er helt greit. Nå som jeg har nærma meg sluttmålet mitt, har jeg hatt større og større sprekker. Er det for skummelt for meg å lykkes med dette og bli "normal"? Hvem er jeg egentlig? Jeg har alltid vært "hun blide, tjukke jenta". Jeg syns det er plagsomt med alle som kommenterer hvordan jeg nå ser ut, og som spør om jeg har kjøpt masse nytt tøy. Skjønner at folk er glade på mine vegne, men jeg vil være i fred, og jeg hater fortsatt å kjøpe tøy.
|
Filosofering er bra. Det er vanskeleg også, å skulle stille grunnleggande spørsmål om kven ein er og kva ein vil her i livet. For ein får kanskje ubehagelege svar og aha-opplevingar undervegs. Men det er jo vanskeleg å kome framover og vekse, utan å gå gjennom det. Eg går ned den vegen eg også, for tida. Fant nettopp fram dette diktet av Karin Boye, skal ta det med meg i dag tenkte eg. Kanskje de andre vil sette pris på det også :)
Ja visst gör det ont Ja visst gör det ont när knoppar brister. Varför skulle annars våren tveka? Varför skulle all vår heta längtan bindas i det frusna bitterbleka? Höljet var ju knoppen hela vintern. Vad är det för nytt, som tär och spränger? Ja visst gör det ont när knoppar brister, ont för det som växer och det som stänger. Ja nog är det svårt när droppar faller. Skälvande av ängslan tungt de hänger, klamrar sig vid kvisten, sväller, glider - tyngden drar dem neråt, hur de klänger. Svårt att vara oviss, rädd och delad, svårt att känna djupet dra och kalla, ändå sitta kvar och bara darra - svårt att vilja stanna och vilja falla. Då, när det är värst och inget hjälper, Brister som i jubel trädets knoppar. Då, när ingen rädsla längre håller, faller i ett glitter kvistens droppar glömmer att de skrämdes av det nya glömmer att de ängslades för färden - känner en sekund sin största trygghet, vilar i den tillit som skapar världen. -- Karin Boye |
Laget en ostekake igår som skal være med i konfirmasjon idag, håper virkelig den blir vellykka! :D Smakte på røren igår, og den smakte skikkelig ostekake <3
|
Sitat:
Jeg er i ketose :stuart::stortsmil:w00t: |
Her er ett bilde av kaka :)
(druene var bare til pynt altså, så spiste ikke dem) http://i938.photobucket.com/albums/a...a/IMG_9879.jpg Legger ut oppskrift på bloggen min imorgen :) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48. |