![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er ikke hjemme om dagen og har ikke tilgang på vekt. Men det føles ikke som jeg har gått ned noe. Kjenner det iallefall ikke på klærne. Blir spennende å se om en dag eller to......
|
Sitat:
Krysser fingrene for et hyggelig besøk på vekta! :D |
Første dag på Ketolyse diet snart i havn. Litt tungt med allt dette fette. Men tror jeg har klart meg bra i dag. Har fått i meg foruten froksten som jeg beskrev tidligere. Chedarost m/kalkunpålegg til lunch, laks stekt i fløte/seterrømme pluss brokoli med meieri smør. Skal lage lavkarbo knekkebrød nå men er litt uskikker om jeg kan spise dem på ketolyse ?
|
Sitat:
|
Sitat:
Må kanskje vente med det, til en har gått ned til den vekten en ønsker. 5 kg. for min del. Føler på meg at jeg kommer til å få problemer med å finne noe å spise da. Det byr meg i mot å spise middag til frokost :p |
Sitat:
Så ren mat som overhodet mulig vil gi kroppen optimal overgang til ketose. Brød- og brøderstatninger kan du boltre deg i når du er på LAVkarbo. Nå er du på LAV-UTEN-SNARVEIER-karbo ;) |
Jeg er trenger tips til en "skikkelig" frokost imorgen jeg, forhåpentligvis en som kan holde meg mett i flere timer.. Jeg reiser hjemmefra ca kl.08 og lander på plattformen ca 13.30-14, i mellomtiden er det jo bare "crappy" flyplassmat å få tak i(jeg har pleid å trykke i meg en "ostebolle" til frokost i 10-tiden).. Noen med tips til en skikkelig mettende (men helst ikke for "slitsom" å lage, jeg er ikke akkurat en morgenfugl) forkost?? *Håper noen har noe på lager*:hjelp:
Og forresten, Pruttilutt: Den lunsjen som jeg inntok i halv2 tiden idag metter enda:eek: Nydelig var det og, endte med aioli ved siden av :sikle: |
Rikkemor: Hvis du går inn på oppskriftsforumet vil du finne en oppskrift på lavkarbo lapper som er utrolig enkel å lage, kan gjøres ikveld. Da kan du til og med pakke niste! Hvis ikke ville jeg satset på en kraftig omelett med masse ost, bacon og fløte i. Det metter lenge :)
Nå har jeg vært å trent! Har trent siden ca mars nå, og det er utrolig deilig å merke at formen blir bedre for hver gang! I kveld var stixen helt uten utslag, så jeg blir ikke helt klok på den altså....har jo drukket MYE vann under trening, mulig det er det? Etter tips her fra nyter jeg nå kyllingboller med hvitløksmajones! De hadde ikke vanlig aioli på butikken, og mills sin var litt svak på smak syntes jeg da :) |
Sitat:
4-5 frokostlapper med en god dæsj bacon på morgenen kan kanskje være det du trenger. Det tar dog litt tid. På en annen side kan du kanskje kikke på denne oppskriften - den kan du nyte friskt om morgenen og samtidig er den OK å mumse utav nårtid du vil. Metter en del også. :D |
Sitat:
|
Er det noen som har erfaring med om det er vanlig å ha vondt i hodet når du er i Ketose. Jeg har vært i Ketose i to uker, og har nesten hver dag følt meg svimmel har vondt i hodet, er veldig tørst og varm.:forvirret
Merker mange positive forandringer også, prøver å fokusere på det:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Pruttilutt: Mine er fra prior og er gjennomstekte, så jeg spiser dem kalde :)
Rikkemor: Litt usikker på det med mat på fly faktisk! går jo an å prøve ;) Eve: Hodepine er veldig vanlig, men ettersom jeg har forstått pleier dette å gå over etter en stund. Kan det hende du ligger å vipper i grenseland? Sikkert noen med mer erfaring som kan svare! |
Hei :)
I gang med uke 2. synes det går overraskende bra :) Men i dag har jeg opplevd at magen har vært ganske så ustabil for å si det sånn.. ikke noe vondt eller noe. Renses kroppen med dette her eller?? |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg jobber som prosessoperatør:) Og er offshore som du sikkert forsto, så er spent på om jeg kommer til å klare å få i meg nok fett når jeg kommer ut på jobb nå.. Tror det ska bli vanskelig, men jøss.. Skal da prøve å gumle norvegia(eneste osten vi har i "vårt" kjøleskap) til den store gullmedalje jeg, om det er det som må til :spisesnak |
Pruttilutt: Nei, de var nokså magre, så jeg kompanserer med et tonn hvitløksmajones :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
liker du ikke fete "middag" frokoster kan du lage musli av dine favoritt nøtter, kjerner og frø. stek alt i ovnen med olivenolje og litt salt på 180 grader i ca 15-20 min. kan serveres med fløte som blandes ut med vann eller tyrkisk yoghurt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |