Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Maistarternes veietråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33414)

Hevingen 23-06-10 10:16

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Ikke jeg heller... Har vært på vekta hver dag denne uka. Men må passe meg så jeg ikke blir for opphengt i om det går opp en dag.

Matgud 23-06-10 10:39

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hevingen (Innlegg 894955)
Ikke jeg heller... Har vært på vekta hver dag denne uka. Men må passe meg så jeg ikke blir for opphengt i om det går opp en dag.


Jeg er sånn som kan gå på vekta fler ganger om dagen....:P
Men nå skal jeg la være......

Hevingen 23-06-10 10:52

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Flere ganger om dagen gir jo veldig mye svingninger. Plutselig har man drukket mye før man veier seg, eller andre "indre" faktorer. Har prøvd meg på kveldsveiing noen ganger, men det blir jo totalt feil.

Matgud 23-06-10 15:17

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hevingen (Innlegg 894994)
Flere ganger om dagen gir jo veldig mye svingninger. Plutselig har man drukket mye før man veier seg, eller andre "indre" faktorer. Har prøvd meg på kveldsveiing noen ganger, men det blir jo totalt feil.

Jupp!!! blir gal. Veiing i morra og ikke før søndagen igjen.

whynn 24-06-10 01:08

Sv: Maistarternes veietråd!
 
jeg klarte det ikke ;p veide igjenn i dag;p
pokker asså.. men skriver bare opp en dag i uka da om ikke annet;p *sjerpings* hehe

Mammamiia 24-06-10 20:50

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Hjelp! Vekta mi har gått OPP en kilo siden forrige uke! :(
Men da jeg skulle ta av meg ringene i morges, skjønte jeg hvorfor. Det gikk ikke... Kroppen min lagrer vann noe så til de grader når det er varmt! Når jeg er i syden er fingre og tær (og legger!) som tømmerstokker... Jeg drikker mellom 2 og 3 liter vann hver dag, - så det å drikke mer vann er ingen løsning for meg. Ikke spiser jeg mye salt heller. Så i dag har jeg vært på helsekost'en og kjøpt lett vanndrivende urtetabletter.
Får håpe dette hjelper, - for varmen vil jeg ha!
Satser på bedre resultat neste uke. :)

Paris 24-06-10 22:21

Sv: Maistarternes veietråd!
 
jeg sitter å venter på lavkarbo-kveldsmaten skal bli ferdig:p MÅ ha mat!! :)

Mammamiia 25-06-10 11:59

Sv: Maistarternes veietråd!
 
DET var bedre ja! Masse vann har forsvunnet, - så nå er vel vekta mer riktig. :) (og jeg får av meg ringene!)
Ned 0,6 kg siden forrige uke. :) Passe fart det, - synes jeg.

Men jeg skal på ferie om ei uke, - borte i to.... det er jeg spent på åssen går. Men mannen er med, - og han spiser også ketogent, så vi skal klare det, - kanskje med en aldri så liten utskeielse eller to, - det tar vi oss lov til! ;)

Frøkengiraldriopp 25-06-10 12:25

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Står på stedet hvil - siden sist fredag - totalt 6 kg - men det er fjerde uka mi. og det er vel ikke helt unormalt at det står stille?

whynn 25-06-10 13:18

Sv: Maistarternes veietråd!
 
å da har jeg akkurat fått barnevakt til i morra og skal på wings & wheels i lunde... ! gud bedre jeg gleder meg da blir det nokk litt drikke, men med tuborg lite og sprit og pepsi max så skal jeg nok klare og holde meg i ketolyse...!

:):) ønsker alle en flott helg.! :D

Matgud 25-06-10 15:57

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av whynn (Innlegg 895883)
å da har jeg akkurat fått barnevakt til i morra og skal på wings & wheels i lunde... ! gud bedre jeg gleder meg da blir det nokk litt drikke, men med tuborg lite og sprit og pepsi max så skal jeg nok klare og holde meg i ketolyse...!

