Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

MariaB 13-10-11 19:29

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dere to er altså så flinke å huske på folk! Jeg tenker det varmer å bli etterlyst på en slik måte! :klem: til dere flotte damer!!

Jeg kom meg ut i dag ja, i mange timer! Hele familien har kost oss i det fine været, og jeg og eldstemann ruslet en liten tur i skogen helt alene, det satte han pris på tror jeg. Jeg også for den del!
Nå er det kveld, og vi skal kose oss sammen med brodern som stakk innom på besøk!

bente1 13-10-11 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1229713)
Jeg kom meg ut i dag ja, i mange timer! Hele familien har kost oss i det fine været, og jeg og eldstemann ruslet en liten tur i skogen helt alene, det satte han pris på tror jeg. Jeg også for den del!
Nå er det kveld, og vi skal kose oss sammen med brodern som stakk innom på besøk!

Å, så koselig for storebror. det der setter de så umåtelig pros på når de har fått småsøsken, er jo så altfor ofte de eldste må vente på tur pga at den yngste krever så mye. Kooooselig.
Kos deg med besøk i kveld:)

Dollsine: nei, jeg liker heller ikke at folk bare forsvinner:nei: Er det bare du og jeg som er litt kontrollfreaker eller.....;)

Jeg har spist, hatt en langt bad, trukket i den vakre joggedressen min og sitter nå inntullet i pledd med beina på bordet. Planlegger å gjøre absolutt ingenting resten av kvelden....

tuftemor 13-10-11 19:39

Dette har ikke noe med denne tråden å gjøre.:eek:
Men hvordan starter du en ny trå????:eek:

bente1 13-10-11 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tuftemor (Innlegg 1229719)
Dette har ikke noe med denne tråden å gjøre.:eek:
Men hvordan starter du en ny trå????:eek:

Hvis du går inn på den siden du ønsker å starte nå tråd i, så står det en tab med "start ny tråd" øverst.

Dollsine 13-10-11 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1229717)
Dollsine: nei, jeg liker heller ikke at folk bare forsvinner:nei: Er det bare du og jeg som er litt kontrollfreaker eller.....;).

Forstår ikke spørsmålet jeg Bente? Kontrollfreaker - hva er det:D:D:D:D

bente1 13-10-11 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1229923)
Forstår ikke spørsmålet jeg Bente? Kontrollfreaker - hva er det:D:D:D:D

Ja, det kan da ikke være oss, kan det det vel?:D

Ikke mye liv her inne i kveld heller altså, så nå tar jeg kvelden jeg også. Riktig god natt da damer:klem:

Appelsinpiken 14-10-11 08:57

God morgen alle sammen!
Skal egentlig på en forelesning arrangert av et advokatfirma, men har ikke rukket å planlegge noe mat i dag, så dropper den forelesningen. Det er tross alt et tema som kommer til å bli diskutert i det uendelige gjennom studiet.

Så i dag skal jeg lese hjemme, før jeg drar til byn og leter etter ankelstøvletter til helgen og vin. Skal i bursdag i morgen, og skal ha på meg en traaaang kjole, og har en følelse av at pumpsene jeg har kanskje blir en anelse kalde.

Dollsine 14-10-11 08:57

Nei Bente; nå har jeg sovet på spørsmålet ditt, og jeg har bestemt meg for at det IKKE er oss nei :D
Her er det et nydelig høstvær, og jeg sitter inne:rolleyes: Husk det Piken min; du er student....jeg jobber....

Ha en god dag alle sammen! Hvor er alle sammen forresten??

Dollsine 14-10-11 09:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1230125)
God morgen alle sammen!
Skal egentlig på en forelesning arrangert av et advokatfirma, men har ikke rukket å planlegge noe mat i dag, så dropper den forelesningen. Det er tross alt et tema som kommer til å bli diskutert i det uendelige gjennom studiet.

Så i dag skal jeg lese hjemme, før jeg drar til byn og leter etter ankelstøvletter til helgen og vin. Skal i bursdag i morgen, og skal ha på meg en traaaang kjole, og har en følelse av at pumpsene jeg har kanskje blir en anelse kalde.

Fornuftige jenta mi:hearts:
Sko og vin - begge deler gjør godt for sjela. Jeg kom forresten over en god rødvin forleden dag: http://www.vinmonopolet.no/vareutval...08/sku-4602801 Lite garvestoffer og annet "svineri" for oss migrene/hodepine-av-rødvin-damer og bare 0,7 g sukker! Og det beste av alt: den var god til mat og til å bare nyyyyte.

