Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Overvektig...jupp. Thats me. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10706)

Titti 27-10-06 12:21

Sv: Overvektig...jupp. Thats me.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alyssa (Innlegg 209210)
Ja, det tenker jeg og egentlig, men jeg blir liksom litt bekymret når jeg leser igjen og igjen at man aldri må finne på å gå under 15 karber..
Selv om formen er topp, lusker det fremdeles rundt litt bekymrede tanker oppi toppen.. :rolleyes:
Ellers spiser jeg jo grønnsaker hver dag da, bare ikke så mange forskjellige. Men jeg tar ikke-syntetiske tilskudd, organiske - er det det heter?
Ja, ja, takk for svar ihvertfall :)

Hmmm, kanskje noe rett og slett ikke tåler karber kombinert med lavkarbo :confused: Kanskje jeg også er en av dem. Jeg kutter og kutter på karbene, men går jo ikke ned.
Hvis du er blitt kurert for migrene kan jeg ikke skjønne at ikke dette skal være bra for deg :klem: Men kanskje de som følger Skaldemann har litt bedre svar å komme med.

Hvordan er Skaldeman sammenlignet med de andre kurene da? Skjønner ikke åssen du klarer deg uten karber i det hele tatt jeg...

Aline 27-10-06 14:03

Ja, alle er forskjellige, og det er vel sånn at de flest burde få i seg nok grønt til å fylle 15-20 karber, men om man må gå lenger ned for å gå ned i vekt og føle seg bra, så er ikke det farlig, tror jeg :)

Noen må langt over 20 karber også, de blir dårlige av for lite karber :)

Alyssa 27-10-06 16:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti32 (Innlegg 209404)
Hmmm, kanskje noe rett og slett ikke tåler karber kombinert med lavkarbo :confused: Kanskje jeg også er en av dem. Jeg kutter og kutter på karbene, men går jo ikke ned.
Hvis du er blitt kurert for migrene kan jeg ikke skjønne at ikke dette skal være bra for deg :klem: Men kanskje de som følger Skaldemann har litt bedre svar å komme med.

Hvordan er Skaldeman sammenlignet med de andre kurene da? Skjønner ikke åssen du klarer deg uten karber i det hele tatt jeg...

Skaldeman er mer opptatt av fett og mindre opptatt av grønnsaker..
Han poengterer veldig viktigheten av å få i seg nok fett, og sier at man minst bør få i seg like mye fett som proteiner og karbohydrater tilsammen.
Han sier ikke nei til grønnsaker, men at de for noen hindrer vekttap. Som de tydeligvis gjør for meg.. Jeg fulgte ketolysekuren i nesten to måneder uten å ta av så mye som ett gram. Prøvde å kutte karbene, og øke karbene, kuttet ut melkeprodukter og kaffe.. Uten resultat.
Så leste jeg skaldemanboka om igjen, og bestemte meg for en streng skaldemansk kost. Jeg spiser (foreløpig) kun kjøtt, fett, sopp og rapidsalat. Kjøttet er det vel knapt karber i, det samme med fettet og soppen og rapidsalaten har bare 0,3 per 100 gram, så det blir ikke mye.. Da ender jeg gjerne opp med 1-3 g. karbo om dagen.
Etter at jeg byttet til skaldeman har jeg gått ned 3 kg, jeg har ikke hatt ett eneste migreneanfall (og DET er sensasjonelt til meg å være..), og jeg er mye mindre sulten og svimmel.. Så ja, det funker nok for meg.

Håper du også finner en kostsammensetning du føler deg vel med og som får kiloene til å løsne! :klem:

Titti 27-10-06 23:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alyssa (Innlegg 209445)
Skaldeman er mer opptatt av fett og mindre opptatt av grønnsaker..
Han poengterer veldig viktigheten av å få i seg nok fett, og sier at man minst bør få i seg like mye fett som proteiner og karbohydrater tilsammen.
Han sier ikke nei til grønnsaker, men at de for noen hindrer vekttap. Som de tydeligvis gjør for meg.. Jeg fulgte ketolysekuren i nesten to måneder uten å ta av så mye som ett gram. Prøvde å kutte karbene, og øke karbene, kuttet ut melkeprodukter og kaffe.. Uten resultat.
Så leste jeg skaldemanboka om igjen, og bestemte meg for en streng skaldemansk kost. Jeg spiser (foreløpig) kun kjøtt, fett, sopp og rapidsalat. Kjøttet er det vel knapt karber i, det samme med fettet og soppen og rapidsalaten har bare 0,3 per 100 gram, så det blir ikke mye.. Da ender jeg gjerne opp med 1-3 g. karbo om dagen.
Etter at jeg byttet til skaldeman har jeg gått ned 3 kg, jeg har ikke hatt ett eneste migreneanfall (og DET er sensasjonelt til meg å være..), og jeg er mye mindre sulten og svimmel.. Så ja, det funker nok for meg.

Håper du også finner en kostsammensetning du føler deg vel med og som får kiloene til å løsne! :klem:

Tusen takk for svar :klem: Så flott at du har funnet ut av det! Jeg får prøve meg litt til på Ketolyse, hvis ikke får jeg bare kutte enda litt til på karbene da ;)

Du kan ikke spise frokostpannekake, noe med bakemiks eller noe du da?

Alyssa 28-10-06 12:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti32 (Innlegg 209520)

Du kan ikke spise frokostpannekake, noe med bakemiks eller noe du da?

Nei, det kan jeg ikke. Det går helt fint, men jeg ser ikke bort ifra at jeg kunne ønske noe mer variasjon etterhvert... Men det blir ikke på en stund enda ihvertfall, nå holder jeg meg til det jeg har funnet ut at jeg kan spise, ingen grunn til å forandre på det foreløpig :)

:klem:

snupperella 05-11-06 17:45

Hei til deg og masse lykke til.......

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.