![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
Jeg får helt dilla her. Søkte på oppskrift på muffe (selv om det jo er noe som man lett kan lage selv). Kansje en tovet variant? Uansett, jeg fant denne:
http://www.ull.no/dep/display/003130.jpg Jeg synes jakka er kjempefin, så jeg slipper visst ikke opp for prosjekter... Selges som garnpakke, med fløyelsbånd og oppskrift. Bare lurer på den er stor nok... Har en mor som liker strikkebøker, så jeg skal sjekke om hun har boken den er hentet fra - "Dikt i masker" - ellers er nok det en flott julepresang til henne. |
Sitat:
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
Jeg ble venner med settpinnene til slutt (men takk for gode tips til alternativer!) - og strikket meg et par superblå ullsokker, også :p
|
Åh, så deilige de ullsokkene dine ser ut, 157cm :) Det ser ut til at føttene dine koser seg i alle fall!
|
Jeg ble jammen meg ferdig med både rødnissegenser og lue til 1. desember! *stolt*
|
1 Vedlegg
Så er Marius-genserne str 2 år ferdige, og på veg til to heldige gutter. Det er ikkje eg som har strikka luene, berre genserene :)
|
Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha oppskrift på mariuslue i voksenstørrelse, Katten? :snill:
Jeg har strikket mine første selbuvotter :w00t:! Herregud, jeg er så innmari stolt, altså, helt på egenhånd til og med :D. Strikket en prøvevott, og nå er jeg snart ferdig med den første til et par som søstra mi skal få til jul. Legger ut bilder når de er ferdige :D. Monsterbuksa til nevø er også snart ferdig! |
1 Vedlegg
jippi i dag fikk jeg pakke.. :D
Jeg kan jo ikke strikke da, så jeg spurte Photobscura om hun ville ;D såg hun hadde noen tøffe strømper på bloggen sin.. Se bort i fra de bleikfeite beina mine, hihi, og se på de tøffe strømpene!! |
Det blei jo stilig :)
|
Sitat:
Har scanner, så eg kan sende den til deg når eg fer den :D |
1 Vedlegg
Sitat:
Sitat:
|
Åh, de strømpene var veldig kule! Har lyst til å lage noe sånt selv, når jeg er ferdig med julegaveprosjekt. :)
|
ja de var rålekre :) Ser bedre ut på photo da, hun har bilde på bloggen sin. Jeg må nok ned noen kg til før dem ser så bra ut på meg.. men strømpene er jo så kule :D
|
Sitat:
|
Hehe ja rund er også en form :D
http://3.bp.blogspot.com/_la923Q63d_...%C3%B8mper.jpg her er bilde fra bloggen til photo som jeg syns var så fint :) viser enda bedre hvor fiiine dem er :) |
Nå har jo jeg tannpirkerlår, så ingen over 50 kg burde sammenligne seg med meg :p.
Synes det så dødsbra ut, jeg! Og effekten av hullmønsteret kommer jo godt fram når du ikke har noe under! Sikkert aller finest å ha en kontrastfarge på strømpebuksa. Morsomt nok, jeg har strikket og solgt sikkert ti par av disse, men jeg har ingen selv :rolleyes: |
Sitat:
|
ja jeg prøvde dem bare på meg for å ta bilde og teste dem.. når jeg skal bruke dem blir det nok strømpebukse ja, hehe :) Fine lår du syns jeg... :)
|
1 Vedlegg
Sitat:
Sitat:
Ja, nå er det på tide å skryte, for jeg er temmelig stolt av å ha klart å strikke selbuvotter helt på egenhånd, det er ikke minst det første jeg har strikka med diagram, ever (bortsett fra ei jordbærlue, da. Men det er jo bare polkadotter)! :D. Nå har jeg snart strikket et par ferdig til søstra mi, men jeg måtte jo strikke en prøvevott først, og her er den: |
Flotte selbuvotter! Det er akkurat slike jeg laget meg. :D Den lua du linka til med Mariusmønster er også veldig fin, jeg tror jeg må lage meg en slik...
|
Sitat:
I dag har jeg forresten mekka et diagram med selbuvotten som utgangspunkt med hodeskaller i stedet for selburoser! Skal strikke et par til venninna mi til jul, tenkte jeg. Ser bra ut på diagrammet, blir spennende å se resultatet :). Både hun og jeg synes hodeskaller er hot shit, så jeg kommer sikkert til å lage et par til meg selv også :). |
Sitat:
Sender det så fort det er her. Håper på imørgo :D |
Sitat:
Ja, nå har jeg begynt på mine egenkomponerte/insiprerte selbuhodeskallevotter! Håper på å få såpass mye ferdig i kveld til at jeg får lagt ut bilde har snart :). Men jeg skal se litt serier i kveld, så det spørs. Det er dessverre, i hvert fall foreløbig, vanskelig å se film og lese diagram samtidig :p. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25. |