![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Ååååååå, så deilig å se at det endelig kom noen inn her for å prate med meg, jeg hadde nesten gitt opp jeg, og fra å sjekke tråden mange ganger om dagen har jeg gått over til bare å sjekke av og til. Stor:klem:til dere jenter.
Så lenge det er aktivitet her inne med jevne mellomrom, har jeg i alle fall tenkt å være med og holde liv i tråden;) Jeg har absolutt ikke tenkt å flytte inn i en annen tråd - er jo dere jeg vil holde kontakten med:) Så koselig med hunden, Pruttis, den ser kjempeskjønn ut!:D Jeg lever fremdeles fullstendig lavkarbo - ligger vel et sted mellom 15 og 20 om dagen, trives med maten og holder vekta stabil. Det frister meg ikke lenger å gå tilbake til høykarbo mat faktisk, har ikke hatt en eneste utskjeielse selv etter at jeg nådde målvekta. Føler at jo lengere jeg lever sånn, jo mer riktig føles det og jo lettere blir det å holde seg unna andre ting.:) Fant forresten denne her om dagen, verdt å se på: http://www.youtube.com/watch?v=KkdFkPxxDG8 |
tittei :)
koselig at vi er flere innom da! Er enig at vi bør legge igjen et lite pip når vi er innom for å kikke. Prutti: Knallsøt hund! :love: Tipper dere koser dere! Bente: :heia: Superkvinnen vår! :D Det stuller og går her også. Jeg er fortsatt alene, og dagene går stort sett med til unger og hus! Er heldigvis nesten ferdig med julegaver og slikt, så får resten bli som det blir. Matmessig...tja hva skal jeg si? Jeg kan vel ikke skryte på meg at jeg lever lavkarbo for øyeblikket, men jeg kompanserer ved å spise mindre mengder. Klarer å holde vekta enn så lenge. Jeg spiser ekstremt lite brød og pasta, det er da noe ;) |
Ja, Maria, jeg skal i alle fall legge igjen noen ord så lenge jeg ikke bare må prate med meg selv;) Håper det går greit med juleforberedelsene selv om du er så mye alene. Jeg har fått gjort unna en del av julehandlingen nå, men er en del som gjenstår fremdeles. Stresser imidlertid ikke med noe, det blir som det blir:)
Hahah - jeg er nok ingen superkvinne nei, Maria, men jeg har vel funnet ut at jeg liker altfor godt å leve uten sut og sug og med en fungerende mage osv, så jeg syns ikke høykarb er verdt det, ganske enkelt. -Og i tillegg så føles det også utrolig deilig å ha greid å komme ned 20kg i vekt, og den jobben vil jeg ikke under noen omstendighet ødelegge. -Det er absolutt ingenting som smaker i nærheten av så godt som det faktisk føles å ha fått kroppen sin tilbake;);) Synes det er kjempebra at du har funnet en balanse der du holder vekta, jeg, Maria, greier du det til over jul, har du jo et kjempeutgangspunkt for å få tatt siste rest på nyåret:) |
Sitat:
Kos at du tok oppfordringen og legger igjen noen linjer. Og nei: det ble ikke nor treff altså. Men klarer vi å holde liv i tråden her så er det kanskje rom for å treffes siden. Den som følger med får se, ikke sant? ;) Hang in there, oki? Sitat:
Det siste først.. "førjulstid" - hm.. Der sa du det altså. Jeg har liksom ikke heeelt stemningen jeg, - selv om snøen endelig kom, 3 stk julebord er gjennomført og julepynten er på plass. Ikke har jeg handlet noe heller.. Lurer på hva som skal vippe meg ut i den "winter wondeland" stemningen? Kanskje det må bli en shoppingrunde, etterfulgt av gavepakking og gløgg - med julecd'n til Dolly? :) Er verdt et forsøk i alle fall. Usikker på om jeg abonnerer eller ikke - hm; nytt for meg med forum - må sjekke i innstillingene eller no kanskje??? Sitat:
Grattis så mye med hund, så da er den endelig på plass! Så koselig, ser ut til å være en søt liten krabat. Kjenner du historien hans eller? Og hva mener du med grønn gugge?? Ser for meg spinat...? Fikk du pusset opp ferdig allerede eller - skulle egentlig ikke forundre meg, du er en menneskelig virvelvind når du setter igang! Og hvordan er det med Fedrelandsmannen og Frekkasen?? Sitat:
