Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

bente1 19-10-11 23:10

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Veldig stille her for tiden, altså.
Jaja, da logger jeg av jeg også, nattinatt alle sammen:klem:

Dollsine 20-10-11 06:43

God morgen damer! Våkna sannelig i dag også :D Jeg er faktisk en smule uthvilt, det er sjelden kost! Var heller ikke så bleik som jeg bruker å være.

Her er det ett øsregn, meldt snø over 500 meter faktisk. Og sludd over 200. Det betyr at i dag kommer vinterdekkene på bilen.

Ønsker alle en fantastisk dag!

bente1 20-10-11 09:42

Godmorgen, håper dere alle får en fin dag!

Øser ned her også, Dollsine, men tror (håper) det ikke kommer snø enda. Kjører fremdeles rundt på sommerdekk jeg også, har piggdekk, så strengt tatt kan jeg vel ikke skifte enda. Vi får se på værmeldingene for neste uke, har ikke lyst til å vente for lenge heller....

I kveld skal jeg holde styremøte i salsaklubben, så jeg blir nok ikke tilgjengelig før ett stykke utpå kvelden. Håper det er masse her jeg kan lese meg opp på da;)

MariaB 20-10-11 09:59

God morgen!

Hælledussen, tror jeg begynner å bli gammel dere! Har ranglet to kvelder på rad nå, klubb og tupperware party, og jeg er seriøst så trøtt at jeg ser dobbelt! :p Jeg trenger også 8 timers søvn for å føle meg på topp, uten det blir jeg særdeles vrang og meggete ;)

Plan for dagen: Handle inn polvarer til pappas 50 års dag :fnis:

Dollsine 20-10-11 19:58

Ha ha ha Maria; sånn er det - og sånn fortsetter det å bli. Helt til du ikke trenger å være på rangel; det er sånn hver kveld. Hm...kanskje du ikke er så ung som jeg tror? Jeg har jo tatt feil av andre her inne før jeg ;)

Hvordan har dagen deres vært da damer? Jeg stakk en tur innom IKEA etter jobb, bare for å snuse på om de hadde noe småtterier. De har begynt med julepyntingen:eek::eek: Var rimelig kjapp å komme meg ut igjen da, kun med en pakke servietter i veska. Huff...

Middagen er fortært, og jeg tenker å pkugge på litt musikk nå og gjøre huset klart til helga. Dvs jeg skal "fare over" gulvene og få opp støvet. Og fotavtrykkene etter en viss person... Jeg tror han skjønner at jeg ser det, men han setter opp et "uvitende" uttrykk når jeg spør om han har gått inn med sko. Som om noen andre i huset har det størrelsen:o Min oppfordring til deg Maria; oppdra guttene dine (alle tre) slik du vil ha dem og det fra første dag. De blir nemlig ikke noe bedre! Ja, de kan fort bli sånn:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...22007144_n.jpg

Dollsine 20-10-11 22:03

Hm... her var det da alldeles stille? Jeg logger av og finner senga nå. Ønsker alle en god natt og god dag i samme slengen, i fall jeg sovner fra det på bussen i morgen ;)

bente1 20-10-11 22:41

Det var ikke mye å lese seg opp på her inne i kveld heller, nei ;)

Jeg har hatt styremøte her hjemme i kveld. Måtte fikse alt i stand før møtet, serverte litt bær med pisket krem (søtet med stevia), nøtter, masse ost og oppskjærte grønnsaket. Ren lavkarbo altså - og tror dere ikke rubbel og bit gikk med:p Møtet ble langvarig, og etterpå ble jeg sittende litt og skravle med de to beste venninnene mine i salsamiljøet. Så det har vært en travel men hyggelig dag!

Så du har ranglet, Maria, det kan være slitsomt når en har to små som krever sitt om dagen ja, pass på å få deg noen pusterom også;)

Hehehe - ja å oppdra disse guttene og mennene er ikke alltid en enkel sak, Dollsine! Jeg innbiller meg at jeg har prøvd å oppdra sønnen min omtrent på samme måte som datteren, men det er himmelvidt forskjell på dem, altså. Datteren min har alltid vært hjelpsom og omtenksom, typisk "flink pike", mens sønnen er lat som bare det! Da jeg bodde sammen med HAN + mine to barn annenhver uke + hans to barn annenhver uke, så husker jeg jeg tenkte noen ganger at det føltes som om jeg var blitt 5 barns mamma og at den eneste av barna som hjalp meg med noe var datteren min.....

