![]() |
Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen
Sitat:
Jeg spiser mye av det samme og det begynner å bli litt kjedelig.. men på den andre siden har jeg aldri vært særlig avansert med maten - så lenge jeg har blitt mett har jeg vært fornøyd! En typisk dag ser slik ut: Frokost og lunsj: En omelett med to egg og endel fløte, masse skinke eller bacon og litt paprika og blomkål eller broccoli i. Stekes i MASSE meierismør. Selvfølgelig toppet med masse ost som smeltes. Denne deles i to og jeg tar halve med på jobb til lunsj. Middag: En eller annen form for kjøtt, kotelett eller entrecote (har prix rett over veien og de har 3 for 69 tilbud..) med masse salat med litt tomat og litt paprika og enten masse norvegia salatost eller fetaost. Toppes med seterrømme som dressing - ikke lettvarianten.. Drikker endel kaffe iløpet av dagen, og vann eller farris. Får kanskje i meg litt mye meieriprodukter men vekten går jo nedover så jeg regner med at det er greit! Har sluttet å veie maten og registrere på diett.no denne uken så får vi se hvordan det går. Ryggen er bedre så jeg har også begynnt å gå frem og tilbake fra jobb:) Hvem av oss er først på tosifret Viktor??? |
Sitat:
|
Tusen takk for linken Luggetuppen!!
Den skal jammens prøve, hørtes god ut :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk for tips! Laget "pomfri" av sellerirot og det ble veldig godt :) |
Sitat:
Må kanskje prøve meg på det jeg også en dag ;) Er godt å finne noen gode oppskrifter! Jeg var så matlei at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg her for noen uker siden. Tenkte jeg mat så var det bare æsj.. Men så fikk jeg satt meg ned og letet rundt etter oppskrifter på nettet.. Fant masse godt.. Og det er jo bare å bruke fantasien litt.. Men den har sviktet meg litt i det siste da :p så da er det kjekt med internett og google ;) Ønsker alle en riktig fin dag! Feberen herjet over meg i natt også, virkelig herlig å våkne opp i en liten krøll under dyna av at jeg skjelver så jeg rister, og med tidenes hodeverk. Jeg tenkte bare med meg selv at nå er jeg lei! Har ikke tid til å være syk! Skal liksom leke flittighusmor ting, rydde og vaske. Sy putetrekk til Sofasenga til Bonusdattera, som har fått nytt rom som jeg liksom skal klare å gjøre ferdig.. Gjerde inn beiteområdet til hestene her hjemme, så de kan komme hjem fra beitet snart, er snart ikke mat igjen der.. Så skal det bakes til den store gullmedaljen her + lages pynt til bryllupskaka.. I morgen er det full fræs med tur til legen, 1 times kjøring hver vei + noen ærend, så begynne å fylle og pynte kaker.. Haff.. rotet i huset får bare være rot.. Får prøve å bestikke jentene i huset til å hjelpe meg litt i dag.. de liker å tjene penger ;) Og tror dere jeg klarte å holde meg unna vekta i dag da? :rolleyes: Neida... Den viste -0,4 kg til fra i går. Klarer ikke å "glede" meg over kg som er blitt borte de siste dagene for jeg regner med at det hopper rett på igjen så fort jeg blir frisk og rask.. Men men.. Får nyte det så lenge det varer ;) Det var dagens syting fra meg! hehe.. Men når jeg først holder på her... Er det noen andre, eller noen som vet, om det er vanlig å få feber når man går på lavkarbo? Om det er noe kroppen kan reagere på? Jeg tror ikke det altså.. men tenkte jeg kunne spørre.. Holder feberen på videre til i morgen skal jeg ta det opp med legen.. kanskje få tatt en crp el noe for å se om det er noe i kroppen som ikke skal være der... jaja.. Ha en fin dag dere, kos dere i høstværet :) |
Hei. Jeg er ny på forumet. Begynte på ketolyse 11.oktober, og har gått ned 4 kg. Er kjempefornøyd!! Ikke sulten eller godtesyk i det hele tatt. Lærerikt her inne på forumet, lærer noe nytt hver dag. Har som mål å komme ned minst 10-15 kg, så er fremdeles et stykke unna. Kjekt å følge med andre som startet i oktober :)
|
Velkommen Silia! :)
Gratulerer med gode resultater! |
Sitat:
Hei Knut Ikke rart du går ned, jeg syns det så ut som det var lite mat pr dag, en omelett av 2 egg er ikke svære greiene, men supert for deg. :) Jeg er sikker på at du kommer til 2 sifret før meg, for jeg fomler rundt og vekten går opp og ned som en jo-jo. Siden vi er inne på dagsmenyer osv, så kan jo jeg legge ut hva jeg spiser sånn cirka på en dag: Frokost: 2 tykke skiver Norvegia 100g ( Hver dag ) Lunch: Salat ( 150g) med kokt skinke (80g), masse Norvegia(100g), Cherry tomater(60g), og 3 spiseskjeer sæterrømme (60g) ( Hver dag ) Mellommåltid: 2 skiver Norvergia Middag: Stekte grønnsaker, surret i fløte ( Brokkoli og Blomkål 2/3 Pose) Noe kjøtt ( Kottletter, Kyllingfileet, Biff, Entrecote, Kokt torsk, stekt Laks ) Kvelds: Nannahs knekkebrød med reker og Majones elller Stekt egg og bacon Omelett med skinke og ost Avacado med Majones og reker Drikker kaffe, og har kuttet ut melk, og bruker fløte i steden Det skal være sakt at jeg ikke har veid alt sammen, eller registrert på diett.no, men det må jeg vel i gang med for å få kontroll, siden jeg ikke har ønsket vektreduksjon. Har utslag på stix Hvis noen som leser dette kan kommentere så please, er litt rådvill Knut, så bra at du har kommet i gang med å gå, og i gang på jobb. |
visst du er som meg så må du nok ned litt på maten og på fett inntaket og få inn litt mere gr.saker... er ikke akkurat veldig mye næring i isbergsalat for eks....
har du lest ketolyseboka? ellers så bør du lese atkins induksjons linkene jeg la ut her.... du skal ha ca 2,5 dl gr.saker til hvert måltig frokost også kansje du ikke trenger det ene mellom måltidet... ernæringsfysiologen på friskvernklinikken der jeg går som er for ketogent kosthold og jobber med fedon ca helst ikke mere en rundt 500 kcal pr måltid altså 4 maåltider ..middagen kan være oppi 700... om du leser lenabeatrice sinnn blogg som ja bruker atkins så får du masse itps og råd etter at jeg gjorde det hadde jeg vekt tap nå på denne uka på ca 3,5 kg er jo sjokkert og jeg har hatt stillestan og vekt oppgang i 3 uker. mat forslag Frokost: gulost, skinke og en håndfull gr.saker lunsj kjøtt og salat eller middags rester osv med gr.saker da også gjerne 1 ss seterrømme ...eller litt majones for eks middag: samme som lunsj bare ut ifra din egen fantasi og kunn en porsjon i kaffen ca 2 ss fløte pr kopp ikke mere enn en 1/2 dl om dagen. kvelds om du orker, samme som frokost...omelet eller noe i stedet for kinakål/isbergsalat annbefaler jeg spinat eller rucola osv...ta gjerne avocado 1 gang om dagen eller noe....og gjerne bruk squasj og aubergine eller andre gr.saker kutt alle brøderstatninger,nøtter osv |
Min veiedag idag, og ned 300 gr. Føler meg fornøyd med det, da jeg var redd jeg ville gå opp i vekt igjen etter omgangssyken forrige uke.