Sitat:
Og ja, vi blir vel "her" håper jeg. Det er jo tross alt dere som har svart på alle spørsmålene mine, tatt i mot all frustrasjonen, gitt meg oppskrifter, refleksjoner og latter - samt stått ved min side i over 6 mnd mens kiloene (og kampen om de) har ruslet. Ære være deg Bente - og alle dere andre! Jeg håper på en måte at kontakten har avtatt fordi de fleste ikke lengre tviler på kosthold, samt at de fleste kanskje ikke trenger forumet fordi de nå har oppnådd idealvekten sin. Hvilket er kult - egentlig. Men så håper jeg jo enda sterkere at vi blir her! You see? Jeg er sånn halvflink med spisingen jeg nå, har spist litt godis i det siste - ikke fordi jeg har sprekt men mere fordi jeg har gitt meg selv lov. Har planer om å kose meg fritt i jula, rett og slett fordi jeg fortjener det og sånn ca har den formen & figuren jeg vil ha. Godt å komme dit, og godt å kunne si det høyt. (om ikke annet her inne - har ikke trykt opp tskjorter med teksten akkurat). Som deg så spiser jeg heller ikke poteter / brød, men det er fordi jeg ikke har lyst på altså. Ser for meg at det vil smake skumgummimadrass av en eller annen årsak. Selv om jeg ligger godt over deg på karber så fortsetter jeg med Cocosa, meierismør (gruer til jeg er tom for butikkhyllene er heelt tomme) fløte og sæterrømme - på alt som det kan kombineres med. Hadde trodd at jeg skulle merke mere på klærne nå, men gjør faktisk ikke det. Fornøyd ja! En mulig bivirkning er at jeg er helt tørr i ansiktet. Ser ut som om jeg har vandret i ørkenen liksom. Tenkte først at det var pga væromslag, fyring i peisen eller bruk av hotellsåpe - men det går ikke over. Mulig det skyldes at jeg er ferdig med den ukentlige B-vitamininjeksjonen, - men jeg var jo ikke sånn før den kursen heller. Så nå lurer jeg på om det er mere karber og mindre fett som gjør det.. Noen som har noen erfaringer på hvordan det påvirker huden å forlate ketosen? Foruten kvisene... Nå skal jeg ta kvelden her, som vanlig ikke trøtt i det hele tatt - men greit å stare uken med å være en smule uthvilt. Forresten relativt rolig på jobb til uken, så da skal jeg titte innom her jamt. Bare for å passe på at dere legger igjen lyder - ;) Stor klem til dere alle sammen (inkl bikkja til Pruttis) |
Er bare innom for å si at jeg har vært her - og kommenterer sarkastisk at dere glimrer med deres fravær...
Ha ha - bare tuller. Jeg var innom - det var det jeg skulle si. Ønsker dere en fortsatt fin dag - alle som èn av dere. Husk at dere er unike og hev hodet! prekes! :klem: |
Har vært en litt travel dag, så jeg har ikke rukket og skrive til deg før nå, Nysgjerrig nok ;) Koselig at du er innom og legger igjen noen ord. Bra at du var litt streng og ba damene om å egge igjen en hilsen her inne slik at det i alle fall bir holdt litt liv i tråden vår:D
Håper som du på at de aller fleste har kontroll og er komfortable med maten, at det er derfor de ikke føler samme behov for å være her inne. Men sannheten er kanskje litt mer blandet, noen greier seg greit, andre sliter og kommer kanskje ikke innom nettopp derfor, og så er det jo også slik at når det blir mindre aktivitet så ender det også med at vi som gjerne vil opprettholde tråden, er sjeldnere innom. Slik blir det i alle fall for meg. Synd, men er nok ikke så mye å gjøre med det.:rolleyes: Høres ut som du greier deg fint selv med litt mer karber, Nysgjerrig nok, så bra! Dumt med huden, men det er nok sikkert karbene. Huden min er i alle fall mye mer jevn på lavkarbo, hverken kviser eller tørr hud, og tidligere hadde jeg pertier med kviser og pertiser med tørr hus. Begynner å nærme seg leggetid for meg, men jeg ville nå titte innom og si hei hvis det hadde vært noe aktivitet her, før jeg krøp til køys. Klemmer til dere:klem: |
Hej hej!
