Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Urinsyrenivå og proteiner (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54353)

Kitt 24-04-13 11:11

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1439210)
Men kan den tas med somac? Jeg tar somac hver dag for magen og refluks, får den på blåresept. Jeg har tatt gastroskopi, jeg da ...

Er jo ikke noe poeng å ta begge deler. Nexium er vel hakket mer effektivt enn Somac om jeg husker riktig.....

Jeg har også tatt gastroskopi, men operatøren glemte som sagt å skrive ut respet og jeg trenger fast smertelindring uansett, så legen min valgte Vimovo til meg i stede for, siden jeg får det på blå uansett!:)

Nannah 24-04-13 11:41

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Jeg er også gastroskopert og har tatt somac i årevis, men nå øyner jeg en løsning når jeg får tilbake en ledd/sene betennelse her UTEN kortison!! :D

Cyan 24-04-13 12:57

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Hmmm, dette må jeg nesten ta opp med legen min :) Jeg får ofte betennelse i nakke/rygg, og paraceten tar det jo ikke.

Carisma 24-04-13 22:12

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Da jeg hadde kronisk senebetennelse i nakken (før jeg oppdaget manuellterapeut....) brukte jeg Brexidol. Trengte ikke ta de lenge før det verste slapp.
Nexium er vel det man får hvis man har magesårbakterien? Trodde den var mildere enn somac (respetvarianten) jeg (og dessuten for noe helt annet)?

Men jeg ville prøvd å finne en god behandler som kan løse opp problemknuten (roten til alt ondt så å si) fremfor å leve på sterke smertestillende.... :o

Kitt 24-04-13 23:09

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1439341)
Da jeg hadde kronisk senebetennelse i nakken (før jeg oppdaget manuellterapeut....) brukte jeg Brexidol. Trengte ikke ta de lenge før det verste slapp.
Nexium er vel det man får hvis man har magesårbakterien? Trodde den var mildere enn somac (respetvarianten) jeg (og dessuten for noe helt annet)?

Men jeg ville prøvd å finne en god behandler som kan løse opp problemknuten (roten til alt ondt så å si) fremfor å leve på sterke smertestillende.... :o

Brexidol er hardt for magen og slett ikke førstevalget lenger.

Nexium har ikke noe med magesårbakterie å gjøre i det hele tatt. Da får man antibiotika!
Nexium er mot magesår og ikke noe annet. Det er veldig effektivt, virker så og si på alle og fås kun på blå resept om man har fått magesår påvist vha gastroskopi!

Og Vimovo er slett ikke sterke smertestillende. De ligger helt nederst på smertestigen som alle andre NSAIDs.....

nellie 24-04-13 23:12

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Brrrsj.. Brexidol. Får frysninger bare jeg ser navnet.:p Det er vel en medisin leger setter laaaaaaaaaaaangt bak i rekka over muligheter?

index 25-04-13 11:54

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1439352)
Brexidol er hardt for magen og slett ikke førstevalget lenger.

Lurer på en liten ting: På hvilken måte er Brexidol hardt for magen? Jeg har brukt denne i 14-15 år for et hofteproblem, men har ikke merket stort til bivirkninger. Eller, mage og tarmsystem har vel alltid vært litt så som så, men jeg har ikke knyttet dette opp mot Brexidolbruken. Hva bør man være oppmerksom på?

kaffedamen 25-04-13 12:02

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1439405)
Lurer på en liten ting: På hvilken måte er Brexidol hardt for magen? Jeg har brukt denne i 14-15 år for et hofteproblem, men har ikke merket stort til bivirkninger. Eller, mage og tarmsystem har vel alltid vært litt så som så, men jeg har ikke knyttet dette opp mot Brexidolbruken. Hva bør man være oppmerksom på?

Fra Felleskatalogen:
Kan forårsake alvorlige gastrointestinale bivirkninger som blødning, sårdannelse og perforasjon av magesekk, tynn- eller tykktarm, som kan være fatal. Disse alvorlige bivirkningene kan oppstå på et hvilket som helst tidspunkt av behandlingen, med eller uten varselsignaler. Det er risiko for alvorlige gastrointestinale bivirkninger ved både kort- og langtidsbehandling. Observasjonsstudier tilsier at piroksikam kan være assosiert med en høyere risiko for alvorlig gastrointestinal toksisitet enn andre NSAIDs.

smgj 25-04-13 12:12

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1439405)
Lurer på en liten ting: På hvilken måte er Brexidol hardt for magen? Jeg har brukt denne i 14-15 år for et hofteproblem, men har ikke merket stort til bivirkninger. Eller, mage og tarmsystem har vel alltid vært litt så som så, men jeg har ikke knyttet dette opp mot Brexidolbruken. Hva bør man være oppmerksom på?

Diarre... Det var iallfall min reaksjon på NSAIDs over lengre tid. Og jeg brukte LANG tid og mye glutamin på å få tarmen i orden igjen. Så vær oppmerksom på langvarig diarre også uten blødning. :(

index 25-04-13 12:14

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
OK! Diare har ikke vært noe problem, i alle fall ikke på lavkarbo. Men fatale perforasjoner i mage og tarmsystem uten forvarsel hørtes jo ørlite verre ut da....:eek:

nellie 25-04-13 15:43

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Har hørt mye fælt om Brexidol, og ikke bare ang mageproblemer.

http://touch.vg.no/article.php?artid=166614

index 26-04-13 08:28

Sv: Urinsyrenivå og proteiner
 
Skummelt!! Bruker det heldigvis ikke så ofte da, mne en 5-6 kurer i året blir det gjerne...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no