![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Hmmm - skrev akkurat et langt innlegg, men så forsvant visst hele greia.... får prøve å huske hva jeg skrev da - vet i alle fall at jeg startet med godmorgen jenter:)
Ville si at du bør hoppe over det området der Dollsine trakk seg ut, Pruttis, jeg gråt veldig da jeg leste gjennom tråden og kom dit... Det har vært trist at tråden ikke har vært levende så lenge nå også, men folk har i alle fall vært innom og gitt livstegn nå og da, så det har jo ikke vært så definitivt - og det ser vi jo også nå med at vi er her inne igjen. Med Dollsine var det så definitivt, og i tillegg var hun jo en så stor bidragsyter på veldig mange måter.... Jeg vil i alle fall alltid huske henne som en fantastisk person!:) Har prøvd den easy isen, ja, men den er jo egentlig men som en lavkalori is, lite fett, laget på melk istedenfor fløte, så jeg syntes ikke det var noe smak i den for min egen del.... Nei, får vel heller lage min hjemmelagde is med skikkelig følte og egg - med noen bringebær til så blir jo det nærmest som et skikkelig lavkarbo måltid ;) Flotte bilder av hunden og maten :) Ser nydelig ut vovsen din! Kunne godt tenke meg en hund jeg også, men datteren min har pelsdyr-allergi, så jeg er redd det ikke går - vil jo gjerne at hun skal kunne komme på besøk uten å bli syk, selv om hun ikke bor hjemme lenger... Jeg liker også de Atkinsbarene - hadde med meg en del som "nødsmat" da jeg var på Cuba i påsken. Det er litt vanskelig med mat der, lite fett og mye brød, ris og bønner. -Derfor blir jeg jo aldri mett, siden jeg alltid dropper de tingene. -Så hadde med meg nøtter, cocosa og atkinsbarer for å forsikre meg at jeg skulle ha energi nok til all dansingen. -Man lærer seg å planlegge for enhver situasjon på dette kostholdet;) Deilig at det er liv her inne - glad i dere jentene mine:love: ha en god og glad dag! |
God morgen -
så kos at dere har vært innom. Det er jo så mye hyggeligere å lese noe annet enn mine egne innlegg - haha! Og ja Bente: skjerpings altså. Nei da, - bare tuller jeg. men sånn helt alvorlig ser det ut til at det er verdt å sjekke sånn titt og ofte. Jeg har jo som sagt bedt om e-postvarsel, - men det er ikke alltid at den funker sånn umiddelbart altså. Sett bort i fra at den noen ganger varsler litt tregt, så anbefales det! Pruttis: GRATULERER med ny minstenotering!! Flinke du altså, jeg er stolt av deg!! Og takk for bilder, haha - festligste hunden da, måtte flire. Og ketosen ja - den er litt snål - i allefall forstår jeg meg ikke helt på den. Den er vag, og litt fraværende - kommer og går opptil flere ganger hver dag. Enda jeg spiser ca det jeg skal. (Ja, det er vel ordet "ca" som er fella her...) I går var det taco til middag, salat til lunsj -- ble nok alt for lite fett. Mulig at det funker sånn at det i allefall ble for lite fett til å kompansere for tacokrydderet? eller? Litt rådvill jeg - forstår meg ikke på ketosen.. Kan syklusen spille inn også - eller? Takk for is-link; sikkert ikke veldig lurt å spise is (og jeg er heldigvis ikke noe utpreget is-menneske), men hvis fristelsen blir for stor så er det jo ikke nødvendig å ryke på en gigangtsmell. Hørtes ut som om du har hatt en deilig helg Bente, virkelig! Helt etter min smak - Det blir jo ikke så mye tid til "sånt" med det lille knøttet her, regner med at du kjenner til det fra dine var små?! Bær ja - det var det jeg lurte på; Jordbær med vaniljekesam (mager type med null karber) - en favoritt her i huset...Er jordbær ille? Hadde / har planer om å lese igjennom tråden, - men det skorter på tid.. Blir det noen sløve dager på jobb så skal jeg ta for meg. Husker at Dollsine forsvant, flere forsvant, - sånn det ser ut nå forsvant jo alle unntatt oss. Men jeg er veldig enig i at tråden (ref folkene her) betydde enormt mye - både for vektnedgangen og "livet rundt". Var veldig avhengig av å ha det støttehjulet den gangen - og synes det er godt at det er der på en måte nå også. Setter stor pris på det. Kjente det godt når jeg startet