Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Lemen 13-03-15 10:21

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Ganske usmakelig å bruke ironi om et katteliv. Du er såpass godt kjent her inne på lavkarbo, så de reaksjonene du har fått på ditt usmakelige innlegg burde du forstått. Noen ting tuller man bare ikke med.

Photobscura 13-03-15 10:22

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hadde det ikke vært mulig å komme seg opp dit selv, hadde jeg selvfølgelig ringt brannvesenet.

Lemen 13-03-15 10:22

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1506891)
:cool: <-- Ironismiley!

Nei, dette er en solbrillesmiley, og koden er cool... Null ironi!

Photobscura 13-03-15 10:24

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Om man har litt nettforaerfaring, vet man at spesielt ironi ikke bør underkommuniseres skriftlig. Jeg skrev som sagt at jeg hadde et håp om at det var en spøk. Men man vet jo aldri ...

Anne 13-03-15 11:04

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Nå må dere slutte!😩

Dette er forøvrig en tråd for korte svar på spørsmål. Ikke en krangletråd.

Butterfly83 13-03-15 12:18

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Bra det ikke bare var meg som reagerte. Leste det i natt, og visste bare ikke hva jeg skulle svare engang jeg! Bra det var en "spøk" da.

Jeg syns forsåvidt løsningen om å gi katta ormekur for å abortere også var ganske usmakelig. Ta litt ansvar og kastrer dyret ditt!

Carisma 13-03-15 13:32

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Kanskje man blir lei av at alle plutselig er så voldsomt selvhøytidelige her på forumet? Det var ikke slik før.

Er ikke det en hipstersmiley da? :cool: Den ser ut som en hipster med sånn skjevt ironisk smil som de har.

Jada, jeg trakk det langt, men jeg trodde ærlig talt ikke folk tok det seriøst. Folka på jobben drar da mye drøyere ting selv til kunene sine uten at de blir tatt alvorlig :eek: Men det er vel bakdelen med å jobbe i mannsdominert miljø, man blir litt for vant til å være tøff i kjeften og at ingenting blir sagt med særlig alvor.
Katta er uansett nede igjen. Faren min kom innom og konstaterte at hun kom ikke til å gå ned sjøl, og når til og med han som definitivt ikke skjønner alt fuzzet med katter sier det så hadde jeg nok rett. Det skal mye til for at han forstyrrer naturen når det kommer til dem for å si det sånn. :rolleyes: Så da fikk jeg holdt stigen og han klatret opp. Og han fikk seg en venn for livet, hun hoppet rett på skudrene hans og satt på ned igjen. Hun som er superskeptisk til fremmede og helst ikke vil bli holdt :rolleyes:

(ja, det ble langt,men det innehilder jo to spm på starten da)

mereo 13-03-15 13:38

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1506907)
Jada, jeg trakk det langt, men jeg trodde ærlig talt ikke folk tok det seriøst. Folka på jobben drar da mye drøyere ting selv til kunene sine uten at de blir tatt alvorlig :eek: Men det er vel bakdelen med å jobbe i mannsdominert miljø, man blir litt for vant til å være tøff i kjeften og at ingenting blir sagt med særlig alvor.

Mannsdominert miljø? Jeg har jobbet mange år i mannsdominert miljø og tro meg - folk ser ann sitt publikum.
Og når ting er skriftelig, så kommer ikke nødvendigvis undertoner av hvordan man ville sagt ting fram.

Marella77 13-03-15 13:40

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1506534)
Er det vanlig at ketose bare gir utslag på morgenen og kvelden? Spiser ikke karbo, men midt på dagen får jeg ikke utslag. Ps, hvor lenge etter inntak av karbo eller alkohol vil det vises på ketosesticken?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1506571)
Mener at det er to timer etter dagens siste måltid, at man skal måle. Men at det ikke gir utslag midt på dagen, om du får på morgenen OG kvelden, er jo det snålt! :S

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1506573)
Kan ha med varierende aktivitetsnivå, søvn osv å gjøre. Mange er i ketose på morgenen fordi de ikke har spist på mange timer (også de som ikke spiser lavkarbo). Midt på dagen kan kroppen bruke alle ketonene til brensel.
Sikrest måling får du på kvelden 2t etter siste måltid.

Tusen takk for svar :)

Lava 14-03-15 03:13

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Jeg hadde en kattunge som stadig løp til toppen av ett 20 meter høyt tre, og skrek som om livet hang i en løs tråd.
Hver gang vi gav opp og gikk fra katten, krøp hun ned igjen..

katter MÅ ikke ha det fælt i toppen av ett tre, de klarer stort sett å komme seg ned på egenhånd.

