Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Sanna 1 06-06-11 17:32

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1130527)
Nå er jeg nesten på vei ut døra for å dra på tur med ei venninne. Har kjøpt ketostix (?) og gleder meg til å sjekke i kveld. Sjekket forsåvidt nå nettopp også. Da ble den lyselilla, men jeg må vel måle på kvelden for at jeg skal være sikker på at resultatet er riktig?

Men er det mulig å være i ketose uten å ha stålånde? Jeg kjenner den hvertfall ikke selv...

Jeg har heller ikke det, så jeg lurer fælt på om noe foregår i det heletatt !!

Charlott 06-06-11 18:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1130539)
Jeg har heller ikke det, så jeg lurer fælt på om noe foregår i det heletatt !!

Går du ned i vekt da?

Sanna 1 06-06-11 19:03

Jeg er ikke hjemme om dagen og har ikke tilgang på vekt. Men det føles ikke som jeg har gått ned noe. Kjenner det iallefall ikke på klærne. Blir spennende å se om en dag eller to......

Charlott 06-06-11 19:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1130578)
Jeg er ikke hjemme om dagen og har ikke tilgang på vekt. Men det føles ikke som jeg har gått ned noe. Kjenner det iallefall ikke på klærne. Blir spennende å se om en dag eller to......

Om du går ned i vekt synes jeg du skal slå deg til ro med det og ikke bekymre deg om du er i ketose eller ikke :)
Krysser fingrene for et hyggelig besøk på vekta! :D

Orlando 06-06-11 19:46

Første dag på Ketolyse diet snart i havn. Litt tungt med allt dette fette. Men tror jeg har klart meg bra i dag. Har fått i meg foruten froksten som jeg beskrev tidligere. Chedarost m/kalkunpålegg til lunch, laks stekt i fløte/seterrømme pluss brokoli med meieri smør. Skal lage lavkarbo knekkebrød nå men er litt uskikker om jeg kan spise dem på ketolyse ?

Pruttilutt 06-06-11 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orlando (Innlegg 1130614)
Første dag på Ketolyse diet snart i havn. Litt tungt med allt dette fette. Men tror jeg har klart meg bra i dag. Har fått i meg foruten froksten som jeg beskrev tidligere. Chedarost m/kalkunpålegg til lunch, laks stekt i fløte/seterrømme pluss brokoli med meieri smør. Skal lage lavkarbo knekkebrød nå men er litt uskikker om jeg kan spise dem på ketolyse ?

Anbefaler det ikke. Lag ostekjeks hvis du trenger noe å ha pålegget på.

Sanna 1 06-06-11 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1130621)
Anbefaler det ikke. Lag ostekjeks hvis du trenger noe å ha pålegget på.

Da er det der jeg har syndet, For jeg har spist både det og dette lavkarbobrøet av egg og frø..... Ikke mye, men .....
Må kanskje vente med det, til en har gått ned til den vekten en ønsker.
5 kg. for min del. Føler på meg at jeg kommer til å få problemer med å finne noe å spise da.
Det byr meg i mot å spise middag til frokost :p

Pruttilutt 06-06-11 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1130636)
Da er det der jeg har syndet, For jeg har spist både det og dette lavkarbobrøet av egg og frø..... Ikke mye, men .....
Må kanskje vente med det, til en har gått ned til den vekten en ønsker.
5 kg. for min del. Føler på meg at jeg kommer til å få problemer med å finne noe å spise da.
Det byr meg i mot å spise middag til frokost :p

Det er greit å skille mellom måltidene med f.eks egg. Egg for meg tilhører frokoster og lunsjer. Det nærmer seg aldri middagen. Og jeg har f.eks. aldri biff, taco eller ovnsbakt laks til frokost eller lunch.

Så ren mat som overhodet mulig vil gi kroppen optimal overgang til ketose. Brød- og brøderstatninger kan du boltre deg i når du er på LAVkarbo. Nå er du på LAV-UTEN-SNARVEIER-karbo ;)

Rikkem0r 06-06-11 20:30

Jeg er trenger tips til en "skikkelig" frokost imorgen jeg, forhåpentligvis en som kan holde meg mett i flere timer.. Jeg reiser hjemmefra ca kl.08 og lander på plattformen ca 13.30-14, i mellomtiden er det jo bare "crappy" flyplassmat å få tak i(jeg har pleid å trykke i meg en "ostebolle" til frokost i 10-tiden).. Noen med tips til en skikkelig mettende (men helst ikke for "slitsom" å lage, jeg er ikke akkurat en morgenfugl) forkost?? *Håper noen har noe på lager*:hjelp:

Og forresten, Pruttilutt: Den lunsjen som jeg inntok i halv2 tiden idag metter enda:eek: Nydelig var det og, endte med aioli ved siden av :sikle:

MariaB 06-06-11 20:38

Rikkemor: Hvis du går inn på oppskriftsforumet vil du finne en oppskrift på lavkarbo lapper som er utrolig enkel å lage, kan gjøres ikveld. Da kan du til og med pakke niste! Hvis ikke ville jeg satset på en kraftig omelett med masse ost, bacon og fløte i. Det metter lenge :)

Nå har jeg vært å trent! Har trent siden ca mars nå, og det er utrolig deilig å merke at formen blir bedre for hver gang!
I kveld var stixen helt uten utslag, så jeg blir ikke helt klok på den altså....har jo drukket MYE vann under trening, mulig det er det?