Vil også ønske velkommen til alle nye og god bedring til de som er syke! Ha en flott helg alle sammen :) |
Så bra bumbleroot og lykke til videre! Håper du holder deg frisk nå da. :)
|
Til Victor4U:
2 egg er nok det når jeg fyller på med grønnsaker (broccoli paprika, cherrytomat), skinke/pepperoni eller bacon i tillegg til masse ost. Kunne sikkert spist hele, men har vent meg til den mengden nå. Spiste tidligere ikke frokost men har nå kommet inn i rytmen slik at lunchen blir mindre:) Synes dette går rette veien, og kan ikke si at jeg sliter med noe, slik jeg ser endel gjør med tanke på fristelser osv. Her i huset bakes det hvetekringler og annen gjærbakst - i tillegg til at resten av familien spiser godteri i store mengder i helgen - jeg har rett og slett ikke lyst på eller føler at jeg forsaker noe. Trener ikke noe men prøver å få gått en tur på en halv time eller mer hver dag - logger alt på endomondo, kjekk app til android tlf, kan anbefales. Blir mer morro når man får litt grafer og historikk å følge:) Anbefaler deg videre diett.no i 14 dagers tid. Jeg brukte det for å få kontroll på hvilke mengder jeg kunne spise. I morgen er det veiedag og jeg vet jeg har gått ned, men hvor mye bir spennende:) |
Noen som kan svare meg på hvor mye karbs det er i kantareller?
Ser det står 6,4gkh pr 100g rå på diett.no - men er dette rå eller tørket? Vært en tur i skogen idag og fant masse - ligger nå til tørking. Tenkte bruke det i omeletter - nam nam:) |
Veiedag:
03/10 - 110,0kg startvekt 10/10 - 105,4kg ned 4,6kg 17/10 - 104,3kg ned 1,1kg 24/10 - 103,0kg ned 1,3kg 31/10 - 101,3kg ned 1,7kg Totalt ned 8,7kg:) |
Sitat:
(Og så et lite hjertesukk...menn har det jammen enklere enn oss kvinner i noen sammenhenger...) ;) Stå på du, Knut, dette er superbra! :) |
Dato
Vekt 3/10 74 10/10 70,5 17/10 68,9 24/10 68,9 31/10 67,9 1 kg ned siden sist! Fornøyd :) God å ha kommet forbi "platået" jeg har vært på noen uker... Ha en god uke! Bra resultater, Knut ned til 90! |
106 kg start vekt 03.10.11
103 kg -3 kg 10.10.11 102,2 kg - 0,8 kg 17.10.11 101,8 kg - 0,4 kg 24.10.11 skulle ønske det var mere :( 101,5 kg - 0,3kg 31.10.11 - 4,5 kg totalt Syntes det går tregt jeg :( men heldigvis rette veien :) |
Så flinke dere er. Jeg har bytta veiedag til fredag. Må ha et par halvlitere med lite-øl i helga og ser at det gir utslag på vekta, men så er jeg målbevist hele uka, og har alltid lavest vektmåling på fredager, så da bytter jeg:
Vekt 03.10: 77,2 Vekt 10.10: 76,8 Vekt 17.10: 75,7 Vekt 24.10: 76,2 Vekt 28.10: 75,4 ned 1,8 totalt. Har hatt et mål på 2 kg per mnd, så er fornøyd med det :) Stå på dere. Motiverende å lese innleggene her inne. |
03.10-----104.5--- Startvekt
10.10-----102.5--- -2.0kg---:D 18.10-----101.6--- -0.9kg---:) 25.10-----102.2--- +0.6kg---:mad: 01.11-----101.3--- -0.9kg---:) Veldig fornøyd med det altså, Enda bedre er at jeg var hos fastlegen og fikk beskjed om å slutte med vanndrivende, og mistenker egentlig at jeg har en del vann i kroppen, han sa det kunne ta 5-6 uker før jeg var helt som før.. Supert. Har oxo en infeksjoon i skulderleddet som gjør at jeg er noe redusert, og fikk Kortison med no snacks i så det skulle ta infeksjonen. Driver med små justeringer, som feks kutte ut mellommåltid/snacks, snakket oxo med fastelegen om LK, han var positiv og minte meg om at det er fortsatt et regnestykke, dvs Energi inn, må være mindre enn energi forbrukt, selv om det er fett som vi bruker som energikilde eller no sånt KNUT Det er supert med slike resultater, og jeg henger meg på så godt jeg kan. Har oxo hatt en litt laber treningsuke, men det ble 5 timer totalt:(. Det er ikke godt nok, så i dag er det pån igjen, 1-2 timer på sykkelen Ha en ketolsk uke alle, uten nevneverdige sprekker etc |
