Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39883)

Fjasnissen 15-02-11 15:55

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Shadow (Innlegg 1031027)
Stå på og hold ut det løsner sikkert :p
Jeg har ikke blitt kvalm eller svimmel etter trening, men jeg kjenner at kroppen butter veldig når jeg presser meg litt. Var på en skitur i helga og da følte jeg meg skjelven og matt for hver bakke.
Etter trening tar jeg en neve nøtter sånn med en gang og så prøver jeg å få til et skikkelig måltid så fort som mulig.
Selv om jeg følte meg "utslitt" etter skituren så kom jeg meg veldig fort og var i kjempeform igjen etter kun kort tid. :)

Det vil være interessant å høre om andres erfaringer med trening på ketolyse...

Det står om trening i boka, og om svimmelhet og slapphet.
1. Kroppene deres er kanskje ikke helt vant til å bruke ketoner som energi i stedet for karbohydrater. Dette forklarer slapphet/svimmelhet/hodepine i en overgangsperiode.
2. Tung trening før kroppen effektivt kan bruke ketoner som drivstoff bør man være litt forsiktig med. Lytt til kroppen din og tren utifra hvordan den fungerer

Mekkal 15-02-11 15:56

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Shadow (Innlegg 1031027)
Stå på og hold ut det løsner sikkert :p
Jeg har ikke blitt kvalm eller svimmel etter trening, men jeg kjenner at kroppen butter veldig når jeg presser meg litt. Var på en skitur i helga og da følte jeg meg skjelven og matt for hver bakke.
Etter trening tar jeg en neve nøtter sånn med en gang og så prøver jeg å få til et skikkelig måltid så fort som mulig.
Selv om jeg følte meg "utslitt" etter skituren så kom jeg meg veldig fort og var i kjempeform igjen etter kun kort tid. :)

Det vil være interessant å høre om andres erfaringer med trening på ketolyse...

Jeg opplevde også å bli kvalm og svimmel etter trening de to-tre første ukene. Det var akkurat som om at jeg hadde tømt kroppen fullstendig for krefter. Dette gikk over etter ca 3 uker, og nå yter kroppen mye bedre. Er visstnok i perioden mens kroppen venner seg til å brenne fett i stedet for karbo at noen kan få den opplevelsen.

Nå er jeg blitt fortalt at man skal være forsiktig med å presse seg for hardt når man går på lavkarbo, var visst økt fare for infarkt, men det er vel først og fremst for de som allerede tilhører risikogruppene. For de fleste av oss er det sikkert bare ubehagelig, men ufarlig. Uansett prøver jeg å legge meg på ca 80% når jeg er ute og går på ski. Litt puls, men ingen sprenging av grenser.

Etter trening spiser jeg en brødskive eller to med proteinbrød, og tar et lite glass melk til. Eventuelt lager jeg en omelett med purreløk og ost. Da føler jeg meg frisk og rask igjen.

Tittit 15-02-11 16:08

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fra100til70 (Innlegg 1010486)
Jeg henger meg på , er også nybegynner og startet for 2 uker siden. :D, har lest mye her, og det som skremmer meg mest er at man går ut av ketose etter 1 tyggis med feil søtningsstoff. å at man faktisk ikke kan ta seg en eneste øl for da er man ute av max forbrenning i 6 uker.

Men ja , jeg skal prøve å se om dette er det rette for meg frem til 1 mars ivertfall :D Har jeg ikke gått ned det jeg forventer til den tid, blir jeg nok å hoppe over på pulverkur som jeg har gode resultater fra tidligere, på kortere tid, og som har vedvart over lengre tid før vekten har gått i feil retning igjen.

Så fr A til B, for jeg lov blir jeg med :)


hei:)
du kan slappe helt av ang ølen, det tar IKKE 6 uker før du begynner å forbrenne igjen..kanskje noen dager.
ps: vis du skal drikke øl så spis masse fett FØR du starter drikkingen og gjerne litt underveis, da jevner du det iallefall ut litt:)
fett først og rødvin etterpå utjevner så godt som helt at du går i null..ikke ei hel flaske da hehe men 2-3 glass.
lært av han som er kongen av lavkarbo..skaldeman :)

Tittit 15-02-11 16:12

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
en ting til.
ikke tren noe i starten, gå turer er fint.
kroppen er ikke i stand til å takle påkjenningen i starten av dietten.
den har litt tilpassningsproblemer i starten, men dette blir bedre etterhvert.
jeg var helt utafor de første 4 ukene, kjentes ut som jeg var i en boble og litt små full hehe klarte ikke tenke helt klart.

mov 15-02-11 16:14

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Ser det er laget en måletråd for januar/februar startere. Måling og vekt ser jeg på som to ting som henger sammen, så det er en selvfølge at man kan dele målene sine her også :) Dette blir jo på en måte en "altmuligtråd" for oss Januar/februar-startere, hvor det ikke er noe "regel" for hva som kan deles, bare alle støtter hverandre og deler både gode og dårlige erfaringer :D og selvsagt hvordan det har gått når man kommer til sin veiedag, for de som vil!

