![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Velkommen innom Sanna, håper du storkoser deg med en velfortjent ferie- høres forresten slik ut også;) Fortsett å nyte ferien og varmen - kan bli lenge til neste gang du får litt sol på kroppen!
Synes forresten det høres ut som om du er kjempeflink med maten - absolutt alt er det jo umulig å unngå når man er på ferie! |
Hei på dere. Jeg er bare innom og leser meg opp. Er fullstendig utslitt etter en hektisk uke. Skal finne senga mi nå; men måtte bare oppdatere meg på dere:klem:
|
Nattiinatt, Dollsinemor, få deg en velfortjent hvil du:)
Var så stille her i kveld, så tror bare jeg logger av jeg også, litt tv titting så er det senga på meg og. Sove godt alle sammen:sove: |
Godmorgen alle sammen - håper alle får en god lørdag:)
Jeg har ingen andre planer enn å skrive tale - som jeg gruuuuuer for og prøver å finne unnskyldninger for meg selv til å utsette...:rolleyes: |
God morgen alle sammen! Da våknet jeg nesten utsovet, men ikke uthvilt. Det er merkelig hvor sliten en blir. Jeg ser et klart mønster med tenkinga mi når slike maratonuker kommer: det er bare å holde ut disse dagene så blir det bedre til helga.. Dvs jeg biter tennene sammen og kjører på. DET er ikke bra ser dere. Det er en enkel måte å gå seg rett på den berømte veggen det! Så jeg må *lover-dyrt-og-hellig-å-i-allefall-prøve-så-godt jeg-kan* bli flinkere til å ta time-out de dagene/peridoene det er sånn, og finne meg kvalitetstid hver eneste dag. Gå en tur, en lang dusj, sitte-ned-i-stolen-og-tømme-tankene. Meditasjon skal hjelpe sies det, og det kunne jeg tenkt meg å prøve. Fikk et tilbud om å være med på helgekurs som ei venninne av meg har tatt. Kosta bare 5500,- :eek: Økonomien taklet ikke den summen nei, men jeg kunne tenkt meg å gjøre det.
Så koselig at du er innom Sanna; jeg ser du er "fornøyd" med egg og bacon. Tenk hvor godt det blir å komme hjem da! Jeg savner eggene mine, og det trodde jeg aldri jeg skulle si! Etter to dager uten egg/omelett var det ikke noe som falt i fristelsen til frokost i morges. Endte med hjemmelaget knekkebrød med ost, men så kjedelig da. Salat stod iaf ikke på ønskelisten i dag. Gleder meg til neste uke, da skal jeg på eggene igjen! Pruttipia! Du er "rusjinj" som vi sier i trønderlandet; dvs du hiver deg rundt og fikser ting på null-komma-niks. Klart det er vemodig å ta farvel med bestiser, men i følge Norwegian, SAS og Wiederøe er det ikke en amerikareise å dra mellom Tromsø og Bodø; så det er ikke farvel for ever med dem. Eller med han fiskeyngelen. "regrets and mistakes are memories made" trenger ikke bare være negativt nei. Det hører med til livet å gå på trynet innimellom. Forskjellen på en jente på din alder og slike som meg, er at jeg kjenner igjen symptomene tidligere og kan få stoppet det. Etterhvert kommer du og i den situasjonen at du ser hva som kommer, og gjør noe med det før det smeller. I tillegg gir livet ulik erfaring som gjør at hvis en likevel går på trynet så går det fortere over. DET kjære ungdommer i tråden, er EN av fordelene med å være ferdig med tjue- og trettiårene:D Klart du får jobben. Bestem deg for at den skal du ha; hold på tanken så ordner det seg! Fjellturer er bra for kropp og sjel (og avskyfølelse), og tenk på hvor mye lettere det er å gå når du er fylt av helium:p Men start forsiktig hvis du går lite i dag; ingen hensikt å slite deg ut og så miste lysten på flere turer. Been there, done that! Så litt "moralpreken": i denne tråden handler innleggene om mye (alt?) annet enn kostholdet, det er vi enige om. At vi bruker tråden og hverandre for å få og gi støtte når hverdagene møter oss i trynet, er som det skal være. At du (eller andre) forteller om nedturer, dårlige erfaringer er til hjelp for oss andre også nettopp fordi neste gang kan det være oss som sitter der. Noen som er uenige med meg? Og du...jeg er ganske sikker på at den browniesen ikke smakte særlig godt lell. En digg omelett hadde vært bedre:p Bentemora: jeg spanderer gladelig vin for å få salsaoppvisning; både oppå og under bordet:p Kanskje litt ketosefyll gjør det enklere å skrive talen også? Men det er for tidlig på dagen ennå. Slapp av; ikke stress på