![]() |
Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!
Det var da som svarte.....:confused:
"Io Non Ho Paura" var ingen grøsser!! Hva er det med disse filmanmelderne???? Har de egentlig sett en grøsser eller er de bare ufattelig lettskremte?? Kanskje de ikke engang er gamle nok til å se filmene de skal skrive om. Greit nok at det var ekkelt, men hallooo, tok det av noen gang? Nei! Så hvis noen har lyst til å se et italiensk kidnappingsdrama, så er dette filmen å se. Skuffa :mad: !! |
Sitat:
|
Nå skal vi se The Unborn, en grøsser fra 2009. :eek:
|
Den er bra, jeg så den på kino og døde litt.
Styr unna The Collector, den er søppel så det holder. *skuffa* |
Sitat:
Håper at du leste at "I am not scared" ikke var en grøsser slik jeg trodde. Litt annerledes å se noe annet enn bare amerikanske filmer, da |
Sitat:
Dog var det litt morsomt å se film fra den italienske landsbygda. Min svigerfar er fra en veldig liten by helt i Sør-Italia, og selv om tidene seøvsagt har forandret seg, var det skremmende likt som i filmen, hehe. Ting på den italienske landsbygda har faktisk ikke forandret seg SÅ mye siden syttitallet. :p |
Har pløyd meg igjennom de fleste svarene på denne tråden her nå :D Interessante saker..
Det varmer hjertet mitt hver gang noen nevner Koreanske "A Tale of two sisters". Den troner høyt på lista mi ihvertfall. Den amerikanske remaken "The Uninvited" har jeg ikke ofret en tanke engang. Jeg foretrekker selv asiatiske skrekkfilmer da disse i større grad faktisk skremmer deg på et mer psykisk plan enn de typiske amerikanske som bare vil ha deg til å skvette med litt hard jamring på pianotastene mens en skummel fyr med kniv hopper ut ifra skapet. Anbefaler følgende filmer på det varmeste ;) A Tale of Two Sisters (Koreansk) Ju-On - The Grudge (Japansk) Ju-On 2 (Japansk) Phone (Koreansk) Audition (Japansk..kanskje mer thriller enn horror) Rec (Spansk) Martyrs (Fransk..denne "river" litt) Fikk også med meg Oldboy var nevnt i denne tråden. Vil absolutt nevne "Sympathy for Mr. Vengeance" som er av samme regissør, men på langt vei mer seriøs, kald og deprimerende enn hans nyere verk. |
Jeg tror jeg elsker Galleren. Jeg og du kunne blitt gode grøsser-buddies!!
Jeg er også ekstremt glad i de asiatiske (men liker også endel av de amerikanske remakene selv om det er litt lite PK å innrømme det), og Tale of two sisters har vært på A-lista mi i flere år. Phone er også bra, men One missed call er en storfavoritt, den er knall! Og The Eye, en av mine favoritter. Har du sett Shutter? Den asiatiske, selvsagt. Den var jævlig. :skremt: |
Sitat:
Jeg glemte også å nevne en av mine andre storfavoritter..nemlig japanske "Dark Water" (Honogurai mizu no soko kara). Denne har en stemning og atmosfære jeg sjelden har sett i andre filmer...den begynner tregt og bygger seg sakte opp mot et skikkelig klimaks...det er nesten som en blir utmatta psykisk av å se den. Anbefales! |
Dark Water er fantastisk, jeg elsket den fra første stund. Litt vond for et mammahjerte da, det kom noen tårer ja.
