![]() |
Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!
Jeg har som sagt ikke sett originalen av The Uninvited, så jeg skal ikke uttale meg. Men jeg syntes jo den amerikanske var bra, men uten sammenligning, da.
Sitat:
|
Sitat:
|
ble så inspirert her nå, så anskaffer Halloween (78), Friday the 13th (80) og remaken av Nightmare. Yihaa. Er jo snart allehelgensaften....
|
Sitat:
Jeg må si jeg begynner å bli rimelig nysgjerrig på den Thale, altså. Tolker det dithen at det er en film som kaster seg litt på etterdønningene av Trolljegeren, og får en følelse av at det kommer til å handle om en hulder. Fant en teaser her, og denne faktisk ganske ekle nettsida deres, som gir i grunn null info. Litt får man vite på facebook, da. Men ikke mye. Ooo, spennende! The suspense! :D |
Sitat:
|
det er godt mulig at det er hulder ja. ser jo ut som hale i frysern. hun nynner, det er vann i nærheten av henne.
Kult at folketroen brukes i norsk film som skiller srg fra rene filmatiseringer av myter og eventyr |
Sitat:
Vi har en del å gå på her oppi skumle mørke nord når det kommer til skrekkfilmgenren. Men jeg irriterer meg lett over småting jeg, da. Hva het den blodige løpe i skogen-skrekken med søttitallungdom som kom for noen få år siden? Jeg husker i alle fall at jeg irriterte meg grenseløst over at hun ene løp rundt i en identisk singlet venninna mi kjøpte på H&M året før, og at rollefigurene het ting som "Camilla" og sånn. Hvem født på femtitallet het det? De het Terje og Gerd og Aud og lignende! Gah! |
Ah den der med Henriette Brusgaard... Rovdy (thank you, IMDB)
Selv mener jeg at De Dødes Tjern er en av de beste norske skrekkfilmene til dags dato |
Sitat:
|
Tilgi meg, orker ikke bla meg gjennom hele tråden...
Sett Rosemary's Baby? |
Sitat:
|
Sitat:
Men du er tilgitt, assa. |
Half Light?? Med Demi Mooore?
|
Sitat:
Ja, forresten 157cm; nå har jeg sett første episoden av American Horror Story. Virker utrolig lovende, altså! Og det må jeg si -Jessica Lange! Herregud, hun er jo fantastisk. For ikke å snakke om Frances Conroy fra Six Feet Under. Dette lover bra! Ellers har jeg sett et par skrekkomedier de siste dagene. Tucker and Dale vs Evil, den står til laug, altså. Haha! Egentlig et ganske festlig konsept, hvor man på en slags snedig måte ser type Texas Chainsaw Massacre, The Hills Have Eyes etc fra "den andre siden". (Men likevel ikke). Jeg så også I Sell the Dead. Helt ok, nydelig filmatisk, og Ron Perlman bærer mye av filmen. Jeg tror jeg mista litt av gleden over filmen ved at jeg var ukonsentrert og stoppa filmen omtrent hvert femte minutt. Men estetisk sett var den nesten litt sånn Gilliam/Burton-ekteskap. :) |
Black Death
Det står at den er skrekk/triller, men jeg er nå ikke helt enig. |
Eller The Dark.... Skal se den på nytt igjen i kveld.
|
Begge sistnevnte filmer har Sean Bean i en av hovedrollene... Han er bare herlig! :love:
|
Sitat:
|
|
Sitat:
|
Silent Hill-filmene har jeg sett. Tror man trekker veksler på å ha spilt spillet først. Men de var ikke så verst ekle.
|
Sikkert nevnt her før, en hva heter den spanske om det barnehjemmet? Den var faktisk ganske bra.
Denne var litt creepy mener jeg å huske: http://www.imdb.com/title/tt0339385/ Rec var skummel! (spansk igjen, de er ikke dumme de spanjakkene) Og regner med du har sett Død Snø? |
Sitat:
Og takk for tips, den har jeg faktisk ikke sett! :) |
Sitat:
|
Jeg husker ikke om Black Sheep har vært nevnt, men den er morsom ala Død snø.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50. |