opp igjen på lavkarboen nå i begynnelsen av mai - var liksom helt på null ift å huske hva vi spiste og hvordan vi kombinerte det. Var vel forskjellige grunner til at folk trakk seg, - selv føler jeg jo at jeg ikke "trakk" meg, - mere at tråden gikk i oppløsning på et vis. Husker at det var et tidspunkt hvor jeg vurderte å "kaste inn håndkleet" - noen kommentarer som på en dårlig dag ble feil tatt i mot - redd for å såre noen - og bli såret. Hadde dere det sånn? Hadde de andre det sånn - ? Rart også - med tanke på at vi er 100% elektroniske i cyberspace liksom.. Vi hadde jo planer om å møtes hele gjengen, det hadde vært artig - men da "forstyrrer" vi jo den oppfatningen vi har av hverandre - og kanskje vi mister noe? Ikke vet jeg. Jeg og Appelsinpiken møttes jo og gikk tur husker jeg, var koselig det da. Uansett - veldig glad for at dere er her!! Godeste jentene!!!! Pruttis - suss hunden din på hodet fra meg, og Bente; fortsett å gjør de tingene jeg ville gjort & kos deg litt for meg også! Klem!! |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
I dag har det blitt 4 kopper med kaffe & cocsa, ca 1 tskje i hver kopp. (Husker jeg var oppe i 1 spiseskje pr kopp, men det er litt mye å starte med. Bygger meg opp til at kroppen skal tåle det igjen). Så ble det en liten bolle med salat, oppi der var det en spiseskje med tacokjøtt fra i går, masse feta & olje, så ble det tre knekkebrød (sånne jeg lager selv) med masse meierismør & blå castello på. I dag VIL jeg ha tilbake ketosen min - sånn årntlig!! Og en ny "oppdagelse": det ser ut til at jeg er mest oppblåst de dagene jeg ikke spiser noe særlig. Dvs, - dagen etter at jeg ikke har spist!! Har dere det sånn? Nå våkner knøttis - vi prekes! Klemm!! |
Ååh - må bare si det: Godt utslag på ketostixen!! :D
|
Aaaahhh!! Så deilig å stå opp til nye innlegg her :D Godt at dere er tilbake sammen med meg. Ser for meg Bente som en slags lærerinne nå og Nysgjerrig og jeg som to små forvirra elever :rolleyes: Vi prøver oss fram, selv om vi vet nøyaktig hva vi skal gjøre.
Cubaløsning var smart. Synes Atkinsbarene er litt dyre, så lurer på om jeg skal tøre (tørre/tør/tøre?) bestille. Gleder meg så innmari til sydentur og er fast bestemt på at jeg skal prøve så godt jeg kan. Har bestilt mat på flyet og bedt om at brød/ris/pasta ikke er en del av maten. Skal nok få sneket med meg noen barer der også. Husker sist vi reiste og jeg holdt på... Haha, hoppa glatt ned i potetgullfella og tror jeg var på do tre-fire ganger på den flyturen altså. Når skal jeg fatte det?? Jeg tåler ikke høykarbo! Så, nå er det i alle fall godt poengtert. Det morsomme med å lese tilbake i tråden (gjorde det for en ukes tid siden også, men det var mest for å finne oppskrifter og lure triks) er at jeg har lyst til å svare på mange spørsmål som ble stilt, korrigere meg selv litt osv. Eller bare si HAHA til Nysgjerrig og Appelsinpikens morsomme innlegg og skildringer av ting. Fikk meg en god latter i går kveld altså :) Motiverende! Ny minstenotering idag, men kan være fordi jeg sov så lenge at den rett og slett er litt i ubalanse. Men 106,9 er nådd, og det er et slags mål i seg selv, for jeg har alltid hatt litt trøbbel med å nå 106 samt å komme under det. Og jeg er ufattelig dårlig på å drikke vann, må virkelig skjerpe meg der. Og da mener jeg VIRKELIG. Ser tilbake på at jeg maste og maste på Sanna1 om å drikke vann, da kan jeg ikke trosse mine egne råd. :P Nei - får finne gårdagens omelett og fortære den. Burde kanskje dusje også. Og pelsen må få seg en tur. Fint vær i dag, så kanskje jeg tar han i sykkelkurven sin og sykler til mamma en tur. Får se, akkurat idet jeg skrev det tenkte jeg "naaaah". Love you! |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Bestilte nettopp litt matvarer fra lavkarbowebshop.no, både tacolefser og pastaplater, og må si at porto var hinsides dyrt! 170 kroner for levering på døren og 161,25,- for vanlig forsendelse med post i butikk. Kommenterte det i bestillingen, ja :rolleyes: Men må jo prøve...
