Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Skrekkfilm-anbefalninger! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28974)

Photobscura 05-10-11 17:25

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Jeg har som sagt ikke sett originalen av The Uninvited, så jeg skal ikke uttale meg. Men jeg syntes jo den amerikanske var bra, men uten sammenligning, da.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1223073)
- suspense er jo som regel skumlere enn "se, et monster", bleh!

Ja! Helt enig!

Photobscura 05-10-11 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av halkatlala (Innlegg 1223108)
har ikke lest mer enn første 2 sidene av den tråden her, men skal gjøre det når jeg får tid. har fått satt på et par nedlastninger :D
hvis noen her ikke har sett donnie darko så er den værdt å se selv om den kanskje ikke går under skrekkfilm. den kødder i hvertfall med hodet ditt :)

Donnie Darko er en av mine evige favorittfilmer, men det er jo langt fra skrekk, da. ;)

gamlebyen 05-10-11 20:20

ble så inspirert her nå, så anskaffer Halloween (78), Friday the 13th (80) og remaken av Nightmare. Yihaa. Er jo snart allehelgensaften....

Photobscura 05-10-11 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1223283)
ble så inspirert her nå, så anskaffer Halloween (78), Friday the 13th (80) og remaken av Nightmare. Yihaa. Er jo snart allehelgensaften....

Ho ho! (Og jeg skal være den hvite dronninga fra Alice in Wonderland! :hearts:)

Jeg må si jeg begynner å bli rimelig nysgjerrig på den Thale, altså. Tolker det dithen at det er en film som kaster seg litt på etterdønningene av Trolljegeren, og får en følelse av at det kommer til å handle om en hulder. Fant en teaser her, og denne faktisk ganske ekle nettsida deres, som gir i grunn null info. Litt får man vite på facebook, da. Men ikke mye. Ooo, spennende! The suspense! :D

gamlebyen 05-10-11 21:09

Sitat:

Ho ho! (Og jeg skal være den hvite dronninga fra Alice in Wonderland! :hearts:)
Om vi er i byen da, er vi trolig på konsert. Så da får jeg gå som Kerry King fra Slayer. Minst mulig jobb, hehehe.

gamlebyen 05-10-11 21:12

det er godt mulig at det er hulder ja. ser jo ut som hale i frysern. hun nynner, det er vann i nærheten av henne.

Kult at folketroen brukes i norsk film som skiller srg fra rene filmatiseringer av myter og eventyr

Photobscura 05-10-11 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1223351)
det er godt mulig at det er hulder ja. ser jo ut som hale i frysern. hun nynner, det er vann i nærheten av henne.

Kult at folketroen brukes i norsk film som skiller srg fra rene filmatiseringer av myter og eventyr

Ja, absolutt! Selv om jeg synes Trolljegeren hadde et ganske tynt plott og en noe unaturlig dialog (hvilket kanskje kan være litt typisk norsk film til tider ...?!), så var stemningen og effektene helt utrolig råe!

Vi har en del å gå på her oppi skumle mørke nord når det kommer til skrekkfilmgenren. Men jeg irriterer meg lett over småting jeg, da. Hva het den blodige løpe i skogen-skrekken med søttitallungdom som kom for noen få år siden?
Jeg husker i alle fall at jeg irriterte meg grenseløst over at hun ene løp rundt i en identisk singlet venninna mi kjøpte på H&M året før, og at rollefigurene het ting som "Camilla" og sånn. Hvem født på femtitallet het det? De het Terje og Gerd og Aud og lignende! Gah!

gamlebyen 05-10-11 21:43

Ah den der med Henriette Brusgaard... Rovdy (thank you, IMDB)

Selv mener jeg at De Dødes Tjern er en av de beste norske skrekkfilmene til dags dato

Carisma 05-10-11 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1223397)
Selv mener jeg at De Dødes Tjern er en av de beste norske skrekkfilmene til dags dato

Den er bedre som hørespill :ja:

Brokkoli 07-10-11 15:18

Tilgi meg, orker ikke bla meg gjennom hele tråden...

Sett Rosemary's Baby?

Brokkoli 07-10-11 15:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1223157)
Donnie Darko er en av mine evige favorittfilmer, men det er jo langt fra skrekk, da. ;)

Min favorittfilm også! Jeg har sett den 14 eller 15 ganger nå...