Når det er så stille her får jeg bare si godnatt, rydde ferdig etter møtet og tusle til sengs jeg også. Sove godt!:klem:

Dollsine 21-10-11 07:20

Good morning! Våknet til snø på bilen i dag, så det var bare å kle på seg litt varmere klær enn i går.

Jeg ønsker alle en riktig god fredag!

Sanna 1 21-10-11 08:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1235190)
Good morning! Våknet til snø på bilen i dag, så det var bare å kle på seg litt varmere klær enn i går.

Jeg ønsker alle en riktig god fredag!

Huff ja. Vinteren er rett om hjørnet. :wacko:

Jeg har fri fra jobb i dag. Fri og fri... Huset ser ikke ut, etter en hektisk uke. Har ikke støvsugd siden forrige helg.
Og med en gubbe som er på jakt nesten hver kveld, - så har jeg fått halve "skauen" inn i vindfanget og i hallen.
Jeg har glatt oversett det og bare løpt sikksakk forbi tørre blader, kvister og sand og jord. Men nå er det ikke bønn. Huset skal være blåst innen kvelden. I morgen tidlig reiser vi nemlig til Stavanger for å feire to barnebarn. En ble 14 år på onsdag og minsten blir 2 år den 31.
Lurer på om jeg skal snekre sammen en LK-kake i kveld. Tro det eller ei, jeg har aldri bakt en eneste siden jeg startet dette kostholdet.
God dag til dere alle. :klem:

MariaB 21-10-11 10:05

God morgen fruer og frøkener! :D

Dollsine: Usj, snø! Ser den begynner å krype nedover fjellene her også, og mannen har fått streng beskjed om å få på vinterdekk!
Sanna: Så deilig med fri dag! Kos deg litt da oppi alt husarbeidet! Og god tur til Stavanger!
Bente: Hehe, jeg har et håp om å oppdra mine to sønner til å bli empatiske, huslige handymenn...man kan leve i håpet ikke sant? :p Det skal sies at min svigermor har gjort en fantastisk jobb med min tilkommende, som både lager mat, støvsuger, vasker klær, ordner med barn og gjør alt av "manne-arbeid" :love:

I dag har jeg en del å gjøre. Pappa skal feire 50 års dag i morgen, og jeg skal bake kake, hjelpe til å ordne i stand, vaske hus og gjøre klart til overnattingsgjester som kommer i morgen :) MEN aller først må kaffen drikkes :p

MariaB 21-10-11 13:44

Jeg synder og baker oreo kake! :p Smakte akkurat på ostekremen, og herreguuuud så himmelsk! :sikle:

bente1 21-10-11 17:57

God ettermiddag alle sammen!
Endelig helg Fredagen er min favorittdag hele uken!

Dollsine: Snø:confused: Ufff, håper det blir leeeeenge til den finner veien hit! Men den er jo tidligere i Trondheim, husker mange snøfylte vintere fra studietiden der ja.... Må innrømme at da foretrekker jeg faktisk vinter-regn, jeg. Snø på fjellet, så man kan oppsøke den, bare veier i byen;)
Sanna: Å skal du til stavanger, så koselig. Du får gi beskjed hvis du kjeder deg;) Men det blir gjerne ikke tid til å kjede seg når en har to barnebarn som skal feires. Kos deg i alle fall!
Maria: Å, kan du ikke dele litt på han mannen din;) Han høres ut som en flott fyr! Oreo kake og bursdagsfeiring, litt av en helg altså.....mmmm hørtes litt for fristende ut for meg akkurst nå, tror jeg ville hatt problemer med å motstå det! Håper dere får det kjempekjekt og får feiret 50års jubilanten skikkelig! Hipp hurra!:D