Klems

Appelsinpiken 14-10-11 09:23

Når vi snakker om sko...
Jeg jobbet i en skobutikk for noen år siden og endte med at jeg "plutselig" hadde massevis av sko. (Når har jeg gitt bort omtrent alt til fretex for de var faktisk ikke så behagelige å gå i, så ble liksom bare en gang per par...).

Men: Da jeg gjorde det slutt med eksen, så flyttet jeg hjem til mine foreldre og pendlet til skolen i et år. Noen få dager etter at jeg hadde flyttet hjem igjen oppdaget jeg at mamma hadde tagget meg på et bilde på facebook. Jeg går inn og titter, og finner ut at mamma har funnet frem absolutt alle skoene mine, dandert de fint i gangen og tatt bilde av det. Bildetekst: "Gjett hvem som har flyttet hjem!".

Og her om dagen kommenterte en god venninne at jeg var som Carrie Bradshaw i Sex og Singelliv. Bare basert på antall sko! (Tror ikke hun har fått med seg at jeg har vært på fretex og nå bare har et par høstsko, et par sommersko, et par vintersko og et par pumps igjen).

MariaB 14-10-11 09:52

Morn morn!

hihi, måtte smile av det sko-bildet piken! :p Kos deg med hjemmestuderingen! Klarer du å være effektiv? Minnes fra da jeg studerte at hjemmestudering ofte ble til klesvask, oppvask, tv titting og særdeles lite skole ;)

huff, jeg sitter og går gjennom finansene...jeg går som nevnt for tiden i ulønnet perm, og det er ikke særlig lukrativt! Iallefall ikke nå som julen nærmer seg. Jaja, det er jo forsåvidt selvalgt. Skal prøve å få fordelt julegaveutgiftene over både oktober, november og desember, så blir det ikke så mye på en gang. Dessuten fyller min nydelige prins 1 år den 31. okt, så han må jo få en gave han og :love: Dessuten tenkte jeg at eldstemann kunne få lage noe hjemmelaget til besteforeldre og oldeforeldre, da sparer man litt!

Appelsinpiken 14-10-11 11:42

Det er litt vanskelig å lese hjemme, men så lenge jeg kommer i gang tidlig nok så går det veldig greit.
Nå har jeg akkurat lest meg gjennom det kapittelet jeg hadde som mål å lese i dag, og nå har jeg satt på alarmen så jeg har akkurat 10 minutters pause før jeg skal begynne på en innleveringsoppgave.

Klesvask blir det sjeldent. Koster 15 kroner per vask/tørk og jeg har uansett en stooor skittentøyskurv. Vasker ikke før jeg begynner å gå tom for klær :rolleyes:. Jeg har TV, men jeg bruker den ikke så veldig mye. Syns generelt det er ganske kjedelig å se på TV, spesielt om jeg sitter der alene. Men det er gøy å se på serier og sånn da (men de er jo trygt plassert inni mac'en min). Og snakker om mac'en... DET er tidstyv det. Det er pga den jeg må sette på alarm for å ikke ta for lange pauser!

Appelsinpiken 14-10-11 11:47

Æsj. Nå har det gått 10 minutter :(.

Dollsine 14-10-11 12:14

Det er ikke enkelt det du holder på med nå Maria. Tanken på at du og familien din er heldige som får ta det med ro mens de er små, kan hjelpe på. Been there - dønn thæt :)

Piken; så flink du er. Kjempelurt å sette på alarm. Kanskje en burde gjort det når en surfer på nettet på kveldstid også?

Og som en hilsen til oss eggende damer:
http://dinmat.adressa.no/content/view/full/46335
Boneggende appetitt ;)

Nysgjerrig nok 14-10-11 14:51

Hellu damer!!!!
:klem:
Så godt det er å være etterspurt - mmmmmm!

Søndagen gikk bra. Var jo nærmest i ulage i forkant, og på vei dit. Men det var ok. Overraskende mye hyggelige folk (ikke de med gullfiskene, men andre) som det gikk ann å menge seg med. Og da gjorde jeg det da.
Ble fin i kjolen også - prøvde å finne bilde av den for å legge inn her, men finner ikke. Brun enkel sak, med de lekreste støvlettene til, kaninskjerf og et digert sjal over skuldrene. Ga i alle fall en god følelese av at jeg var fin-fin, - hvilket bidrar til et hevet hode og et digert flir. Som hjelper på alt.

Vært på hyttetur etter det, var så godt å dra av seg finstasen og få på seg hytteklærne. Begge ytterpunktene på en time liksom. Har ikke fått jaktet i år, men det hjelper godt med et par dager i den høstfargede skogen. Blir glad av sånt jeg da.