Jeg har faktisk ikke vært innom siden sist jeg skrev, lover! ;) Har igrunn ikke så mye å meddele da...har veievegring av den enkle grunn at jeg føler at jeg har lagt på meg :p huff, 10 dager til jul og ca tre uker til januar. Hva tenker dere om 2012 da damer? Jeg tenker at 2012 blir et innholdsrikt, utfordrende, travelt og romantisk år for min del. Den største overgangen blir jo at jeg skal studere 100 % etter å ha gått hjemme i 1,5 år :eek: Men jeg gleder meg i grunn! |
Så spennende da, Maria, at du skal ta opp studiene igjen! Hva er det du skal studere da? Blir nok travelt ja, men studier, to små og en mann som er mye borte, men det er jo bra når du gleder deg til det, når man gjør noe man har lyst til så går det mye lettere selv om det er en del jobb med det:) I tillegg skal du jo planlegge bryllup også, så jeg regner med at det også vi kreve litt innsats i månedene som kommer ;)
Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om 2012, jeg. 2011 har vært et ganske tøft år for meg, så jeg håper i alle fall 2012 blir lettere både på det private plan og på jobb. Har akkurat startet i ny gruppe på jobben nå, og det var deilig, føler på meg at det blir en kjempestor forbedring jobbmessig. På privaten jobber jeg mye med både å prøve å styrke selvfølelsen og med å komme videre etter samlivsbruddet. Føler jeg har tatt noen steg med den behandlingen jeg startet i under sykemeldingen, og vi fortsette videre med det en stund til, i alle fall så lenge jeg har både behov for det og økonomi til det:) Der jeg virkelig har oppnådd noe i 2011, er når det gjelder kostholdet. 20kg ned, ny vekt som ser ut til å stabilisere seg greit, en kropp som fungerer mye bedre, en livsstil jeg føler jeg kan leve med. Så på den måten har 2011 vært et bra år!!! -Og den måten å leve på vil jeg definitivt fortsette med i det nye året. Julen min har jeg også planlagt 99% lavkarbo, eneste unntakene er riskrem (søtet med stevia da, slik at det bare blir risen som er "ekstra") en dag og kålrabistappe en dag - ingenting annet som inneholder høykarbo råvarer. Synes ikke lenger jeg gir avkall på noe særlig;) Har tenkt å lage forskellig lavkarbo kaker og konfekt, da, så kos blir det uansett. Har kjøpt inn det meste av råvarer, men venter til siste liten med å lage, slik at det holdes til julen og ikke blir kosespising i ukesvis før.... Nå tenkte jeg meg en tur ut for å se om jeg kan få tak i de 3 julegavene som gjenstår, nesten ferdig nå, heldigvis. Snakkes senere. Håper flere damer stikker innom og oppdaterer om hvordan de har det:) |
Selv om det ikke har vært noen innom her på lenge, må jeg i alle fall legge igjen en julehilsen - jeg ønsker dere alle en riktig god jul! Håper dere får en rolig og fredelig feiring sammen med de dere er glade i!:klem:
|
God jul til damene!!
Hvor dere enn er, hva dere enn gjör - Ta godt vare på dere selv!! Stor klem!! |
titter innom og følger opp mmin eneg oppfordring om å legge igjen en setning eller to.