Jeg har akkurat fått i sønnen min litt mat og fått han avgårde til bussen til en speiderltur som han skal være med på i helgen. det er skikkelig vått og regnfullt, men de skal heldigvis bo inne på en hytte. Er ikke få speiderturer han har kommet hjem fra og vært syk etter å bli våt og kald i telt eller lavo:rolleyes: Måtte sende med han ett tonn lavkarbo mat - 18!!!!! egg forlangte han å ha med! +masse bacon, kjøttdeig, fløte, diverse grønnsaker, sukkerfri brus, sukkerfri sjokolade, nøtter, baconcrisp.... Han har tydeligvis lært av sin mor at det lønner seg å ta sine forhåndsregler når man skal omgås høykarbofolk;) Han er i alle fall helt imponerende flink synes jeg!

Nå skal jeg synke ned i sofan resten av kvelden, mmmmmmmmm, deilig!:p

Dollsine 21-10-11 22:40

God kveld damer! Har ikke rukket å logge meg på før nå, men leste meg opp på bussen hjem i dag da. Du skjemmer bort sønnen din Bente :o og han kommer aldri til å flytte hjemmefra - noengang! Se og lær Maria:p

Kvelden her har vært preget av besøk, og jeg har vært oppe i potetgullskåla og tatt noen biter. Greit nok kjenner jeg. Tok et par biter sjokolade også, greit nok det også. Kjenner at jeg ikke får det store suget etter mer når jeg spiser litt. Viktig å være mett da, når disse tingene kommer på bordet, og at jeg ikke føler at jeg har "forsaket" så mye tidligere på kvelden. Jeg blir også veldig fasinert over at jeg ikke har behov for te på samme måte som før. Tidligere var det sånn at når jeg var sliten så måtte det til en stor kopp te. Kanskje to noen ganger. Etter at jeg byttet ut suketter med stevia har ikke teen samme effekt på kroppen som før. Så jeg var ikke avhengig av te, men av suketter.... Fysj.... Nå kan jeg faktisk ta meg en kopp te på kveldene, noe jeg ikke kunne før for da fikk jeg ikke sove. Det også kom av sukettene tenker jeg, og ikke av teen.

Det er liten aktivitet for tiden synes jeg. Er det et tegn på at folk har nådd målet sitt? At man ikke har de store daglige utfordringene med kostholdet lengre? Ikke har "bruk for" tråden mer?

bente1 21-10-11 23:02

uffff ja...jeg skjemmer kanskje bort sønnen min litt.... jeg tror jeg liker å dille og dulle litt med de jeg er glad i. -Og jeg tenker jeg får gjøre det nå mens han bor her, er kanskje ikke mer enn ett par år til han flytter ut.... -Men han er en flott gutt da, selv om han er litt bortskjemt;)

Den steviaen er genial, Dollsine, fatter ikke at den ikke snart kommer i salg her i landet. Tenk om alle sukkerprodukter ble byttet ut med stevia, det hadde vært noe det, tror bare det alene ville hatt en kjempepåvirkning på folks helse.:ja:

Jeg er trøtt som vanlig fredag kveld, skal straks krype til køys. Natta damer:klem:

Dollsine 21-10-11 23:02

Denne tror jeg kan være god gitt; dog uten brødet
http://static.vg.no/mat-og-drikke/bilder/3525.jpg

Oppskrifta finner du her

Dollsine 22-10-11 09:04

God morgen! Var oppe tidlig i dag, og tenker nå å gå meg en tur. Blir dere med?

MariaB 22-10-11 10:02

God morgen!

Bente: Tror sønnen din er en kjempegutt jeg! Hold de hjemme lengst mulig så får de et godt underlag til de skal ut i den store verden :) Hvor gammel er han igjen?
Dollsine: wow, du er flink som klarer å bare ta litt godis! Jeg er som en alkoholiker, og klarer aldri å slutte når jeg begynner...

Lillebror har overnattet hos svigers i natt, så i dag har jeg sovet til over 9! Så digg! :D Er veldig klar for en liten fest ikveld ja :nikker: Skal ha på meg en ny kjole og nye støvletter, og tror jeg kommer til å bli veldig snasen!