Etter tips her fra nyter jeg nå kyllingboller med hvitløksmajones! De hadde ikke vanlig aioli på butikken, og mills sin var litt svak på smak syntes jeg da :)

Pruttilutt 06-06-11 20:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130658)
Jeg er trenger tips til en "skikkelig" frokost imorgen jeg, forhåpentligvis en som kan holde meg mett i flere timer.. Jeg reiser hjemmefra ca kl.08 og lander på plattformen ca 13.30-14, i mellomtiden er det jo bare "crappy" flyplassmat å få tak i(jeg har pleid å trykke i meg en "ostebolle" til frokost i 10-tiden).. Noen med tips til en skikkelig mettende (men helst ikke for "slitsom" å lage, jeg er ikke akkurat en morgenfugl) forkost?? *Håper noen har noe på lager*:hjelp:

Og forresten, Pruttilutt: Den lunsjen som jeg inntok i halv2 tiden idag metter enda:eek: Nydelig var det og, endte med aioli ved siden av :sikle:

Hva jobber du som? :)
4-5 frokostlapper med en god dæsj bacon på morgenen kan kanskje være det du trenger. Det tar dog litt tid. På en annen side kan du kanskje kikke på denne oppskriften - den kan du nyte friskt om morgenen og samtidig er den OK å mumse utav nårtid du vil. Metter en del også. :D

Pruttilutt 06-06-11 20:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1130664)
Rikkemor: Hvis du går inn på oppskriftsforumet vil du finne en oppskrift på lavkarbo lapper som er utrolig enkel å lage, kan gjøres ikveld. Da kan du til og med pakke niste! Hvis ikke ville jeg satset på en kraftig omelett med masse ost, bacon og fløte i. Det metter lenge :)

Nå har jeg vært å trent! Har trent siden ca mars nå, og det er utrolig deilig å merke at formen blir bedre for hver gang!
I kveld var stixen helt uten utslag, så jeg blir ikke helt klok på den altså....har jo drukket MYE vann under trening, mulig det er det?

Etter tips her fra nyter jeg nå kyllingboller med hvitløksmajones! De hadde ikke vanlig aioli på butikken, og mills sin var litt svak på smak syntes jeg da :)

Du har varmet dem, ja? Fikk tips om å smake dem kalde - og joda, de var gode da, men RÅ inni :o

Eve 06-06-11 20:41

Er det noen som har erfaring med om det er vanlig å ha vondt i hodet når du er i Ketose. Jeg har vært i Ketose i to uker, og har nesten hver dag følt meg svimmel har vondt i hodet, er veldig tørst og varm.:forvirret
Merker mange positive forandringer også, prøver å fokusere på det:D

Rikkem0r 06-06-11 20:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1130664)

Jaaa, lage i kveld er jo perfekt!:) Hmmm, det er lov å ha med seg mat på fly ikke sant? Merker når jeg tenker meg om at jeg aldri har prøvd det, men hvis det går gjennom sikkerhetskontrollen er det jo supert!=)

Pruttilutt 06-06-11 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eve (Innlegg 1130673)
Er det noen som har erfaring med om det er vanlig å ha vondt i hodet når du er i Ketose. Jeg har vært i Ketose i to uker, og har nesten hver dag følt meg svimmel har vondt i hodet, er veldig tørst og varm.:forvirret
Merker mange positive forandringer også, prøver å fokusere på det:D

Drikk mer vann. :) Noen bruker lengre tid i den overgangsfasen, og noen får det litt tyngre enn andre. Jeg hadde hodepine i 18 dager før det roet seg. :)

MariaB 06-06-11 20:46

Pruttilutt: Mine er fra prior og er gjennomstekte, så jeg spiser dem kalde :)
Rikkemor: Litt usikker på det med mat på fly faktisk! går jo an å prøve ;)
Eve: Hodepine er veldig vanlig, men ettersom jeg har forstått pleier dette å gå over etter en stund. Kan det hende du ligger å vipper i grenseland? Sikkert noen med mer erfaring som kan svare!