Håper det står bra til med dere, at dere fikk noe fint til jul og at dere er omgitt av de dere velger. :-) Klem igjen! |
Sitat:
Her har det vært en rolig og fredelig julefeiring. Veldig lavkarbo også. Kjøpte meg koke-boka "Fristende Lavkarbo" i desember og har lagt masse lavkarbo godt til oss til jul. Ungene synes det smaker kjempegodt og savner ikke noe:p I dag skal vi igjen ha koselig familie/venne-middag her i huset, så jeg må snart til på kjøkkenet. Elsker slike lange rolige hyggelige middager med mine nærmeste:D Juleklem til dere alle |
Sitat:
Heiii, - der var du jo!! :D Julen her er ikke veldig lavkarbo...men nå har jeg "gitt" med tiden fram til nyttår, så er det på'n igjen. Nesten så jeg gleder meg litt også, er noe med å få tilbake strukturen på hverdagen igjen. Julen har vært fin her, mye mat, familie, fine presanger og i alt en koselig tid. I dag er det stille på jobben altså, nesten alene her - sitter å tenker på om vi har nytt ventilasjonsanlegg - eller om det bare er at det er så stille her at jeg hører det suse for første gang. Godt med ro også, men dagene føles en god del lengre når det bli så lite action. Tror jeg tar meg fri mot slutten av uken, tar en tur på hytta og nyter stilleheten der. Sammen med en nett-hund og kjæresten da selvfølgelig. Blir litt tankefull når det nærmer seg ettt nytt år. Hvordan blir det mon tro? Og hva skjedde egentlig med året i år, som snart er historie? Hva er det jeg husker av det nye året når det er unnagjort? Hm - ikke vet jeg. Prøver å ha et bevisst forholdt til hva jeg fyller livet med, - sånn så godt det lar seg gjøre. Greiere på jobben for deg nå Bente mor? Og salsaen - når starter den? Klar for et nytt år? Jeg har en feeling av at noen av jentene vil dukke opp her over nyttår, vi får ta ansvar for å hlde liv i tråden så lenge vi da. Mens vi spekulerer i hva de andre driver med.:p Stor klem til deg! (og de som event titter innom) |
Sitat:
Jeg har begynt i ny gruppe på jobb og har føt meg veldig godt mottatt. Føler meg fremdeles litt usikker og trår varsomt, kjenner jeg er sliten etter en dag pga at jeg ikke føler jeg slapper helt av, men regner med det går seg litt til etter hvert.:) Jeg har også brukt litt tid på å tenke igjennom både året som har gått og året som kommer. Litt greit å gjøre opp status sånn på tampen av året. Mange gode ting å ta med seg. -Men også en del mindre hyggelige ting som en bare får prøve å rydde opp i og dra mest mulig lærdom ut av. Håper du koser deg videre med romjul og nyttårshelg, vennen, enten du nå velger å være hjemme eller drar på hytta. Her blir det kos med barna og masse avslapping fram til over helga og hverdagen starter igjen. Stor klem til deg:klem: |
Sitat:
Ny gruppe som i blanke ark & fargestifter høres bra ut - godt start på ett nytt år det vel? Synd du har "gruff" i ryggsekken fra forrige arbeidssted, men jeg forstår deg godt. Har du et bevisst forhold til det så kanskje du kan gjøre noe med det også? Hvis du er anspent, litt engstelig og innesluttet så tenk på det sterkeste mennesket du vet om; hvordan ville han / hun håndtert din hverdag? Du slår meg som en hyggelig, sterk og utadvendt dame Bente, - det kan du jo også minne deg selv på. :-) I dag har jeg en sløve-dag, var godt det. Sto nettopp å tittet på meg selv i speilet, - tror nok jeg har gått opp litt igjen.. Det værste var kanskje at jeg tenkte mere på det som motivasjon?! Klar for nytt år og nytt kosthold jeg nå. Hvordan går det med vekten din da? Går du fortsatt ned? Er det noe igjen av deg i det hele tatt mon tro? ;-) Hvis ikke kan du få litt av meg altså!! Klem!! |
