![]() |
Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder
Sitat:
I går kveld glemte jeg faktisk å ta den ene stakkaren jeg skulle ha :eek: Satser på at jeg overlever alikevel :p Lykke til med operasjonen i morgen Dolsi. Krysser fingrene for at det går både fort og greit så du kan starte med vitaminene igjen så fort som mulig :klem: |
Tusen takk Dietta. Gleder meg til å få operasjonen overstått og til å begynne med E-vitaminene mine igjen.
Selv om hetetoktene ikke er på topp, så er det mange nok av dem til at jeg sover dårlig og med det så har jeg hodepine og føler meg sliten. :o |
Tar dere tabletter i følge klokken og mat, eller kun mat?
siste måltid er ikke alltid på samme klokkeslett hos meg.. Jeg tar dem på det jeg mener er siste måltid for dagen. håper ikke det betyr noe for virkningen--- |
På meg har det ingen betydning i hvert fall. Jeg tar den store når jeg står opp, uten mat. (Ikke si det til langaard, for da får jeg kjeft :eek:). Noen må ta de sammen med mat for ikke å bli kvalm, men jeg har tydeligvis stålmage.
Den på kvelden tar jeg når jeg husker det (i kveld ble det for ca 30 sek siden, da jeg så innlegget ditt). Av og til blir det med middag sånn rundt 18, og andre ganger så sent som nå. Både med og uten mat :D |
Opptaket blir nok jevnt over bedre dersom de tas sammen med et måltid med litt fett. På den måten kan man nok kanskje slippe unna med å ta litt mindre i tabletter.
Ellers er det jo ikke etsende og på den måten viktig å ta med mat. :) |
Jeg tar E-vitaminene mine sammen med mat for ikke å bli kvalm.
Tar den store på morgenen sammen med frokost og sprer resten utover dagen. :) |
Hadde underlivsoperasjonen min i dag og det siste jeg kjente før jeg sovnet på operasjonsbordet, var en hetetokt som kom :eek:
Hadde også flere hetetokter mens jeg lå på overvåkningen. Fikk ikke snakket med kirurgen i dag så jeg vet ikke om jeg kan begynne på med E-vitaminene mine med en gang eller ikke, så må må vente. Kirurgen skal ringe meg i morgen, så da skal jeg huske å spørre. Hadde fått en liten blødning på operasjonsbordet, så det er sikkert bare bra at jeg sluttet med E-vitaminene selv om jeg ikke fikk noen beskjed om det. Ellers så fikk jeg gjort en god gjerning i dag da pleieren på overvåkningen også var plaget med hetetokter. Fortalte henne om min gode erfaring med E-vitaminer, så det skulle damen kjøpe seg :) |
Sitat:
Klæm fra Fedona :) |
Kommet meg hjem ja, i dag er jo det meste dagkirurgi, så jeg kom hjem i går kveld jeg.
Hadde akkurat kirurgen på tråden og fikk vite eksakt hva som ble gjort. Blæra ble heist opp, framre skjedevegg ble strammet og en del av livmortappen ble fjernet. Får håpe dette blir bra nå da. Pokker, nå kom jeg på at jeg jo skulle spørre henne om jeg kan begynne på med E-vitaminene mine,men det glemte jeg jo :( |
Velkommen hjem Dolsi - godt at det er vel overstått og at du er tilbake hjemme :klem:
Ring damen tilbake og spør - vil jo ikke vente lenger enn nødvendig med oppstarten ;) |
Tror jeg bare tar sjansen og starter på med E-vitaminer igjen jeg. Blør jo ikke noe særlig og hva skulle skje liksom :confused:
|
Så godt å høre at du er ferdig med operasjon og at det har gått bra Dollsi. Lykke til videre med rekovalensen og oppstart av vitaminene igjen.
Jeg ser dere dikskuterer når dere tar vitaminene. Jeg bruker å ta dem like før leggetid, og bare til et glass vann. Siden oppstart på jobb etter nyttår har jeg tatt dem i kveldinga, dvs ca 4 t før jeg legger meg. Og da har jeg hatt det rimelig varmt om natta altså. Så nå har jeg en utprøving av om det er bedre å ta de like før leggetid. Men jeg sliter mest om natta, og det spørs om det har betydning? Jeg er som dere skjønner ikke helsepersonell :p |
Sitat:
|
Damer får også problemer med øynene i overgangsalderen. De begynner å renne. Selv om de renner skyldes det faktisk at de er for tørre! Slimhinnen på øynene blir dårlig akkurat som slimhinna i glufsa. Så derfor, pøs på med gode dråber. Kan anbefale Hylo Comod på det varmeste.
|
Sitat:
|
Hurra for E-vitaminene. Færre og færre hetetokter dag for dag her nå. :)
|
Er det vanlig å blø så himla mye når man kommer i oga? Jeg har blødd mer eller mindre konstant siden først i oktober. Noen ganger er det friskt blod, andre ganger er det gammel og tyntflytende og lukter ikke blod. Som sagt før; sambo påstår at det er rustvann fra kobberhubahubaen.
|
Sitat:
|
Sitat:
http://home.nvg.org/~bs/grafikk/bilder/spiralis1.gif |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
E-vitaminene kan også ha bidratt siden de kan reduseere koaguleringsevnen... Pest eller kolera, hversågod. |
Sitat:
|
Sitat:
Hormongreier er dessuten ikke ok. Da er alternativene: hoppe av i svingen, bj eller avholds. :o |
Sitat:
han kan ta to små snitt, sim sala bim...problem løst ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44. |