Ja, det er ikke mye aktivitet her lenger...jeg tror at de som fortsatt lavkarber har kommet over den verste kneika og har ikke samme behov for støtte lenger, mens de som har falt av kanskje ikke orker å komme inn her?
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har vært flink de siste ukene, og derfor har jeg ikke skrevet så mye om kost og mat...men jeg er fortsatt lavkarbo i hodet mitt, og håper å komme på et bedre spor snart!

bente1 22-10-11 10:41

Godmorgen alle sammen:D Jeg sov også til 9 i dag, så det ble en natt med over 9 timer søvn på meg, veldig deilig!

Sønnen min er 17 Maria, og ja han er en flott gutt. Jeg er veldig stolt av ungene mine! Jeg vurderer ganske sterkt å lage til en leilighet i kjelleren på huset for å ha et tilbud til han om å bo der når han er ferdig med vg. Men det koster litt penger, da, så vi får se hva økonomien tilsier når jeg er ferdig med de tingene i huset som MÅ gjøres:rolleyes:
Så deilig med litt avlastning en natt da, håper du nøt å sove lenge og nyter en mer avslappende formiddag i dag:)

Dollsine er tidlig opp og ut på tur - flink!! Jeg skal komme meg ut en tur litt senere, men først må jeg få i meg mange nok kopper kaffe og etter hvert bli klar for frokost også. mmmmm maten du poster ser alltid deilig ut. Jeg fikk beskjed i går om at de 10 brødene jeg bestilte fra Lavkarbohuset ligger på ostkontoret, så jeg skal ned dit og hente de i løpet av dagen. Da tenkte jeg faktisk at jeg skulle prøve å bruke det til å bake hamburgerbrød og rundstykker en dag. Tror sønnen ville satt umåtelig pris på et slikt burgermåltid altså;)

Kanskje Maria har rett, noen har etter hvert hoppet av lavkarbo og noen greier seg godt uten hjelp og støtte. Håper nå allikevel på at dere kommer innom og prater av og til, uavhengig av hva grunnen er. Og trengs det hjelp og tøtte for å komme inn i det igjen, så er vi her vet dere damer:suss:

Dollsine 22-10-11 11:30

Tilbake fra tur! Godt med alt som er unnagjort. Det ble litt lettere vær da jeg var hjemme igjen; sola gløtter litt fram bak skyene og det ser ut til å bli en fin dag.

Jeg synes du har vært aktiv på tråden over lengre tid Maria; men er som deg og skriver lite om lavkarboens gleder og sorger. Tross alt har jeg "hoppet av" og bare spiser sånn mat fordi det gjør kroppen min godt. Sorgene jeg har opplevd har hatt sammenheng med manglende vektnedgang, og siden jeg ikke gjør dette for vektnedgang så kan jeg heller ikke fokusere på sorgene. Sånn er det nå en gang strukturert i hodet mitt.

Og dere må da bare fortsette å skjemme bort guttene deres; jeg har gjort akkurat det samme selv:rolleyes: Og tro meg - når min sønn kommer hjem på ferier, helgeturer eller bare besøk, så er han på feriebesøk han. Undrer meg om han faktisk forventer å bli oppvartet hele tiden? Advarer dere, advarer dere.....

Kos deg i kveld Maria; håper du har barnefri i morgen også, slik at du får sove utpå etter kveldens fest. Kanskje det tar av så det blir litt sånn:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&i....1&disp=emb&zw

Om du gjør om en leilighet i underetasjen Bente, så får du jo inn leieinntekt fra junior, som er med og finansierer kalaset?

bente1 22-10-11 11:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1235913)
Om du gjør om en leilighet i underetasjen Bente, så får du jo inn leieinntekt fra junior, som er med og finansierer kalaset?