Det blir gøy og se om tråden fortsatt er like stor om ett par månder, eller om folk slutter eller gir opp etterhvert (det må vi jo prøve å unngå da), hehe :D

yoyo-slanker'n 15-02-11 21:19

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Slenger meg med på denne tråden jeg :-).
Jeg begynte så smått uke 2 i januar. Har ikke det største vekttapet, men håper det kommer. Har vært syk de 2 siste ukene så har ikke blitt noe trening og ikke mye mat. Har ikke akkurat fristet. Håper jeg blir frisk plutselig! Savner treningen.
Jeg har gått ned 2,3 kg da.
Jeg blogger også litt. Helt for meg selv egentlig. Legger ut oppskrifter og bilder av hva jeg spiser. Pluss litt andre tanker i hverdagen. Blir litt dagbok i det offentlige uten å vise navn eller bilder av meg selv. Enda iallefall!!
Jeg har målt med stix og kan ikke se at jeg er i ketose. Nå må det nevnes at de er gamle så må nok kjøpe meg noen nye.
Håper alle er ved friskt mot.
Forresten så skal jeg ned ca 10-12 kg.

Mekkal 16-02-11 19:30

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
I dag lagde jeg noe godt.

Stekte seifilet krydret med salt og pepper. Som tilbehør smørstekte jeg litt gulrot, som jeg hadde i en kasserolle med 50/50 fløte og melk, ca 3 dl. Tilsatte 1 ss Kikkoman og kokte opp. Lot det trekke i 4-5 min.

Stekte spinat i smør, krydret med litt salt og hvitløk.

Sammen ble dette et nydelig måltid, og en avveksling fra den vanlige måten å steke fisk på.

prøvende 17-02-11 10:37

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
God morgen :)

Nå har jeg fått dilla på smoothi til frokost .....
Ikke bare for å få i meg nokk fett, men det er så raskt å lage. Stor fornøyd :D


Må bare si en ting om innlegget over, det er ikke anbefalt å spise hverken gullerot eller melk på ketolyse!!!

mov 17-02-11 11:08

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Det står ikke at h*n går på ketolyse, men egenkomponert ;) ;)

Hildemor på slanking 17-02-11 14:09

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mov (Innlegg 1031082)
Ser det er laget en måletråd for januar/februar startere. Måling og vekt ser jeg på som to ting som henger sammen, så det er en selvfølge at man kan dele målene sine her også :) Dette blir jo på en måte en "altmuligtråd" for oss Januar/februar-startere, hvor det ikke er noe "regel" for hva som kan deles, bare alle støtter hverandre og deler både gode og dårlige erfaringer :D og selvsagt hvordan det har gått når man kommer til sin veiedag, for de som vil!

Det blir gøy og se om tråden fortsatt er like stor om ett par månder, eller om folk slutter eller gir opp etterhvert (det må vi jo prøve å unngå da), hehe :D

Helt greit for meg, ser bare at det er nesten ingen som legger ut mål så derfor tenkte jeg det var en god ide':D

IKJ 17-02-11 14:41

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Det hadde vært veldig greit om vi hadde en egen tråd bare for vekt og måling! På den måten blir det lettere å følge med på hverandre. Jeg synes det er veldig motiverende å se andres resultater også, og det gir meg også et puff i baken å skal legge inn mine egne mål. Det vil være mer oversiktelig, for her er det så mye snikk snakk, så man må ofte se langt tilbake for å oppdatere seg. Blir lettere å se hvem som fortsatt er med også;)

Av og til leser jeg gjennom kun veietrådene som ligger her, veldig motiverende å lese f.eks de som har gått bed 20 kg siden august, og da har jeg ikke lyst til å lese meg gjennom 50 sider med snikk snakk;)

Flere som synes det?

