![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Sitat:
|
Sitat:
Du har for mye proteiner i forhold til fett. Bytt om på dem. Jeg lager ikke hjemmelaget aioli, rett og slett fordi jeg nettopp har lært meg å like det :P Jeg kjøpte Coop sin sommer-kampanje-aioli til 8,90,-, det er 80 gram med 4 karb per 100 og 48 fett. Halv halvparten av det, altså 40 gram, i ei skål med 50 gram majones. Da blir den ikke så sterk samt at det blir mer fett:rolleyes: |
Sitat:
vet ikke hvordan den er på karbo pr 100g da. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ned 300 g i dag, og tanta er på besøk.. Kanskje det skjer noe her om et par dager da! *håpefull*
Ser det er mange her som sliter med spørsmål og mas fra omgivelsene om hvorfor man ikke kan spise ditt og datt. Selv har jeg tatt en grundig test for intoleranse... Den tar for seg en og en matvare, og måler hvor intolerant man er. Allergi og intoleranse er to forskjellige ting, og jeg har et generelt intrykk av at mange nok er intolerante for poteter, hvete, gjær osv uten å vite det (det var jeg). Denne koster riktignok en god del (tror jeg betalte over 2000,-), men til gjengjeld får man noe å slenge i bordet til de som er værst... :cool: En annen ting... Vet at kaffe egentlig skal reduseres betraktelig på ketolyse, men det klarer jeg bare ikke. Barna er oppe rundt 05 og da MÅ KarboMamma ha en styrkedrikk... Kan det være en partystopper? Drikker sikkert en liter kaffe iløpet av dagen :o |
Jeg har ikke hatt no problemer med kaffe som partystopper, men for noen kan helt sikkert den også være det.. Bare husk å tell med karbene ;)
|
Sitat:
|
Hmm, ja nå ser jeg her at det bare er oppført på utilberedt kaffe- ikke kokt/traktet i karbohydrat tabellen... Jeg har alltid regna 0,8g pr 2dl, men kanskje noen andre har mer peiling på dette?:rolleyes:
Edit: Sjekka boka til Torkil: "Følgende kan du drikke ubegrenset: vann, mineralvann, te, kaffe, de fleste typer lettbrus osv.." Meeeen hvis du har boka? så står det også på side 114 at kaffe har 0,4g karb på 100g.. Ja, ikke lett å vite hva man skal forholde seg til alltid....:) |
da har jeg vært på vekta i dag, 200 gram ned siden i går, 1 kg ned siden torsdag og 3,8 kg ned siden 20 mai fra 76,7-72,9:)
men ser dere som har skrevet opp hva dere spiser, mange av dere spiser ikke grønnsaker? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Bare 100 gram ned her, men med alle medvirkende faktorer, så er jeg i grunn glad jeg ikke går opp ;)
|
6 dager ut i juni men er det mulig å slenge seg på ? Jeg er helt fersk i Lavkarbo gamet men har lest og lest. Hvilken retning jeg tilhører jeg litt usikker på men heller nok mot Ketolyse.
Starter friskt i dag. Frokosten har bestått av cottagechees med cremfraiche/fløte blanding. |
Sitat:
|
Velkommen Orlando :blomster:
|
Velkommen Orlando!
Nei, her er det bare å komme igang med dagen....må få gjort noe husabreid mens minsten sover! Må bare drikke kaffe først! ;) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
---------------- På meg ble det nok opp 1,3 kilo gitt! :( Skiiiiikkelig kjedelig å gå den veien, når jeg ønsket så mye og gå ned nå. MEN jeg er jo meget klar over årsakene, som jo ikke skal være noe varige (alkoholen fra fredag, og MENSEN for første gang på 2 år). Så håper jeg kan gå dette tallet like raskt ned igjen. Planen er å veie seg på fredag igjen, for det blir siste mulighet før sommerferie del 1. |
Jeg får ikke veid meg før jeg kommer hjem på onsdag.
Men føler ikke at jeg har gått nevneverdig ned. Og dette med ketose, synes jeg virker vanskelig. Befinner meg milevis unna apotek, så jeg får ikke kjøpt sticks nå... Ikke har jeg stålånde og ikke føler jeg meg annerledes på noen måte.... så da er vel noe feil da, kanskje. Får kanskje et "herlig" sjokk, når jeg går på vekta da ? Alt fettet jeg har dyttet i meg, har satt seg fast på ræ... :o Jeg har foressten prøvd å legge inn maten på Diett. no. Men fikk sjokk da 50 gram kjøttdeig viste over 1200 kcal. Hva iallverden kan det bety ? |
dere som går på ketolyse her, er dere ikke veldig nøye på grønnsaker til hvert måltid?
|
Sitat:
|
så d holder med grønnsaker til et måltid?
|
Drikk kaffe med en solid dæsj fløte, KarboMamma.
Når det gjelder grønnsaker: Jeg har fått helt avsmak på brokkoli og blomkål - jeg lar heller være å spise enn å spise det. Jeg får dermed ikke i meg vesentlige vitaminer og mineraler, men tar kosttilskudd. Klarer meg fint med det. Derimot spiser jeg mye salat og tilbereder mat med paprika, løk, tomater, sopp osv i den graden det ikke overskrider tillatte karber for dagen :) Selv har jeg gått ned 100 gram siden torsdag. Skikkelig skår i gleden. Startet forrige mandag på 93,8 kg. Veier i dag 91,9. Så ikke så ille totalt sett. :rolleyes: Velkommen til alle de nye i gruppa :) |
Sitat:
|
jeg bruker som regel tomat og agurk til lunsj, også litt blomkål og asparges til middag og til kvelds bruker jeg og litt agurk og tomat
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46. |