Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21393)

Karbosara 17-09-08 12:19

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 537788)
Jeg syns IKKE din argumentasjon på noen måte er dårlig!


-

Takk, Kula!:o Dere er så flinke til å ordlegge dere her, og jeg må innrømme at dette temaet er så viktig for meg, at jeg er litt bevende med tanken på at jeg kan villede med det jeg sier, litt redd for å bli misforstått...gammel vane...:)

Løvetann 17-09-08 12:43

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 537512)
Og jeg tror månen er laget av lavkarbobrød. Så får alle andre tro det de vil. :fnis:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Løvetann (Innlegg 537534)
Støtter denne, :D :D :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tulla (Innlegg 537542)
Jeg støtter ikke denne!:(
Sånne kommentarer gjør at jeg faller av lasset i enhver diskusjon.

Jeg lo hjertelig av den absurde replikken fra Iset, og oppfattet den ikke som ondsinnet.

Hvorfor lo jeg? For replikken fikk meg til å se denne lange og intense tråden med et skråblikk - og dette burde jeg nok forklart da jeg sendte inn støtteerklæringen:
Her sitter vi alvorlige med stort engasjement og sender inn flere hundre innlegg med lenker og argumentasjon, mens Impulsiw freidig insisterer på sin rett til å tro akkurat hva hun vil - uansett. Og den retten har hun jo selvfølgelig, det skulle bare mangle! :D

Det blir riktignok litt pussig når Impulsiw "tror" ting som går på tvers, ikke bare av det andre dokumenterer, men også på tvers av det hun selv har vist til tidligere i diskusjonen … ;)
Men det er helt greit! For det jeg plutselig innså, er at alle vi som har valgt lavkarbo sannsynligvis har gjort det valget på grunnlag av:
- en del tro
- en del erfaringer på egen kropp og
- en del dokumentasjon.

Så vi er faktisk alle litt i samme båt, og det hadde jeg glemt! Jeg fikk en opplevelse av at "boblen sprakk", temperaturen sank og latteren fikk senket skuldrene mine. Sånn var altså min reaksjon.

Jeg ønsker dere alle en riktig god dag, med (minst) en god latter og senkede skuldre!
:klem:

energibunten 17-09-08 13:03

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karbosara (Innlegg 537763)
Jeg føler ivrig med på diskusjonene her, og jeg må innrømme at jeg ikke er god på argumentering, så jeg drister meg til å sitere litt fra "Bedre uten brød". Sikker ikke riktig av meg, men jeg føler det er på sin plass her.

Oksygenmangel er tegn på oksidasjon, er det ikke? Hvis jeg har forstått rett, er det det.
Ergo kan faktisk animalsk fett hjelpe til å forebygge enkelte typer kreft, ikke sant?

Hjertet kan ikke få kreft, antageligvis fordi det er det eneste organet i kroppen som nesten bare bruker fett til energi...

Ikke noe jeg mener eller tror, det er noe jeg har lært...

Fullstendig enig. Mangel på oksygen er kanskje ikke grunnet oksidasjon, men dårlig form og helse. Med lite lungevolum, dårlig oksygenopptak (feks røyking), lave blodverdier (røde legemer), svakere hjerte og kretsløp som kan forsyne dårligere, lite utbygd kappilærnettverk, dårlig fungerende opptak i cellene, lavere fungerende kjemiske prosesser i cellen så vil cellene konstant måtte ty til anaerobe prosesser (melkesyre) for å skaffe seg energi ved anstrengelser. Anstrengelser som å gå i trapp, vaske, rydde, gå i butikken, etc, etc.
En konstant grad av melkesyreproduksjon er ikke bra i lengden.

PGA DETTE OVER ER RØYKESLUTT OG GOD FORM EN MEGET VIKTIG FAKTOR FOR HELSE !


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no