![]() |
Sv: Julistarternes veietråd!
Gratulerer til alle sammen med vektnedgang :) Jeg dessverre står helt stille (vel opp og ned mellom 0.2 - 0.9) og har gjort det i flere uker nå :confused: Er enda i ketose så jeg skjønner ingenting, men jeg blir mer og mer trist over det. Målet var å være under 80 innen slutten av mnd men i dag veide jeg inn på 81.1 enda....jeg vet ikke hva jeg gjøre galt. Kan ikke skjønne at jeg ikke gå ned når jeg er i ketose hele tiden....noen forslag eller tips??
|
Pust Debz :) Jeg sto stille i et par uker, men prøv å kutt ut fløte og pepsimax, og gjør på koteletter, ost, kylling ol et par dager, da begynte vekta å gå ned litt mer igjen :)
|
Sitat:
|
HVordan går det med deg Shakey fortsatt nedgang etter å ha kutta ut fløte eller :)
|
- 1 kg denne uken :D Wohooo !!
|
.
Hei alle sammen, jeg har vært litt borte herfra, for jeg har falt av en stund nå. Har gått opp halvannen til to kilo igjen, men har nå startet opp igjen, og venter spent på rødt utslag på stixen. Startvekt 78.5, var nede i 73 kg, står nå på 75 kg. Neste mål er ned 5 kg til jul! |
Heisann, har ikke vert så aktiv med å skrive innlegg her inne, har lest mye av d dere andre skriver.
Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan d har gått med meg siden jeg begynte på ketolyse 15 juli i år. Har slitt med overvekt siden jeg var liten, og har prøvd mye løye di siste 10åra for å bli kvitt disse alt for mange kiloene; shakes, hard trening, sult, alt mulig, men d har som regel bare resultert i 10kg ned og 15 kg opp igjen. Har alltid manglet litt av viljestyrken, som jeg føler jeg har fått nå, nå SKAL jeg klare d;) Så jeg bestilte boka og disse tablettene og startet på ketolyse, kresen som jeg er var d lite variert kost di første ukene og abstinensene på søtt og andre gode ting, som feks pasta, (har vert pastaelsker) og godt ferskt brød var enorme di første ukene, men kom meg igjennom di 4 første ukene uten sprekk, d var di som var verst. har hatt 2 planlagte sprekker, i september, uten noen store konsekvenser. nå går d kjempe bra med kostholdet og d blir bare mer og mer en vane. Har ikke drevet noe stort med trening da jeg har en jobb dr jeg er aktiv heile dagen :rolleyes: Satte meg ett mål da jeg startet at jeg ønsket å gå ned 15kg frem til jul. Har til nå gått ned 14kg og vi har bare komt til oktober:eek::D Så nytt mål må settes men har ikke enda kommet frem til ett realistisk mål. Hilde |
-400 gram denne uka. Vært mye opp og ned, ja. Både mentalt og fysisk.
Er 1,5 kg igjen til delmål 3. :) |
Har dessverre ikke gått noe ned denne uka, men mistenker at det er fordi jeg falt av vannvogna, og var utro med Cola Free i stedet :p
Har også blitt mye smertestillende denne uka, og mistenker dem for å "blåse opp" litt både her og der i målene. Likevel ikke mye, altså, så det gjør liksom ikke så veldig mye ;) Gubben derimot.. dæven skjæra, HAN har vært FLINK han!!! Gått ned 3,2 kg den siste uka. Mistenker at mye har vært vann, men steike som det synes. Også SÅ glad som han ble :):):) *fine gubben min* |
Er litt usikker om jeg oppdaterte sist uke, men det er veiedag idag ihverfall, ny vekt 98,7:D
|
ingen nedgang heri huset nei, alt står stille, er utrolig lei vann og fett så nå vet jeg ikke hva jeg skal spise å drikke ;(
|
Ny søndag, ny veiedag. I dag 104,8 - og jeg har gått ned 13 kg siden 31. juli :D
|
:heia:
Sitat:
|
Ny veiedag, igjen.
