![]() |
Sv: Den store film-tråden!
Beste filmene jeg har sett i det siste er Flags of the fathers og Letters from the mothers. Clint Eastwood.
|
Nå har jeg sett to av de beste filmene jeg har sett på veldig veldig lenge.
Passengers med Anne Hathaway/Patrick Wilson, og The curious case of Benjamin Button med Brad Pitt/Tilda Swinton/Cate Blanchett. Spesielt den siste anbefales på det sterkeste - det ventes at den får Oscar for både det ene og det andre. |
Så nettopp "Deception" på DVD og det var en skuffelse!
Selv om denne ikke er av den nyeste sorten vil jeg nevne "IronMan" - kjempekul! Robert Downey Jr. er knallgod! Og Batman - "The Dark Knight" - kjempefilm! En av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg gjennom tidene er "Requiem for a dream" ! Bør ses! Gjerne sammen med ungdommen i huset! |
Noen som har sett noen bra filmer i det siste?
|
Ja! Har nettopp sett "Karamell" - en libanesisk feel good-film. Deilig deilig film som gjør deg i godt humør.
|
Sitat:
Jeg er helt frelst for Science Fiction filmer, jeg. Jo mer usannsynelig - jo bedre! Vedlig mange Sci Fi filmer får dårlige terningkast, men jeg elsker dem alle sammen! :D |
Jeg er også sci-fi-junkie. Men syns det er kommet lite av den sorten i det siste.
|
Sitat:
Forøvrig, legg merke til markene/sneglene, det må jo være de samme som er gjenbrukt i marksommer noen år seinere? :lol: |
Så nettopp Eagle Eye -og den var OK.....hverken mer eller mindre...
|
Så forresten tropic thunder på søndag. Småmorsom, midt på treet.
|
-Hot Fuzz,
-Adams Epler -De grønne slakterne Er artige filmer syns jeg :) Ser alt for lite film :( Har en samboer som sovner så og si hver gang vi ser film... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Vi (meg, mann og gutt på 14) ser ofte film på lørdagskveldene i action /humor sjangeren. Og jeg irriterer meg grønn over all banninga! Og alle de ganske så billedlige beskrivelser av både det ene og det andre - f. eks i filmen Tropic Thunder (bålscenen) Synes det er så unødvendig! Jeg banner jo i hytt og pine vær selv -men det er jo ikke måte på hvor ofte f. eks f**k ordet blir brukt i løpet av en film.....
Jeg kan takle det - men synes ikke det er så gøy med en 15-åring i sofaen.... Jeg ser jo humoren i det - men ikke alltid han gjør det.... |
Sitat:
|
Sitat:
Er inne i en Stephen King runde jeg... skal se alle filmene. Og har også hatt en runde med Tarantinofilmer... OG så hele Twin Peaks på nytt igjen... MANGE TIMER! Og oppnådde bare å bli sur på slutten... |
Max Manus :D kjempebra
og Benjamin Button som Mofe nevnte... |
Ikveld kommer V for Vendetta! :D Det er skikkelig bra! MÅ SES! Eller man burde vel egentlig ta den opp på video, så man kan se den om igjen og om igjen.
|
Dette var en lang tråd, så jeg har ikke lest alt.
Noen av mine favoritter er: Brokeback Mountain, hadde vondt i magen i flere dager etterpå Bridget Jones filmene Sleepers Gudfaren filmene Sjette sansen The way we wherw Jason Bourne filmene |
Twilight!! En utrolig flott og spesiell film :ja:
|
Og The Reader med Kate Winslet..!!
|
Sitat:
|
Sitat:
|