Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Våre ED-dager! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17258)

Distrea 14-04-08 22:16

Sv: Våre ED-dager!

:sikle:

indi 15-04-08 09:17

Syns du er kjempeflink Ruska:) Ingen fløtegratinerte poteter, ingen marsipankake, ingen grillede marshmallows:)
Gjennomgående, for oss alle inne her, syns jeg vi er flinke til å skeie ut på rette ting! Det betyr vel at vi har lært litt:)

Ruska 15-04-08 10:24

he he, ja det var mye god mat Distrea :p

Indi: du har helt rett og jeg tror også at fordi jeg føler meg så mye bedre på lavkarbo, så begynner jeg å skjønne at det ikke er verdt det å spise helt feil ting. Og samtidig prøve å fjerne dette fokuset på mat, dvs hva jeg IKKE får lov til å spise, men heller fokusere på det jeg faktisk KAN spise. Det går ikke alltid like lett, men det er veldig deilig å føle at man har kontroll over hva man spiser - det er en ny følelse for meg.

indi 15-04-08 19:18

Dagens i dag:
v 79,3 (endelig noe som likner på nedgang... )
Kakao
pannekake
satay svinekjøtt
sjokobar
litt blomkål og egg om litt

Trening
8 km tur i solen:)

Distrea 15-04-08 22:06

litt nedgang er bra indi! :heia:
jeg gikk innnom vekta i dag... og hittil er det null nedgang på meg.

- cappucino
- pannekake
-180 gr kjøttkake
- brownie

Vibeke-67 15-04-08 22:53

Hei
Ble invitert inn her av Distrea - takk!
Jeg føler jeg er litt på siden ED-bruker. For jeg begynte rett på fase 3, og legen introduserte vel aldri noen eurodiettprodukter heller. men jeg fikk kjøpe noen produkter av ei venninne og prøvd noen av produktene. De har jeg spist, ca en om dagen. Likte i grunnen en sjokoladedrikk, mens fikk aldri helt dreisen på de andre produktene. Pannekakene lignet mistenkelig på eggerøre, potetmos var fysjameg!!!! mens suppene var i grunnen ok ispedd krydder og brokkoli eller noe annet. men det sa faktisk HELT stopp da jeg spiste denne creme brulee. Etter denne giardia (nei, det er ikke en lavkarbodiett, men en ekkel parasitt), har jeg fått irritert tarm, og magen kan ese seg opp til høygravid. Det skjedde med creme brulee, og neste gang jeg skulle forsøke meg på et produkt bare vrengte magen seg helt.
Men jeg klarer meg fint uten produktene. Sikkert siden jeg er i fase 3b. Egentlig er jeg i 3c, men så klarer jeg ikke helt å ta steget ut...:( Eller en ekstra frukt om dagen er jo nyyydelig. Men fetaost og sånt... Har jo vært herlig med såpass mye vektnedgang som 4 kg fett på 5 uker.
men jeg lurer på en ting. Er rødvin på + eller - siden på denne dietten?
Har forresten begynt med metformin, noen som satte fart på sakene. har jo holdt på med dette siden august, og begynte å legge på meg igjen etter jul da jeg introduserte knekkebrød og havregrøt. Da la jeg på meg 5 kg på noen uker.
Det som er en av mine utfordringer er å drikke nok (derfor sper jeg på med rødvin he-he). kan vi drikke lettbrus og lettsaft? Tok meg ett sukkerfritt drops her om dagen, og sjekket varedeklerasjonen etterpå: 98% karbohydrater..... Skål og natta:full:

indi 16-04-08 19:27

Dagens fra meg:
v 80,2(!)
kakao
salat m litt kylling (hvitløksuke på sting:))
eple-kanelbar
stekt blomkål
brownie.

Nå må ting snart vise på vekten, ellers må jeg ta en pause tror jeg! Lite kjekt å helle inn på dyre pulverposer som jeg ikke liker noe særlig når det ikke virker! Men det gjør det nok snart:)

Distrea 16-04-08 22:33

forstår deg sååå godt indi! Nå når det står helt stille hos meg også... kjenner jeg at jeg sliter ekstra.
For det er tross alt såååå streng kur vi er på at jeg kunne ønske det betalte seg mer for meg også :o
Selv om jeg er kjempe fornøyd med at det har gått litt nedover da :D

men altså.... 7 kilo på 11 uker... og lever så strengt.. :rolleyes:
Håper det løsner skikkelig igjen!! ... for oss alle, det fortjener vi så sinnsykt :D

- Eple&kanel bar
-150 gr grillskive fra varmedisken... var SÅÅÅÅ sulten :p
- pannekake
- cappucino eller noe før jeg legger meg

Ruska 17-04-08 13:58

Uff da, Indi og Distrea - det er kanskje et sånt platå dere har havnet på
?! Kanskje dere skulle prøve med litt lavkarbo-mat en dag eller to og se om det har noe for seg? Jeg bare tenker på min egen erfaring fra helgen...kanskje det kicker igjen nedgangen.

