![]() |
Sv: Treningsdagbok (for alle)
Jeg har trent igjen :D
15 minutter ellipse (oppvarming), styrketrening lår, rygg, mage og armer (økte vektene med 2 kg, fortsatt ikke nok), og så 20 minutter ellipse etterpå :) Hadde fortsatt mye å gi, men jeg måtte på forelesning :o Trening på lavkarbo er så gøy, hadde helt glemt hvor herlig det er! Ikke blir jeg stiv og støl, ikke blir jeg tom for energi, og ikke blir jeg dvask og ødelagt etter en treningsfri periode :D |
Trente Step i Sandvika i dag. Deilig sliten.
|
Styrketrening på Sats i en god time etter oppvarming på tredemølle. Forsøker å få til trening mandag, onsdag og fredag. Det har foreløpig gått bra :)
|
Skadefri!!!!!!!!!!!!
7 timer med stisykling fordelt på lørdag og søndag, en strålende helg:):):) |
Trente Step i Asker, viste seg å være step2. Jeg var ikke helt i form, men tenkte det skulle gå bra. Ga alt jeg hadde en halvtime, brukte den andre halvtimen til å sitte i et annet rom og prøve å ikke kaste opp.. Det gikk fint..
|
Endelig frisk igjen. Etter ei totalt avspora helg i Lofoten, er det på tide med litt trening igjen.
Starta dagen med en 45 minutter rive kjellerveggtrening. Tenkte man kunne kombinere det nyttige med mosjon. :-) I kveld blir det RYP, første del. Er spent på dette programmet. Ser uhyre gjennomarbeidet ut. Merkelig nok er kostholdsrådene svært likt Fedon. :-) |
Mitt livs første RYP er gjennomført.
Programmet føles lett, men du verden som man kjenner den halvtimes kondisøkta etter styrke. Så langt, positiv. Ja, må nevnes, blodsukker går ned ei stund etter kondisøkta. |
Gratulerer, Runegutt. Hyggelig å se deg igjen. :) Selv har jeg trent kondisjon på trimsykkel og en times styrketrening på Sats. Flink pike :)
|
Treningsfri i dag.
Mitt store dilemma er at når jeg løper for tida, gjør det vondt i kneet. Birken i helga??!! Jeg prøver hvile og alternativ trening denne uka og gambler på at kneet holder på lørdag. |
Ble time på Kalbakken i går. Oj, så sliten i beina!
|
Skal ha en relativt rolig sykkeltur i eftermiddag. Har redusert treninga endel.
RYP mandag,onsdag,fredag Relativt rolig sykkel/rask gange Tirsdag, torsdag, lørdag, søndag. Kroppen min sier at 14 dager på sofaen gjorde godt. Har overskudd i bøtter og spann. Til og med vekta ser ut til å være på nedadgående kurs. Pisser mye, så må være masse vann i denne kroppen nu. |
15 min ellipse oppvarming, 1 time styrketrening, og 30 minutter ellipse igjen. Skal lete etter flere styrkeøvelser med manualer, styrkeapparater er ikke skapt for min kropp :rolleyes:
|
Styrke:
200 situps, forskjellige variasjoner 400 tåhev 100 armhevninger, forskjellige variasjoner 100 ryggløft 100 knebøy, forskjellige variasjoner |
Ferdig med rolig sykkeltur. Kroppen føles skjønn. Masse futt i beina.
|
Dagens økt: klubbmesterskap på Terrengsykkel på Konnerud. Fin gjennomkjøring, høy puls i en teknisk løype i ca 40 minutter.
|
I kveld blir det RYP dag 2. Er spent på hvordan endel muskler tåler trening med bare en hviledag imellom. Tror jeg gikk på en liten overtrening i sommer. Gårdagen ga meg endel ubehagelige svar: Jeg holdt igjen farta, hadde masse ekstra å gå på. Var bevist med ikke å peise på opp bakker etc. Og.... gjennomsnittsfarta var høyere enn noensinde.
Så treningsopplegget blir: RYP Mandag, onsdag, fredag og lav/mellomintensiv kardio Tirsdag, Torsdag, Lørdag |
Det ble litt styrketrening i dag også :o Kanskje dumt å ikke ha en hviledag, men dette kommer ikke til å bli en vane.. Måtte teste ut noen øvelser, og da ble det sånn :) 15 minutter kondisjon i tillegg.
|
Flinke JenJen
|
Det blei RYP+ en drøy halvtime sykkel i går. Dag to med vekter, følter helt grusomme. Musklene var ikke samarbeidsvillige i det hele tatt. Spesielt var Arnoldpress et slit.
Syklinga derimot fungerte supert. Kan ikke fatte hvorfor den føltes så kjempelett, etter at manualene mine bare var pytone. Et anna minus, er at vekta mi ikke er venner med meg. Ser ut som at jeg får noen røykesluttkilo. Greier ikke å holde dem unna mer:( Kostholdet er helt likt vårens, og da gikk jeg ned. Mosjonen er minst like bra. |
I dag blir det et par timer med motorsag i vedskogen.
Supermosjon det også. |
Dagens trim blir:
2 timer turn og 30 minutter gåtur etter turningen!:) |
Styrketrening på lår og bak og null kondisjon, med det resultatet at jeg nå er så stiv og støl at jeg gråter en skvett for hver gang jeg møter et trappetrinn.. Men nå blir det treningsfri i 3 hele dager, reiser bort :p
|
:DNettopp ferdig med vedhugst.
Super styrketrening det |
Kaster meg inn her jeg og.
Har no syklet 45 minutter trimsykkel, og 15 min styrketrening. Føles godt etter noen treningsfrie dager med studier og lesesal!!! |
:heia:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51. |