![]() |
Sv: Gå ned i vekt sammen?
Hei !
Er det plass til meg også :)Skal ned 33kg og trenger noen og gjøre det med !:) |
Ned35, klart at det er plass til deg også :)
Endelig har jeg kommet meg under 100 kg!!!!!!!! - har gått ned totalt 5,5 kg nå, så har klart målet mitt om 5 kg til 1.oktober :D Jeg har brukt en mnd på det, men da må jeg innrømme at jeg overhodet ikke har trent, bare gått noen små turer. Og ja, jeg har planer om å komme i gang med treningen også ;) Jeg har utrolig lyst til å komme meg under 90 kg til jul - det krever nok at jeg skjerper meg når det gjelder trening siden det er snakk om 10 kg på 3 mnd. Det er vel ikke et umulig og urealistisk mål? |
Ja, det er kanskje greit å ta en mnd av gangen. :) Jeg tror ikke jeg skal satse på fem kg i oktober, men kanskje 3. :) Jeg vil heller bli gledelig overraska om jeg går ned mer, da jeg har hatt litt stillestans her mellom 95 og ned til 90 kg...de kg'ene var seige... Men nå er jeg nede på 89, og har klart Oktobermålet! Har gått ned 5 kg, og jeg ser ENDELIG 80-tallet! :D JIPPIIII!
Mankell: Jeg var skikkelig uvell de første dagene, men det går heldigvis over! :) Det er så utrolig forskjellig hvor fort folk går ned...Jeg har hele tida gått ned ca en kg i uka, mens andre har pangstarter med opp til 8 kg i minus første uka... Man må bare gjøre så godt man kan, så vil det bli resultater! :) 10 kg kan være veldig overkommelig for deg, mens det kan bli værre for noen andre... :) Tette-Nette: Tror nokk at 5 kg innen november er ett veldig overkommelig mål ja. :) Hvis du er helt ny på ketolyse og har starta nettopp, så kan det være du har gått ned de 5 kg'ene på null komma niks. :) |
Å gud.... jeg er så lei, lei, lei.... vekten spratt opp igjen et par kilo etter at jeg begynte på p-piller for 4 uker siden og står bom stille, og jeg er så slurvete og uinspirert om dagen. Har akuratt startet ny jobb, mye kursing og lange dager = stress og mas og dårlig kost.
Jeg trenger et spark bak! Eller en klem..... snufs.... |
:klem: Linuz !
Stress ifbm den nye jobben vil vel roe seg litt ned etter kvart, og dei lange dagane er vel ikkje først og framst di skuld, så det nyttar ikkje sparke deg bak for dét. Men om du klarer å ete riktig, vil det hjelpe (og ikkje berre på vekta, men på trivselen og stresset også - det ytre stresset vil vere der, men det blir i alle fall ikkje forverra av dårleg kost, da) det er eg sikker på! Lykke til vidare med ny uke! |
02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0 16.08.2010 104,2 23.08.2010 105,4 30.08.2010 104,4 06.09.2010 103,8 13.09.2010 107,2 20.09.2010 103,0 Blir forhåpentlegvis litt sjeldnare turar på do denne veka enn forrige, lol! Oktober-utfordring: 3,4 kg ned, 1,6 kg igjen. Trur det skal halde hardt å klare det når det står att mindre enn to veker, men håper å klare så mykje som råd uansett! Dersom målinga frå i dag er reell vekt, blir eg veldig glad, fordi det var 103 kg eg vog før eg blei gravid første gongen og det er over 11 år sidan. Men eg er sanneleg ikkje sikker, tok ein serie vegingar her og etter å ha vore på toalettet ein gong til, viste vekta ganske mykje meir, og fortsatte opp og ned... Kanskje eg må bytte batteri? |
Jeg har ikke tenkt å gå på vekten idag. Har vært på hotell tur med hele familien i helgen. Da ble det litt mer karbohydrater enn jeg har godt av for å si det sån :)
Kom meg ut på en joggetur lørdag morgen men tror ikke det hjalp så veldig. Skal se om jeg ikke kan komme meg på trening idag så jeg kommer meg raskt i ketose igjen. Zillah: Gratulerer med bra resultater denne uken. Herlig å se tall på vekten man ikke har sett på lenge. :) Linuz: Sender deg en god klem. Motivasjonen kommer nok tilbake. Ha en super uke alle sammen. :) |
Hei dere.
Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Jeg har hatt 14 kjipe dager, med "plutselig" vektoppgang som flere her skriver om, vanskeligheter med å motivere meg selv, to sprekker og en kropp som har samlet vann.. Gikk to uker over tida med mensen - så regner med at 14 dager med ekstra østrogenstimuli gjorde sitt for å irritere vekta. I det mensen kom føltes det som flere liter (!) vann forlot kroppen, og vekta begynte endelig å gå ned igjen. :) Så nå er jeg på nytt motivert og klar for en ny uke, og forhåpentligvis - vektnedgang. Begynte på 108,5 kg den 17. august. I dag 20. september veier jeg 103,8. Dvs at dersom jeg går ned 0,3 g før 1. oktober så har jeg også nådd målet om - 5 kg før oktober. :) Har også hatt en ny runde med målebåndene: Før Nå Lår: 68 cm 68 Hofte: 126 cm. 120 Midje: 112 cm. 105 Bryst: 125 cm. 122 Overarm: 40 38. Er seff veldig glad for å ikke ha mista mest over puppene. :P |
Noen bilder av meg.
