![]() |
Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder
Sitat:
|
Sitat:
men for oss damer derimot, så er det nok det kanskje, hvis ikke enda mer, og et mye større inngrep. |
Sitat:
|
Sitat:
men en uke kan det nok hende ferien varer :p |
Sitat:
Mener det tok 10 dager ca før alt var som før! Var jo litt ømt og vondt de første dagene. Men det finnes jo mange måter å være operativ på!;) Oppfinnsomhet, kjære!:w00t: |
Sitat:
Skal sende en sms til en kamerat av oss som hoppet i det i fjor og spørre jeg :D |
Tror det er ganske vanlig å ha uregelmessige blødninger når man kommer i overgangsalderen jeg.
Hadde veldig uregelmessig mens jeg også. Dvs jeg kunne blø uker i strekk for så å hoppe over en måned. Fryktelig slitsomt, så jeg fikk fjernet livmorslimhinna for litt over 1 år siden og siden har jeg ikke sett snurten til mensen. Må være det lureste jeg har gjort noen gang. Sånn ellers så er det også ganske enkelt å sterilisere damer. Ble sterilisert for 18 år siden jeg. Da hadde jeg fått 4 barn og var 29 år. Orket ikke flere barn og tålter dårlig p-piller, kondom var utelukket da jeg ikke kan fordra det. Ble sterilisert med dagkirurgi og hadde lite smerter og ingen komplikasjoner i ettertid. :) Steriliering og prevensjon |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Det er veldig individuelt, kommer an på hvor vondt han får. Vennen vår var i sving igjen etter en drøy uke. Han hadde mer smerter på den ene siden enn den andre, men kirurgen sa at han var et Easy-case. Noen er det litt mer plundrete på, og da sitter smertene i lenger. Forøvrig så må man tenke prevasjon også etter et slikt inngrep. Det sitter en den igjen i "røret", og vanligvis tar det 25-30 "runder" (regner med at du forstod den), før alt er ute, så pass på hvis man ikke ønsker å øke antallet ved middagsbordet. Normalt er man ikke til kontroll etter 6 måneder for å sjekke at det ikke er sædceller igjen. Altså, levere en liten prøve til legen :p |
Sitat:
Må tenke på dette, takk vennen din for god info! :heia: |
Sitat:
Skal overbringe takk. Skal si han lo godt da jeg spurte. Han anbefalte forøvrig Kongsberg sykehus, hadde kort ventetid. Jeg sa at det nok var litt langt. Oooops, glemte å overbringe en ting. Hvis han gjør det privat, så koster det ca 4500 - 5000 kroner. Hvis han bestiller gjennom fastlegen så er det bare ca. 1000,- Kommer an på hvor god tid han har da ;) |
Og her går det bedre og bedre dag for dag nå. Nesten ingen hetetokter i dag, så E-vitaminene gjør jobben sin de.
Ikke så lenge jeg får nyte det da for jeg skal ha lårplastikk 5 mars og da vet jeg at jeg må slutte med E-vitaminer 3 uker før :eek: |
Sitat:
|
Flott Dolsi, at det begynner å virke igjen :heia:
Jeg kuttet jo ned til 1 x 30 mg på kvelden for en tid tilbake. Det varte bare 3 dager, så kuttet jeg den siste også, slik at jeg nå kun er på 350 mg om morgenen. Foreløpig funker det helt fint :D |
Sitat:
|
Jeg sjekket kalenderen i dag. Mensen min har vært som ei klokke i de siste 5 årene, men siden 2. oktober i fjor har jeg altså blødd konstant. Jeg bruker mooncup så jeg ser jo at jeg blør mye, hele tiden. Takk og lov for at jeg har høy blodprosent! Til å begynne med var det mest typisk mensblod; tykt, frisk farge og luktet blod. Nå er blodet tynt, mørkt og lukter gammelt blod.
Skal til lege i morgen tidlig. Vil egentlig ikke for jeg har nok å styre med allerede. Sukk... |
Sitat:
Begynner å bli lei hele overgangsalderen og vel så det. Har slitt med disse hetetoktene i 2 år nå og det tar jo ingen ende :( |
Ja takk....... Var hos legen i dag for å finne ut av denne blødninga mi. Hun mente at det skyldtes kobberspiralen, noe jeg også tror. Sååå jeg fikk resept på p-piller som jeg skal gå på før hun fjerner spiralen. Jeg er bra snill mot sambo som fikser det slik at jeg er ulesikker slik at han slipper opphold i syslene våre. :ja:
Men så leser jeg jo, om den pillerten jeg har fått; Yasmin, den er jo skummel! :eek: Jeg går på blodfortynnende og skal begynne på en p-pille som gir ganske så økt sjanse for blodpropp? Aldri i verden! Da blør jeg heller, eller hva mener dere? |
Jeg hadde helt klart holdt meg unna, men så har jeg Leiden-mutasjon også da. Fikk blodpropp som 19 åring pga p-piller så jeg er nok ikke helt objektiv i mitt syn nei :o
|
Sitat:
http://www.lommelegen.no/artikkel/p-piller-og-blodpropp |
Sitat:
|
Jeg har veldig lite peiling på blod fortynnende og p- piller og sånt, men min søster har aldri kunnet bruke slike ting pga. fare for blodpropp. Legen hennes skrev ut hormon plaster. Hadde dette vært noe å spørre legen om ?
Selv har jeg gått på hormoner siden 2008, er kvitt alle overgangs plager, lever kun en gang og da skal jeg ha det bra er mitt motto.. Så natte svette og pms er en saga blott... |
Sitat:
http://www.fastlegen.no/livets-faser...pillen.299.cms Kanutten: Det er vel ikke så lenge dere trenger tilleggsprevensjon? I så fall så kan dere jo vurdere kondom også. Ikke så gøy, men uten andre bivirkninger... ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Vel ... da er det igjen østrogenet, som har mest å si for eventuelle blodpropper etter det jeg har funnet. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08. |