Ruttetu 17-02-11 15:22

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Hei alle sammen! Etter noen uker med lesing og pugging føler jeg meg klar for oppstart på ketolyse. Så da slenger jeg meg med her :) Har levd ganske lenge på ferdig-mat og snop.. nå er det på tide å gjøre noe. Har jo noen kilo ekstra som setter en stor demper på selvtilliten, spesielt på fest og rundt folk..svømmehallen skulle jeg mer enn gjerne besøkt men tør ikke!
Nå har jeg kastet ut "søpla" og handlet inn nytt! Gleder meg veldig til å begynne å spise MAT! Må nok bruke litt tid på kjøkkenet i starten til det føles naturlig, men dette skal jeg klare! I første omgang skal jeg prøve å ikke fokusere så mye på vekt, men heller bruke måleband og kjenne litt på dette med lavkarbo.. Har samlet og skrevet ned en haug med oppskrifter som jeg virkelig ser fram til å prøve! YES!

Mekkal 17-02-11 16:53

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av prøvende (Innlegg 1032499)
God morgen :)

Nå har jeg fått dilla på smoothi til frokost .....
Ikke bare for å få i meg nokk fett, men det er så raskt å lage. Stor fornøyd :D


Må bare si en ting om innlegget over, det er ikke anbefalt å spise hverken gullerot eller melk på ketolyse!!!

Hehe, jeg er klar over det, men som personen under kommenterer har jeg en egenkomponert diett. Og det funker meget bra for meg, jeg raser ned i vekt.

Det er dessuten ikke store mengder det er snakk om, det er tross alt tilbehør. Og den porsjonen deler jeg med min samboer, og det er som regel alltid noe igjen.

Melk er det jeg syns er hardest å redusere, da jeg elsker det og normalt drikker 1-2 liter om dagen. Nå er jeg nede i et lite glass til frokosten dersom jeg spiser proteinbrødskiver, og samme om kvelden.

Hildemor på slanking 17-02-11 17:21

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av IKJ (Innlegg 1032708)
Det hadde vært veldig greit om vi hadde en egen tråd bare for vekt og måling! På den måten blir det lettere å følge med på hverandre. Jeg synes det er veldig motiverende å se andres resultater også, og det gir meg også et puff i baken å skal legge inn mine egne mål. Det vil være mer oversiktelig, for her er det så mye snikk snakk, så man må ofte se langt tilbake for å oppdatere seg. Blir lettere å se hvem som fortsatt er med også;)

Av og til leser jeg gjennom kun veietrådene som ligger her, veldig motiverende å lese f.eks de som har gått bed 20 kg siden august, og da har jeg ikke lyst til å lese meg gjennom 50 sider med snikk snakk;)

Flere som synes det?

Veldig enig med deg. Denne tråden er helt topp å diskutere generelle spørsmål og oppskrifter men hadde vært bedre å ha en egen tråd for vekt og mål;)

IKJ 17-02-11 18:29

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking (Innlegg 1032826)
Veldig enig med deg. Denne tråden er helt topp å diskutere generelle spørsmål og oppskrifter men hadde vært bedre å ha en egen tråd for vekt og mål;)

Da fortsetter vi på tråden din, med vekt og mål, så får de som vil være med;) Om det skulle være bare du og jeg som vil bruker den, er jo det greit også;) Håper vi blir mange da;)

mov 17-02-11 20:38

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Hildemor på slanking: Du kan jo ta og endre tråd navnet da :) Til bare Januar/februar veietråd? :)

megselv 17-02-11 20:47

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
startet 24.01.11 og var da 101.9 kg slik ser det ut nå
ons 02.02.11 96.7 kg---5.2 kg NED
ons 09.02.11 95.9 kg---0.8 kg NED
ons 16.02.11 96.7 kg---0.8 kg OPP
ons 23.02.11
ons 02.03.11
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11



Jaja, ikke fornøyd, men med 4 dagers utskeiing så ble det som det ble :(
Men nå ble jeg stressa her etter å lese dette med en tyggis med feil søtstoff og ut av ketose!!! Jeg studerer 100 % samlingsbasert ved siden av 100 % jobb og de gangene vi har samling på skolen, sliter jeg noe enormt. Har en treng til å dytte innpå ting og bare raide butikken/kantina for alt de har av karber, hehe. Derfor kjøper jeg litt gode og forskjellige sukkerfri sukkertøy og tyggis:o UPS! Tenkte at sukkerfritt er sukkerfritt selvom jeg nå egentlig husker at det ikke er det. Shit. Har skoleuke denne uken, så skal sjekke med stix i kveld om jeg er i ketose eller ikke.

mov 17-02-11 23:31

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av megselv (Innlegg 1033034)
startet 24.01.11 og var da 101.9 kg slik ser det ut nå
ons 02.02.11 96.7 kg---5.2 kg NED
ons 09.02.11 95.9 kg---0.8 kg NED
ons 16.02.11 96.7 kg---0.8 kg OPP
ons 23.02.11
ons 02.03.11
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11



