Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50331)

vimsen85 13-01-12 01:09

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Kremost har nok litt å si for konsistensen vil jeg tro. Det har ofte det i andre ting iallefall.

Jeg har enda et par pakker laktosefri kremost i kjøleskapet (kjøpt i sverige). Tror jeg må prøve denne. Og kanskje sende mail til Tine og be de lage ost til meg. :D

skyric 13-01-12 09:12

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1282064)
Tusen takk for oppskrift skyric. Du fortjena både :suss: og :klem:for dinna oppskrifta.


Bare hyggelig, synes det er godt om flere kan spise god lasagne! :-)

Dilly 13-01-12 09:16

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1282132)
....sende mail til Tine og be de lage ost til meg. :D

Jeg venter også på laktosefri kremost...

Gleder meg veldig til å lage denne pastaen :)

Mariann S 13-01-12 17:49

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Og i dag kan eg fortelle at denne pastaen (som lasagneplater i lasagne) var akkurat like god oppigjenvarma i dag :D
Platene hadde like god konsistens i dag som når lasagnen var nylaga i går :)

Tiki 14-01-12 18:13

Re: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Nå er denne prøvd, og var nydelig. Var litt spent når jeg smakte den før den var blandet i saus. Den krever nok en saus å være i, men da kjentes den ut som en helt perfekt kokt pasta.

Jeg stekte litt sjampinjong, rødløk, hvitløk og paprika og krydret litt og hadde oppi litt hermetiske tomater. så litt fløte og cf. Så oppi med pastaen. Hadde en koteletter ved siden av da.

Takk for nydelig oppskrift. Var deilig med litt avveksling.

MarenM 15-01-12 12:35

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Jeg fikk denne oppskriften tilsendt av ei på Facebook ganske nylig, og jeg trodde jeg skulle gråte av glede. :D
Det jeg tenker, er at om en trikser og mikser litt med oppskriften kan lage sjokoladeboller av det?
Om en tilsetter litt sukrin, litt mer fiberhusk, bakepulver og sjokolade? :)

Mariann S 15-01-12 12:43

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MarenM (Innlegg 1283320)
Jeg fikk denne oppskriften tilsendt av ei på Facebook ganske nylig, og jeg trodde jeg skulle gråte av glede. :D
Det jeg tenker, er at om en trikser og mikser litt med oppskriften kan lage sjokoladeboller av det?
Om en tilsetter litt sukrin, litt mer fiberhusk, bakepulver og sjokolade? :)

Hm...... er ikkje so sikker på det..... ikkje akkurat denne konsistensen eg ser for meg på sjokoladeboller :confused: Men som pasta - JA :)

Imse 15-01-12 13:54

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Så den tråden om lasagne i stad og nå denne. Gubben må ut og kjøpe kremost i morgen:D Her skal det lasagne og båndspaghetti lages.

Tenker det kan være lurt å ha små porsjoner av den pastaen liggende i fryseren, for kjappe måltider, godt til både bolognese og carbonara. Tro om lasagnen er like god etter en tur i fryseren?

MarenM 16-01-12 12:18

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1283324)
Hm...... er ikkje so sikker på det..... ikkje akkurat denne konsistensen eg ser for meg på sjokoladeboller :confused: Men som pasta - JA :)

Du hadde helt rett - eksperimentet mitt gikk rett i do. :o Jeg må bare fatte at baking ikke ligger for meg - Jeg er ei middagslager. ;)

teleslynga 16-01-12 12:20

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Kanskje kakebaking går bedre for deg om du tar utgangspunkt i kakeoppskrifter i stedet for pastadeig...?

Imse 16-01-12 12:23

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av teleslynga (Innlegg 1283908)
Kanskje kakebaking går bedre for deg om du tar utgangspunkt i kakeoppskrifter i stedet for pastadeig...?

Signerer. Blir ikke mye sjokoladeboller om man tilsetter de nevnte ingredienser i vanlig pastadeig heller.

Det er masse gode kakeoppskrifter her på forumet, fra brune pinner til "negerboller" (og det er det jo ikke lov å si, men jeg kommer ikke på hva man kaller de ellers).