1 stk. Smart & Delicious Low Carb Tortilla's - Large NOK 57,90,- 3 stk. Mama Lupe 7-inch Tortilla's - 10 NOK 140,70,- 1 stk. Dreamfields Low-Digestible Pasta - Lasagna NOK 44,90,- Totalt produkter: NOK 243,50,- Frakt NOK 161,25,- |
Hehe - er helt med på beskrivelsen av Bente som lærerinnen, synes du er den ivrige lærerassistenten (som rekker opp hånden og vasker tavlen) og jeg - føler meg passe forvirret. .
Forstår meg ikke på kroppen for tiden...Hadde mindre mage for en uke siden enn jeg har nå, og ser ingen grunn til at det skal være sånn. Pokker!! :mad: Er det fordi jeg mangler fett?? For lite egg & bacon? Ketosen er på plass - håper den gjør underverker. ("På plass" betyr at den er der akkurat nå... - muligens borte om en time) :p Pokker - hva skjedde nå?? Plutselig et avsnitt som forsvant! Skjer a'? :eek: Hadde i alle fall skrivd at jeg synes det var gøy at du har bestilt mat Pruttis, og at prisene var litt stive - men at det forhåpentlig var verdt det. Noe i den duren. Karamellene var gode, "kalde" og gode. Passe på at du ikke er for raus med sukrinen. Dyppet de i 70% sjokkis tror jeg...Nå er det jo kommet relativt mye lavkarbosjokkis, så det er nok bedre alternativer enn den jeg brukte. Generellt synes jeg samfunnet er blitt mere lavkarbo-vennlig siden vi holdt på for to år siden. Lavkarbo ditt og lavkarbo datt. Og heldigvis for det. Bestilt deg sydentur Pruttipia?? *drømme-drømme* Og ja: du har nok rett i at du ikke tåler høykarbo. Det er vel ingen av oss som har godt av det, - men vi glemmer det liksom litt innimellom eller?? Egentlig så er jeg pittelitt stolt av meg selv - jeg har jo faktisk vært ganske så flink siden jeg startet opp igjen i mai... Usikker på resultatet, men - samvittigheten er god. Får vel en tilbakemelding til helgen - muttern kommer hjem fra 2 ukers ferie - hvis hun ser noe, så sier hun noe. Grattis med nok en ny minstenotering Pruttipia - du er flink!! Bentemor da - er du ikke hjemme fra jobben snart? Eller har du kommet deg ut i blomsterbedet allerede? Klem! |
Haha, lærerassistenten? Ntåh :P Vet nå ikke det riktig. Dog, hadde jeg meldt meg inn i en annen gruppe, så hadde jeg vel blitt viserektor. Det blir sånn med all kunnskapen vi har i forhold til de som er helt freshe og ikke engang har åpna en eneste bok. Har jo lest meg opp på mye, både forskningsartikler, følger ofte med på espentosturp.com sine sider +++ Er jo kun slik vi blir mer kunnskapsrik :D Ja, og egenerfaring f.eks.
