![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
sliiiten!
Dro rett fra jobb til IKEA og kjøpte et bord og to stoler. Har akkurat fått montert opp, og gleder meg til middag i en stol og ikke i senga (med frykt for å søle maten over hele). Stolene var egentlig satt ned fra 500,- til 150,-. Men var noe feil på de, så jeg gikk i billigkroken, og fikk satt de ned til 100 kroner stk. Digg! Tenk at jeg betalte 200 istedet for 1000! At det er noen skjønnhetsflekker og stygge merker på møblene overlever jeg. Jeg bor tross alt på hybel! Nå har laksen min vært i ovnen i 40 minutter og er fremdeles ikke ferdig. Nedtur. Sånn at det når man går for frossenlaks... |
Heisann. Er innom for å si godnatt. Laks i ovnen høres godt ut Piken. Har du mer inni enn bare fisken? Jeg anbefaler en lasagne jeg kom over for noen uker siden en plass her inne: stek kjøttdeig i en panne/gryte, ha evt på krydder. Hell over en boks flådde/oppdelte tomater, hakket løk, grønnsaker som det passer, hvitløk osv. La det stå og koke en stund. Jeg har også brukt dette som en restepanne, og hatt i squash i biter, blomkål, brokkoli osv. Når sausen har kokt en stund, heller du alt over i en ildfast form. Mens du lager kjøttsausen koker du ostesaus: kok opp en boks fløte og ha i revet ost. Kok til sausen tykner litt, og hell over kjøttsausen. Liker du mye ost har du i mye. Til slutt har du raspet ost oppå, og steker ved 220 grader i ca 20 mi eller til osten er gylden. Jeg synes det er like godt uten squash som skiver mellom lagene, og velger denne varianten med bare enn lag kjøtt og ett lag ost. Bon apetitt og godnatt!
PS: koselig å se at du var innom Prutti! |
God morgen venner! Er jeg førstedamen i dag?! Ønsker alle en riktig god dag. Sånn som det regner her (og i natt!), så går jeg ut fra dere andre har tørt og fint vær ;) Kos deg med stolene Appelsinpiken, det er alltid godt å gjøre noen investeringer.
|
God morgen, alle!
Jeg må definitivt begynne å trene. Måtte løpe for å rekke banen i dag, og det gikk ikke akkurat så veldig bra. Vet jeg hadde rukket det om jeg hadde vært i form, men jeg hadde rett og slett ikke mulighet til å klare å løpe den siste biten. Rakk heldigvis forelesningen allikevel. Kanskje jeg skal begynne smått med en skritteller? |
Sitat:
:D |
Sitat:
|
Husk det er de små skrittene som teller ;)
Sånn i alvor da så kan en skritteller være ekstra motivasjon for å gå noen runder ekstra. Jeg har alltid telleren min på meg, men ser det som utopi å tro at jeg skal gå 10000 skritt pr dag. På vanlige jobbdager er jeg på ca 5000. Og det er jeg egentlig fornøyd med. Og kommer jeg ikke over 2500 en dag så mister jeg ikke nattesøvna for det heller. |
Godkveld damer.
Jeg måtte skynde meg hjem for å handle og lage middag i dag, så jeg rakk ikke innom tidlligere. Har hatt datteren og kjæresten hennes på middag i dag. Lagde lavkarbo pizza til meg og datteren og en høykarbo variant til han - restene fikk ahn med seg da han gikk;) Bær med følte til dessert. Så nå er jeg veldig god og mett, og det er rikelig med pizza rester igjen til middag i morgen også - så slipper jeg tenke på det etter jobb i morgen. Nå skal jeg slappe av litt, kjenner skuldrene er lit vel høyt oppe.... Et varmt bad blir det nok også i løpet av kvelden, pledd, beina på bordet, en bok:) |
Heia mine lekre venner :) Titter innom for å si nattinatt fra min nye leilighet uten nett. Vært noen hektiske dager, men resultatet er jaggu bra altså :) Skrives i morgen! :hearts:
|
Sitat:
|
Så koselig å se dere igjen da folkens! Det begynte å bli så ensomt inne her nå, med bare meg og Appelsinen vår, så jeg vurderte å følge oppfordringen på plaktaten:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._4261934_n.jpg Godnatt! |
Hahahahaha det må være noe for oss single damene her inne:D
Ja, har vært lite aktivitet her inne den siste tiden - hvor er dere alle sammen? Er hverdagen for travel? Jeg sliter litt med å komme gjennom dagene på jobb for tiden - store konsentrasjonsvansker, så da har jeg litt problemer med å skrive nor fornuftig også. Kveldene hjemme er bedre, da roer jeg litt ned og senker skuldrene litt med mitt og mine rundt meg. :) Nå er det nattatid her - sove godt alle sammen:sove: |
Likten aktivitet ja!? Alvorlig lite!
