![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
|
Da får vi være plagsomt aktive sammen, Prutti! Dette skal vi klare!
Nå har jeg laget sukkerfri gele, slik at både jeg og svigermor kan kose oss i bursdag! Bare håper den stivner til kl 17 :p |
Hihihihi - det blir deilig å se dere aktive her inne Maria og Pruttis :D -Og skjønnaser - plagsomme kan dere aldri bli :love: Trenger dere drahjelp, så er jeg her jeg altså! ;)
Litt av en handleliste Lille venn, ser ut som du har store planer for å være veldig flink denne uka, så bra!!!;) Maria: Jeg synes sukkerfi gele er kjempegodt, faktisk noe søtt som knapt inneholder karber overhodet, lager meg det av og til i helgene for å ha noe godt til tv kvelden:) Har du forresten prøvd peanøtt kaka til Pruttis? Den er kjempegod synes jeg, og jeg fikk også gode tilbakemeldinger fra flere høykarbofolk på den! Du kan jo lete i tråden om du finner oppskriften, hvis ikke har jeg kopi av den i "lavkarbo-kokeboka" mi hjemme, så jeg kan eventuelt poste den på nytt når jeg kommer hjem, men har den ikke her på jobb. Var tidlig på jobb i dag, så det er ikke så lenge til jeg kan begynne å avslutte her - vi snakkes i kveld :) |
Sitat:
|
bente1: Er så veldig imponert hva du har fått til disse månedene, tenk over 18 kg:) Tror det er flere enn meg som gleder meg med deg og som blir veldig inspirert av deg. Tusen takk:):)
|
Sitat:
Jeg er nok ganske sta av meg, så når jeg bestemmer meg for å være konsekvent, så er jeg konsekvent, okke som.....:rolleyes: Men nå har også kroppen min respondert ekstremt godt på lavkarbo, helt tydelig at jo lavere jeg ligger jo mer går jeg ned i vekt, så jeg har bare prøvd å utnytte den responsen jeg har sett maksimalt;) Nå har jeg fått i meg litt middag og det begynner å nærme seg tid for dansetrening for meg. En av dansevenninnen mine ringte i dag og ba meg komme litt tidlig. Hun er litt shoppoholiker og med jevne mellomrom må hun selge billig unna en haug med kjoler hun bestiller på nettet. Hun ringte og så, nå kan jo du komme også, nå kommer du jo inn i kjolene mine....Ja, hun har rett, jeg gjør kanskje det....hmmmm, hadde aldri sett for meg at jeg skulle bli så slank som henne igjen altså. Så i dag går jeg ned dit litt tidlig og sjekker om det er noe jeg liker og kan bruke:p Prates litt senere! |
Hihi, gøy å ha en slik venninne da Bente!
Jeg rørte foresten ikke et eneste kakestykke ikveld :D Sitter nå helt fornøyd og koser meg med nybakte knekkebrød :) |
Sitat:
Jeg har vært og danset litt og "shoppet" avleggs klær fra venninnen min. Kom hjem med 4 kjoler, en cardigan, en topp og en trenchcoat. Må reparere stroppene på en av kjolene, men ellers var alt som nytt og passet perfekt:D Kjole i størrelse 36 :eek: - i en butikk ville jeg ikke en gang turt å prøve den på, men når det lå der i en haug som ellers ville bli kastet, så kunne jeg liksom ikke la være å prøve. Blir liksom en annen setting. Men nå har jeg ikke sett meg selv i det enda da, måtte bare stole på hva de andre jentene sa.... Nå blir det avslapping og bena på bordet resten av kvelden;) |
Gøy Bente! :D
Hm...suulten! på tross av knekkebrød... |
Sitat:
|
Jepp, spiste noen skiver med ost, og da roa det seg :)
|
Sitat:
|
Så utrolig herlig å logge seg på og se all den aktiviten! Klokka er for mye til at jeg greier å svare/kommentere men dere skal alle vite at jeg setter veldig stor pris på det. Klem til alle og enhver.
|
Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en god dag:)
Håper dere som har tatt dere selv i nakken denne uken merker bedring på sult og sug i dag. Hvis ikke: spis fett, ikke fall for freistelsen og ta noe med kh - det bare forlenger den vonde overgangen;) Salsadag i dag for meg. Nye kurs starter i kveld, vår siste fire ukers kursrunde før jul. Gleder meg alltid til å begynne og jobbe med en ny gruppe og ett nytt kurs:D |
Morn morn!