Ja, Nysgjerrig nok, var deilig å begynne i ny gruppe - og har fått både en veldig hyggelig leder og koselige kolegaer, så anspentheten er nok bare at "ting sitter litt i kroppen" fremdeles. Tusen takk for at du ser meg som hyggelig, sterk og utadvendt :love: Jeg er nok det på mange måter, men har vel en del ballast med meg som gjør at jeg ikke er så psykisk sterk som jeg gjerne framstår som i mange sammenhenger. Hadde jeg vært helt sikker på at jeg hadde tålt det selv, skulle jeg tatt opp denne saken min videre, men akkurat nå er jeg bare glad for at jeg har fått en løsning for meg selv og lar det ligge - selv om jeg jo vet at det at jeg ikke tar det opp kanskje betyr at noen andre risikerer å bli utsatt for noe lignende av den lederen jeg hadde... -Men av og til må man bare beskytte seg selv litt også:rolleyes:
En sløvedag hørtes bra ut, stress ned og ta vare på deg selv du :klem: Det høres ut som du har det bra, vennen, så håper jeg har rett når jeg tror det! Den ekstra vekta tar du lett på nyåret, det er jeg helt overbevist om, du kan jo dette til fingertuppene nå, se det som motivasjon ja, riktig innstilling;) Jeg skal jo ikke mer ned i vekt, men hvis du vil kan jeg alltids slanke bort ett par kilo for deg altså - men tenker du klarer det fint selv også!! Jeg har holdt vekta stabilt fra jeg nådde målvekta og nå fram til jul. Har bestemt meg for å ikke sjekke vekta i løpet av jula, kommer det på noe tar jeg det på nyåret. Jeg lever jo lavkarbo nå i jula også, så det kan uansett ikke bli snakk om så veldig mye, ligger vel på mellom 30-50g kh om dagen nå i jula. Usikker på om det er så mye at jeg legger på meg av det, men det vil vel januar vise;) Det lavkarbogodtet jeg har laget til jul har jeg tenkt å kose meg med fullstendig uten dårlig samvittighet. Har faktisk litt problemer med å få hodet til å følge vekta, ser meg selv som større enn jeg er. Går automatisk bort og plukker opp klær i størrelse Large, men ender opp med å måtte kjøpe Small... -Men det tar nok bare litt tid så kommer selvbildet på plass. Litt morsomt på jobb eller blandt kjente, -hvis noen diskuterer lavkarbo - om det virker eller ikke, så er det alltid noen som sier "det er jo bare å se på Bente det, så ser en at det virker, det trenger vi jo ikke diskutere". -Morsomt å bli dradt fram som levende reklame på lavkarbo:p :klem: |
Hei hei damer!
Godt nyttår og vel overstått jul! :klem Så koselig å se at flere av dere har vært innom i jula! Bente: Så flott at du fikk til en vellykket lavkarbo jul!! Og ang alt maset om lavkarbo, det har jo tatt helt av nå før jul under smørkrisa, det høres jo ut som vi gomler smør som godteri....jaja, godt at vi vet bedre! Nyskjerrignok: Har ikke vært særlig til lavkarbo jul her heller.....og jeg ser på ansiktet og magen at jeg får svi for det i morgen når vekta skal fram igjen....men men, vi får håpe det er mye vann og oppblåsthet som forsvinner med gode vaner! Og, ja, i morgen er det hverdag igjen, med egg, knekkebrød, fløtekaffe og grønnsaker! Forhåpentligvis også litt trening inni der en plass :) Som dere andre håper jeg virkelig flere av oss dukker opp i løpet av januar, det er jo absolutt mnd for nye gode vaner! ;) |
Godt Nytt år alle sammen! Nytt år nye muligheter :D
Kjekt å se deg her igjen Maria :) Håper du har hatt en fin jule og nyttårsfeiring sammen med familien! Ja, i morgen er det hverdag her igjen også - da skal også lavkarbogodtet ut av hus - det blir for mye småspising på kvelden når det er godsaker i hus merker jeg. -Sellv om det er aldri så lavkarbo er det absolutt ingen god vane å komme inn i! Jeg tenker å gi kroppen en uke til å normalisere seg i et hverdagskosthold før jeg går på den vekta, da. -Ser ingen grunn til å stresse meg opp over noe før jeg er inne i normalen uansett ;) Ønsker dere alle en god start på det nye året! |
God morgen!