at du skal skrive tale - så kommer det av seg selv. Lykke til! Nysgjerrig nok - takk for at du sa fra om reisen! Jeg og vil så gjerne til Kongens by! Kjørte gjennom byen for 25 år siden, og kan tenke meg å reise tilbake. Kommer du tilbake til Trondheim så pynter vi oss med hver sin nellik, og møter hverandre på gata med øynene lukket. Knalle god ide! :shifty: *Lover å nesten ikke kikke* Jeg er klar for en ny dag nå, men når jeg ser på disse "tømmerstokkene" av noen fingre, så lurer jeg på hva jeg har spist. Hoven så det holder til å vanne Sahara. Til lunsj i går fikk vi stekt kylling med noe kryddergreie inni, ris og salat - med mais selvfølgelig. Fikk ikke plukka ut maisen, så den spiste jeg, men risen ble liggende igjen. I går kveld tok jeg litt hjemmelaget is. Kan ikke tro at det ble for mye kh av det? Men....når jeg tenker meg om...den kyllingen hadde en veldig jevn hinne på seg. Jeg trodde det var skinnet, som satt stramt og spiste det selvfølgelig. Når jeg ser tiblake på det, så tror jeg heller det var en slags lake, garantert med sukker siden den var så blank og mørk. Ikke rart vannet sprenger på da? Nei, det beste er å ha kontroll på maten selv! Ha en god lørdag! |
Bare en liten tilføyelse til den der "time-out"-greia som jeg må lære meg å ta: jeg sitter nå med migrene pga at jeg kjørte meg selv så langt ned den siste uka. Learning by doing er det noe som heter. Skulle tro jeg hadde lært det nå men...
:( |
Kjære Dollsinemor, ja du må ta litt bedre vare på deg selv. Det er virkelig ikke verdt å kjøre seg så ned pga jobben. Har gjort det en del ganger selv, og det fører aldri til noe positivt i alle fall. En timeout hver dag er en god regel. Meditasjon er sikkert bra for de det fungerer for. Jeg får det bare ikke til selv, for meg fungerer det mye bedre å gjøre noe jeg trives med, en tur, litt dansing, en god bok, ett langt bad, litt egenpleie, en god hyggelig samtale med en venninne eller ungene eller lignende ting.:) -Men det å bare kjøre på må man ofte betale litt dyrt for i ettertid. Jeg jobber også med meg selv ang. det å bli flinkere til å si nei til ting, en vil så gjerne greie alt, men det går bare ikke i lengden.:nei: Håper i alle fall medisinene hjelper deg så du får bukt med migrenen.
Heheheh - spanderer du en mannlig dansepartner på meg i samme slengen, så dere får litt mer å se på enn meg som står og vrikker på hoftene ;) Ellers må jeg jo si at etter å ha begynt på dette kostholdet har i alle fall ikke utgiftene til alkohol tæret mye på økonomien, nei:p Sikkert meget sannsynlig at det var noe sukker i marinaden til den kyllingen, ja, og er du like kh-ømfintlig som meg, så skal det ikke mer til.:rolleyes: Skikkelig irriterende at de putter sukker og stivelse i alt mulig, synes de som serverer mat til folk burde hatt litt større bevissthet rundt dette med kosthold og at folk kan ha ulike kodtholdsfilosofiere. Kanskje kommer det etter hvert som samfunnet får litt mer opmerksomhet rundt bruk av kh. -Men det er jo bare å fortsette som du har gjort denne uken, så kommer det vannet ut igjen vet du:) |
......... usp..... :_plystre:plutselig husket jeg at jeg drakk to glass vin i går kveld... :full: ....... det var nok det som var utslagsgivende for vannreservoaret i tillegg til den maten :uskyldig:
Og litt til migrenen i dag. Nei damer; nå er det slutt på rødvin!! Du har skjønt litt mer enn meg Bente; du gjør det du tenker å gjøre. Jeg er bare på tenkestadiet ennå. Men det kommer seg, bare ved å si det høyt her fører til en større bevissthet. Før var jo et glass rødvin en slik time-out. Og hvitvin frister meg ikke, selv om jeg har "øvd". Da tenker jeg på levra, ketosen, at kroppen forbrenner alkholen før fettet og så står jeg heller over. Snakkes senere i dag; gleder meg allerede til å inn og lese da. Det er bare så godt å ha god tid til å slappe av ;) Nyt dagen folkens! |
Hehhehe - fylla har skylda - rødvin er nok ikke bra hverken for vannansamling eller for migrenen, nei:rolleyes: Jeg sluttet faktisk å drikke rødvin for mange år siden, pga at den ga meg migrenelignende hodepine - og jeg har ikke migrene til vanlig, når jeg har hodepine er det normalt knyttet til stive skuldre og nakke.