Takk for peptalk Bente ;) Gikk på vekta i dag, og det var jo oppløftende i seg selv, 700 gr ned fra i går! Kun vann, men allikevel :) Jeg har fortsatt ikke som et spesifikt mål å havne i ketose, men skjer det, så skjer det :) Frokost besto av to kokte egg m smør, et knekkebrød med smør, kjøttpålegg og majones og kaffe med fløte. Ja også masse vann :) Gelèen ble ikke stiv til selskapet igår, så da har jeg noe på lur om suget skulle bli for stort. Har gjemt den i kjøleskapet i kjelleren, så den er ikke alt for tilgjengelig :p Hvordan går det med pruttimor? :D |
Sitat:
|
HEI!
Da er jeg vel hjemme, og middagen er fortært. Har lest meg opp på dere etterhvert som innleggene har kommet. Så imponerende og artig å lese om vektnedgang både her og der. Er litt tankeløs i kveld kjenner jeg. Har hatt to krevende kursdager på jobb, og har lite å fare med akkurat nå. Så jeg får heller komme sterkere tilbake når tankene og hodet er koblet sammen igjen. Denne fant jeg på Adressa i dag: http://www.adressa.no/multimedia/dyn...t_1241292e.jpg Klikk på bilden så kommer du til artikkelen |
Dollsine: hihi, merker at det ofte er tomt for både cf og smør i lokalbutikken her også, lavkarbo er i vinden som aldri før! Skal bli moro å se om matvareprodusentene tilpasser flere og flere matvarer til oss. Mølleren har jo allerede kommet med et lavkarbobrød :)
|
Da er jeg hjemme fra salsaen, trøtt, men fornøyd med kvelden og kursene:D
Hihihi fettmangel - hvem hadde vel trodd det???? Herlig! Jeg tror det er noen store forandringer på vei når det gjelder kosthold i samfunnet. Helsemyndighetene kan bare sitte der på gjerdet og nekte og forholde seg til det - det kommer til å skje uansett, Sverige ligger kanskje noen skritt foran oss, men jeg er overbevist om at vi kommer etter!;) Nå skal jeg få i meg litt fett (hihihi) før jeg legger meg. Natti alle sammen:klem: |
Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin dag!!:)
|
God morgen!
Ja, jeg tror også helsemyndighetene kommer til å moderere seg. Det tar nok litt tid før de aksepterer et fettrikt kosthold, men et karboredusert kosthold kommer de nok ikke unna. Ned 500 gr i dag også! Kun vann det er klart, og jeg har fortsatt et stykke til minstenotering, men vi er da på vei :) I dag har storebror fri, så da har jeg nok ikke så mye tid til å være her, men ha en fin dag alle sammen! :klem: |
Sitat:
|
Hei alle sammen:)
Har de siste månedene vært i alt som er av elektriske forretninger for å få nytt batteri til min digitale vekt, men det er ingen som fører den type batteri:( Har derfor kun hatt min gamle ikke digitale vekt(teknisk museum model;)), men den har i alle fall vist nogen lunde riktig, selv om det bare blir på kiloen. Bestemte meg derfor for å kjøpe meg en ny digital. Som sagt, så gjort. Kom hjem i går med ny vekt som jeg gledet meg til å ta i bruk, men den gleden ble ganske kortvarig. Opp 3 kg:( Tenkte dette kan ikke stemme. Prøvde derfor vekten i et annet rom, opp 5 kg:confused: Har nå flyttet vekten fra rom til rom i huset, med fliser, parkett og tepper som underlag, og den viser forskjellig i alle rom, opp eller ned. Kun et rom viser det samme som den gamle vekten, men der også kan den plutselig vise 1 kg ekstra, eller 2 minus hvis jeg veier meg etter 5 min igjen. Jippi for teknologien:mad: Hadde endelig håpet å kunne lese av gram slik dere andre gjør og få masse inspirasjon av det. Men, dengang ei:o |
Sitat:
Uansett kan det nok variere litt fra underlag til underlag, ja, best å måle på helt fast underlag, mykt underlag vil jo gi svikt, og på samme underlag hver gang for at det skal være sammenlignbart fra gang til gang, tror jeg. |
God ettermiddag! Du må få byttet den vekta Lille venn. Så utstadig skal den ikke være, det er sikkert. Og så må den, som Bente sier, stå på et stabilt underlag og gjerne det samme, hver gang du veier. Står vekta på badet, så er det gjerne litt helling på gulvet, derfor behovet for å stå på samme sted. Selv om jeg ikke vet om det gjelder for digitale vekter?
Og så har jeg fått med meg at det visstnok har vært en heftig diskusjon om lavkarbo versus høykarbo. Noen av dere som vet mer om dette? http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10015249 |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15. |