Super innstilling, Bente! Hva slags godis var det du lagde foresten? :) Vekta var faktisk ikke så avskrekkende, 70,4 kg, ca en kg opp. Det får gå, jeg så for meg helt andre tall for å si det sånn:p Frokost besto av 1 knekkebrød, 2 egg, spekeskinke og fløtekaffe. Og så mye vann! Nå skal jeg straks i bhg tilvenning med mini, tenk at han har blitt så stor! :love: Det nærmer seg også skolestart for min del, og jeg gleder meg! |
Godmorgen :)
Så bra, Maria, den ene kiloen går av fort som svint vet du, når du bare kommer inn i normal rytme igjen ;) Og så spennende med både barnehage tilpassing og snart skoleoppstart for deg. -Masse lykke til! Før jul kjøpte jeg boka "Fristende lavkarbo" og prøvde ut mange av oppskriftene, men brukte søtning av blanding av sukrin og stevia og tilpasset litt. Lagde både forskjellige kaker og konfekt. Litt for mange, egentlig, hihihi.... Syntes det ble veldig vellykket. Den aller største favoritten, både min og ungenes, var Lavkarbo Troyka-ruter. Legde den ikke helt som i oppskriften i boka, da, brukte ett lag marsipan, ett lag nougat som jeg lagde av hasselnøtter, råkakao, fløte og søtning, samt ett lag gele laget av jordbær. Dyppet i sjokolade laget av råkakao....mmmm, farlig gode...:sikle: Litt jobb å lage, men absolutt verdt innsatsen! I dag er det tilbake til hverdagsmat igjen. Når sønnen drar til sin far i kveld, blir restene av julegodtet kastet ut. -Deilig at det kan lages slikt til spesielle anledninger, men absolutt ikke noe en bør ha som en del av hverdagskosten, tror jeg, altfor lett å komme inn i dårlige vaner med småspising på kvelden. I dag starter også dansetreningen opp igjen, skal bli godt å få rørt på kroppen også, for mye stillesitting har det også blitt i julen:) |
Hørtes skikkelig godt ut bente! Men det er sikkert lurt å kvitte seg med det..faren med lavkarbo snop er jo at man lurer seg til at man kan spise ubegrenset, men det er vel ikke helt tilfelle? :)
Tilbake fra tilvenning, kun et par timer i dag. Ble servert lunsj,mest brødmat, men heldigvis hadde de egg! Så da spiste jeg litt egg og kaffe. Håper ennå på at flere av jentene våre dukker opp utpå nyåret! Savner dere!! |
Ja, jeg savner også jentene:love:, og nå synes jeg det er på tide de tar lavkarboen fatt og kommer inn her igjen - nytt år, med blanke ark og fargestifter til, jenter;)
Håper det gikk greit med minsten på barnehagen i dag, Maria, litt tøft det der å levere dem fra seg i begynnelsen, men heldigvis går det jo somoftest veldig greit! |
Sitat:
Nå er et nytt år her, klar og nakent - og det blir akkurat som vi gjør det til selv. For min del har høsten gått til slapphet og tildels udisiplin, men nå er vi her. Det handler lite om datoen i seg selv, men januar er alltids en "restart". Slutt med røyk og snus i desember, nå er det full fokus på korrekt mat og bedre helse. Har skjedd så utrolig mye her på alle plan, kunne egentlig skrevet meg ihjel om det. Jeg føler det er på sin plass å starte nå; kjøpte dog et Fedon-brød på butikken. Jada, jeg vet, det er litt skinnhellig gjort av meg, men jeg tenker at jeg legger lista lav og heller starter mykt. Planen er, som jeg spøkte med til mamma her om dagen; There's no longer "low carb", it's "no carb"! Og det mener jeg. Jeg skal trappe sakte, men sikkert ned til 5-7 g k per dag, så ketoseånden skal skinne herfra til månen og tilbake ;) Ønsker ikke ketose akkurat nå da jeg vet hva den bringer med seg av hormonell (bi)virkning, og det passer ikke nå. Kjenner på alt av klær at det strammer, ser det forsåvidt godt også. Hadde jo et mer markert ansikt tidligere, og hendene var mer senete (mye rart man henger seg opp i?) før, og dette vil jeg ha tilbake. Regner med at rundt mars/april at veiinga blir aktuelt, men før det tar jeg ikke sjansen; nedturen