Det er jo en asiatisk film som heter The uninvited, jeg trodde det var DEN de hadde laget remake av, men neida. Den var dårlig da, syntes jeg, jeg ble skikkelig skuffet. Og så var den grusom, bla. en baby som ble sluppet ned fra en høyblokk, sånt takler jeg dårlig. Asiaterne er ikke like "tilbakeholdne" overfor sånt som det vi er, så jeg er litt på vakt når jeg ser asiatiske grøssere. |
På tide å blåse støv av denne tråden igjen, føler jeg! Så, er det noen fellow grøsserfans her som kan komme med noen anbefalinger? Jeg har vel omtrent sett det meste, føler jeg, så om noen har noen litt uortodokse tips, så tar jeg villig i mot!
|
har vel ikke så mye å komme meg selv, men lest igjennom tråden nå, og er jaggu masse som skal lastes nå jah :D
fikk plutselig lyst å se Misery igjen jah *dumme meg som ikke kjøpte på dvd forrige uke * forøvrig så jeg omtrent hele paranormal activety uten lyd^^ vurderer å se nr2, noen som har sett den? |
Paranormal Activity er overraskende bra, faktisk!
Misery ser jeg mer på som en thriller (jeg er altså ute etter en good scare! :D). Men det er faktisk ganske lenge siden jeg har sett den, så kanskje jeg burde se den igjen? Katherine Bates er en av mine absolutte favorittskuespillere. |
Sitat:
hehe husker jeg så på en stand-up komiker som hadde en morsomhet i forhold til Misery filmen, og jeg var omtrent den eneste som skjønte den, og da var jeg.. erhm... 15-16? Men uansett, den er ikke grøss nei, men mere thriller, enig i det :) SPOILER !: verste syns jeg er når hu brekker beina hans med hammer'n *grøss* Tror jeg skal ned på butikken her imorgen å se om den er til salg enda jeg ^^ |
Ikke rein skrekk, men det blir vel det som disse faller nærmest under... 'Tetsuo: Iron Man' of 'Rubbers Lover' er to ganske syke japanske filmer som ikke er for enhver smak.
Den koreanske 'Save the Green Planet' er innom stort sett de fleste sjangre men også kanskje mest skrekk og er fantastisk. |
Sitat:
Den er på vei ned nå! :) Blir sikkert fin å se i bakrus i morgen. :rolleyes: |
Sitat:
Har sikkert nevnt de før, men Tale of two sisters og the Grugde (originalen, ikke den Amerikanske) anbefales. |
Dario Argento`s "Opera" fra 1987:eek:
...men den har du sikkert sett? Passe syk;) |
Sitat:
Sitat:
Argento er jo en av mine gode gamle favoritter, sammen med Romaro! :) |
Lurer på om du mener både skrekk og grøsser. For min del er skrekkfilmer filmer uten mye vold og blod, men med det psykiske i seg. Eller var det grøssere? Uansett skrekk med vold er barnslig og bare teit. Det MÅ trigge skolten og gi frysninger for at det skal være bra.
|
Sitat:
Den siste filmen som jeg VIRKELIG skvatt av het Insidious, og er fra i fjor. Narrativet er helt kurant, men ikke nødvendigvis så veldig fantasifullt, men jeg SKVATT faktisk opp til flere ganger! Ikke minst skvatt jeg faktisk et par ganger av en for meg ganske ukjent film jeg kom over som heter Superstition fra tidlig åttitall. Stygge skumle tryner skremmer ikke meg, det er overraskelsen og antydningen som gjør det. Men med det sagt går jeg ikke av veien for litt god gammel splatter, som f.eks Bad Taste og Brain dead, eller en gjengs zombie-film (både med zombier, OG av Rob Zombie :D), som ofte bare er herlig ekle, og ikke nødvendigvis så innmari skumle, så jeg innrømmer glatt at jeg kan ha litt smakløse og billige preferanser også. :p Skal filmene være voldelige, må de være så drøye at det nærmest ikke kan knyttes til noen virkelighet jeg kan relatere til, men da snakker vi typ Pulp Fiction, Reservoir Dog, Pusher etc. Men det blir noe helt annet igjen. |
Og skrekk og grøsser ... Det er vel to sider av samme sak. Men jeg vil heller skille skrekk/grøsser og splatter/gore. Det ene kan både være skummelt, ekkelt og psykologisk -men fellesnevneren er at det skal virke skremmende på oss. Splatter/gore er i grunn bare ekkelt.
|
Kom igjen a, folkens! Flere innspill! :D
|
Sitat:
:p |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20. |