2 Vedlegg
Jeg vil forresten legge inn noen bilder av meg. Det første (med babydukken) er tatt i eksamenstida i mars, og jeg er nok ganske tung. Det siste er tatt i dag. Synes det er spesielt god forskjell i ansiktet.
|
Gratulere Malinoshka ser jo godt forskjell i ansikte og over skuldrene. Lykke til videre :)
|
Her har det gått opp og ned som i en berg og dalbane de siste ukene.. fnys. Så om jeg klarer å komme meg til 107 blank på to uker vet jeg ikke. :p Har 700 gram igjen. Har tenkt å holde meg unna pepsi max-zero etc de neste 2 ukene for å se om det kan hjelpe. Maxen har desverre blitt ei erstatning for sjokoladen merker jeg, og drikker bare mer og mer av den. Er jo sååååå godt. :o
Jaja. Lykke til alle sammen. :) |
Har visst vært i samme berg og dalbane denne uken jeg også. Og landet på 0.2kg opp på veiedagen min. Og jeg som synes at jeg har vært ganske flink i kosten, men kanskje litt lite i bevegelse. Men ny uke og nye muligheter :)
|
Hmm jeg har 2,5 kg igjen til målet jeg satte meg. Det går vel neppe i løpet av litt mer enn en uke. Sukk. Men skal prøve hardt da. Hadde vært digg!
|
Etter å ha utsatt det lenge har jeg nå begynt å trene. Meldte meg inn på exolo treningssenter her i Tromsø, veldig trivelige folk som jobber der - mange av dem har jeg faktisk hatt som fysiologi-forelesere på skolen. Og så går venninnene mine der, så er deilig å ha noen å gå med. Var på en bra time i går, stramoppuls, 25 min step og så 25 min styrke med vektstang. Merka at jeg ikke var i helt optimal form, men var likevel deilig å være i bevegelse. I kveld skal jeg på en lettere time, balanse, med elementer fra yoga, pilates og thai chi. Håper jeg klarer å holde den gode trenden. :)
|
Hm... Nokon som har sett StineH? Saknar ho her.
:kadetgaar |
Nei og nei:veitikke:....:_oppgitt:
Jeg og - hvor er du blitt av Stine?? Ikke miste motet nå:klem: Ble det sååå mye festing sist helg?;) |
Sitat:
Forresten glemte jeg nesten å ønske deg velkommen inn til oss. |
Da har jeg endelig gått ned 1 kg til. Nå er neste steg å komme seg ned på 70 tallet. Gleder meg til å se tallene 78, 75 og ikke minst 70 :)
Forrige helg har hatt mye å si for vektnedgangen min. Skal ikke mye til før vektnedgangen stopper helt opp. Får komme meg på trening idag for å få fortgang i sakene. Skal på jobbreise tirsdag og onsdag. Skal prøve å ikke ta helt av i matveien slik at jeg kan fortsette nedover på 70 tallet kommende uke. |
Jeg har hatt en uke der vekta mi har vært lettere schiozfren, tror jeg! (Og ja, jeg klarer ikke å la være å veie meg hver dag..hehe). Den har variert med 2 kg opp og ned. Kjemepfint når det er 2 kg ned, men når det er 2 kg opp igjen, så er det jo ikke like moro!! Jeg har veiedag på søndag, altså i dag og med dagens veiing har jeg gått ned 0,4 kg på en uke. Jeg er jo fornøyd siden det går nedover, men det hadde jo vært bedre om det sto 2 kg ned ;-)
Jeg skal til London i oktober og da har jeg en planlagt sprekk. Er det noen her inne som har blitt dårlige når dere har skeiet ut? Er litt redd for at magen skal slå seg vrang hvis jeg plutselig spiser en del mer karbo enn normalt. |
Tusen takk for velkomsten sistegang :) Jeg går ikke på ketolysekuren, bare lavkarbo generelt. Har ikke satt meg inn i alt det andre. Men skal være flink til å ta kosttilskudd :)
(Jeg skal til London i oktober og da har jeg en planlagt sprekk. Er det noen her inne som har blitt dårlige når dere har skeiet ut? Er litt redd for at magen skal slå seg vrang hvis jeg plutselig spiser en del mer karbo enn normalt.) Kommer an på hva du tenker å skeie ut med. Sist gang jeg tok meg et hjemmebakt 1/2 horn etter stor press fra familien, så fikk jeg veldig hodepine, brystbrann etc... og det er jo ikke kjekt på en hyggetur. Men kose deg masse i London :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Dagens måling: 1,6 opp :(
02.08.2010 106,4 09.08.2010 106,0 16.08.2010 104,2 23.08.2010 105,4 30.08.2010 104,4 06.09.2010 103,8 13.09.2010 107,2 20.09.2010 103,0 27.09.2010 104,6 Oktoberutfordringa: 1,8 ned 3,2 igjen. Og sidan det er fire dagar igjen til 1. oktober trur eg at eg ganske klart kan slå fast: Det går aldri... Slik som dette bær av stad skal eg vere glad om eg klarer det til jul! :rolleyes: Men eg håpar å kunne legge et lite stressmoment bak meg denne veka, og forhåpentlegvis ta opp igjen treninga frå oktober av. Kanskje det kan sette litt fart på sakene. |
Har gått ned 10,5kg jeg... klarte både 5 og 10 kg før 1.oktober!!
|
Kikkin Gratulere :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56. |