er IKKE verdt å risikere bare pga. et tall. Kanskje målbandet skal fram? Hunden er så herlig. Nå er han min. Gikk på en liten smell da han skulle hjem til tidligere eier i midten av desember, i tillegg til at resten av "gjengen" var i Spania, så jeg var rastløs. Jeg fant derfor fram maling og utstyr, og pussa liksågreit opp gangen(e), alle tredører og soverommet. Ble jaggu bra! Lyst å legge ut bilde av soverommet, for det ble kanon!, men kanskje det er litt feil? Noen som vil se? Ellers er det mye turgåing, uteleking og prøvesosialisering. Det er jaggu ei utfordring for mor også, for jeg er helt ærlig ikke særlig fan av å snakke med fremmede på gaten bare fordi vi har hunder til felles. Og ikke er Basse noe særlig interessert i å hilse på verken hunder eller mennesker. Han er fornøyd bare han får jakte på pinner og ballen sin, han. En liten skeptisk kar, men finnes ikke aggressiv i det hele tatt. Snill som et lam, lite lyd og MYE kjærlighet. Han er kjempeglad i å ligge på sofaryggen bak meg så han kan puste meg i nakken når jeg skriver, f.eks. som nå. Søte,søte, kjærlighetsballebullebasseluskegutten! :love: Et nytt år; og det er vi selv som bestemmer hva det blir til - så langt det lar seg gjøre. Takk og farvel til 2011 som på så mange måter har vært et traumatisk og ikke minst deprimerende år; for det å se tilbake på dette året vi har forlatt gir meg kun frysninger! Nytt år, nye mennesker, nye minner og nye erfaringer. Glad for de erfaringer og styrken fra erfaringene 2011 gav meg; på godt og vondt. Måtte 2012 bli et fint år for oss alle. Ps. I'm back. |
Så godt å se deg prutti! :klem: Kjempegøy at du er motivert for en ny start altså! Og Basse høres ut som en super kar ;) Er imponert over alle oppussingsprosjektene dine! Jeg har aldri pusset opp en døyt, jeg malte en låvevegg en gang, thats it :p
tilvenningsdag 1 gikk fint ja. I morgen skal han få prøve seg en time og to alene, satser på det går bra! Vet dere om cocosa muggner? Jeg har hatt et glass åpent en stund uten å bruke det, og tok det fram i dag. Deler av den øverste delen var litt stivnet med et slags hvitt belegg på seg, men ettersom den er langt fra utløpsdato og visstnok kan obbevares i romtemp, tok jeg sjansen på en liten skje i te koppen....dumt eller smart? :p |
Så kjekt å endelig se deg her inne igjen Pruttis:klem: Glad for å høre at du er motivert for å starte opp igjen. Det er forresten mange som anbefaler en gradvis nedtrapping, slik at overgangen blir litt mykere. En får visst litt mindre abstinenser og bivirkninger da har jeg hørt. Men ketoseånden kommer nok etter hvert uansett ja :D
Og målebånd høres mye bedre ut for deg enn å ta fram vekta, tror jeg;) Men fokuser først og fremst på å komme inn i gode vaner igjen, da kommer jo resultatene etter hvert uansett Høres kjempekoselig ut med den skjønne hunden din, så kjekt at det ordnet seg og du fikk beholde den. Så nå er du mamma-prutti også :hearts: Ja, året 2011 er greit å legge bak seg synes jeg også. Det eneste som har gått som det skal fo meg dette året er maten, greit at det er noe jeg har kontroll på i alle fall;) Kjennes godt å ha et nytt helt ubrukt år foran seg. Ja, vet det bare er en dato, men det føles som mer enn det. Jeg har aldri hørt noe om at Cocosa mugner, Maria, men nå har vel aldri et glass blitt stående så veldig lenge her i huset... Jeg trodde fett harsknet, ikke mugnet? -Og hvis det er harskt vil du vel smake det? Jeg ville skrapt av toppen og brukt resten av glasset dersom du synes smaken er grei. Krysser fingrene for at det går greit alene med lillegutt i barnehagen i morgen:) Når er det du starter på skolen, da, Maria? -Er vel greit å være ferdig med innkjøring til da, tenker jeg. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11. |