Magemålet mitt endrer seg veldig fra dag til dag. Noen dager 122 mens dagen etter 124. Og jeg er nøye på hvor jeg måler, så det er kun forskjellen på størrelsen altså. Og derfor orker jeg ikke måle Sparer meg for den der belastningen. Er nok med å være fanatisk opptatt av vekta og veiing. :rolleyes: At ketosen din herjer litt kan ha mange årsaker. Kanskje du er en av de som trenger mindre karbohydrater enn 15. Eller kanske du reagerer på melkeprodukter. Hovedkilden min er alltid fett. Er det et proteinrikt måltid så må jeg peise på med noe som har betraktelig høyere andel fett enn proteiner. Eks baconsvor. Nå har jeg kjøpt cocosa, så det blir en slik en i kaffen i kveld. Og eggemelken/kaffe latte-oppskrifta mi er fantastisk for å få i seg ekstra fett. Stek bacon og knaske det til kvelds. Skjær opp 10-15 skiver ost og rull rundt i dansk salami eller noen cashewnøtter (karb varierer fra merke til merke, obsobs!). Da blir man i tillegg ganske mett også. :) Ja, det var morsomt å bestille de pastaplatene og tacolefsene. Med lefsene så er jo mulighetene uendelige. Wraps med rømmedressing/ost, skinke, salat namnamnam. Gleder meg! Håper det var verdt portoen :P Kjenner til den "kalde" smaken du mener, det er akkurat som om det setter seg fast i halsen. Husker en gang da jeg lagde peanøttkaka så hadde jeg i sukrin istedet for sukrinmelis, og jeg hadde glemt å endre forholdet. Den kaka gikk i søpla. Har kjøpt sukrinmelis i dag og har sukrin i skapet fra før av, så vet jeg at jeg har essensielle varer i skapet til et innfall kommer. Synes Eurospar er den beste butikken å handle på når det kommer til lavkarbo. De har egne hyller for cøliakere og egne hyller for lavkarboere. Synes jeg er fint. Turen går til Alanya 25. august - så jeg har goood tid til å komme under 100 til da :rolleyes::D Heh. Blir en koselig uke sammen med en av mine venninner. Sol, bading, kjoler og shopping. HERLIG! Bli med? Du har vært flink og du ER fortsatt flink. Vi må bare støtte oss litt til hverandre, si i fra når dagen er drit og når dagen er god. Snakka med mamma istad vi var på shopping at det at gruppa vår er blåst liv i igjen er veldig med på at ting går framover. Jeg må jo gjøre jobben selv, men livet er liksom bedre når dere er der også! Nå er det "bare2 16,9 kg igjen til absolutt minstenotering. Kjære Gud i himmelen og alle andre guder som eksisterer eller ei, LA MEG KLARE DET. Jeg vil så gjerne. Vært som sagt på shopping. To bh'er, en topp, en strikkajakke og en supersøt topp som jeg la merke til da jeg kom hjem var i str. S. Å, så jeg eksperimenterte med styggord. Kan gi den til søster da.. En atkinsbar er fortært og oppvaskmaskinen må tømmes. Tror jeg lager pannekaker i dag med bacon til. Forresten, noen av dere som har prøvd sesammelet? Smask! |
Ups, her greier jeg visst ikke holde helt følge alts å - koselig å lese meg opp da :)
Ja, jeg shopper også en del både på lavkarbowebshop og på lavkarbohuset, Pruttis. De lefsene holder seg lenge i frysern, og er utrolig kjekke å ha, både til taco og ulike former for wraps. Den pizzabunnen jeg nevnte selges kun på lavkarbohuset, kjøper 10 i slengen jeg, da har jeg en god stund. Frakten er dyr ja, men når jeg har sjekket tilsvarende produkter på helsekost de gangene de har det der, så er det enda dyrere, så totalt sett lønner det seg å bestille på nettet likevel;) Og ja, masse mer å få tak i i dag. De har faktisk et veldig godt lavkarbo brød på Rimi. Det har 6,6g kh pr 100g. Kan vel ikke spise så myeog ofte av det om en skal være i ketose, men slik som jeg lever nå, så kan jeg godt spise det av og til, kjøper inn, skjærer i skiver og legger i frysen, tiner skkivene i brødrister. Forbered deg godt til sydenturen, Pruttis, ta med "nødmat", mye lettere å holde seg på riktig vei om en ikke er sulten. Maten en spiser ute er ofte veldig mager, så problemet er ofte fett, så ta med cocosa, ost osv i tillegg til barer og evt nøtter, det er godt