Jeg forstår veldig godt den følelsen av at det burde gå nedover når man følger et sånt strengt opplegg og i tillegg betaler masse penger for det.

Jeg skal til kostholdsveileder hos Lindbergs til uka, da skal jg spørre henne litt om dette.
Hun fortalte meg at etter 2-3 måneder kan det hende for noen at kroppen stopper opp, men at de da har "triks" for å lure den og sette igang vektnedgangen igjen. Interessant - skal fortelle dere mer om det når jeg har vært der.

Lykke til begge to - ikke gi opp :snill:

indi 17-04-08 18:01

Takk Ruska, deilig med oppmuntring:)
Jeg har jo tro på at det virker dette her da, men kjenner at jeg er litt lei. Har jo vast meg bort i medisin og, som jo ikke var særlig bra, mye mer ekle bivirkninger enn virkning, og tror jo og at det kan være en grunn til at det har stoppet litt. Men nå er det ei uke siden jeg kuttet dem ut, og regner med at det snart bør være ut av systemet.
Tenker at når jeg reiser på søndag kveld (håper været holder!) så blir det ketogen lavkarb på meg, som fase 3a uten frukt, og bare en eller to pulverting. Da får jeg litt variasjon. Og kanskje det løsner. Og bra å reise fra vekten uansett!

Dagens:
79,4 (ned 0,8 fra i går)
Capuccino
to speilegg og litt skinke
Laks og ratatouille, og litt blomkål (hva skulle jeg gjort uten:))
sjokobar seinere

Deilig med så bra vær, det får humøret på topp uansett:)

Distrea 17-04-08 18:10

:D takk Ruska! :klem:

vært uten med venninne i dag, og unna meg dressing på salaten ....
så vil si jeg har "skeia LITT ut" ;)

- Sjokofrokost
- Nutrilett cjokokaramell bar, 2 karber... hadde glemt å ta med ED mat
- Salat med kjøtt og rømmedressing
- Cappucino til kvelds

Alyssa 17-04-08 19:22

Innom og heier på dere flinkingene! :heia:

Mitamor 17-04-08 22:44

Dagens meny:

- Sjokoladefrokosteblandingen m/skummet melk
- En salat med laksefile og fetaost (har sikkert ikke lov å spise fetaost men jeg fikk bare såå lyst på det)
- Sjokoladebaren
- Kyllingfile m/blomkål og brokkoli
- Sjokoladefrokostblandingen m/skummet melk

jeef-micro 17-04-08 22:59

på'n igjen... kan dere sparke meg litt i rompa om jeg ikke fører mat?
frokost: capuchino
lunsj: karamellbar
middag: omelett
kvelds: capuchino
mellom (ble så sulten) asparges(syns faktisk de er gode )

mindor 18-04-08 11:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 444558)
på'n igjen... kan dere sparke meg litt i rompa om jeg ikke fører mat?
lunsj: karamellbar
middag: omelett
mellom (ble så sulten) asparges(syns faktisk de er gode )

Skal ikke en dag se sånn ut i fase 2 ? :

(sånn ser min dag ut)
Frokost (sjokofrokost)
Lunsj (2 kokte egg og en salat) eller en pose omelett
Mellom måltid ( en bar)
Middag (150 g kjøtt og grønnsaker fra liste 1&2)
kvelds (sjokofrokost skal vel egentlig ikke ha 2 søte produkter men er veldig lei kveldsmaten)

Ser du bruker bar som et måltid men, den er jo et "mellom" måltid kansje derfor du ikke tar av så mye fordi at du ikke får i deg nok mat ?

Hvis jeg slurver med maten hopper over eller finner på noe annet så går vekta opp eller står helt stille. Og det tar gjerne 4-5 dager før det skjer noe igjenn.

Dette er ikke ment som krittik av opplegget ditt for jeg syns alle som går på ED er veldig flinke og jeg vil at alle skal ta av mest mulig derfor kommer jeg med mine erfaringer så langt.