Aldri for sent å begynne å ta bedre vare på seg selv, Dollisene! Skal innrømme at jeg ikke alltid greier det like godt som det ser ut som på det jeg skriver;) Men bevissthet rundt det hjelper, så si det høyt her inne så ofte du vil, du, så siger det nok bedre inn i bevisstheten etter hvert:) Kos deg med en deilig avslappende dag! |
Æ skal bak kake i dag. Mmmmmmmmmmmmmm. Lavkarbo sådan.
So far, so good. Nå; puslespillet venter. Har dessuten bestilt meg dette også http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...ef=oss_product, har en svæææær bilderamme i sort som det blir å passe pefekt til :) Snakkes senere :) :hearts: |
Sitat:
Puslespillet så kjempefint ut - blir nok kjekt å få på veggen i ny bolig :D |
Good evening my ladies!
Det har vært stille her i dag; godt å logge på og se aktivitet. Så fint bilde du skal pusle Prutti; 1000 brikker er nok til å holde deg i gang en stund tenker jeg:D Hvordan går det med talen Bente: er du ferdig? Håper det nå da, for klokka er jo så mange. Vi har hatt knallvarme her i trønderlaget i dag, her var det "bare" 24 grader, men andre sted var det 28. Og det sist i august! Nå regner det, mulig det har vært et tordenvær i farta. Grillen er fyra opp, i kveld blir det biff av noe slag. Tenkte på grillribbe men glemte å ta opp fra frysern, så da ble det noe annet. Formen er bedre nå, og det er håp om å komme seg ut på gåtur i morgen iaf. Ble lite av den den siste uka pga programmet mitt. Hvis noen tar et glass vin i kveld, så ta gjerne ett for meg og. Jeg har nemlig slutta! |
Godt å høre at du føler deg bedre Dollsinemor:)
Nei, talen er nok ikke ferdig, jeg har bare skrevet noen få linjer:o Får det ikke til å funke, dette er virkelig ikke en av mine sterke sider altså...... Nok en ting jeg burde ha sagt nei til, men som jeg selvfølgelig følte at jeg "ikke kunne" si nei til.....Lever ikke alltid opp til mine egne intensjoner nei!:o Den skal ikke holdes for kommende lørdag, så jeg har fremdeles tid, men uken som kommer er så tettpakket, så jeg burde fått den ferdig i helga:rolleyes: Lagde akkurat is, og den ismaskina irriterer meg grønn, uansett hva jeg gjør får jeg problemer med at det fryser seg fast i kanten. Neste gang skal jeg sterkt vurdere å gjøre det på gamlemåten og gå og røre i isen hver halvtime mens den fryser inn, det er egentlig mindre jobb, søl og oppvask med det:ja: |
Så dumt at du ikke fikk den talen i boks Bente. Sånt er ikke artig å ha hengende over seg; spesielt ikke når en føler en ikke mestrer det. Jeg bruker å ha notere ned stikkord på en lapp når jeg har noe sånt over meg. Ofte kommer det dettende ting mens jeg er i møter, eller holder på med andre ting. Da er det lettere å skrive ut fra stikkordene senere. Håper det ordner seg for deg og!
Jeg vet ikke hvilken ismaskin du har, men min og fryser på sidene. Har Melissa fra Europris. Det som er megaviktig er å ikke søle på sidene når jeg heller blandingen nedi. Helletuten som er på lokket er ikke god nok i så måte, så jeg bruker en lang trakt som jeg stikker inn på skrå. Mye søl ja, men verdt det synes jeg :D Men det er litt snodig, for nå da jeg har den maskina så er det ikke så om å gjøre å ha den isen. |
Nemmen da..Er jeg alene i kveld? Ja ja, jeg skravler med meg selv jeg - og får de mest fantastiske svar :D
Skal ordne meg litt på morgendagen nå, og finne senga mi. Må ta igjen litt tornerosesøvn. God natt kjære alle dere, hvor dere enn nå er! |
Neida, jeg er her Dollsine, jeg sitter bare her og stirrer på den talen og prøver å skrible ned noen ord. Jeg er egentlig veldig vandt til å holde presentasjoner på jobb, men dette blir liksom noe helt annet. Jeg har alle fakta som må med 100% klart for meg, men det å sy det sammen, få det litt underholdende og ikke bare liste opp en mengde fakta, få gode overganger mellom de ulike temaene, samt få det til på et godt flytende engelsk...... :rolleyes: Totalt føles det litt uoverkommelig!
Jeg tror alle ismaskiner som baseres på å fryse bolle er sånn jeg, så snart jeg har råd til det, skal jeg kjøpe en med fryse-kompressor. det blir stadig litt billigere etter som tiden går, så jeg får sitte litt på gjerdet en stund til;) Håper du og alle andre damene mine får en riktig god natt. Jeg skal sitte en liten stund til å se meg blind på denne talen, og så skal jeg krype til køys, natti natt:sove: |
Sitat:
Herlighet, til og med på engelsk! :_ohmy:Synes du er tøffesta jeg Bente! Det står det respekt av!! Bukker for deg:p Dette greier du, helt sikkert :jegvant: Jeg og tenker at jeg ser an en helautomatisk ismaskin etterhvert; men så lenge jeg kan bruke denne så gjør jeg det. Den kosta 200,- og er ikke all verden. Man får vel det en betaler for? Denne er kanskje verdt å vente på? Bruker jeg den jeg har mye og den ikke fungerer så får jeg se etterhvert. Og nå er det søvn, godnatt alle damer :klem: |
Godmorgen alle sammen, god søndag til dere! Her på vestlandet er det regn i lufta i dag også...håper noen av dere andre får litt sol å nyte!:)
:klem: til deg Dollsine, ja, er det rart jeg er vettskremt.... Men jeg var litt streng med meg selv i går og nektet meg selv å gå til sengs uten å ha et første draft til den talen ferdig. Det kreves fremdeles en god del arbeid med den for å få den akseptabelt bra, men nå har jeg i alle fall en ok struktur å jobbe ut fra:) Og ja, hvis noen av dere fremdeles lurer, så har jeg visse tendenser til perfeksjonisme, så jeg hater å gjøre slike ting som jeg vet bare ikke kan bli spesielt bra....:geip: |
Ha ha ha, som jeg kjenner meg igjen i det du sier om deg selv Bente.
,Jeg har en turavtale med en venninne nå, og skal ikle meg "regnuhyre" - det er meldt 9 mm nedbør i det området vi skal - på en time. Er litt spent for å se hvordan hun takler det. Hun går helst bare når det er fint :D Ha en god søndag! |
God tur, Dollsinemor, håper det regnet lar vente på seg til dere har fått kost dere gjennom turen, tur med venninner er kjempekos da - god egenterapi og "timeout";)
|
Morning ladies ;)
Håper talen din går i boks, Bente, det må være spennende og utfordrende på samme tid :) God tur i regnet, Dollsine. Her i Bodø er det 21 grader og høljregn. Og tåke. Men 21 grader :o Nettopp tatt en lang dusj og peelet ansikt og vaska håret to ganger med hårforlengingsshampoen min :D Ikke matlyst for tiden, så sliter litt med å få i meg mat. Ble ikke kakebaking i går da vi manglet peanøtter, men skal lage i dag. Fårikål hos tanten i ettermiddag. Hun har fått beskjed om å koke det dagen i forveien, for det er best dag#2 ;) Nå skal jeg pusle litt sammen med mor. Snakkes senere :klem: |
Fårikål er jo nydelig godt, Pruttilutt, så det hjelper deg forhåpentligvis med å få matlysten tilbake:)
Jeg skal forresten til å bake de tacomuffinesne dine nå. Må lage opp litt mat til sønnen min som skolemat i uken som kommer, og håper de muffinsene er noe han vil kose seg med:D Det har visst forresten gått veldig bra for han å spise lavkarbo hos faren også, han var tøff nok til å lage en liste over ingredienser som måtte finnes i huset, slik at han selv kunne lage seg mat om det han ikke fikk servert passet;) Ga t.o.m. klar besked om at det plantemargarinet de brukte ikke var akseptabelt, at han ville ha skikkelig smør isteden:) Tøffe gutten min, har alltid måttet stri litt med at han er enormt viljesterk, men egentlig er jo det til syvende og sist en styrke å ha med seg da - og så kan jeg vel ikke si så mye på det, for jeg har en liten misstanke om hvor den viljen kommer fra;) Nu blir det baking, spent på resultatet, kanskje jeg kan få lurt meg til en liten prøvesmaking..... |
De muffinsene ja, der sa du noe. Tips: Pisk røren godt, så blir den litt luftig. Ta gjerne litt mer bakepulver også enn det jeg har skrevet opp. Har tenkt å prøve endre den litt, for jeg synes det blir litt smørete inni, men de er gode likevel ;)