Så var det en heisatur med jobben etter det igjen. Tenkte på deg Bente, ift jobb utfordringer. Endelig løsner det her i alle fall. Etter tre år med helvete. Og det var såååå på tide. Tingene er jo veldig i starten enda, ingen nye stillinger er klare, - men det blir endringer og den som ikke leverer blir genialt nedgradert. Sånt no' blir jeg også glad av!

JoHaris vindu har jeg jobbet med Dollsine: kan brukes på alle måter - og ift roller og settinger, men jeg har aldri tenkt sånn i forbindelse med vekt.. Artig sak.

Og Prutti'n har selvfølgelig både flyttet og pusset opp et par tre ganger? Håper du har fått det fint, og mest av alt at du koser deg masse. Med ditt eget selskap, og stearinlys, leiligheten og matlagingen nå som det er råderett over egen hverdag på en annen måte enn når man bor hjemme.

Sanna da - driver du med?

Ler av deg Appelsin: når du forteller om joggeturen for å rekke banen. Godt de går ofte, ikke sant? Knis - der er vi like ja. Burde vel slenge oss en tur rundt Sognsvann igjen kanskje? Kjapp gange - og to runder? :eek:

Godt å være innom her igjen - kommet for å bli.

Stor klem til dere alle sammen:

Forresten: Har dere nå bestilt billetter og overnattinger og alt mulig til desemberhelgen vår??????????????

Sanna 1 14-10-11 18:39

Sitat:

=Nysgjerrig nok;
Sanna da - driver du med?
Jeg er her, men har jobbet som en helt i det siste.
I tillegg har vi hatt private visninger i flere dager. Men noe bud, ser det ikke ut til at noen vil komme med. Dritt altså !!

bente1 14-10-11 20:37

God kveld damer

Dollsine: Selvfølgelig er vi ikke kontrollfreaks du og jeg....;) Deilige eggeoppskrifter du postet, bare å kutte brødet så var det mye godt å prøve ut. Jeg er fremdeles glad i egg jeg. Tidligere ble den grønne dunken fylt av reklame, etter at jeg fikk nei til reklame skilt og begynte på lavkarbo fylles den av eggekartonger:D

Appelsinpiken: hihihi jeg kjenner til det med sko - hadde sommerjobb og noe ekstrajobb på skobutikk i ungdommen jeg og, og da gikk nesten hele lønna i sko, og ja det meste havnet på fretex.... Nå kjøper jeg bare det aller mest nødvendige, har mistet helt den sko-dilla....jaja, må innrømme at jeg har en del par dansesko da, men det er jo noe annet ikke sant...:D

Maria: Flinke mamman du er som sjonglerer økonomien for å få tid med barna:love: Kos deg med dem - de vorkser opp så utrolig fort - jeg føler det ikke er lenge siden ungene var babyer, jeg, nå er de jo voksne så godt som:) - Og du får definitivt igjen for å investere tid i barna dine på alle måter

Nysgjerrig nok: Så godt å ha deg her igjen vennen - godt å høre at du bare har kost deg masse og at det ikke var noe galt. Tviler ikke et øyeblikk på at du var kveldens dronning hos de gullfiskfolkene - godt det var hyggelige mennesker der også som du kunne kose deg sammen med:)
Og så fint å høre at det ser ut til å løsne på jobben!!! Håper jeg også kommer dit snart;)

Etter jobb i dag dro jeg rett inn til byen og traff datteren min. Hun har snart bursdag, og da pleier vi alltid å ha oss en bydag. Hun får plukke seg ut de tingene hun har lyst på i gave, normalt går det i diverse klær som hun ikke har råd til å prioritere å kjøpe selv. Og så koser vi oss, går ut og spiser sammen og har litt "jente-dag". Kjempekoselig dag.
Nå har jeg benket meg i sofan. Begynner å bli sulten igjen allerede - når man ber dem droppe alt tilbehøret til en matrett så blir man jo ikke skikkelig mett... Men er litt lat, lurer på hva jeg skal lage meg....hmmmm noe med egg kanskje;)

bente1 14-10-11 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1230482)
Jeg er her, men har jobbet som en helt i det siste.
I tillegg har vi hatt private visninger i flere dager. Men noe bud, ser det ikke ut til at noen vil komme med. Dritt altså !!

