![]() |
Sv: Treningsdagbok (for alle)
DA er vi igang. Startet med noe så uvanlig som en fotball-trening i kveld, 90 minutter intervallpreget.
Godt å være i gang igjen og kneet kjennes helt bra ut! |
Endelig var Tommygutten på plass.
|
Da var det egentlig torsdag, og sykkeldag, men i dag blir det felling og kvisting av bjørk.
Supert når man får en avtale med en jordeier, som trenger å få skogen trimma godt. Får meg masse gretis ved for neste år. Uansett, blir et par timer morsjon her. |
Ha! Kom meg jaggu på trening idag :D Ble ikke heeelt etter planen da, glemte nemlig arket med øvelser hjemme :o Tok heller ikke hensyn til ryggen, og det får jeg nå svi for. Må nok bytte ut noen øvelser, men det går så fint så.
Uansett så ble det styrketrening + 30 minutter kondisjon, og jeg er fornøyd :) |
Dagens første treningsøkt er over....er så nydelig vær, har gåt tur, 8km, i rask gange...Føles kjempe deilig!!!!
Har også plan om en liten time på sykkelen etter ungene har lagt seg:) |
Sitat:
|
Småpigerne trener bra ser jeg :-)
Har vært i vedskogen i 3 timer. Motorsagmasasjen :p Kjenner det overalt. Sannsynligvis den mest intense treninga jeg bedriver. Har fått gratis vedfelt, og det skal ryddes. Er bare å stå på mens man kan. Synd jeg er så seint ferdig de fleste dagene på jobb. Blir endel helgearbeid da. |
RYP ja :D Eller noe RYP-lignende ihvertfall :o
|
Jeg vil å rapportere!!! :lol: 70 minutters knallhard stepp-time i dag. Er helt kjørt!!
|
Go fjanni!! :heia:
|
Så gøy, vi blir jo en hel RYP-klan her inne etterhvert
|
Har da gjennomført 15 min på sykkelen til oppvarming, og 30 min styrketrening!!!
|
:heia:
|
OK. Da får jeg vel rappportere litt jeg og da.
Trente pilates 3 ganger pr uke inntil i fjor sommer, men da falt jeg litt av lasset. Nå har forfallet kommet lenger enn jeg setter pris på og jeg har startet en skikkelig treninsoffensiv. I samarbed med fysio/treningsveileder selvfølgelig, siden jeg har 2 prolapser. Som forøvrig er årsaken til jeg startet med pilates i første omgang. (Har en treningsdagbok her et sted...langt ute i glemselen). Sooooo, denne første posten blir lang: 26.09.08 Les Mills Body Pump - 1 time trening. Sitat:
28.09.08 Les Mills BodyVive - 1 time trening. Sitat:
30.09.08 Pilates med ball - 1 times trening Det var ikke no gøy. Dårlig trener som trodde hun var veldig morsom hele tiden. Jeg likte ikke å bruke ballen. Klarte fint alle øvelsene, men jeg var mer irritert enn jeg hadde det gøy. Det var ikke noe for meg. På veien ut traff jeg han som leder BodyPump hver fredag. Han spurte hvordan det sto til med meg og sa det var tøft gjort å følge så godt med første gangen og appåtil en slik time han kjørte da. Vanligvis er det mye lettere, du kommer vel på fredag, sa han.... Og det gjør jeg ! Så planen nå er å trene BodyPump i morgen (fredag, sant !) . BodyVive på søndag og BodyBalance onsdag. Eller evt. en time til med BodyVive. Sitat:
Hvis det er noen som er interessert i Les Mills trening så står det en del på www.lesmills.com. Og her er det en side hvor en kan finne det nærmeste treningssenteret: http://www.lesmills.com/nordic/nn/me...s-locator.aspx Også har jeg lagt på meg over 1 kilo. Regner med at det er støle muskler.... :p |
:heia: :D
|
Yes, endelig en kvalitetsøkt igjen! 5x4 minutters intervall på rulle med god oppvarming og nedsykling. Styrke på mage/rygg etterpå, samt push-ups.
Kroppen er rusten, men snart er vi tilbake på vinnersporet! PS! Artig at så mange er i treningsmodus om dagen :-) Tar jo helt av dette folkens, stå på!! |
Sitat:
Tenkte å finne startvektene på de forskjellige øvelsene i dag og så begynne programmet på mandag |
40 minutter kondisjonstrening :D :visemuskl
|
I dag har jeg hatt en liten opptur! Og takk til mine gode hjelper "RYP'erne" som gav meg en link og masse lesestoff vedrørende trening. Og her lærte jeg noe. Følgende tekst gjorde at jeg innså hva jeg gjør feil - og spesiellt når jeg trener i ketose - jeg trener for hardt!
Sitat:
Og jeg er så glad.....I'm back:boxing: |
Blei ikkenoe Ryp i dag. Skolefri, så jeg og konemor tok med oss motorsaga og drog på tur. Nu likner det som før var skog, på den Russiske Taiga.
Uansett, har oppdaga noen muskelgrupper som ikke står beskrevet i noen litteratur. Armene er helt ødelagt, og ryggen verker. Den veden bør varme ekstra godt, så mye jobb som jeg har hatt med den hittil. |
En times gåtur i dag for å løse opp i en støl kropp som ikke helt var vant til å trene akkurat nå :-)
På`n igjen i morra :-) |
Nytt for meg å "rapportere" så jeg glemte det i går:
03.10.08 Les Mills Body Pump - 1 time trening. Er helt fin i dag.... Gjorde noen pilates strekk øvelser da jeg kom hjem og det tror jeg hjalp veldig. |
Heisann folkens.
Fyrer i vei med mitt treningsopplegg. Jogger 7 km mandag, onsdag og torsdag! I tillegg har jeg skaffet meg sykkelvogn, slik at jeg kan sykle kidsa i barnehagen før jeg drar på jobb. Jeg synes det har vært litt kaldt i det siste (les: bleikfisk) så nå har jeg ikke syklet til jobben siden begynnelsen av september, men fra våren igjen er det det som gjelder. Det blir da 2 mil per dag. I tillegg har jeg lyst til å få trent litt styrke (har til og med treningsbenk), bare jeg finner et sted å ha den :p And that's it :D |
1 time styrketrening, ikke noe kondisjon :p (sånn bortsett fra 3 timer shopping..) MEn jeg tar det nok igjen på dansegulvet i natt :D
|
>Ikkegjørenoedag har lekt båtelektriker
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:16. |