Photobscura 07-10-11 17:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli (Innlegg 1224670)
Tilgi meg, orker ikke bla meg gjennom hele tråden...

Sett Rosemary's Baby?

But of course! :D Cluet her er nok kreativitet. Jeg har stort sett alle klassikere et titalls ganger. :o
Men du er tilgitt, assa.

Kanutten 08-10-11 10:49

Half Light?? Med Demi Mooore?

Photobscura 08-10-11 11:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1225332)
Half Light?? Med Demi Mooore?

Sett! ;) Ganske bra film. :)

Ja, forresten 157cm; nå har jeg sett første episoden av American Horror Story. Virker utrolig lovende, altså! Og det må jeg si -Jessica Lange! Herregud, hun er jo fantastisk. For ikke å snakke om Frances Conroy fra Six Feet Under. Dette lover bra!

Ellers har jeg sett et par skrekkomedier de siste dagene. Tucker and Dale vs Evil, den står til laug, altså. Haha! Egentlig et ganske festlig konsept, hvor man på en slags snedig måte ser type Texas Chainsaw Massacre, The Hills Have Eyes etc fra "den andre siden". (Men likevel ikke). Jeg så også I Sell the Dead. Helt ok, nydelig filmatisk, og Ron Perlman bærer mye av filmen. Jeg tror jeg mista litt av gleden over filmen ved at jeg var ukonsentrert og stoppa filmen omtrent hvert femte minutt. Men estetisk sett var den nesten litt sånn Gilliam/Burton-ekteskap. :)

Kanutten 08-10-11 11:20

Black Death
Det står at den er skrekk/triller, men jeg er nå ikke helt enig.

Kanutten 08-10-11 11:22

Eller The Dark.... Skal se den på nytt igjen i kveld.

Kanutten 08-10-11 11:26

Begge sistnevnte filmer har Sean Bean i en av hovedrollene... Han er bare herlig! :love:

Photobscura 08-10-11 11:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1225369)
Black Death
Det står at den er skrekk/triller, men jeg er nå ikke helt enig.

Denne har jeg ikke hørt om. Har du sett den? Den så ikke akkurat skrekk ut, nei, men jeg har satt den på nedlastning. Har tydeligvis blitt litt hekta på "historisk" middelalder fantasy-drama etter Games of Thrones.

Kanutten 08-10-11 11:35

Og her er han med i et par filmer til:

Silent Hill og Silent Hill2

Kanutten 08-10-11 11:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1225383)
Denne har jeg ikke hørt om. Har du sett den? Den så ikke akkurat skrekk ut, nei, men jeg har satt den på nedlastning. Har tydeligvis blitt litt hekta på "historisk" middelalder fantasy-drama etter Games of Thrones.

Vi skulle se den i går kveld, men jeg sovnet.. :o

Photobscura 08-10-11 11:41

Silent Hill-filmene har jeg sett. Tror man trekker veksler på å ha spilt spillet først. Men de var ikke så verst ekle.

Carisma 08-10-11 11:53

Sikkert nevnt her før, en hva heter den spanske om det barnehjemmet? Den var faktisk ganske bra.

Denne var litt creepy mener jeg å huske: http://www.imdb.com/title/tt0339385/

Rec var skummel! (spansk igjen, de er ikke dumme de spanjakkene)
Og regner med du har sett Død Snø?

Photobscura 08-10-11 12:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1225424)
Sikkert nevnt her før, en hva heter den spanske om det barnehjemmet? Den var faktisk ganske bra.

Denne var litt creepy mener jeg å huske: http://www.imdb.com/title/tt0339385/

Rec var skummel! (spansk igjen, de er ikke dumme de spanjakkene)
Og regner med du har sett Død Snø?

Orphanage og Rec har jeg sett. Veldig bra begge to. :ja:

Og takk for tips, den har jeg faktisk ikke sett! :)

Carisma 08-10-11 14:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1225471)
Orphanage og Rec har jeg sett. Veldig bra begge to. :ja:

Og takk for tips, den har jeg faktisk ikke sett! :)

Død snø eller den danske? Død snø er kanskje mest humor. :D

Kanutten 08-10-11 14:56

Jeg husker ikke om Black Sheep har vært nevnt, men den er morsom ala Død snø.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.