Glemte helt å kommentere det i det siste innlegget mitt - håper det går greit etter hvert Sanna. Du får smøre deg med litt tolmodighet, så kommer det nok noen som føler huset er det rette for dem, skal du se. Ønsker deg masse masse lykke til:4klover::4klover::4klover:

Dollsine 14-10-11 22:43

Heisann mine venner. Sitter her og er litt fredagstom. Bente, jeg ser du har kommentert på det meste, så jeg sier bare signerer!

Så koselig at du er tilbake Nysgjerrig; Jeg er veldig spent på å møte deg (og de andre ja!). Brukt Joharis vindu.. Et par andre faglige ting også... Hvem er du? hva er du? Hvordan er du? Jeps; gleder-gleder-gleder meg.

Og det er vel svar på det du spurte om? Jeg har ikke bestilt billetter ennå; venter til det er sikkert. Overnatting ordner jeg etterpå; tar inn på hotell tenker jeg. Har et par bonusnetter tilgode som kan brukes, så det blir ikke noe problem. Hele helga er satt av, men jeg ser fortsatt for meg å være med fra lørdag - søndag. .:)

Jeg er sånn da....:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...05723779_n.jpg

bente1 14-10-11 23:24

Jeg sitter også slapt rett ut her i sofaen, Dollsine. Føler meg litt som fisken du postet, hehe :D

Jeg har heller ikke bestilt biletter, men det går så mye fly mellom Oslo og Stavanger, så det regner jeg med går greit - og gjør det ikke det så hopper jeg bare på toget;)
Jeg kommer nok også til å betille et hotell ett eller annet sted i sentrum, det er deilig å være i gangavstand til alt, tenker jeg:)

Kjenner at øynene begynner å bli tunge nå, så tror det snart begynner å bli på tide å tusle til køys. Nattinatt damene mine:suss:

Dollsine 14-10-11 23:29

Sånn tenker jeg også Bente; det går nok fly fra Trodnheim også. Hvis du og skal på hotell; kunne vi bo på ca samme? Greit å ha noen å spise frokost med....nei, søren vi gjør jo ikke det vi.... :D Kanskje den ene dagen? Over noen egg og litt kaffe/te?

Ja ja; jeg sitter nå her, alene. Det ble pizza til fredagsmat med en øl til. Turde ikke prøve rødvin i dag; kjente en gryende migrene komme snikende. Greit å "forebygge" med en øl:p

bente1 15-10-11 09:19

Godmorgen alle sammen. Ønsker dere en god dag!!:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1230729)
Sånn tenker jeg også Bente; det går nok fly fra Trodnheim også. Hvis du og skal på hotell; kunne vi bo på ca samme? Greit å ha noen å spise frokost med....nei, søren vi gjør jo ikke det vi.... :D Kanskje den ene dagen? Over noen egg og litt kaffe/te?

Ja ja; jeg sitter nå her, alene. Det ble pizza til fredagsmat med en øl til. Turde ikke prøve rødvin i dag; kjente en gryende migrene komme snikende. Greit å "forebygge" med en øl:p

Ja, selvfølgelig kan vi bo på samme hotell og ha frokost sammen, Dollsinemor, det hørtes veldig koselig ut! Når man bor på hotell så må man jo spise frokost - det blir jo gjerne litt sen frokost også, ikke kl. 7 om morgenen (håper jeg;)) - og egg og kaffe er jo alltid tilgjengelig på hoteller. Grand hotell skal ha god frokost har jeg hørt, men jeg vet ikke helt hva prisen for å bo der er. Uansett, blir det bare for en natt, så kan det jo ikke bli en formue... Men er åpen for alle andre forslag altså - bare greit det er noenlunde sentralt, synes jeg, så slipper en så mye transport rundt omkring.

Nå får jeg prøve å få den gamle kroppen min i gang her, trenger en god dose med kaffe kjenner jeg;)

MariaB 15-10-11 10:14

God morgen! :klem:

Jeg nyter morgenkaffen min foran pc`en som vanlig. Må snart begynne å stelle noen barn, vi er litt sent i gang i dag ;)
Dere får det nok helt supert i Oslo altså! Hvor mange blir dere?

I kveld skal jeg helsteke en entrecote, var det ikke du bente som gjorde det forleden dag? Noen hemmelige tips?;)

Dollsine 15-10-11 10:42

God morgen. Enda en ubrukt dag står foran oss, og det er opp til oss selv hvordan vi fyller den. Se for dere ett hvitt lerret som skal fylles av farger som representerer det DU har gjort for DEG i dag. Nettopp.... så sett i gang; fyll dagen din med gode ting.

