![]() |
Sv: Den store film-tråden!
Nettopp sett "My sisters keeper" - en fantastisk vakker film! :ja:
|
Den er kjempefin!
|
Jeg så A Christmas Carol i 3D på fredag. Den var fin og jeg likte 3D-effekten i filmen.
Jeg likte også hvordan de fortalte historien og moralen i den. Torsdag så jeg Reisen til jordens indre. Samme skuespiller som i Mumien-filmene, men absolutt ikke like morsom som de filmene. Lørdag så jeg Titanic. Jeg likte effektene og hvordan de klarte å vise at skipet gikk ned og slikt. Men lot meg ikke helt trollbinde av historien. Men ble faktisk litt rørt med tanke på hvor mange mennesker som døde. Jeg så deretter Vicki Christina Barcelona. Den likte jeg. Den var kanskje litt typisk Woody Allensk og det liker jeg. Javier Bardem spiller litt sånn kjekkas av en kunstner som ikke er for sjenert til å gå bort til to fremmede damer og spørre om de vil være med helgetur med han og "make love". Det blir nok en overgang når jeg i løpet av uka skal se han i No country for old men... |
A Christmas Carol er kjempebra, og den er helt klart best i 3D altså.
|
Var Christmas Carol skummel sett fra et SVÆRT uredd barns (6 år) synspunkt? Altså her snakker vi om et barn som ikke er redd for noe annet enn insekter, og som syntes Coraline var kjedelig. Hun har nemlig fryktelig, fryyyktelig lyst å se denne, og jeg tror ikke hun kommer til å synes den er skummel i det hele tatt (hun har sett traileren og ble helt begeistret, der viste de jo alle spøkelsene). Jeg vet det er 11-årsgrense på kino, så da venter vi til den kommer ut på dvd.
|
Så forresten 2012 i helgen. HÅHÅHÅ for en film! Jeg var helt forkrøplet da jeg kom ut av kinosalen hadde sittet og spent alle muskler i 2 timer og var helt "høy" etterpå. Fantastisk film! Glemmer aldri den scenen når toget ramler ut av fjellsiden og havner rett foran et fly, FANTASTISK scene!
|
Så flott!! Seksåringen syntes ikke Coraline var skummel i det hele tatt, tror hun har arvet mine grøssergener hehe. Hun elsker skrekk, men får selvsagt bare lov å se barnevariantene. Derfor lot jeg henne se Coraline, her hjemme, med lyset på og god stemning. Men den var visst "kjedelig". :snill:
Men de kommer vel ikke inn på kino på 11-årsgrense, selv i følge med foreldre? Tragisk at hun ikke skal få sett den i 3D. |
Barna må visst være 8 år eller eldre for å komme inn på 11.årsgrense sammen med en voksen. BUHU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg går på SF kino i Sandnes ja. Vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen på å få henne inn da, ikke pga. pengene men fordi jeg vet hvor KNUST hun blir om vi står der med popcorn og billetter i hånda, og ikke får komme inn, det kan jeg rett og slett ikke utsette henne for. |
Åh, Coraline har jeg veldig lyst til å se! Jeg elsket boken, og Gailman i det hele tatt! :)
Men, nå skjønner jeg ikke no. Dette kunne vel være adressert i Skrekkfilmtråden min, men jeg skriver det her likevel, for det er fullstendig uforståelig! Jeg så i går det som liksom skal være forhistorien til Eksorsisten; ''Dominion'' fra -05, og jeg syntes den var passe teit, eneste som dro opp var Stellan Skarsgård, han er virkelig lysende uansett! Og i dag så så jeg den som i følge en liste jeg fant skulle sees etter den, nemlig ''Exorcist -the Beginning'' fra 04. Og historien i den var jo nesten identisk med den første! Stellan spilte fortsatt father Merrin, og flere av de andre i castinga fra den filmen som da kom året etter men liksom skal sees før var også med. Og den var bra! Ok, litt overdrevet sminke på den djevelbesatte, men den var mye mer dyster, og ingen helt idioitiske ting som fikk meg til å himle med øya. Jeg skjønner ikke logikken her jeg. Hvorfor spille inn en bra forhistorie til Eksorsisten, for så å gjøre det en gang til året etter, bare mange ganger dårligere :p. Forvirret! |