Hihihihi tror du jeg noensinne ville fått meg til å kreve penger av han:D:D Nånei, jeg er nok altfor mye hønemor..... Men om han begynner å studere i Stavanger, så er det jo greit å kunne hjelpe litt til da. Har jo hjulpet datteren også, hun fikk masse av møblene mine da hun flyttet inn, de var ikke helt nye, men så helt fine ut og hun kunne plukke det hun likte, i tillegg betalte jeg for ganske mye av oppussingen av badet deres som innflytningsgave. Jeg synes det er greit å kunne hjelpe til litt jeg der det er mulig. Hadde jeg sett at de brukte egne penger på festing og masse tull, så hadde jeg absolutt ikke gjort det. -Men så lenge jeg ser de er flinke med pengene sine, gjør fornuftige valg og jobber for å få hverdagen til å gå ihop, så synes jeg det er greit å kunne hjelpe dem litt gjennom studietiden.;) Selv hadde jeg absolutt ingen hjelp hjemmefra og synes det var ganske vanskelig å få økonomien til å gå ihop som student....

Dollsine 22-10-11 11:51

Bente og dere andre som spiser brød: denne kom opp som reklame på nettavisa mi i dag - mon tro om Adresseavisen vet hvilket kosthold jeg har:confused:
Klikk på bildet og du kommer inn på siden med mer info
http://www.campkilo.no/butikk/magent...kbrodnyhet.jpg

Dollsine 22-10-11 11:58

Ha ha ha; denne må jeg bare dele med deg Bente, spesielt med tanke på sønnen din boende i sokkelleilighten, som kanskje får servert middag av mor:
http://gfx.dagbladet.no/labrador/187...x_13197743.jpg

bente1 22-10-11 14:04

Hehehehhehhe, Dollsine, javel, jeg vet jeg duller litt vel mye med han.... Men jeg tror det er litt personligheten min å være sånn, så ikke så lett å endre på:o

Ja, jeg har sett det brødet, men det er ganske mye dyrere, samt har flere karber enn det jeg kjøper på Lavkarbohuset, så foreløpig tror jeg jeg skal holde meg til det. Er jo ikke mange skivene jeg tillater meg i uka, så lavt som jeg må ligge.... -Og det gikk veldig bra å fryse det i skiver og tine i brødristeren, altså! Sønnen min likte det også godt, så derfor har jeg bestilt 10 brød;)

Jeg har vært ute og gått en tur, samt vært nede på postkontoret og hentet både de 10 brødene fra Lavkarbohuset og en pakke med Mama lupis lefser og pitabrød som jeg bestilte fra USA. Lefsene og pitabrødet gikk rett i fryseren, det skal jeg ha liggende til jeg er "ferdig slanket", for jeg vet det får meg ut av ketose. Brødet har jeg imidlertid funnet ut at jeg tåler å spise en skive av i ny og ne, så det har jeg allerde satt igang å bake for å fryse ned i skiver. Sønnen min spiste opp det jeg hadde liggende i frysen denne uka;)
Brødet står og hever seg på komfyren nå:D

Var også innom helsekosten og kjøpte påfyll av cocosa, og der kom jeg over et sukkerfritt sjokoladepålegg fra Cavalier som jeg kjøpte med en liten boks av. Så nå gleeeeder jeg meg til å spise nybakt varmt brød med sjokoladepålegg. Har faktisk ikke spist noe enda i dag, var ikke sulten før jeg gikk ut, så da tenkte jeg det var like greit å droppe det..... Men etter å ha vært litt i bevegelse kjenner jeg kroppen skriker litt etter mat nå - men nå vil jeg bare sååååå gjerne ha det brødet med sjoko på, så jeg får heller være litt sulten en liten stund;) I dag kjenner jeg at psyken min sier at det blir en dag uten grønnsaker og heller karber fra andre kilder, har vært temmelig striks denne uka og så godt som kun spist karber fra grønnsaker, så i dag blir det litt lørdagskos med andre prioriteringer!:p

Dollsine 22-10-11 22:33

Her var det alldeles tystnad ja. Jeg har vært innom flere ganger, men logget av igjen siden jeg var alene. Så dere jenter må greie dere med denne som passer for alle på ett eller annet vis:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...44946344_n.jpg

Inntil videre ønsker jeg alle en riktig godt natt.

bente1 22-10-11 23:17

Jeg har vært innom jeg altså, Dollsine, men jog også har bare logget ut når det ikke har vært noe aktivitet;)
Natti til deg vennen og til alle andre!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.