Men det er snart helg og da får vi et slags vaktskifte, det vet vi dere :D Oppholds i Trøndelandet i dag, mon tro hvor lenge det varer? Når jeg tenker meg om, var det ikke øspøsregn i går, det var vel forrige dagen? Ja ja, har nå litt å holde på med innendørs og bruker ikke energien på det som skjer utafor huset. Ønsker alle mine venner en riktig god dag!! |
hejsann hoppsann!
Ja, travelt og travelt, det er alltid noe som skjer i Mariaheimen ;) i gårkveld var jeg og trente, veldig godt å komme inn i trimmen igjen altså! I dag er det et nydelig vær, men jammen har vi ikke hatt årets første nattefrost! brrr! fram med ullet! Nå skriver jeg med en hånd og prøver å styre en vilter krabat på fanget mitt :p 4egrtfgh en hilsen fra mini ;) snakkes senere! |
God morgen!
I dag skal jeg prøve å lese pensum hjemme sidne jeg endelig har kjøpt meg et bord. Ønsk meg lykke til. Får se hvor lang tid det tar før jeg drar ned på skolen allikevel :p. Jeg juksa med en yoghurt i går. Kjenner det er "staffeluft" på gang i dag. Kanskje likegreit jeg blir hjemme ? :rolleyes: |
Hei til Mini. En liten hilsen tilbake på minivis: erfsjker
Lykke til med lesing Piken! Straffeluft eller staffeluft? Ille nok begge delene vel? |
takk takk ;) hihi
Nå hviler han, og mor prøver å gjøre litt husarbeid. Nå høres det sikkert ut som jeg gjør forferdelig mye husarbeid, men det er altså ikke tilfelle ;) Med to små blir det ikke så veldig effektivt, så det blir litt nå og da. I dag har jeg itillegg lyst ut en tur, for været er altså helt upåklagelig! Snakker vi utepils? Det er jo tross alt høstferie! hihi |
hihi, mente så klart stRaffeluft. Tror det har gitt seg nå. Og det bør hvertfall gi seg før kjæresten kommer på besøk i kveld!
|
Sitat:
Neste uke har jeg bare to forelesninger, men får så dårlig samvittighet om jeg skulle tatt meg ferie. Og uansett.. hva skal jeg gjøre for noe da!? Alle andre er jo opptatt med skole og jobb :p |
Nå har jeg sendt en epost til denja og spurt om de ikke kunne tenke seg å lage en en blomkålsalat til oss som ikke vil/kan spise potet.
Spent på svar! :). Send mail dere også. Kanskje de blir mer ivrige til å lage lavkarbovennlige alternativer om de får flere henvendelser. Hadde vært så deilig å slippe å måtte lage alt fra bunnen av hver gang man skal ha noe. |
Så bra tenkt Piken! Jeg skal sende mail, men venter noen dager slik at ikke de pepres med samme på en gang.
Ferie er oppskrytt for studenter vet du; uansett må man lese-lese-lese. Så tenk at neste uke er ferie for deg, med bare to forelesninger. Som snusfornuftig-voksen kan jeg også si at du må nyte studenttilværelsen for når du er ferdig studert da kommer du inn i det forferdelige arbeidslivet som du ikke kommer deg ut av. Da må du forholde deg til arbeidstid, arbeidsoppgaver som du må gjøre. Nå kan du i det minste velge om du vil droppe studier en dag, for å ta det igjen en annen dag. Nei huff. Det var da ikke ment å være så skremmende. Men sånn er det .... Nyt dagen Piken! |
Nå har da endelig noen skjønt ett par poenger og tatt det til etterretning. Her er endelig modellen for hvordan man kan spise:
http://dinmat.adressa.no/var/ezwebin...pise_large.jpg Siden ALT er tatt med, velger jeg det jeg har lyst på - sett i forhold til at jeg ikke spiser brød, potet, frukt osv. Er ikke det greit da? |
God ettermiddag alle sammen. Endelig hjemme....nå skal jeg senke skuldrene
Appelsinpiken: Skriver under på det Dollsine skriver: Nyt studenttilværelsen mens du kan, den har sine definitive fordeler!:) Maria: Så koselig at småen skriver melding til oss :D Håper det ikke bare ble husarbeid på deg i dag, men at du fikk kommet deg litt ut i solen også! Dollsinemor: Ja, vi velger det vi vil spise av det der vi! Flere og flere som kommer og spør meg om lavkarbo forresten, hvordan jeg spiser, hvor vanskelig jeg synes det er, vil vite om hvilke helsefordeler det har utenom vektnedgang osv. Morsomt synes jeg, tydelig at budskapet er på vei å spre seg:) Restepizza til middag i dag, skal bli godt - og etter maten skal jeg ha meg ett langt bad;) |
Forresten - hvor har det blitt av deg Nysgjerrigperen??? Skjedde det noe ille hos de folkene med gullfisk med massør, eller er du bare travel?
|
Jeg liker heller ikke at folk bare forsvinner uten å si fra:p. Venter spent jeg også Nysgjerriga. Foksy er det lenge siden vi har hørt i fra også :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05. |