Håper alle får en fin ED dag

indi 18-04-08 18:26

Min dag i dag:
Kakao
to egg
atkinsbar (var på kafe og glemte å ta med edbar)
Seinere i dag blir det blåskjell, biff og ratatouille

og vin... (pro secco til blåskjellene og en knalloransje barolo til biffen

Mindor, det går veldig bra å ta av på flere enn to søte produkter, jeg har jo fått aldeles fnatt, eller hva det nå er, av supper og sånn, klarer det ikke. Men passer på at jeg ikke får i meg for mye vanlig melk, så det blir gjerne vann i capuccino/kakao, og soyamelk i pannekaker og brownies, den har mindre kbh. :)
Syns det ser spennende ut å spise egg slik du gjør, og hiver meg på det jeg også. Du var kanskje en av dem, du og, som trodde at edomelett skulle smake egg??? :) Jeg er VELDIG gla i egg, og var såååå skuffa. Så omelettene ble videresendt:)
Jeg tror også det er veldig viktig å få i seg alle måltidene, og ikke slurve.

mindor 18-04-08 19:11

Ifølge min ED lege var det ikke optimalt å spise sjokofrokost som kveldsmat, og hun så helst at jeg spiste noe annet til kvelds.

Jeg likte omelettene ganske godt,men vi bestilte opp 4 dager før legen sa at vi kunne bytte ED omeletten med vanlige egg hvis vi ville derfor har vi en hel haug med dem :)

Ruska 18-04-08 20:59

er noen dager på etterskudd her, men orker ikke skrive inn alt, spiser så g si det samme uansett :p

Fredag

Sjokofrokost
Omelettstykke + litt reker, salat, agurk
Praline bar
6-7 kyllingvinger m/salat og tomater
Sjokopudding-shake eller Cappuccino senere

også litt vin da :D

Mitamor 18-04-08 22:47

Her har dagen bestått av:

Sjokofrokost
Laksesalat m/tomat, brokkoli og agurk
Sjokoladebar
Svinekjøtt m/brokkoli og blomkål
Sjokofrokost

Så et STORT glass med Pepsi Max forran tv ;)

jeef-micro 19-04-08 00:03

Dagens:
lunsj: pralinebar
middag: litt kyllingkjøtt og salat

Jeg har aldri fått beskjed om at bar er mellommåltid, så da spiser jeg det som et måltid enn så lenge. Jeg har ikke behov for mere mat enn dette, og barene er ganske greie å ha med som lunsj på skolen :) må tilføre at jeg er litt mellom fase 1 og 2 også da...

arkine 19-04-08 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mindor (Innlegg 445024)
Ifølge min ED lege var det ikke optimalt å spise sjokofrokost som kveldsmat, og hun så helst at jeg spiste noe annet til kvelds.

Jeg likte omelettene ganske godt,men vi bestilte opp 4 dager før legen sa at vi kunne bytte ED omeletten med vanlige egg hvis vi ville derfor har vi en hel haug med dem :)

detr godt og høre , vanlig egg i stedet for den fæle ED omeletten

kan vel koke egg og blande med salat da
livet mitt ble lettere med en opplysningen

ED produkter hver dag

sjokofrokost
pannekake
sjokofrokost,, eller pannekake
bar

4,1 kilo ned på 7 dager
3 kilo til . så i mål
da begynner vansklighetene med og stablisere vekten og bli der
men det skal jeg denne gangen greie

Distrea 19-04-08 12:24

i går spiste jeg

- BAR
- Pannekake
- Blomkålmos
- To never OSTEPOPP
- 5 SMÅGODT
- en liter vin http://www.smilie.dk/drik/c002.gif
- Lite Eplse cider

:o:o:o

Vibeke-67 19-04-08 17:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 445494)
i går spiste jeg

-- en liter vin http://www.smilie.dk/drik/c002.gif
- Lite Eplse cider

:o:o:o

Skrev du dette før eller etter vinen?
Lite Eplse cider :hearts:

Tok med meg kaffe ut på benken i solskinnet - har ikke hage - og der satt det endel nabodamer.
Og gjett om jeg fikk postive kommentarer for kroppen min :dulte:

Distrea 19-04-08 19:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40 (Innlegg 445573)
Skrev du dette før eller etter vinen?
Lite Eplse cider :hearts:

Tok med meg kaffe ut på benken i solskinnet - har ikke hage - og der satt det endel nabodamer.
Og gjett om jeg fikk postive kommentarer for kroppen min :dulte:

hahaha, det var ETTER... men såpass lenge etter at det ikke er en unnskyldning :p

Så fint at naboene så at du har gjort en foranding! Det er ganske deilig når det synes godt :ja:

Her har det ikke kommet noe som ligner på ED mat i magen i dag :o
isteden ble det:

- 4 Ryvita, med diverse pålegg
- En boks Biff stroganoff, 8 karber og 250 kcal i hele.. god er den også
- så skal jeg ha Nutrilettbar med sjokokaramell senere i kveld :D

indi 19-04-08 20:59

Å så bra Distrea:)
Dagens fra meg:
brownie
to egg
pizza...

:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.