![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
|
Sitat:
Kanskje ikke like mange som du hadde da.. :) Det er jo mye fet og god ost på Kypros. Jeg vet fra "gamle-høykarbodager" at lunchen gjerne blir til middag,- og så blir det middag om kvelden også..... iallefall når baguetter og denslags er fyfy..... Da er det greit med knekkebrødene... Cocosa skal jeg også drasse med meg. Gubben rister på hodet ! |
Sitat:
Cocosa ja - der sier du noe. Kjøpte det jo første gang i forrige uke - sitter å nipper nå (kaffe). Synes det er godt jeg, tilfører bittelitt søtsmak på et vis. Også blir jeg så glatt og myk på leppene. Når reiser du da? Blir du 2 uker eller? Fikk lyst på en sydentur jeg nå... Varme og strand høres fortreffelig ut. :-) |
Sitat:
Det sier litt om hvor fett det er. :) Jeg reiser på fredag morgen. Dvs. vi reiser til Bergen på torsdag og overnatter hos yngstemann. Ellers hadde vi måttet reise hjemmefra før kl. 02.00. Litt lang vei, kan du si..... Og vi skal være der i 2 uker. Skal bli deilig !! |
Sitat:
2 uker er best - skal man på en ny plass så tar det tid å orientere seg - og skal man et sted man har vært før så går det med tid til å få bekreftet at gamle favoritt resturanger fortsatt er favoritter. Ferie er godt uansett det. Hehe - lett å drømme seg bort her jeg sitter på kontoret og ser ut på den regntunge grå hovedstaden ja... Tenker på all den gode greske maten..mmmm... Og sånn grillet ost... feta saganaki! - ååhhh DET er godt det.. Yum-yum! :p |
Hei:)
Er det noen av dere som har en god oppskrift på muffins med ost....? Har funnet flere på forumet, men hvis dere har en som er god, hadde det vært fint å få den:) |
Sanna og Nysgerrig nok: Jeg liker også veldig godt hvordan leppene blir av cocosa. Har ikke hatt tørre sprukne lepper siden jeg startet med cocosa i teen. Kjekk bieffekt:D
Lille Venn: Har dessverre ikke noe jeg har prøvd ut. Men jeg tenkte også å prøve å finne noe som skolemat til sønnen når skolen begynner, så kommer du over noe godt, så post det gjerne her;) Som jeg fortalte hadde gutten min skikkelig stort kviseutbrudd etter speidertur og veldig mye sukker og mel i kosten. Nå har han levd lavkarbo i underkant av en uke, og det er faktisk nesten helt borte. Helt utrolig at en liten uke med "skikkelig" kost kan gjøre så stor forskjell altså. tror han er frelst lavkarbo-fantast etter dette;) Egentlig burde alle med store kviseproblemer blitt anbefalt lavkarbo kost istedenfor å bruke masse penger på alle slags hudprodukter:rolleyes: |
Hei alle sammen! Dere er så herlig aktive! Gleder meg til å komme på bussen og lese gjennom det siste på tråden:). Jeg unner ingen hodepinen min Bente, så hvis du har fått den fra meg så vil jeg ha den tilbake med en gang! Jeg sitter med varmepute på nakken nå og skal innta sofaen en kort stund. Det er luksus for oss som er ferdig med småbarnstiden og du har noe å se fram til Maria:). Dere andre også, som ikke har begynt enda:D
Første dag på jobb er unnagjort; gikk greit å stå opp 0545 i dag, men jeg er trøtt nå kjenner jeg. BLe litt seint i går kveld også; sånn er det nå med besøk. Godt å treffe kolleager igjen da; de er en viktig del av hverdagen vår. Jeg tok cocosa før frokosten i dag , og det spørs om det trengs - huden både på hendende og i ansiktet er knusktørt. Merkelig tenker jeg, siden jeg spiser feit mat? Kikker på den udo'greia, men må vente akkurat nå. Finansene er ikke av de beste:( for tiden. Lille venn: jeg har ikke sett oppskrift på muffins her inne, annet enn de jeg baker. De er med philadelfiaost; er det det du mener? Muffins 1,25 dl sukrin 3 ss splenda 150 gram meierismør 6 egg 200 gram philadelphiaost 32 dråper vaniljeessens 3 ts bakepulver ½ dl fiberhusk 2 dl mandelmel. Sukrin og splenda piskes porøst med 150 gram romtemperert smør i terninger.Visp eggene inn i den porøse massen. Ha i osten, vaniljedråper, bakepulver, fiberhusk og mandelmel. Alternativ: Før en har i mandelmelet kan røra deles i to. Ha i kokosmel i en og mandelmel i den andre. Ha i litt mandelmel i den med kokos slik at den blir litt fastere.Fordel i muffinsformer og stek ved 200 grader 20-25 min. Følg med stekinga på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er akkurat passe. Men når vi først er i gang med baking; har noen av dere prøvd å lage sukkerbrød? Jeg er bedt i selskap om 2 uker og ble spurt om jeg kunne tenke meg å ta med en bløtekake. Klart det; regner med å finne noe jeg kan bruke? |
Lille venn.