MarenM 17-01-12 19:48

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av teleslynga (Innlegg 1283908)
Kanskje kakebaking går bedre for deg om du tar utgangspunkt i kakeoppskrifter i stedet for pastadeig...?

*rødmer*

Ja, jeg aner ikke hva det var som gikk av meg. :eek:
Baking ligger ikke for meg som sagt. Holder meg til middager. Jepp!

BPN 17-01-12 22:55

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Hvor mye karber blir det alt i alt?

Imse 17-01-12 22:57

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BPN (Innlegg 1284777)
Hvor mye karber blir det alt i alt?

Det kommer an på hvilket merke ost du velger... Egg inneholder så og si ikke noe. Fiberhusk 0g karbo.

Mariann S 17-01-12 23:02

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1284779)
Det kommer an på hvilket merke ost du velger... Egg inneholder så og si ikke noe. Fiberhusk 0g karbo.

Dei naturelle ostane innholder vel ca 2-3 karber pr 100 gram :)

Imse 17-01-12 23:21

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1284782)
Dei naturelle ostane innholder vel ca 2-3 karber pr 100 gram :)

Jeg har vært borti alt mellom 2 og 4.5 på kremoster, derfor svarte jeg som jeg gjorde.
Totale er så liten at for meg spiller det ingen rolle, så lenge jeg spiser grønsakene mine.

BPN 17-01-12 23:29

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Da blir det jo virkelig ikke mye karber i den spaghettien. Da er det vel ingenting i veien for å spise denne pastaen som tilbehør til de fleste måltid..? Jeg skal prøve å lage den i morgen, det høres veldig lovende ut. Hadde vært flott å kunne spist det som tilbehør til hvert måltid, for pasta er noe jeg savner veldig! :-)

BPN 18-01-12 10:29

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sikkert et veldig dumt spørsmål, men skal jeg ta olje på bakepapiret som legges på toppen..?

Charlott 18-01-12 10:36

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BPN (Innlegg 1284975)
Sikkert et veldig dumt spørsmål, men skal jeg ta olje på bakepapiret som legges på toppen..?

Yepp :) Dette for å lettere få papiret av etter steking. Slett ikke dumt å pensle på litt olje på begge bakepapirene, det satt neeesten fast når jeg kun oljet det øverste bakepapiret ... :)

Tiki 18-01-12 10:58

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BPN (Innlegg 1284975)
Sikkert et veldig dumt spørsmål, men skal jeg ta olje på bakepapiret som legges på toppen..?

Også steke det med også det øverste bakepapiret på, så blir det ikke brunt.

BPN 18-01-12 12:54

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Takk for svar.

Det ble faktisk overraskende bra, selv om de ble noe tykke, tror jeg hadde i for mye fiberhusk. Akkurat som ekte pasta jo! Tusen takk for oppskrift :)

Bravo 23-01-12 09:04

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
I går laget jeg denne, det ble nydelig båndspaghetti med fløtesaus med scampi og sopp, kjempegodt!
Tusen takk igjen, Skyric :blomster:

vimsen85 23-01-12 16:59

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Jeg lurer på om jeg gjorde noe galt når jeg laget, for jeg syns den var eggete og litt ekkel konsistens. Men de var litt tykke. Kanskje bedre dersom jeg lager den veldig tynn? Jeg syntes at deigen min ble tykkere enn vaniljekrem. Lurer på å prøve en gang til.. Men spørs om jeg gidder, for mine så jo ut som alle andre sine bilder, så jeg er kanskje bare sær..

Bravo 23-01-12 17:52

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Vimsen - Min deig ble også tykkere enn vaniljekrem, så jeg spedde den ut med litt fløte under siste piskingen..fortsatt tykkere i konsistensen enn hva jeg tror den bør være, men jeg fikk kjevlet den tynn, så det gikk greit. Rullet sammen og klippet veldig tynt, så jeg ble knallfornøyd!! Men neste gang skal jeg ta litt mindre fiberhusk. Det er, med de teskjeene jeg bruker, litt forskjell på fem teskjeer og en halv dl, så jeg tok en mellomting mellom de to..neste gang tar jeg fem teskjeer, tipper det går enda bedre da.

vimsen85 23-01-12 19:46

Sv: Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti
 
Jeg tok en halv dl. Får prøve med litt mindre da..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no