![]() |
Sv: Spinat/bacon-grateng
Jeg tok ca halvparten da, siden jeg i utgangspunktet er litt skeptisk til spinat ;) Det lukter kjempegodt og jeg skjærte av en liten smakebit, merket faktisk ikke spinaten :D
|
Da har denne retten bestått den store testen ! :D
Jeg laget dobbelt porsjon, - etter oppskriften minus sopp (for flere av kollegaene mine liker ikke sopp), og serverte til lunch på jobben i dag. Sammen med salsa og rømme + "nybakt" brød fra Meny. Alle syns det smakte kjempegodt, - og de to som IKKE liker spinat var de første som spurte etter oppskrift. Etter lunch var samtlig innom pulten min og takket for maten og spurte etter oppskrift ! Jeg har laget mye mat til disse, og det er første gang det har vært SÅ populært. Og dette er snakk om EKSTREMT kresne folk ! (Matsnobber som jeg selv). Fordi vi sparte et stykke til en person som ikke kom, så har jeg lunchen klar til i morgen ! *thump* <--------- "godkjent" stempel fra "de ekstremt kresnes forening!" |
Så artig da, Nille! :)
Jeg lagde spinatpai i dag, mest for å ha til seinere, men har spist litt i dag også da ... Jeg tok i ett egg til for mer protein - og også litt mer bacon. Forresten ... det blir en del væske, men den blir borte under steking :) |
Denne var snadder ja :sikle:
Min gravide venninnen spiste nesten halve formen :D (ingen av oss er spes glad i spinat ;)) |
Har visst et lite dypdykk i arkivet, men hvor mye er en pakke bacon? :o
|
En standard pk bacon er ca 200 g :)
|
Aha :) Takk for kjapt svar. Men er det et sånt stykke eller skiver? Jeg er visst ikke så bevandret innen baconverden :p
|
Det er vel det samme om det er i stykker eller skiver, så lenge det er 200 gram. :p
Du skal jo uansett skjære den opp i biter. |
Denne lager jeg i kveld! Fyser på nye oppskrifter, og jeg tror denne er ganske perfekt for meg!
|
Jeg skal også lage denne i kveld. :)
|
Ble veldig god, familien spiste også bra av denne. Serverte med salsa og rømme etter tips fra Nille, og det passet veldig bra! Jeg hadde også en frisk salat til. Dette smakte godt!!!
|
Jøss, jeg hadde faktisk ikke trodd det, for jeg liker faktisk ikke spinat (trodde jeg), men denne var KNALLGOD! :eek: Jeg har spist og spist, mer enn jeg burde med min lille mini-magesekk. Mannen var litt mer "nåja" men han spiste alt opp og kunne nok spist mer også. Kjempegodt!! Jeg hadde i endel mer sopp da jeg ikke har restriksjoner på grønnsaker, og så brukte jeg ca. 300 gram bacon og en hel pakke frossen spinat. Nyyyyyydelig!
|
Dette høres godt ut, må prøve!
Ser flere har kommentert at den smaker bedre dagen derpå, syns gratenger alltid gjør det jeg :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25. |