![]() |
Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder
Kjør i vei Tatato :ja:
Fedona var jo plaget av nattesvette, men fikk påvist hos lege at hun ikke var i overgangsalderen. Men - den kloke damen begynte med e-vitaminer, og nattesvetten ble borte :heia: Det koster i hvert fall ikke mye å prøve. Husker ikke hvilken dose hun tar, men står det ikke i tråden, hadde jeg bare spurt henne. Lykke til (og velkommen i e-klubben, den mest eksklusive av alle :p) |
Denne gjengen og oppdrettslaksen.... :D
http://www.forskningsradet.no/servle...=1253972868050 |
:lol:
Ja det er det jeg sier, dette er en eksklusiv klubb :p |
Sitat:
|
Sitat:
Vitamin E har hjulpet på min nattesvette så det er bare å kjøre på :D |
Hei, og takk for rask respons! Jeg iler ut og investerer i e - vitaminer med en gang - er det noen spesiell sort bør jeg få tak i?
Elitegjengen... ;-) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Og denne damen tar 350 mg om morgenen og 60 mg om kvelden :D
|
Sitat:
|
Slik jeg har forstått det så er det ikke så lett å få påvist eller avvist at man har kommet i overgangsalderen.
I følge gynekologen min så må man da ta en spesiell blodprøve på en bestemt tid i måneden i forhold til menstrasjon osv. Jeg selv har aldri fått påvist eller avvist om jeg har kommet i overgangsalderen. Men min gynekolog sa til meg at det ikke er noen tvil ut fra det faktum at mensen begynte å tulle med meg. Noen ganger hadde jeg mensen i flere uker og andre ganger hoppet jeg over 1 ogt 2 mnd. Så begynte nattesvetten og til slutt hetetokter døgnet rundt og de ble verre og verre med tiden. Hurra for E-vitaminene sier jeg bare. :D |
Sitat:
|
Fedona. Fikk tatt livmorslimhinna til slutt jeg pga jeg hadde mensen flere uker i strekk når den først kom.
Nå er det 1 år siden jeg fikk fjernet livmorslimhinna og siden har jeg ikke sett snurten av mensen :D |
Da er e-vitaminene innkjøpt, og jeg gleder meg. Satt i møte i ettermiddag, og det slo meg at det er ikke bare om natta jeg er varm. Ikke direkte hetetokter (har hatt et snev av slike en kort periode i vår, men heller særledes varm med påfølgende lett rødme i ansiktet. Hvor lenge kan det ta før jeg merker virkning?
|
For meg gikk det ca en uke :)
|
Takk Dietta! Startet med 350 mg i går, og så får vi se :) Håper på bedre dager, eller rettere sagt netter :) Å bade i svette og måtte skifte på senga "dørgen" er ikke greit - men det vet jo dere alt om :p Har vurdert å måtte sende dyna på rens for å få den "ren" igjen. Den er jo også våt når jeg holder på :(
|
Krysser fingrene Tarato - utsvetta dyner er ikke noe moro :nei:
Og jeg har måttet krype til korset og øke dosen. Har merket tendensen noen få kvelder nå, og er ikke lenger i tvil om at det er litt på gang igjen :mad: Har derfor økt dosen med 30 mg nå i kveld, så da er dagsdosen 350 mg morgen og 90 mg kveld. Kryss fingrene for meg jenter :) |
Her krysses det på langs og tvers for alle :p
|
Sitat:
Hos meg er det gjerne 2-3 måneder mellom disse periodene med hetetokter og nattesvette. Før jeg begynte med E-vitaminer slet jeg voldsomt i disse periodene. Kunne ha sterke hetetokter flere ganger i timen og ofte på natta også. Med E-vitaminer så kan jeg enda kjenne når jeg er i en periode med hetetokter, men bare i veldig liten grad. Og når det kommer en sånn perioder, så øker jeg dosen min litt igjen. :) |
Kanskje noe av det samme som skjer med meg da :ja:
Det var helt ulevelig i sommer, døgnet rundt. Våknet hver eneste time natten gjennom. Blir spennende å se om den økningen jeg har gjort i kveld holder. Det er ikke voldsomt plagsomt ennå, men tar ingen sjanser. Bedre føre var osv...... :D |
Lurer på om jeg også er på vei mot en hetetoktperiode igjen for jeg har hatt noen svake hetetokter på jobb i dag, så nå øker jeg dosen litt jeg også :)
|
Sitat:
Og be gjerne om å få se deg selv nedentil i et speil før du drar hjem! Jeg begynte å lurte på hvordan jeg så ut ettersom flere pleiere under stellet så litt skremte ut nesten og sa:"Oj, du var litt blå ja..." Så til slutt ba jeg en pleier om et speil så jeg fikk se og det var jeg i grunnen glad for! Dersom jeg ikke hadde gjort det før jeg kom hjem hadde jeg trodde jeg hadde kolbrann i musa!!! Det var helt svart jo! :eek: Men det skulle være sånn og det gikk jo over etter noen dager. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hadde en pasient som fikk en sånn ring! Den holdt seg på plass i under et døgn!
Da bar det rett på operasjonsbordet med den gamle damen, gitt! Gjett om hun var takknemmelig! Og rehabiliteringen etter lårhalsbruddet kunne endelig begynne når hun kunne reise seg opp og gå uten at hele stasen falt ut til stadighet!:eek: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18. |