:):) ønsker alle en flott helg.! :D


ja jeg skal på oslo-tur så aner ikke hva jeg skal drikke! :P


Goooooooooooooooo heeeelg :)

whynn 25-06-10 19:54

Sv: Maistarternes veietråd!
 
hehe.. finner nok på no..;)

bah, jeg har hatt en sprekk i dag.. hadde egentlig ikke lyst men følte jeg måtte av høfflighet.. har vært på besøk hos besteforeldrene til guttungen å de hadde jo baka marengskake til oss.. så blei ett stykke av den..

meeeeen, er i ketose enda, får håpe det holde utover kvelden..
kaka var god da om ikke annet... :):)

kurt.merethe 25-06-10 21:55

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Hei
Trenger tips, kommer ikke i ketose. Spiser antagelig for sunt. Men men vekta går nedover har tatt av 11 kg på 6 uker men føler den står litt stille nå.:o

whynn 25-06-10 22:24

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kurt.merethe (Innlegg 896047)
Hei
Trenger tips, kommer ikke i ketose. Spiser antagelig for sunt. Men men vekta går nedover har tatt av 11 kg på 6 uker men føler den står litt stille nå.:o

skriver du ned no sted hva da spiser ? matdagbok lissom? vansklig og gi tips når enn ikke vet hva du spiser :)

Paris 26-06-10 12:33

Sv: Maistarternes veietråd!
 
ej må sei at ej he ikkje vert noe flink:o NO e de full skjerpings!!!!

Paris 26-06-10 12:34

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kurt.merethe (Innlegg 896047)
Hei
Trenger tips, kommer ikke i ketose. Spiser antagelig for sunt. Men men vekta går nedover har tatt av 11 kg på 6 uker men føler den står litt stille nå.:o

WOW! Det er flott da! :)

hanne42 27-06-10 09:38

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Hatt en helt okay uke, stått omtrent stille, men vært veldig mye stress. Glad for at jeg ikke har gått opp. Dessuten hadde jeg en veldig god uke 7!

Startvekt 68 kilo
Uke 1: -3,5 kilo
Uke 2: -400 gram
Uke 3: -500 gram
Uke 4: -300 gram
Uke 5: -700 gram
Uke 6: +900 gram
Uke 7: -2,4 kilo
Uke 8: +100 gram

Nå-vekt 61,2 kilo, til sammen 6,8 kilo siden 2 mai.

Nå skal jeg en tur til utlandet og deretter får vi overnattingsgjester en hel uke og tar ut en del fri. Tror jeg hopper over neste ukes veiing, for det kommer til å bli et glass vin og kanskje en del restaurantmat fremover.

Lykke til med veiingen alle sammen!

Hanne

Frøkengiraldriopp 28-06-10 09:33

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Jeg har hatt en karbohelg - på hyttetur med kusina mi, vi har pusset opp kjøkkenet og da ble det pizza til mat - i tillegg så falt vi begge for fristelsen til å kjøpe smågodt .. uff - nå er jeg full av vann i kroppen - for jeg har nok drukket alt for lite også. fingrene er helt stive og da jeg gikk på vekta i morges var det ganske deprimerende - 1,6 kg opp .. og nå skal jeg på en ukes ferie til England, hvor jeg skal besøke masse venner - og jeg lurer på hvordan det skal gå :( kjenner jeg er litt deppa i dag ..

whynn 28-06-10 10:33

Sv: Maistarternes veietråd!
 
huffda.. jeg har vært på byen i helga å da er jeg rett opp par kg igjen. :( går jo opp 2.5 kg bare av og se på for mye karbo jeg nå... men nå skal jeg ikke ut på non uker så får satse på det går rette veien nå..

stå på videre:) reasturang mat er jo ikke noe problem :) bare og bestille uten poteter og med ekstra grønnt i stede.. :) mye morro på menyene som går ann. å så greit med litt variasjon fra det enn te vanlig lager:)

Majanne 28-06-10 18:32

Sv: Maistarternes veietråd!
 
