Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Hårmineralanalyse (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1018)

Nerthus 17-01-11 18:05

Sv: Hårmineralanalyse

Dette står også på lista mi om ikke min kjære fastlege har noe fornuftig å si om helsa mi :)

Kanutten 17-01-11 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1004372)
Dette står også på lista mi om ikke min kjære fastlege har noe fornuftig å si om helsa mi :)

Jeg har funnet på nettet svar fra leger som er overbevist om at alt ikke kan avsløres via vanlige veier ala blodprøver OG at hårmineralanalyse derfor kan være til stor hjelp for å avdekke ting. De bruker det jo i krimetterforskning så hvorfor ikke innen helse?? Jeg har fått avtalt at det skal koste meg 1050 kr for en slik analyse. Ikke dyrt hvis helsa kan bli bedre!

Nerthus 17-01-11 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1004381)
Jeg har funnet på nettet svar fra leger som er overbevist om at alt ikke kan avsløres via vanlige veier ala blodprøver OG at hårmineralanalyse derfor kan være til stor hjelp for å avdekke ting. De bruker det jo i krimetterforskning så hvorfor ikke innen helse?? Jeg har fått avtalt at det skal koste meg 1050 kr for en slik analyse. Ikke dyrt hvis helsa kan bli bedre!

Spent på hva du får utav det! Hvor lenge før du kan sende inn? Hold oss oppdatert :)

Kanutten 17-01-11 19:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1004458)
Spent på hva du får utav det! Hvor lenge før du kan sende inn? Hold oss oppdatert :)

Skal det!!! Jeg HAR troen på at jeg nå skal få endel svar! Men det er tross alt over en måned til jeg kan sende inn... Håret må vokse ut litt mer først. De krever 1.5 cm ufarget hår.. Tatt fra nakken.

kamp 17-01-11 19:59

B vitamin mangel vises tidligere og bedre i urin enn i blod. Mener det er 10 dager tidligere i urin enn blod da kroppen hender b12 fra blodet som "siste" utvei når cellene trenger det.

Nerthus 04-03-12 12:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1004372)

Som oppdatering HAR jeg tatt hårmineralanalyse som avdekket store avvik i nivåene mine... kanskje jeg nå kan få opp formen de siste 10%? Mener du postet dine resultat et sted også Kanutten, kan du linke meg til det du har skrevet om dette?

Ps - vet at tråden er et år gammel altså ;)

kamp 04-03-12 14:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1310581)
Som oppdatering HAR jeg tatt hårmineralanalyse som avdekket store avvik i nivåene mine... kanskje jeg nå kan få opp formen de siste 10%? Mener du postet dine resultat et sted også Kanutten, kan du linke meg til det du har skrevet om dette?

Ps - vet at tråden er et år gammel altså ;)

Hvor sente du den?
Var det en hair elements analyse?

Nerthus 04-03-12 15:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1310643)
Hvor sente du den?
Var det en hair elements analyse?

Mer info her. Arenaklinikkens lege som tok prøvene og sendte, trace elements inc (jfr linken) som har analysert. På samme sider som linken henviser til finner du også terapeuter som tar prøvene og sender for deg.

kamp 04-03-12 17:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1310656)
Mer info her. Arenaklinikkens lege som tok prøvene og sendte, trace elements inc (jfr linken) som har analysert. På samme sider som linken henviser til finner du også terapeuter som tar prøvene og sender for deg.

Er kjent med håranalyser i forhold til tungmetaller (hvordan evt tungmetallene forstyrrer mineralene) men ikke med oppsettet slik de har det der. Er mest kjent med doctorsdata fra usa :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.