i nøden:) Den ketosen, Nysgjerrig - hvis du skal måle er det best å måle på kvelden, ca 2 timer etter siste måltid - det er eneste gangen du får et pålitelig resultat. Kan jo være derfor du blir forvirret? Ellers har nok pruttis rett - selv om du tålte mer kh for å være i ketose tidligere, så kan kroppen din ha endret seg veldig hormonet etter graviditeten, så meget mulig du tåler mindre nå - ja, kiipt -men ikke uvanlig. Selv er jeg helt overbevist om at mine problemer med kh startet mens jeg var gravid - men den gang var det ikke noe fokus på slikt. Verden går heldigvis frammover;) Når det gjelder tacokrydder, så anbefaler jeg å lage eget - de posene er fulle av sukker.... Her har du min oppskrift (greide ikke fikse fonten, så ser sikkert ille ut....) Min egen tilpasning på Tacokrydder 2 ss salt 3 ss spisskummen 2 ts hvitløkspulver 2,5 sspaprika pulver 3 sschilli krydder 1 ss pepper 2,5 tsoregano 2,5ts koriander 1 tskayennepepper Bruk ca 1ts pr 100g kjøttdeig, men smak til |
Alt låste seg her da jeg limte inn den oppskriften, så fortsetter her ;)
Altså: På Meny kan alle de krydderene kjøpes i store poser. Jeg lager alltid fleredobbe porsjon i en stor boks med tett lokk. Måler opp, setter på lokket og rister godt slik at det blander seg godt. Da har du på 5 minutter laget Tacokrydder for mange måneder framover - helt uten sukker;) Som sagt ca 1 ts pr 100g kjøttdeig, men lurt å smake seg fram, jeg liker det litt sterkt. Ellers bruker jeg også mindre mengder av det krydderet i kjøttboller, på pizza, i sauser og supper, så det er veldig anvennelig til ting en bare vil spice litt opp:) Hehehe jeg som lærerinne, synes jeg ser det... -Jeg er nok dessverre ikke ekspert på annet enn meg selv. Men deler mer enn gjerne av det jeg har lært på min vei, selv om det nok ikke alltid er slik at vi alle responderer likt.:rolleyes: Tror det er smart som du sier Pruttis, å lese masse. det gjør jeg fremdeles hele tiden. Det er alltid noe nytt å lære. Hedigvis ser jeg sammenhengen mellom den kunnskapen jeg tilegner meg oppe i hodet oghvordan kroppen min responderer - det er en god følelelse - man kan jo mange ganger bli litt usikker når man ser folk i hytt og pine si at lavkarbo ikke er bra.... Men føler i alle fall at mye har skjedd blandt folk rundt meg de siste 2 årene - langt mer positiv holdning til lavkarbo. Ok, nå har jeg visst skriblet masse her - så får forhåpentlig tilgivelse for at jeg var sent hjemme fra jobb og prioriterte å lage svinefilet med fløtegratinerte grønnsaker til meg og sønnen til middag. kjempegodt, forresten;) Klem fra meg til dere:klem: |
Bare minn meg på alt det der til sydenturen så :rolleyes:
Hun jeg reiser sammen med er veldig klar over hvordan jeg spiser og lever, så hun respekterer det nok og kommer ikke til å presse meg til å spise noe jeg ikke vil eller bør. Men dersom jeg finner ut at salt chips i varmen er nødvendig, så er det det. :cool: Nei, jeg tulla. Nesten! Nesten tulla. Fikk sms nå om at varene fra Bergen er på vei, så håper de er her innen 3-4 dager. Fikk også mail med svar på min kommentar i bestillingen om at frakten er dyr. Svaret var at det kommer an på total volum på bestillingen og hvilken pris posten tar. Det er litt bambus. Det kan neppe være store volumet på fire flate pakker med lefser + en liten eske med pastaplater... Men men, bestilt er bestilt og jeg gleder meg! Må sykle kjapt på butikken å kjøpe gulrot til bikkja. Pannekaker til kvelds! Klem ps. kan jeg bruke hvitløkssalt istedet for salt og hvitløkspulver? |
Og jeg må bare bekrefte at bente1 er en god lærerinne på andre ting enn lavkarb også! Dansing f.eks. Hvis ikke jeg tar helt feil :)
|
Ja, de pakkene er dyre Pruttis - bestilte selv flere pizzabunner, stevia og mandelmel fra lavkarbohuset her om dagen. Er nok posten som bestemmer prisen på sending ja, har tidligere fåttsvar på det jeg også, de opererer visstnok med en minstepris som en må betale uansett...