Jaja, ikke fornøyd, men med 4 dagers utskeiing så ble det som det ble :(
Men nå ble jeg stressa her etter å lese dette med en tyggis med feil søtstoff og ut av ketose!!! Jeg studerer 100 % samlingsbasert ved siden av 100 % jobb og de gangene vi har samling på skolen, sliter jeg noe enormt. Har en treng til å dytte innpå ting og bare raide butikken/kantina for alt de har av karber, hehe. Derfor kjøper jeg litt gode og forskjellige sukkerfri sukkertøy og tyggis:o UPS! Tenkte at sukkerfritt er sukkerfritt selvom jeg nå egentlig husker at det ikke er det. Shit. Har skoleuke denne uken, så skal sjekke med stix i kveld om jeg er i ketose eller ikke.

Synes du burde være førnøyd uansett jeg! Du har tross alt gått ned over 5 kilo på ett par uker :D det er jo UTROLIG BRAA :D Stå på vidre!

Linnis 18-02-11 09:14

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
var på vekta idag, viste nå 83, 6 kg!! :D Superfornøyd! og det til å med etter 2 utskeielser :eek:
Har ikke klart å holdt meg til en fast veiedag , har veid meg innimellom.

Startvekt: 87,7 kg
31.01.11 : 87,4 kg ( oppstartdagen med ketolyse)
18.02.11 : 83,6 kg


:cool:

prøvende 18-02-11 09:54

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
huff, er virkelig irritert på meg selv. Var på spa-helg og klarte selfølgelig å skeie ut.
Men var relativt fornøyd når jeg såg at jeg kun gikk opp 0,4 kg, men har først nå kommet i ketose og føler jeg har lagt på meg en mengde kilo etter veie dagen som var på tirsdag .....
Håper det "bare" er vann som har kommet på for i dag viste vekta + 2.1 kg :(

Egentlig ikke noen spørsmål, måtte bare lufte irritasjonen over meg selv ....

Hildemor på slanking 18-02-11 12:29

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mov (Innlegg 1033026)
Hildemor på slanking: Du kan jo ta og endre tråd navnet da :) Til bare Januar/februar veietråd? :)

Prøvde på det men fikk ikke det til jeg:rolleyes: Kan endre på innholdet i innlegget men ikke tittelen, kanskje det bare er moderatorer som kan ordne det:confused:

Hildemor på slanking 18-02-11 12:39

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Var på seminar på hotell forrige helg og alle fikk servert samme middagen om kveldene. Første kvelden hadde jeg ikke kringkastet min diett og fikk selvfølgelig det samme som de andre; Breiflabb med asparges og potetstappe. Jeg var veldig sulten og tenkte søren heller jeg skeier ut med potestappen- alternativet hadde vært å raide minibaren etterpå:D Holdt meg nok likevel fint innenfor karbene den dagen så det gikk jo helt fint men litt morsomt å tenke på meg som er den godtemonsen i utgangspunktet nå fikk litt dårlig samvittighet for å skeie ut med potetstappe:p Lørdagskvelden hadde vi stekt andelår med risotto, da fikk jeg en frisk salat med rømmedressing i stedet for risottoen. Hadde mange misunnelige blikk -risottoen hadde visst ikke vært helt det store;)

hope10 18-02-11 12:51

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Linnis (Innlegg 1033370)
var på vekta idag, viste nå 83, 6 kg!! :D Superfornøyd! og det til å med etter 2 utskeielser :eek:
Har ikke klart å holdt meg til en fast veiedag , har veid meg innimellom.

Startvekt: 87,7 kg
31.01.11 : 87,4 kg ( oppstartdagen med ketolyse)
18.02.11 : 83,6 kg


:cool:

Gratulerer så flink du er :heia:

hope10 18-02-11 12:52

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Hvordan ser en dags meny ut hos dere? tenkte å få litt mer inspirasjon til mat når jeg snart begynner igjen :rolleyes:

Kastra 18-02-11 19:56

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
 
Jeg slenger meg på her jeg å....
starta på ketolysekuren 15/2.

Gikk på kuren i mai 2010, og da mistet jeg 10 kilo på 6 uker... det er godt å starte igjen å vite at resultatene vil komme. Blei syk i fjor, så måtte desverre kutte ut da. Men nå er jeg friskere og kommer sterkt tilbake...

Gleder meg til å se litt resultater på vekta igjen!

Godt å ha noen man kan prate med å støtte seg til :o


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no