![]() |
Sv: Et lite hjertesukk fra meg
Jeg er jo også relativt ny her på forumet, men ikke helt ny i forum verden. Dette er jo ett dilemma som kommer opp på de fleste forum etterhvert som de får flere medlemmer og vokser. Det er flott å få mange medlemmer, men på en annen side jo flere forskjellige mennesker man blir på et forum - ja så er det nesten uungålig at forumet endrer seg.
Personlig reagerer også jeg på slike åpenbare latskap innlegg som blir nevnt i denne tråden, men jeg reagerer bare med å trekke meg tilbake...og jeg føler litt ekstra med de pliktoppfyllende forum deltakerne som svarer på det samme igjen og igjen og igjen. Når man er ny på et forum så burde man først bare bruke litt td på å orientere seg, lese og finne ut av ting - ja på samme måte som man ville møte nye folk der ute i den virkelige verden :) |
Og takk til Albertine som forklarte meg hva FAQ er... jeg har aldri gått inn der jeg :rodme:
og jeg har vært medlem leeeenge (føler jeg) |
Oopps..:rodme: :rodme: :rodme: :rodme: føler mig truffet..
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan godt hende jeg misforsto deg, men jeg skrev altså "om noen oppfatter det slik". Og slik du skrev det - i den sammenhengen - virket det som om de som svarer på spørsmål og gir hjelp på en måte burde være takknemlige fordi de da fikk føle seg viktig, snill og hjelpsom. Tror som sagt ikke noen her inne gjør noe som helst for å oppnå personlig gevinst. Flere enn meg oppfattet det på samme måte, så da er jeg heldivis ikke alene om å være paranoid :D Det var nå godt det ikke var det du mente da. Nyansene i språket er ikke alltid lette å tyde. Noe denne diskusjonen er et godt eksempel på. |
Sitat:
|
Sitat:
Klart det er irriterende å føle at man "hele tiden" bringer opp samme linker om og om igjen. Man regner jo med at folk forsøker å søke først, men det virker ikke alltid sånn :rolleyes: Nei, jeg mener ikke at det skal være ulovlig å spørre om ting som har vært nevnt tidligere. Det er det vel ingen som gjør! Men det burde kanskje være et uskrevet minstekrav å prøve et søk først ;) Det er også lov å ikke finne det man leter etter når man søker, og få hjelpe til å finne tråder som allerede ligger inne. Men noen lager tråder etter tråder, som skrevet over, spør og maser og lar være å ta til seg svarene. Kanskje også fortsetter å mase på PM... :) |
Nå kom jeg på et lite moment som har overrasket meg en smule, det at noen ikke takker, iallefall litt, når folk hjelper dem med informasjon. Jeg har, og mange andre har også, skrevet kanskje laaaaaaaange innlegg, sittet her i et kvarter for å lete opp linker og informasjon til hjelp for en person i et innlegg, og man får ikke et bittelite "takk" engang, kanskje bare en frustrerende melding om "jammen jammen...".
Jeg mener ikke at jeg forventer takk for alle svarene jeg gir, gudbedre. Men jeg er iallefall oppdratt til å takke folk som bruker tid og hjelper meg med noe. Og jeg syns egentlig ikke forum er noe unntak. Jeg har sikkert vært i en helt annen verden enkelte ganger og glemt å takke selv, men det tror jeg er svært sjelden (håper jeg iallefall). :o |
Godt poeng Iset, og det er jo nettopp dine, Nilles og andre som gir opplysende og utfyllende svar som har gjort dette forumet så fantastisk som det er.
Noen ganger så er utakk verdens lønn.... :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
og det er flere som alltid svarer, og en stor TUSEN TAKK til dem. |
Sitat:
|
Sitat: