Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Vi som starter i mai -14! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55644)

Melissa90 19-06-14 21:58

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
http://www.meny.no/Du-far-sa-mye-mer/Jacobs-Utvalgte/ Dette merket har pølsene i mange varianter :)

Melissa90 19-06-14 22:04

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
noen som har noen tips hvordan få i seg nok grønnsaker? kjenne jeg sliter litt der. Hvor mye grønnsaker om dagen spiser dere? Er spylei brokkoli, og blomkål er jeg ikke noe særlig glad i :(
Haha, et annet spørsmål, flere enn meg som sliter med hard og treg mage på lavkarbo? Føler jeg ikke har vært ordentlig på toalettet på lenge, og magen er kjempe oppblåst :(

Marigrete 20-06-14 14:59

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Hei! Jeg startet i juli, men hiver meg på uansett:) Har 20 kg som skal bort for å komme ned på normalvekt (for meg).

Startet på tirsdag og har gått ned 5 kg på 3 dager!! Mest (bare) vannvekt vil jeg tro. Kom i ketose allerede på onsdag kveld. Er klar over at vektnedgangen ikke vil fortsette slik;)

Første gangen jeg prøver dette, og må si at det er artig med "ny" mat. Spiser mye sunnere og variert nå enn tidligere. Fikk boka "slank med ketolyse" igår og har slukt den;) Masse oppskrifter som skal prøves i tillegg til de jeg finner her på formumet.

Hubba Bubba 20-06-14 16:07

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Velkommen Marigrete!

Jeg har også som problem at jeg spiser for lite grønnsaker. men har ikke problem med magen. Synest ikke det smaker med akurk, tomat paprika til speilegget til frokost. Av og til blir det avokado og reker eller rekesalat til lunsj eller kvelds. Det er kun middag. I går spiste jeg blomkålmo/pure til middagsmaten. Torsk i form med krydder. og litt gulerøtte(ikke lavkarbo men små mengder).

Den middagen jeg spiser noenlunde ofte er squash i terninger og stekt i smør. En løk i biter stekes gylden i smør. kan også ha paprika mm i også. Ha over i en ildfast form. Stek så kjøttdeig og ha i halve cherrytomarer eller andre tomater i biter. Lag så kjøttdeigen til pizzafyll med ønsket krydder og saus. Jeg bruker ofte sukkerfri ketchup og vann og pizzakrydder , chili, mm. Ha kjøttdeigen over sqashen og ha på rikelig med ost. Inn i ovnen på 200g i 15 min. Barba mine er også glad i denne retten.

Hildemor: Jeg får håpe det er muskler.

God helg alle sammen.

lirumlei 23-06-14 09:10

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Bare innom for en oppdatering.
8 uker i går, 8 kilo i minus i dag. :) storfornøyd. :)

Taxikrabben 23-06-14 12:43

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Kan jeg henge meg på? Begynte i august -13, og gikk ned 13 kg frem til nyttår. Gikk da over til lavkarbo og har gått jevnt og trutt nedover, så totalen er nå 17 kg i minus :D

Har vært litt slapp i det siste, litt for mange unnskyldninger, og opp 2kg... så nå er det full skjerpings og ny runde med ketolyse for å få litt fortgang i sakene. De siste 13 kg skal av for å nå drømmemålet mitt :D

Ejan 23-06-14 22:16

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Hadde en liten pause i mai men begynnte på igjen 4 juni og har gått ned 4 kilo til nå. Veier 77, vet ikke helt hva min trivselvekt er men første mål er 69kilo.

Lykke til alle sammen.

scnuppa80 25-06-14 11:42

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Veiedag, minus 5.5 kg på 6 uker :-) håper kroppen snart begynner å ta fett der jeg har mye ! Typisk eple fasong der fettet sitter midt på og det sitter vistnok godt ;-) har blitt smalere der hvor jeg er smalest fra før og pga det vises ikke nedgangen noe spesielt. Vil ha bort magen !

lirumlei 25-06-14 13:44

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Velkommen taxikrabben og Ejan. :)
Flott resultat Scnuppa! Plutselig kommer det til å vises rundt om.
Jeg merker det i kjaker, rundt hofter og på overarmene.
Det er vel slik at der det kom på sist, der går det av først...? Kanskje. :)

I morgen venter en ukes tur til utlandet. Noen atkinsbarer er klare i baggasjen, ellers satser jeg på sunn fornuft, egg og bacon til frokost og litt planlagte utskeielser. Når man er på tur i annet land, så unner jeg meg litt utenom, tåler litt karber innimellom.
Vi høres i neste uke. :)

Hildemor på slanking 25-06-14 19:09

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80 (Innlegg 1489158)
Veiedag, minus 5.5 kg på 6 uker :-) håper kroppen snart begynner å ta fett der jeg har mye ! Typisk eple fasong der fettet sitter midt på og det sitter vistnok godt ;-) har blitt smalere der hvor jeg er smalest fra før og pga det vises ikke nedgangen noe spesielt. Vil ha bort magen !

Slik er det med meg og, har tatt av 9 kg sammenlagt (med pulver 2 uker) og nå ketolyse i 7. Har fått lenger hals og smalere skuldre og rygg mens mage og pupper er store fremdeles😝 Trener du mye! Jeg må skjerpe meg for jeg har ikke vært flink😉

lirumlei 25-06-14 21:06

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Veldig bra Hilde!
Godt å se at vi er flere som holder det gående, samt at det ikke er nødvendig at man tar av så himla mye de første ukene.

Marigrete 26-06-14 13:11

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
5 kg ned siden forrige mandag. Har stått fast siden før helgen, men har hatt noen utskeielser i helga. Med lavkarbo, men uansett for mye. Kan jo ikke spise ubegrenset med lavkarbo heller..! Blir jo uansett fort for mye kh når man spiser mye av lavkarboprodukter. Ny start denne uka med litt mer begrenset inntak av mat. Gikk jo ned 5 kg veldig raskt, så kanskje ikke så rart at det har stagnert litt:)

scnuppa80 27-06-14 00:12

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking (Innlegg 1489186)
Slik er det med meg og, har tatt av 9 kg sammenlagt (med pulver 2 uker) og nå ketolyse i 7. Har fått lenger hals og smalere skuldre og rygg mens mage og pupper er store fremdeles😝 Trener du mye! Jeg må skjerpe meg for jeg har ikke vært flink😉

Jeg har heller ikke vært så flink på treningsfronten. Kanskje der problemet ligger :rolleyes: må skjerpe meg jeg også :cool:

Hubba Bubba 29-06-14 22:33

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Har ikke veid meg i det siste. Har hatt mye annet å tenke på :(. Mye stress og bekymringer. I tillegg har jeg fått en infeksjon. Hoster mye. Så nå synes jeg nesten synd på meg selv:o Jeg må nok gi meg noen dager til å bli bedre. Håper jeg slipper penicillin.

Hildemor på slanking 29-06-14 23:39

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Så kjedelig da Hubba Bubba, masse god bedring😊
I morgen er det veiedag men jeg føler på kroppen at jeg heller ikke denne uken har gått ned noe. Står på stedet hvil nå og kroppen vil ikke under 70 kg. Min idealvekt ligger mellom 55 og 60 kg så det skal være nok å ta av😜 Må sikkert trene mer for å bygge mer muskler men det er så mye lettere sagt enn gjort
Har startet på en forhåpentligvis ny livsstil men samtidig så hadde jeg jo håpet på å føle meg litt slankere i bikini på Mallorca om 2 uker😎

scnuppa80 30-06-14 18:40

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
God bedring Hubba Bubba ! I går fikk jeg faktisk en boost når slekt som ikke hadde sett meg på lenge kommenterte på hvor jeg hadde blitt av :-D så vektnedgangen vises tydeligvis selv om jeg ikke ser det så godt enda, hurra ! Det ble litt utskeielser i går da jeg hadde bursdag så jeg unnet meg ett stykke kake og en bit pizza. Trur ikke det utgjør så mye når jeg er flink ellers :-) skal ikke veie meg før ferien om 14 dager så slipper jeg å evnt se det om vekta gikk opp litt ;-) Håper snart å se 7 tallet på vekta, 2.5kg kilo igjen til første delmål som er 70 kg !

Hubba Bubba 01-07-14 17:44

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Takk skal dere ha. Var hos legen . Det var bronkitt. Så nå er det en penicillinkur. Lurer på hva det gjør med vekten . Å være syk er ikke bra. Unner meg litt is litt ditt og datt og får ikke trent.

Dere nærmere dere 70 så supert. Gleder meg til jeg kommer der. Jeg har 79 kg som første delmål. Håper jeg når det i løpet av august. Men da kan det ikke bli for mange utskeielser.

Ejan 01-07-14 20:44

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Jeg drikker alltid 3 liter vann om dagen, av og til mer og men ketostixen min blir ofte mørkelilla uansett. Er det sånn at jeg må drikke mer vann da? Er ikke veldig tørst men fyller en 1liters flaske 3 ganger for dagen og drikker opp for å være sikker på at jeg får i meg nok vann.

Hildemor på slanking 04-07-14 08:40

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Flott at du drikker mye vann Ejan og 3 L er nok på en dag. Hvilken farge ketostiksen har er ikke avgjørende for vektnedgangen. Den viser bare hvor mye ketoner urinen skiller ut. Er du i ketose så er du i ketose så om stixen er lyserosa eller mørkelilla har som sagt ingenting å bety😊

scnuppa80 05-07-14 10:24

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Sluttet å røyke for 1 uke siden (hurra) men etter det så har vekta stått stille. Noen som vet om dette er normalt og vil det gå seg til ? Har spist som normalt så det er så rart !

lirumlei 05-07-14 10:57

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Kroppen jobbet med å kvitte seg med giftstoffer fra røyken, så gi det litt tid, scnuppa.
Så lenge du vet at du spiser riktig, så får du betalt etterhvert. ;) Flott at du greier å kutte røyken!


Utenlandstur igjen, jeg har spist godt og halvveis tenkt lavkarbo, men mye annet er også konsumert. Men jeg har gått mye så vekta har ikke hoppet så mye opp. Veiedag i morgen.

Hubba Bubba 05-07-14 23:03

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Har vært inne i flere dager og kjenner en liten bedring. Spiser lavkarbo mat og høykarbo snop. Sjokolade og chips. Har ikke det store fokuse på ned i vekt nå men skal komme sterkere tilbake.

mailen 08-07-14 09:41

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Jeg holder koken, men det har vært halvannen uke uten lavkarbo da jeg var på ferie. Målet er å holde meg til lavkarbo resten av sommeren, men det er lettere sagt enn gjort. Hjemme går det greit, det er når jeg reiser bort det er "vanskelig".

Håper dere har en fin sommer. :)

Hildemor på slanking 08-07-14 21:54

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Hurra i dag kunne jeg lese 70 kg på vekten. Det har gått sakte men sikkert nedover😊
Nå står ferie til Alcudia for tur og jeg gleder meg til all inclusive hvor jeg kan velge og vrake i all mulig JA mat uten å lage det selv😀

Hubba Bubba 10-07-14 21:40

Sv: Vi som starter i mai -14!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking (Innlegg 1489984)
Hurra i dag kunne jeg lese 70 kg på vekten. Det har gått sakte men sikkert nedover��
Nå står ferie til Alcudia for tur og jeg gleder meg til all inclusive hvor jeg kan velge og vrake i all mulig JA mat uten å lage det selv��

God tur. Og kos deg med all inclusive.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no