Sitter de der i "dagevis", kan man evt hjelpe dem ned. Og nei, jeg er ikke fæl eller dyremihandler, ikke er jeg frekk heller. Den katten som gjorde dette, lever i beste stand hos meg fortsatt, hun er snart 9 år :)

Vi hjalp katten ned flere ganger pr dag, og hun løp fort opp igjen. Og om vi vet hun var nede på egenhånd også. Hun fikset dette best av alle ;)

Det skal sies at kattungen var en forlatt en som vi fikk, og som har det bra

Carisma 14-03-15 12:08

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Her kommer et litt ekkelt og veldig rart (rarere enn vanlig) spørsmål fra meg: kan overflødig vann i kroppen komme ut som utflod?
Har hatt voldsom utflod det siste døgnet, og nå har jeg plutselig droppet 1,3kg over natta :confused::confused:
(Eller er vanncyster så store at de gir utslag på vekta?)

nellie 14-03-15 12:25

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1506962)
Her kommer et litt ekkelt og veldig rart (rarere enn vanlig) spørsmål fra meg: kan overflødig vann i kroppen komme ut som utflod?
Har hatt voldsommutflog det siste døgnet, og nå har jeg plutselig droppet 1,3kg over natta :confused::confused:
(Eller er vanncyster så store at de gir utslag på vekta?)

Utflod endres etter hvor man er i syklusen så kan jo være at du er på et stadie hvor du dropper vann.

Carisma 14-03-15 13:06

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Jeg har jo ikke noe syklus vanligvis, og jeg pleier heller aldri å ha utflod med unntak av noen få ganger ved de vondeste cyste-sprekkene. Men aldri slike mengder.

Kanutten 15-03-15 17:51

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Kan jeg ha på meg en svart kjole i et bryllup??

Cyan 15-03-15 17:57

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1507036)
Kan jeg ha på meg en svart kjole i et bryllup??

Burde gå greit i de fleste tilfeller, men det er jo noen som er veldig opptatt av gamle tradisjoner så sikkert greit å spørre brudeparet hvis du er usikker. Jeg har alltid gått i sort i brylluper, også mitt eget, men hadde jeg tvilt på om det var greit hadde jeg spurt på forhånd.

TrillTrall 15-03-15 18:00

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1507036)
Kan jeg ha på meg en svart kjole i et bryllup??

Jeg ville nok frisket den opp med litt farger på tilbehøret. :)

Kanutten 15-03-15 18:16

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1507039)
Burde gå greit i de fleste tilfeller, men det er jo noen som er veldig opptatt av gamle tradisjoner så sikkert greit å spørre brudeparet hvis du er usikker. Jeg har alltid gått i sort i brylluper, også mitt eget, men hadde jeg tvilt på om det var greit hadde jeg spurt på forhånd.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1507041)
Jeg ville nok frisket den opp med litt farger på tilbehøret. :)

Takker for svar! Vi skal i bryllup i Dublin og jeg vet nada om skikker og kleskoder. Skal som Cyan nevner spørre brudeparet og hvis jeg ender opp med en svart kjole må jeg prøve få til det som Trill Trall nevner... Det er bare det at jeg trives best i ensfarget svart! :o

TrillTrall 15-03-15 18:45

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1507042)
Takker for svar! Vi skal i bryllup i Dublin og jeg vet nada om skikker og kleskoder. Skal som Cyan nevner spørre brudeparet og hvis jeg ender opp med en svart kjole må jeg prøve få til det som Trill Trall nevner... Det er bare det at jeg trives best i ensfarget svart! :o

Smykker og et lekkert pynteskjerf i litt friske farger så blir det så fint så! :) Var en gang i en barnedåp der både foreldre og faddere var kledd i svart, det var mer som en begravelse...

langaard 15-03-15 19:24

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1507036)
Kan jeg ha på meg en svart kjole i et bryllup??

Svart kjole, knallrøde sko og et rødt smalt belte+ rød liten veske :D

Butterfly83 15-03-15 19:56

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hvordan får man en laminat-benkeplate blank? Samme om jeg vasker med vann, eddik eller såpe så blir den matt. Prøvd å pusse over med tørr klut etter vask også, men likevel blir den matt. Akkurat som man ser en hvit hinne på en måte.

Aner ikke hvilket merke det er, men det er slikt mønster om det har noe å si:

http://www.epoq.no/vare-kjokken/sort...lengd/everest/

Kanutten 15-03-15 20:24

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1507048)
Hvordan får man en laminat-benkeplate blank? Samme om jeg vasker med vann, eddik eller såpe så blir den matt. Prøvd å pusse over med tørr klut etter vask også, men likevel blir den matt. Akkurat som man ser en hvit hinne på en måte.

Aner ikke hvilket merke det er, men det er slikt mønster om det har noe å si:

http://www.epoq.no/vare-kjokken/sort...lengd/everest/

Prøv å smøre den inn med matolje. Se om det kan fylle ev porer. Tørk av etterpå.

Butterfly83 16-03-15 00:09

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Det har jeg ikke prøvd før. Kan jo prøve på et lite område og se hvordan det blir :) Takk for tips!

Marella77 16-03-15 00:10

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Noen som vet hvor man kan få kjøpt en sånn blyantkvesser vi hadde i "gamledager" hvor man kunne stikke inn blyanten og sveive rundt? Eller at den går på batteri?

TrillTrall 16-03-15 06:29

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1507066)
Noen som vet hvor man kan få kjøpt en sånn blyantkvesser vi hadde i "gamledager" hvor man kunne stikke inn blyanten og sveive rundt? Eller at den går på batteri?

Clas Ohlson selvfølgelig:

http://www.clasohlson.com/no/Lyra-blyantspisser/34-4136

;)

Carisma 17-03-15 15:41

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Noen som har gode tips til å av-elektrifisere chiffon?
Aluminiumsfolie i tørketrommel-trikset fungerte ikke.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no