![]() |
Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?
Jeg blir litt trist om dagen, ettersom person etter person på facebooklista mi (er det ikke sånn man sosialiserer om dagen da?:o) tror at døden er nær, fordi at de har begynnende influensa. Virker som at ALLE har intrykk av at det er ensbetydende med fryktelig sykdom med døden til følge.
|
Sitat:
|
Sitat:
Selv om vi nå er 3 stk her i huset som har/har hatt svineinfluensa, er vi i hvert fall i livet!:D Selv om jeg til tider i går kunne ønske døden skulle komme fort og smertefritt!:p Sønnen på 16 hadde det forrige uke og var rimelig utslått i 5 dager. Snuppa på 10 og jeg har det nå og det er ikke gøy å være syk, men det verste var over på 2 dager! For min del har det satt seg på magen, så vekta raser nedover, dog ikke på den anbefalte måten, men......;) |
Sitat:
Neida. så ille er det ikke:) Lurer litt på om ikke halvparten av de som har influensa om dagen, kun har det fordi at det er blitt snakket så mye om det i mange måneder nå. Man tror jo nærmest det er noe galt med en, hvis en enda ikke har merket noe. |
Sitat:
Har ikke hatt influensa på langt over 20 år, jeg, men jammen kjente jeg godt igjen den følelsen da den dukket opp gitt!:p Ettersom man faktisk kan ha denne typen influensa også uten symptomer også, så veier kanskje "hypokonderene" bare opp for dem! Og husk; vi har langt igjen til toppen!:eek: |
Ja, tenk når toppen kommer.. aiai.
Når kommer filmen, tro? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Har jo ikke kunnet sett for seg dette scenarioet. Nei huff. Det er ikke pent å tulle med dette.. |
Om jeg bare kan si et par ord om hva jeg syns. Jeg synes det er et mediasirkus uten like, men det er nå det de lever av.
Ellers så har jeg også vært veldig skeptisk til vaksinering, men har valgt (pga at jeg jobber i helsevesnet) å ta vaksinen. Dette er ikke for min egen grunn, men fordi jeg kan være bærer av viruset uten å verken vite det eller bli syk. Dette kan jeg da overføre til andre pasienter og personer, og det har jeg ikke lyst å risikere i mitt arbeid. Personlig tror jeg at man skal ta den om man føler at man vil eller må det. Ikke hva media og andre sier, det er noe man må velge selv. |
Sitat:
I Norge har man fått beskjed om ikke melde fra om kjente bivirkninger, fordi man allerede har dem på listen. At du blir litt nummen i armen vet man, men nye bivirkninger skal fortsatt meldes fra om. Jeg er glad jeg stoler både på FHI, amerikanske helsemyndigheter og byråkrater. Jeg har nok å bekymre meg om fra før av :D |
Var hos legen i dag..fikk grisevaksinen og sesongifl..vaksine. Greit å få det gjort når man har astma og dia..OG overvekt :flau: Han sa at det var hauset opp og han anbefalte ikke vanlig friske folk å ta den. Jeg spurte om jeg burde vaksinere lillegutt...men han sa nei. Så jeg får stole på legen... ta den selv siden jeg er i risikogruppa og så får resten av famillien forhåpentligvis overleve influensaen hvis de får den. :ja: |
Sitat:
http://www.bbc.co.uk/survivors/ |
Så ble jeg vaksinert i dag. Hadde egentlig ikke lyst, men siden vi har såpass mange pasienter innom hver dag ble det gjort. Solidaritetsvaksinering med andre ord....
|
Eh, ei gravid venninne (i 9. måned) har fått bekreftet svineinfluensa og har fått Tamiflu. Er det riktig æ?
|
Sitat:
|
Sitat:
Felleskatalogen sier: Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg diskuterte faktisk med en kollega i dag som mente seriøst at det er greit med litt "naturlig utrensking" og at denne influensaen nok var kommet for å renske opp litt. Jeg måtte lukke meg inn på kontoret for å få igjen pusten. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Da er vaksinen kommet inn i min kropp...
|
Hvis jeg ikke hadde jobbet der jeg jobber hadde jeg neppe vaksinert meg. JEG tror at kroppen har best av å takle problemet selv.
|
Hadde jeg ikke hatt astma ville jeg nok også latt det være...men det ble liksom ikke noe å lure på nå da...siden svineriet angriper luftveiene...
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers har jeg det helt fint:smile: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13. |