Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Krydderkake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16048)

sol75 10-12-07 13:07

Sv: Krydderkake
 
Denne skal jeg prøve :sikle:

Imse 10-12-07 16:28

Sv: Krydderkake
 
Mon tro om det blir gulrotkake om man har en liten revet gulrot??? Hvordan er de i konsistensen disse muffinsene?

BiB 10-12-07 16:31

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 373189)
Mon tro om det blir gulrotkake om man har en liten revet gulrot??? Hvordan er de i konsistensen disse muffinsene?

Om du dropper ingefær og nellik smaker de som gulrotkake, selv uten gulrot og karbene den har :ja: :) De er saftige, minner veldig om "vanlig" gulrotkake, bare litt lettere, og blir enda bedre om de ligger natta over i en plastpose :sikle:

Pia 10-12-07 19:24

Sv: Krydderkake
 
Nyydelig! :love:

BiB 10-12-07 19:46

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pia (Innlegg 373239)
Nyydelig! :love:

Har du testa? :spent:

Eilan 11-12-07 11:24

Sv: Krydderkake
 
Denne skal testes!!

Imse 11-12-07 13:24

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BiB (Innlegg 373190)
Om du dropper ingefær og nellik smaker de som gulrotkake, selv uten gulrot og karbene den har :ja: :) De er saftige, minner veldig om "vanlig" gulrotkake, bare litt lettere, og blir enda bedre om de ligger natta over i en plastpose :sikle:

Jeg laget med alle krydderene( det er akkurat de jeg har i vanlig gulrotkake, bare kanel er kjedelig) og rev oppi en liten gulrot( 50gr) og det smakte skikkelig gulrotkake! Nesten som min vanlige( jeg har alltid brukt halv melmengde og malte mandler i tillegg;) ), og gubben elsket den. Laget glasur av philadelphiaost og fløte søtet med litt splenda i stedenfor melis og den smakte akkurat som vanlig. Jeg mener jeg regnet ut til at hele kaka kom på drøyt 30 karbo, men jeg glemte å skrive ned... også ble det 12 stykker i kaken.

BiB 11-12-07 15:55

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 373519)
Jeg laget med alle krydderene( det er akkurat de jeg har i vanlig gulrotkake, bare kanel er kjedelig) og rev oppi en liten gulrot( 50gr) og det smakte skikkelig gulrotkake! Nesten som min vanlige( jeg har alltid brukt halv melmengde og malte mandler i tillegg;) ), og gubben elsket den. Laget glasur av philadelphiaost og fløte søtet med litt splenda i stedenfor melis og den smakte akkurat som vanlig. Jeg mener jeg regnet ut til at hele kaka kom på drøyt 30 karbo, men jeg glemte å skrive ned... også ble det 12 stykker i kaken.

:D så flott!

indi 11-12-07 16:34

Sv: Krydderkake
 
Jeg har også bakt, skal ha gjester ikveld, men er ikke sikker på om det blir mer igjen! Hele familien likte denne:)
Bra tips om glasur, det skal jeg prøve neste gang, hvis jeg rekker det før den er spist opp!
Driver å tester ut hva jeg kan lage til jul, slik at jeg ikke er helt asosial, og denne var bankers!
bra jobba BiB:)

lokkebiff 11-12-07 17:29

Sv: Krydderkake
 
Åh, fytterakkern... ( :sikle: all over the place....... )
Denne tråden er oppdatert hver gang jeg er innom kontrollpanelet,
og jeg har jo ikke lyst på krydderkake nå...!!!:_oy::hjelp::nei: :ja:

BiB 11-12-07 18:11

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av indi (Innlegg 373615)
Jeg har også bakt, skal ha gjester ikveld, men er ikke sikker på om det blir mer igjen! Hele familien likte denne...
Bra tips om glasur, det skal jeg prøve neste gang, hvis jeg rekker det før den er spist opp!
Driver å tester ut hva jeg kan lage til jul, slik at jeg ikke er helt asosial, og denne var bankers!
bra jobba BiB:)

Så flott! Takk for "takken" :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 373626)
Åh, fytterakkern... ( :sikle: all over the place....... )
Denne tråden er oppdatert hver gang jeg er innom kontrollpanelet,
og jeg har jo ikke lyst på krydderkake nå...!!!:_oy::hjelp::nei: :ja:

Gjett en gang hva jeg serverer deg og Nena i morgen?? :p

lokkebiff 11-12-07 19:05

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BiB (Innlegg 373637)
Gjett en gang hva jeg serverer deg og Nena i morgen??

Ååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhh............... !!!!!!! :sikle:
http://ads.lavkarbo.no/mnsmil/lykkelig.gifhttp://ads.lavkarbo.no/mnsmil/lykkelig.gifhttp://ads.lavkarbo.no/mnsmil/lykkelig.gif
Hører du Nena?????