Viktor,
Samme vekt vi nå.. jeg skal en tur på konferansecruise til Kiel i et par dager... så vi får se hvem som er på tosifret først! Skal nok klare å holde meg unna fristelser, men det blir nok noen glass med vin til god mat og kanskje en cognac eller to til kaffen så alkoholen må forbrennes før fettet.. Uansett skal nok jeg være på tosifret neste mandag:) Bruker du diett.no?? kan være kjekt for å se inntaket, både på kcal og kh. Er nok enig med legen din, inntaket bær nok være mindre enn forbruket for å gå ned. Vi skal spise oss mette, men ikke stappmette - og det er det jeg forholder meg til uten noe hysteri på kcal. Tror kanskje du trener for mye og for hardt for å klare deg uten karbo - kroppen din er en fin maskin som "sparer på kruttet" til de harde treningsøktene det virker som om du har. Jeg er nok litt mer bedagelig, men får totalt en ca 1,5 time rask gange (til og fra jobb+kveldstur) som er nok trening. Da får jeg opp pulsen og forbrenningen, men ikke for hardt slik at kroppen kjemper etter noe annen påfyll enn vann etterpå. Stå på og lykke til med skulderen og kortisonkuren - og husk at kortisonen binder veske i kroppen så ikke bli deppa om du går opp litt - er forbigående isåfall.. I kveld er det bildetaking kun i boxeren, tok bilde 3/10 også - er spent på før / etter bildene! |
Vekten har stått stille denne uken, men det er egentlig helt greit. Startet i ny jobb forrige mandag med mye sosialt som hører med. Lange møter utpå kvelden, middager osv. Så lenge jeg ikke går opp, er jeg fornøyd!
|
Sitat:
Virker som du driver litt som meg angående trening, og jeg lurer på hvordan dine erfaringer med trening er? Jeg trener 8-10 timer i uken og opplever at styrketrening og styrketråkk går rimelig greitt, men å kjøre harde intervalløkter er veldig vanskelig. Pulsen ligger i snitt 10 prosentpoeng over normalen, og jeg klarer ikke å yte som vanlig. Også lengre halvharde turer med arbeidsperioder opp mot terskel er rimelig håpløst. Har lite og ingenting å gi, og holder litt på å gi opp dette opplegget. Har du noen gode tips her, eller opplever ikke du disse symtomene? Opplever også at jeg ikke går noe særlig ned i vekt. Har gått ned ca 3,5 kilo på ca 5 uker, og hadde vel kanskje forventet noe mer (mulig det er forventningene det er noe galt med) |
Jeg tror gutta her inne spiser for lite fisk!
Har sluttet å veie meg, siden jeg sliter litt med matmengdene for tida. Ny måned, nye muligheter! Tok en sjekk på diett.no i dag, siden jeg følte at jeg nesten ikke hadde rørt en eneste karbohydrat hele dagen. Endte på ca 25 g, av det var nesten 7 fra bær med fløte, resten nesten bare grønnsaker. Forstår ikke hvordan folk kommer unner 15 g. Ikke at jeg egentlig har lyst til det heller, men likevel. Blablabla. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44. |