Karbear86 06-06-11 20:46

Hei :)

I gang med uke 2. synes det går overraskende bra :)

Men i dag har jeg opplevd at magen har vært ganske så ustabil for å si det sånn.. ikke noe vondt eller noe. Renses kroppen med dette her eller??

Pruttilutt 06-06-11 20:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1130678)
Pruttilutt: Mine er fra prior og er gjennomstekte, så jeg spiser dem kalde :)
!

Good. Er det mye fett i dem? Jeg steker mine goooodt i smør, så det drypper fett av dem :sikle:

Rikkem0r 06-06-11 20:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1130670)
Hva jobber du som? :)
4-5 frokostlapper med en god dæsj bacon på morgenen kan kanskje være det du trenger. Det tar dog litt tid. På en annen side kan du kanskje kikke på denne oppskriften - den kan du nyte friskt om morgenen og samtidig er den OK å mumse utav nårtid du vil. Metter en del også. :D

Den lappeoppskriften passer perfekt, alt er jo allerede i hus(blir vekk i 2 uker så prøver jo å tømme lageret litt så ikke alt skal gå i søppla):D Har du erfaring med å varme de i microen? For da kunne jeg jo bare surra litt bacon imorgen tidlig:p
Jeg jobber som prosessoperatør:) Og er offshore som du sikkert forsto, så er spent på om jeg kommer til å klare å få i meg nok fett når jeg kommer ut på jobb nå.. Tror det ska bli vanskelig, men jøss.. Skal da prøve å gumle norvegia(eneste osten vi har i "vårt" kjøleskap) til den store gullmedalje jeg, om det er det som må til :spisesnak

MariaB 06-06-11 20:50

Pruttilutt: Nei, de var nokså magre, så jeg kompanserer med et tonn hvitløksmajones :p

Pruttilutt 06-06-11 20:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130687)
Den lappeoppskriften passer perfekt, alt er jo allerede i hus(blir vekk i 2 uker så prøver jo å tømme lageret litt så ikke alt skal gå i søppla):D Har du erfaring med å varme de i microen? For da kunne jeg jo bare surra litt bacon imorgen tidlig:p
Jeg jobber som prosessoperatør:) Og er offshore som du sikkert forsto, så er spent på om jeg kommer til å klare å få i meg nok fett når jeg kommer ut på jobb nå.. Tror det ska bli vanskelig, men jøss.. Skal da prøve å gumle norvegia(eneste osten vi har i "vårt" kjøleskap) til den store gullmedalje jeg, om det er det som må til :spisesnak

Tips: Stek på middels varme over lengre tid, for de hever seg i varmen og kaaaan bli litt "våt" inni. Men åååå så godt :) Kan ikke se for meg at micro skal være et problem. Stek noen nå i kveld, så får jeg høre hva du synes :D

Pruttilutt 06-06-11 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1130690)
Pruttilutt: Nei, de var nokså magre, så jeg kompanserer med et tonn hvitløksmajones :p

Giiiiiive meeee hvitløksmajoneeeeees :sikle:

Ashley 06-06-11 20:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130658)

et par kyllinglår til frokost eller 6-7 kyllingvinger med litt creme fraiche holder i 7 timer hos meg:D:eek: tenk fett. kokt egg er ikke optimalt. da må du ha bacon til og majones.

liker du ikke fete "middag" frokoster kan du lage musli av dine favoritt nøtter, kjerner og frø. stek alt i ovnen med olivenolje og litt salt på 180 grader i ca 15-20 min. kan serveres med fløte som blandes ut med vann eller tyrkisk yoghurt.

Rikkem0r 06-06-11 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1130691)
Tips: Stek på middels varme over lengre tid, for de hever seg i varmen og kaaaan bli litt "våt" inni. Men åååå så godt :) Kan ikke se for meg at micro skal være et problem. Stek noen nå i kveld, så får jeg høre hva du synes :D

Åååh, hurra for micro asså:p Jeg skal steke i kveld, og finner jeg litt matlyst/sult skal jeg smugsmake en nystekt en også-jeg har jo noen jordbær liggende (ooog pisket krem i kjøleskapet fra igår!!) som kunne passa på som litt kveldskosemat :geip:

Rikkem0r 06-06-11 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ashley (Innlegg 1130699)
et par kyllinglår til frokost eller 6-7 kyllingvinger med litt creme fraiche holder i 7 timer hos meg:D:eek: tenk fett. kokt egg er ikke optimalt. da må du ha bacon til og majones.

liker du ikke fete "middag" frokoster kan du lage musli av dine favoritt nøtter, kjerner og frø. stek alt i ovnen med olivenolje og litt salt på 180 grader i ca 15-20 min. kan serveres med fløte som blandes ut med vann eller tyrkisk yoghurt.

Takk for tips:D creme fraiche, smaker ikke det som rømme? eller har jeg bomma helt nå:o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.