Håper han liker dem! Kan jo også prøve vanlig kokt skinke i bunnen, men samtidig er det salamien som lager smaken. Blir spennende! NÅ skal jeg bake kaken. Er litt treg når puslespillet frister så... Problemet er at det skal være 2,5 dl søtning. Jeg har Natreen og Sukrinmelis tilgjengelig. Vurderer å blande Natreen og 0,5 dl sukker i. Er jo ikke mer enn 4 karb per stykke, så litt må jo gå an. Hmmm. Jeg må se på mulighetene her. Er redd smaken skal bli litt kald. Synes sønnen din er kjempeflink! Beundringsverdig, faktisk. Hvordan opplever han det? Får han f.eks. bedre hud? Hvordan har han det ift. aktiviteter? Klem :klem: |
Nå er muffinsene ute av ovnen. Jeg hadde i litt ekstra bakepulver, og de hevet seg fint og ser flotte ut. Jeg hadde ikke salami, og det hadde de heller ikke på bensinstasjonen her nede, så det ble skinke isteden. Hakket skinken i biter og lot den ligge å trekke litt sammen med tacosaus først, både for at smaken skulle trekke inn og for at den ikke skulle bli bløt inni som du sa. + At jeg brukte mitt hjemmelagde tacokrydder i røra istedenfor de andre krydderene. Vi får se hvordan resultatet blir mottatt, håper han liker det:D Kan jo også varieres veldig med ulike kjøtttyper + at hvis en bruker bacon eller pepperoni sammen med tomatsaus og pizzakrydder, så blir de mer pizzamuffins aktige.
Når jeg først var i gang slo jeg sammen ei knekkebrød røre også, så den står i ovnen nå. Kanskje blir det også noen mandelmuffins før jeg gir meg. Greit å få litt unnagjort mens det er fridag, for hverdagene blir ofte litt tettpakkede:) Vet du, Prutti, den huden hans burde jeg egentlig ha tatt før og etter bilder av - for det er ingen som vil tro det - så stor forskjell er det. Det er jo selvfølgelig pga av den enormt store forandringen han er blitt så overbevist selv også;) Foreløpig greier han treningen bra, jeg fant noe informasjon som han Pål (husker ikke etternavnet..) hadde skrevet her inne, samt link til noen artikler og en bok som Pål refererte til. Så boken er nå bestilt, så får vi se. Gutten min sier at om treningen ikke fungerer, så kommer han til å ta litt karber rett før trening, han regner med at han brenner dem av i løpet av treningen i så fall. Han skal jo ikke ned i vekt, så han trenger jo ikke være så strikt at han ikke får trent skikkelig pga det.:rolleyes: |
Heisann. Er tilbake fra turen min, og den ble fin! Vi fikk en del med oppholds og en uten....:D Jeg liker å gå når det er "dårlig" vær, fordi det er så deilig etterpå. Og venninna min så at det faktisk gikk an å være ute lell....
I ettermiddag skal jeg bare sløve,se på TV, kose meg. Mmmmm Spekulerer på hva jeg skal ha til middag; har behov for noe med smak, med trøkk, og greier ikke se for meg hva det skal være. Er litt lei av salat til alt, så det må bli med grønnsaker. Kjøttdeig, tacokrydder, blomkål, brokkoli, fløte/ostesaus gratinert kanskje? En slags lasagne uten squash? Det er i alle fall et alternativ. Stekte pruttilappene til frokost i dag, men jeg savner virkelig egg/omelett ja. Hvem skulle trodd det?:p Så bra sønnen din opplever at huden blir bedre på LK! Jeg har alltid hatt tørr hud i ansiktet, hendene og på leggene. Merker det spesialt i ansiktet hvis jeg har spist for lite fett; blir tørr som papir. Jeg vurderer å kaste meg på Udo's bølgen, bare for å se om det kan fungere på meg. Foreløpig er jeg på cocosa med engelsk toffee to ganger pr dag. Tror jeg blir litt ivrig på den og, for jeg er litt småkvalm hele dagen, spesielt etter å ha tatt den. Og nei - jeg er ikke småkvalm av andre grunner nei. Hvor er Appelsinpiken vår; har hun og reist til Kongens by? Her i tråden er det ikke bare å ta en pause - da blir man etterlyst! Og takk for det; det er når det butter det er fort å trekke seg unna. Og det er når det butter i mot vi trenger støtten mest. Å bli etterspurt da er viktig ikke sant? Nå skal jeg la pc'n stå en stund, og sløve litt foran flimrekassa og lese meg opp på gamle aviser. Nyt søndagen folkens! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42. |