Skal passe på å minne deg på hva du må ha i reiseveska til sydenturen;) Heisan søte milena, så kjekt du stakk innom! Håper jeg ser deg fredag? -Må bare fortelle dere andre at milena og jeg sitter sammen og tygger nøtter på dansingen når de andre knasker kjeks og sjokolade:) Det ble ikke noe iskremlaging i dag - men jeg fikk putta den bollen i frysen slik at den er klar neste gang jeg har yst på - egg og fløte har jeg jo alltid i hus.Appropo den kalde smaken på sukrin som ble nevnt tidligere i dag - jeg bruker ofte en blanding av sukrin og stevia, da synes jeg ofte de to bismakene (kald sukrin og bitter stevia) jevner seg litt ut og totalen blir best:) Nå skal jeg ta et langt bad og krype til køys med en bok. Nattinatt:sove: |
Heldige Bente med badekar :rolleyes:
Vært ute å lekt med Basse, vi kasta pinne og øvde på kommunikasjon med blikk istedet for å brøle kommandoer :P Hjernetrim for liten og stor, av og til blir det litt krøll. Vært flinkere i dag med vannet enn i går, 1,5 liter totalt. Kveldsmaten ble suksess og har enda røre til frokost. I morgen må jeg lage minipizza slik at jeg har føde til jobb på torsdag og jobbhelg. :visemuskl:rulleøyne Nå skal jeg prøve litt av de nye klærne jeg tok med meg fra byen, pussa tanna og sove en skvett :) God natt og stor klem :) |
God formiddag :)
Begge bh'ene jeg kjøpte i går er for små. Skal likevel spare dem til en gang... Burde vel egentlig dra å kjøpe den jeg fant i går som også var ganske fin, bare litt dyrere enn de andre. I syden skal jeg hamstre undertøy! 100 gram opp fra i går, men har ikke vært på do på et par dager. Dessuten burde jeg bli flinkere til å drikke vann. Forleden var 1 flaske (à 750 ml), i går var det 2 og i dag må jeg få til 3. Ellers opplevde jeg noe ubehgelig i går da jeg dro til en frisør, skal skrive om det litt senere, må bare finne de rette ordene. Håper dere har det fint og nyter dagen :) Siste fridagen jeg har før tirsdag. Det minner meg på at jeg har masse mat jeg må lage i dag. Hurra! Klems |
Kaster meg på her, jeg. Gjør (enda) et forsøk på lavkarbofronten. Jeg klarte jo å slutte å røyke etter fjerti forsøk , da er det vel mulig å klare dette også :p
|
Sitat:
Lykke til! |
God ettermiddag :)
Ja pruttis, det er deilig å ha badekar. Jeg er jo også en del plaget med muskulaturen, så jeg bruker det faktisk ganske mye, synes det myker opp å senke seg ned i glodvarmt vann noen minutter. Vel, kanskje er det bare psykisk det virker, men uansett funker det for meg. Så kiipt at de bh-ene var for små da, Pruttis - hvis det ikke er mulig å få byttet dem, så kanskje du skal ha dem liggende som et mål å komme inn i? - jaja, puppene er vel ikke det vi har størst ønske om at skal reduseres, men vi vet jo alle at de også går ned når resten går ned;) Vekta kan jo variere mye fra dag til dag i forhold til når man har vært på do, vann i kroppen, hormonrytme osv - Men tror nok uansett det er greit å drikke masse vann, spesielt når man er i ketose, så fyll på den flaska ;) I dag tenkte jeg å lage meg smørgrøt til middag, lenge siden jeg har spist det, og føler behov for litt variasjon. Må vel i tillegg lage noe kjøttmat til sønnen - han trener så mye så han har stort proteinbehov. Håper dere har en fin dager jenter:) |
Sitat:
Bh'ene får henge til pynt enn så lenge ja. Litt surt, gitt! I morgen er det skoleavslutning for lillebror (som ikke er så liten lengre), og jeg mååå ha noe pent på meg. Finklær er vel det jeg har minst av nå i disse tider, og de jeg har er sorte... Bubblibu! Til frokost/lunsj var det pruttilapper med stekt bacon, en atkinsbar til mellommåltid og nå har jeg fortært kalkunboller (8 fett, 3 karb pr 100) med tzatziki til. Kaffe med fløte klar. Og 3. flaske med vann er inntatt :) WOOP! |
Morsomt å lese første innlegget til Nysgjerrig :)
Det med klær er et mareritt når en holder på å slanke seg, altså. Det en ha i skapetr synes en ikke en ser fin ut i, og så ønsker man ikke kjøpe så mye nytt når man vet man skal mer ned i vekt... -Kanskje du skal tenke slik at du skal klare deg med det du har i skapet nå, Pruttis, og så heller belønne deg med nye ting før ferien? Kan være en ekstra motivasjonsfaktor også;) Maten din ser jo veldig bra ut da -Og så 3 flasker vann - så bra!!. Jeg har som vanlig hatt mine bær med fløte til kveldskos, og nå begynner senga og rope på meg. Nattinatt |
God morgen! :) Nysgjerrig - nå savner jeg at du stikker innom OG legger igjen noen prikker. Så du var innom i går kveld :P
Etter tre timer søvn i natt er jeg klar til frokost (kalkunboller stekt i cocosa, kaffe m/ fløte og 10 enslige nøtter) og lunsj (10 skiver hvitost, 20 gram nøtter og en bar). Må få lagd de pizzabitene snart, altså. Latskap :rolleyes: Klær er kjedelig når man hele tida enten er for stor eller litt for liten. Men sånn er det, glad det er litt for stort enn litt for smått. Betyr bare en ting! Lite søvn = mye indre uro = ustabilitet i hormoner = vektplatå. Nok sagt om det. Det er logisk og jeg vet det. Trenger ikke planlegge atombombing av den grunn. Ha en fiiin torsdag :) |
Godmorgen :)
Hehehe Planlegger du atombombing Pruttis. Vekten går på platå av og til, kan være tusen grunner til det, av og til ingen grunn overhodet - da vil kanskje bare kroppen ta seg inn igjen etter den vektnedgangen som har vært.... Tenker at det viktigste fokuset må være at man vet man gjør de riktige tingene - da vil det løsne før eller siden ;) Lag deg opp noen pizzabiter i dag - slik at du har en god porsjon, Pruttis, når det først er gjort så blir det så mye enklere etterpå, da har du mat liggende der. Ofte blir problemet at man blir så lei av å lage mat, ikke av å spise riktig, så da er det greit å ha noe i kjøleskap eller frysen som er enkelt og godt. Jeg lager ofte store porsjoner av mat, men problemet mitt er bare at sønnen min spiser det opp... Han kan gjerne spise 1 kg kjøtt om dagen han... -Driver og jobber med han på at han må få i seg mer fett for å få nok energi, så han har faktisk begynt å lage seg "smør-kaffe" om morgenen - smelter usaltet smør og blander det og sterk kaffe i mikseren. :eek: Er på plass på jobb nå - så jeg får vel prøve å jobbe litt også... Ha en god dag! |
Ååå, hadde skrevet SÅ langt innlegg, men så klikka pc'en. :realmad: Men nå er jeg ferdig med kjeftinga.
Var litt småsulten, så spiste osten og litt peanøtter. Må hente ny flaske med vann nå :) Dårlig søvn, liten tid til avslapning, sen kveldsmat osv, er jo med på å bestemme vekten, og hva man veier halv sju om morningen når man egentlig er vant til å stå opp 12-13, kan jo ha noe å si. Men nå er det tilbake fra fridager og rutiner igjen. Må dra å finne kummin, ellers har jeg hamstra inn det jeg trenger til bentetaco. Håper lefsene kommer i løpet av helga, så kan jeg invitere en venninne på taco :D Men hun får ta med sine egne lefser, ingen rører mine!:boxing: Nei, litt mer jobbings! :) Nysgjerrig - hvor eeer duuu |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21. |