Bente: Det er mange muligheter i Oslo, heldigvis. OG frokost kl 07 er jo seint; det er kl 06 som teller :o/ Når vi vet hva vi skal gjøre lørdag er det greit å se etter hotell. Jeg prøver å unngå området nede ved/rundt Karl Johan/sentralsstasjonen, dels pga området og dels pga bråk fra togene. Området fra Grand og oppover er i så måte helt oki.

Sitter her med en diger stein i magen:( etter å ha (i overmotet) kjøpt meg en pizza. Tåler ikke mel, har ikke gjort det på mange år, og nå må jeg slutte å tro at det går over...:nei: Resten av pizzaen skal jeg skrape av fyllet (det er jo det som gir smak) og kaste bunnen. Så mekker jeg en salat og har i smaken i stedet.

Spekulerer på å begynne med cocosa nå, utslettet er helt borte og huden klør ikke (dere skal slippe detaljene om det; det var skikkelig disgusting). Resten av kroppen er knusktørr og flasser hele tiden, er jo mer som pergament jo. Så egentlig ikke noen forskjell da jeg begynte med cocosa, men nå da jeg ikke tar det, ser jeg det godt. Udosen får vente til jeg har sjekket om cocosa er ok.

Nå skal jeg på med varme klær, finne headsettet mitt og gå meg en laaaaaang tur. Det har jeg ikke gjort på lenge; bare korte turer de siste ukene. Så skal jeg på handel, kjøleskap må fylles opp, og så er det Toilldag her i Trondheim. Dvs tullete priser - og tullete folk.

Ha en god dag alle sammen; bruk den godt. Fordi du fortjener det.

bente1 15-10-11 11:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1230838)
God morgen!
I kveld skal jeg helsteke en entrecote, var det ikke du bente som gjorde det forleden dag? Noen hemmelige tips?

Jeg tror den sikkert blir enda bedre hvis du marinerer den noen timer før. Til indrefilet bruker jeg ofte å lage en marinade med sjalottløk, soyasaus, balsamicoeddik, olivenolje, salt og pepper + evt litt hvitløk og chilli. Tenker det kan passe godt til entrecot også. Hvis jeg ikke har tid til marinering krydrer jeg den bare godt med salt og pepper, steker den først godt på alle kanter i en stekepanne, setter i steketermometer og lar den videresteke i oven på 180grader til termometeret viser 65grader kjernetemp (avhengig av hvor rød du vil ha den, da, på 70grader er den nesten gjennomstekt).
Håper det blir godt. Blomkål, brokkoli, asparges og masse bernaisesaus er godt til!;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1230853)
Bente: Det er mange muligheter i Oslo, heldigvis. OG frokost kl 07 er jo seint; det er kl 06 som teller :o/ Når vi vet hva vi skal gjøre lørdag er det greit å se etter hotell. Jeg prøver å unngå området nede ved/rundt Karl Johan/sentralsstasjonen, dels pga området og dels pga bråk fra togene. Området fra Grand og oppover er i så måte helt oki.

Sitter her med en diger stein i magen:( etter å ha (i overmotet) kjøpt meg en pizza. Tåler ikke mel, har ikke gjort det på mange år, og nå må jeg slutte å tro at det går over...:nei: Resten av pizzaen skal jeg skrape av fyllet (det er jo det som gir smak) og kaste bunnen. Så mekker jeg en salat og har i smaken i stedet.

Spekulerer på å begynne med cocosa nå, utslettet er helt borte og huden klør ikke (dere skal slippe detaljene om det; det var skikkelig disgusting). Resten av kroppen er knusktørr og flasser hele tiden, er jo mer som pergament jo. Så egentlig ikke noen forskjell da jeg begynte med cocosa, men nå da jeg ikke tar det, ser jeg det godt. Udosen får vente til jeg har sjekket om cocosa er ok.

Ja, mange muligheter på hotell i Oslo, er fleksibel jeg, så vi finner nok helt sikkert noe som funker;) Men frokost kl. 7 makter jeg ikke helt altså - jeg pleier å si at jeg alltid føler meg litt gravid så tidlig på morgenen, da har ikke min mage lyst på mat altså:D

Uff, mel er nok ikke så bra for magen nei. Jeg var akkurat nede på postkontoret og hentet en forsendelse på 10 pakker med pizzabunn fra lavkarbohuset. Bestilte med et brød i samme slengen for å teste, så det har jeg tenkt å bake i helgen for å se om det er noe som kan brukes. Skal avgi rapport;)

Håper det går greit med Cocosaen. Du finner jo fort ut om det er den som gir deg utslett. Udosen er jo eklest på smak, så det er en fordel om det er den som gir utslettet istedenfor cocosaen. :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.