Lastet ned og så "Veronica decides to die".. nyydelig! Er med Sarah Micheller Geller, hun Buffydama. Boka er av Paulo Coelho, veldig bra den også.. Men har du ikke lest boka, anbefaler jeg faktisk ikke å lese den før filmen. Sier ikke hvorfor :p
Trenger forøvrig tips til en typisk guttefilm, skal leie ikveld til min kjære! Jeg prøvde å få han med på New Moon ikveld, men det var ikke sjanse i havet nei! :lol: Vi så Rocky 4 her for noen uker siden, og han syntes det var såå tøft da. Jeg klarer sånne filmer hvor det er LITT handling, men filmer hvor kjører bil kjempefort i to timer, miksa sammen med litt vold og sånt.. neh, det kan jeg spare meg for! Elsket forøvrig Kill Bill.. herregud jeg har aldri følt noengang at latteren min har vært mere sadistisk enn da! :D |
Reservoir Dogs, Blade Runner, Wolverine, Sin City, eller hvilken som helst Coen-film, f.eks No Country for Old Men er vel filmer jeg kan tenke meg at menn liker, men som i alle fall jeg som kvinne også liker. Nå liker ikke jeg hva folk flest anser som jentefilmer forsåvidt, men disse, bortsett fra den siste så vidt jeg vet, så jeg med eksen min, og han digga dem, og jeg likte dem også, men kanskje spesielt Reservoir Dogs og Sin City!! Ja, og så Coen-filmer av diverse slag, love it!
|
Vi så A Christmas Carol i 3D i går. Minstemann på 7 syntes det var litt skummelt, men mest spennende og etterpå var han ikke redd i det hele tatt. Han syntes bare den var kjempefin. Men siden det ikke er norsk dubbing, satt jeg og oversatte en del for ham da, så det var godt vi var alene i salen. (Så den før kinoen åpnet)
|
Jeg så Million Dollar Baby i går. Den var veldig fin og jeg er jo veldig fan av Eastwood, da!
Men jeg ble veldig overrasket over handlingen utover i filmen. Hadde trodd at det var en slags kvinnelig Rockyfilm. |
Whee! Har bestilt biletter til Avatar 18. desember 20:30 på Klingenberg! Gleder meg! Flere som skal på premieren?! :)
|
Sitat:
For ikke snakke om musikken av Vangelis!!! Elsker VANGELIS!!! :love: :o |
Sitat:
Har forøvrig fått kjøpt en gammel klassiker (eller 2 faktisk) i julegave til bruttern i dag: Gudene må være gale 1 & 2 på dobbel dvd. Gjett om jeg skal låne den! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Vangelis hadde også musikken til filmen ALEXANDER... Og Chariots of fire.. filmen om OL i 1924
|
Jeg så Iron Man. Den likte jeg! Spesielt siden Robert Downey Jr spiller hovedrollen.
|
I helgen så jeg første halvdel av Public Enemies. Vi sovnet alle sammen. Selv ikke Johnny Depp klarte å holde meg våken, dessverre.
Jeg så også The Corpse Bride. Den likte jeg ganske godt! |
Sitat:
Corps Bride er nyydelig! |
Så en film i går som fikk meg til å tenke både på Bladerunner, Mad Max, Matrix, spagettiwestern og Waterworld (selv om det ikke var noe vann i filmen... :p).
Litt tegneserie også. :love: Vet den fikk elendige kritikker, men vi likte den alle sammen! PRIEST!! Den var koselig underholdende. Det kan virke som det kan komme etterfølgere av den. :ja: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33. |