4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D
1.juni: 102,9 kg (-3,6 kg)
7.juni: 102,5 (-4 kg) :D
:mad::(:mad: Ble så litt tull, men klarte heldigvis å komme på rett spor igjen! Stolt av meg selv!! Gikk opp 2-3 kg, tror jeg.
21.juni: 102,2 (-4,3 kg)
28.juni: 101,5 (5 kg)

Kjenner det på klærne nå, ja! Har nok gått inn en del cm, men har ikke helt oversikten der.

imorgen 29-06-10 02:57

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Har stått stille siden 14 juni men veide meg i dag og har gått ned 600g sist uke. Jiippii. :heia:

Har bare 800g til første delmål. Begynte 14 mai og har gått ned 6,2kg på 1 1/2 mnd. Sto stille i nesten 2 uker og håper det har løsnet nå. Blitt flinkere med å drikke vann og bruker lite melkeprodukter. Så får vi se om det er løsningen.

meretely 29-06-10 10:25

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp (Innlegg 895858)
Står på stedet hvil - siden sist fredag - totalt 6 kg - men det er fjerde uka mi. og det er vel ikke helt unormalt at det står stille?

Det opplevde jeg også. Full stans i nesten tre uker...:( Men, nå i helga kom jeg i full ketolyse, nå er vekta allerede ned et halvkilo...
Tror jeg ble litt for opphengt i feit mat, rett og slett. Da salathodet kom på bordet, ble det action!
Anbefaler MrMinisters Tacograteng på det varmeste! Den er blitt en kjempehit hos oss.

Lill-B 29-06-10 21:53

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Her er det også på stedet hvil. Mye svingninger siste uken. Mens, bihulebetennelse og besøk hele helgen. :o
Følte meg som en stinn vannballong søndag/mandag.:mad:
Jeg har ikke vært flink nok med balansen i næringen. Og drukket
for lite vann. I tillegg til å drukket litt vin. Okey -det var tilståelsen.
Til mitt forsvar har apetitten vært elendig samt slitt med mens kilo. Jepp!!
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Uke 3: + 0.5 :eek:
Uke 4: ferie
Uke 5: ferie
Uke 6: - 1.3
Uke 7: - 0.9
Uke 8: 0.0 :( (drittuke)
Tilsammen: - 5.7 :rolleyes: kunne vært bedre :ja:

Vatti 29-06-10 22:32

Sv: Maistarternes veietråd!
 
BÆSJ!!!!! :mad:

Hvorfor står vekten helt stille selv etter mange uker i ketose?? Er det pga pepsi max'en? Den sliter jeg virkelig med å kutte ut.
Føles litt urettferdig etter å ha vært streng og flink gjennom en hel helg full av feriringer, restaurantmat, kaker, drinker, skåling, nattmat... Jeg styrte unna og behersket meg, og holdt meg i ketose - men har jeg gått ned?? Nope. Ikke et gram. Tror jeg begynner å grine snart.

Skikkelig, skikkelig motløs nå. Det er nok PM'en .... For hva ellers kan det være?

Matgud 29-06-10 23:04

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vatti (Innlegg 897393)
BÆSJ!!!!! :mad:

Hvorfor står vekten helt stille selv etter mange uker i ketose?? Er det pga pepsi max'en? Den sliter jeg virkelig med å kutte ut.
Føles litt urettferdig etter å ha vært streng og flink gjennom en hel helg full av feriringer, restaurantmat, kaker, drinker, skåling, nattmat... Jeg styrte unna og behersket meg, og holdt meg i ketose - men har jeg gått ned?? Nope. Ikke et gram. Tror jeg begynner å grine snart.

Skikkelig, skikkelig motløs nå. Det er nok PM'en .... For hva ellers kan det være?


Ta det med ro, er vist helt normalt å stagnere å stå stille..Jeg blir og helt gal i hue..så jeg ga meg selv en sprekk for å så se hva som skjer.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no