96,1 i dag, -400 gram. Det er ikke det laveste (95,7), men det er et greit tall med tanke på min aller første sprekk på lørdag, sådan kontrollert med sjokoladefoundant og vaniljeis. Godt var det heller ikke. |
Takk Pruttilutt :)
Jeg har også hatt noen "sprekker" i form av restaurantbesøk, hotellopphold, kakeselskap o.l. men det som er rart er at det virker som om dette har virket positivt på nedgangen. De siste ukene har det vært 1, 1,2 og nå 1,8 kg i minus - ukene før har jeg lagt på 0,4 - 0-6 kg. Har vært forsiktig med inntak av "høykarbo" mat - men ris og nan-brød på indisk restaurant hører jo med. I tillegg til masse vin... :o Og orntli oreo-kake er jo bare dødsgodt... så jeg har unnet meg et stykke i de 2 kakeselskapene jeg har vært i :) |
Synes det er ganske stille her, altså!
Hvor har folk gjemt seg? ;) Jeg har hatt en lang sprekk, men har begynt å spise "ordentlig" igjen, og kom meg heldigvis inn i ketose i går. Hurra! Skal vente en uke med å veie meg, føler at det ikke er noe vits å stresse med vekta akkurat nå |
Jeg er her, holder ut og "hanging in there". Er sliten av ketolysekuren, føler meg litt nedtrykt, men det kan også være pga. mørketid og økt press på skolen i forkant av eksamen.
Vekten står "stabilt" stille på 96-tallet, noen hundringer opp og ned. Tror kroppen og huet trenger litt tid, nå :) Men savner liv i gruppa!! |
Jeg kan jo skrive så mye som at jeg i går, på onsdag som var veiedagen min hadde gått OPP 300 gram. Jeg vet GODT hvorfor, da jeg hadde en lang sprekk fra fredag til søndag forrige helg.. *slå seg selv i hodet*
NÅ derimot har plutselig kroppen min bestemt seg for å kvitte seg med masse vann og forhåpentligvis masse fett og jeg har rast ned over 1,5 kg siden i går. Så akkurat per nå så ligger jeg på totalt -16,8kg siden 21. Juli.. ^^, Hadde vært rått om kroppen min går inn i en rask periode igjen og jeg kanskje klarer ett fantastisk mål jeg ikke har tenkt på i det siste engang, men som er å gå ned totalt 20kg før 1. November.. =D |
Jeg skal være glad om jeg kommer meg ned til 95, som er delmålet. Irriterende å være på 10. dagen på 96. :)
|
Sitat:
Jeg ventet sikkert i 4 uker på å bikke under 130 kg's merket.. såklart gikk det litt treigere fordi jeg ikke var like flink med maten... MEN dog! Og samboeren ventet i godt over en mnd på å bikke under 100.. Lå og vippet mellom 100,2 og 101,1 osv.. Så når han endelig bikket under 100 så har det gått kjempefort og han er snart nede på 97!! |
ned ca 2 kg denne uka. s¨kanskje det begynner å løsne igjenn nå da :)
|
Tipser alle om å se Debatten kl 21:30 på NRK1 som omhandler lavkarbo :) og overvekt, en av deltakerne i debatten er 45-kilo-Jaquesson
|
79,7!!!! Woohoo, endelig under 80!
|
I min ellers så dystre hverdag, med skolestress og slankestress, så finner jeg smilet på min munn når jeg leser at du er tilbake blant oss, Debbie!
Gratulerer med å endelig ha nådd det store 7-tallet ;) KJEMPEKLEM ! |
Sitat:
Jeg vurderer veldig å droppe ketolyse og heller spise "generell" lavkarbo. Med tanke på hva jeg liker å spise kommer jeg da sikkert til å gå litt inn og ut av ketose, men det gir meg i grunn ikke så mange bivirkninger, og jeg tror det blir lettere å holde "dietten" gående om jeg står litt friere til å velge hva jeg vil spise. Sitat:
Sitat:
Men jeg kan bare skylde på meg selv, vi lå jo likt for en tid tilbake helt til jeg datt av lasset. Forhåpentligvis tar jeg deg snart igjen. Har ikke veid meg denne uken, men jeg tror jeg er tilbake der jeg startet, ca 85. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30. |