Her er oppskrift jeg har. * MATMUFFINS. 113 gram malte mandler 113 gram malte valnøtter 80 gram smør 113 gram revet ost 4 egg (medium eller store) 1 ts bakepulver Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje. Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr, bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min. Gode med ost & smør. Hvis man bruker papirformer er det best å ta de av når muffinsene er blitt kalde. |
|
Disse lagde jeg i dag, da jeg ikke hadde valnøtter.
Jeg bruker mandelmel. * Lavkarbo frokostmuffins 3 egg 25 g mandelmel 50 g solsikkekjerner 25 g linfrø 100 g revet gulost, 1 ts bakepulver 50 g smør Pisk eggene lett. Smelt smør. Solsikkekjerner og linfrø bruker jeg å kjøre i foodprosessoren, - det blir feitest da. Riv ost eller bruk ferdig revet. Bland alt sammen til en tykk røre og fyll i muffinsformer. Stekes på 180 grader midt i ovnen i 15 minutter. Variasjoner: ha bacon, kalkun/kylling og urter i røren. En sterk ost kan også gi muffinsene en liten sving. |
Sitat:
Jeg har også snust opp denne: Lavkarbo-bløtkakebunn: Den siste tiden har jeg hatt så utrolig lyst på bløtkake! Men siden jeg skal på 70-årslag til helgen og det da blir en real utskeielse har jeg drøyd det. Likevel har jeg prøvd meg frem til en perfekt bløtkakebunn, gleder meg til å prøve den med vanilje - og jordbærkrem. Det kommer til å bli digg! Se mer på http://carbcounter.blogg.no/13015256...tkakebunn.html Oppskrift: - 3 egg - 2 ss sukrin (ikke melis) - 100 g smeltet meierismør - 1 dl fløte - 100 g. proteinpulver (eventuelt bakemix, soyaprotein, mandel-kokos-annet nøttemel) - 1 ts fiberhusk - 1/2 ts natron - 1 ss kardemomme Pisk egg og sukrin til eggedosis. Bland i smør og fløte. Bland alt det tørre sammen og ha det over i røren, miks godt. La røren stå i ca. 1 time, så kardemommen får satt ordentlig smak. Stek den deretter på ca. 180 grader i 10-15 |
Tusen takk til dere alle sammen for flere oppskrifter. Nå blir det bakedag på meg i morgen:)
|
God kveld damer =)
Nå er jeg benka i senga på hotellrommet etter å ha vært ute å spist (blei jo ikke mett da, så måtte kjøpe meg en ostepølse på narvesen til dessert :p ) og kikka litt rundt om i byen=) Sola titta frem også, det var koselig :ja: Tenkte å ta Fløibanen imorgen, være litt turist liksom :D Jeg så et museum jeg har lyst til å innom også.. Det var bare oppe til 5, så det må jeg også innom en dag sånn rett etter kurs=) Blei maks 3 timer søvn i natt, så er riiimelig sliten etter reise-kurs-dag og gleder meg masse til jeg kan legge meg til å sove :love: Tusen takk for alle lykkeønskninger om jobben :klem: Krysser alt jeg har jeg også=) Sitat:
|
|
Sitat:
|
Her var det kommet masse oppskrifter den korte tiden jeg har vært ute en tur. Må kanskej prøve noen av "matmuffinsene" til sønnen som skolemat, tenker jeg. Han er såååå godt fornøyd med hvordan huden har blitt at han er helt innstilt på å fortsette med lavkarbokost:)
Dollsine: Er heldigvis ikke så ille hodepine som du får jeg har hatt, bare litt pga at jeg er stiv i nakken. Tåler lite den nakken min, så malingen har nok gjort at den har stivnet litt:rolleyes: RikkemOr: Håper du får noen kjekke dager i Bergen, det er jo en veldig fin by, så greit å bruke litt tid på sightseeing, ja, hvis du har tid. Håper været er med deg da!:) |
|
Sitat:
Håper nakken løsner og at det slipper i hodet kjære deg :klem: |
Te-kos i senga :love: Life is gooood right now :hearts:
https://epostbedrift.com/exchange/ri...e.JPG?attach=1 |
Kos deg du, RikkemOr:klem:
Og takk for gode tanker, nakken og hodet er på vei å bli bedre, droppet malingen i dag for ikke å bli verre, selv om været tilsa at jeg burde...;) |
Sitat:
Dollsine: Tuuusen takk for tips om den teen asså :hearts: Den var knallgod! Selv om den er noget dyr til å drikke altfor ofte :rolleyes: |
Hei.. Jeg er ny på det her.. Målet er å gå ned 10 kg i slengen :)
Må "omprogrammere" toppetasjen min, siden jeg er utdanna kokk, institusjon.. OG det her er jo helt mot alt jeg lærte en gang for lenge siden. Driver å leser litt i diverse tråder og har på følelsen at jeg kommer til å bli ei masekråke.. |
Sitat:
Vi har alle gått igjennom prosessen med å omprogramere hodet :)Som kokk har du jo en fordel i forhold til mange andre: Du kan å lage god mat fra basis med friske råvarer, slik at du har kontroll på alt som er i. Det er regel nr 1 vet du;) Ønsker deg masse lykke til! |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29. |