I caaaaaan`t wait!!!! :spent: :spent: :spent: :spent:

BiB 11-12-07 19:20

Sv: Krydderkake
 
...eh, bortsett fra at det er i overimorgen! :p Rett nok går tida fort, men det hjelper jo ikke så rent lite å hoppe over dager..:lol:

lokkebiff 11-12-07 19:49

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BiB (Innlegg 373657)
...eh, bortsett fra at det er i overimorgen! :p Rett nok går tida fort, men det hjelper jo ikke så rent lite å hoppe over dager..:lol:

:lol: Gooood jul!! ;)

Nena 12-12-07 06:01

Sv: Krydderkake
 
:sikle: gjett om jeg gleder meg :spent:...

lokkebiff 12-12-07 11:50

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nena (Innlegg 373834)
:sikle: gjett om jeg gleder meg :spent:...

:ja: :ja: :ja: :ja:

Safir 15-12-07 12:10

Sv: Krydderkake
 
Denne skal jeg bake i kveld!! Er det brødform du bruker når du ikke har de i muffinsformer?

BiB 15-12-07 15:21

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Safir (Innlegg 375243)
Denne skal jeg bake i kveld!! Er det brødform du bruker når du ikke har de i muffinsformer?

Det kommer an på hvor stor brødform du har, skal du ha i slik form tror jeg at jeg ville ha brukt 1 litersform, formen/fasongen ikke viktig, men hvor mye den rommer. Har du rund form dobler du oppskrifta og skjærer tradisjonelle "bløtkakestykker".

Lykke til! Jeg vil nok anbefale muffinsformer, for den henge rikke så godt sammen som vanlig formkake.

Safir 15-12-07 19:48

Sv: Krydderkake
 
Da står kaken i ovnen :nam:! Prøvesmakingen av deigen virket lovende :D!

Jeg hadde ikke nellik og ikke ingefær viste det seg, så jeg laget sjokoladevarianten m/ confecta 100% bakekakao og litt hakkete valnøtter.

Philadelphaost m/ splenda (malt til melis) og fløte skal på toppen.

Eneste minus er at jeg har en skikkelig vinterforkjølelse, og mister mer og mer smaken :(....

lokkebiff 15-12-07 22:20

Sv: Krydderkake
 
Nå momser jeg kryddermuffins her!! :sikle: :sikle: :sikle:

Jeg gjorde imidlertid en "feil" underveis...
Jeg hadde i 150 gram smør istedet for 75... :eek:
Slik går det når pc`n står i stua, og jeg løper imellom for å lese og kokkelere... :lol:

MEN!! De ble litt saftigere og henger godt sammen,
så kanskje det ikke gjorde så mye!! NYYYDELIG!!! :sikle:

Selma 16-12-07 09:43

Sv: Krydderkake
 
Hvordan er det å fryse denne tro?? Tenkte å bake en slik i dag og dele i to. Har tenkt å bruke halve til gulrotkake. Kanskje jeg bør dobble oppskriften da....:)

BiB 16-12-07 10:15

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Safir (Innlegg 375336)
Da står kaken i ovnen :nam:! Prøvesmakingen av deigen virket lovende :D!

Jeg hadde ikke nellik og ikke ingefær viste det seg, så jeg laget sjokoladevarianten m/ confecta 100% bakekakao og litt hakkete valnøtter.

Philadelphaost m/ splenda (malt til melis) og fløte skal på toppen.

Eneste minus er at jeg har en skikkelig vinterforkjølelse, og mister mer og mer smaken :(....

Håper forkjølelsen gir seg og at det smaker!!!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 375375)
Nå momser jeg kryddermuffins her!!

Jeg gjorde imidlertid en "feil" underveis...
Jeg hadde i 150 gram smør istedet for 75... :eek:
Slik går det når pc`n står i stua, og jeg løper imellom for å lese og kokkelere... :lol:

MEN!! De ble litt saftigere og henger godt sammen,
så kanskje det ikke gjorde så mye!! NYYYDELIG!!! :sikle:

Da øker jeg til 100g neste gang!!!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Selma (Innlegg 375463)
Hvordan er det å fryse denne tro?? Tenkte å bake en slik i dag og dele i to. Har tenkt å bruke halve til gulrotkake. Kanskje jeg bør dobble oppskriften da....:)

Går fint å fryse!!
Så gøy at denne "slo an" :)

Rattata 16-12-07 10:48

Sv: Krydderkake
 
Denne skal jeg jammen lage til julaften, så kan jeg ta meg en bit av noe jeg også :D

Safir 16-12-07 13:14

Sv: Krydderkake
 
Den ble kjempegod. Jeg lagde dobbel porsjon i rund form, og den hang like fint samme som en vanlig kake.

Mannen synes og den var veldig god, men litt nutty som han sa :lol:!

Selma 16-12-07 15:00

Sv: Krydderkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Safir (Innlegg 375530)
Den ble kjempegod. Jeg lagde dobbel porsjon i rund form, og den hang like fint samme som en vanlig kake.

Mannen synes og den var veldig god, men litt nutty som han sa :lol:!

Da skal jeg også gjøre det:D Var så usikker da jeg bakte de tidligere i dag, at jeg hadde de i muffinsformer. Men 10 stk er jo borte på null komma svisj:o Det blir nok en runde til før jul ja. Det ble visst litt svinn fra røra (NAM) :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no