![]() |
Sv: Kokosmakroner/ kokostopper
Ja kanskje det var eggene som var små... Overvejer at prøve igjen hehe.
|
Du kan jo også forsøksvis redusere mengden kokosmasse :)
|
Kan man bytte ut vaniljeessens med vaniljesukker???
|
Det kan man, men da er det jo ikke lavkarbo ... Vaniljesukker er jo, som navnet sier, SUKKER ;)
|
Drar opp denne igjen. Bare lurer- om man bruker sukrin i stedet for splenda, blir det ikke mindre karber da ?? (Begynt å tenke på jula) :p
|
Det lurer jeg også på :) Får litt panikk med tanke på julen... Jeg slipper nok ikke unna de vanlige sortene, men må ha noe jeg kan spise uten å føle at dett var dett.
|
Mmmm, prøve meg på denne til helga ja! :)
|
Går det kanskje ann å bruke sukrinmelis, eller flytende natreen i disse?
|
Jeg tror ikke du kan bruke flytende Natreen. Jeg husker jeg har eksperimentert med det tidligere og søtsmaken blir borte under steking, så vidt jeg husker (og bruker man mer blir det bittert!). Ikke bra konsistensmessig heller :nei:
Men Splenda ville jeg ikke brukt i dag. Heller sukrin :ja: Men jeg har ikke prøvd, altså ... |
Okei, men da prøver jeg meg på det! :)
|
Jeg ville forresten brukt ekte vaniljepulver i stedet for essens (fake) også :)
|
Å disse var farlig gode! har spist 3 allerede :S
|
Må disse her stå kaldt forresten?
|
Nei :) Det er mulig de blir litt myke etterhvert (se bakover i tråden), enten ha dem i en tett boks eller ha dem i fryseren.
Bra du likte dem da :D |
Ok, siden det ikke var plass i fryseren, så får jeg ha dem i en boks :) Forsvinner nok iløpet av de neste dagene uansett :spisesnak: De var knall gode! :D
|
De var veeeeldig søte! Kan man halvere splendaen?
|
Det vil jeg tro skulle gå greit. Prøv deg frem!
|
Jeg ser at noen tidligere i tråden tenker at 2 dl splenda = 200 g. Husk at splenda nesten ikke veier noe som helst :-) Så ja, det er karbohydrater i splenda - men 1 dl =/= 100 g.
|
Sitat:
Splenda veier jo noe, nemlig 10 g pr dl - som utgjør 10 g karbohydrat. Bare sånn for å gjenta det jeg skriver lenger opp ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Takk for oppskrift, denne skal jeg prøve til juleavslutning i dag! (Kan ikke test-bake en hel porsjon, da spiser jeg alt selv... :o). Jeg tenkte jeg skulle prøve med stevia, hva tror dere om det?
Er ikke så glad i sukrinsmaken selv, annet enn i kaker og muffines etc. I smørkrem liker jeg det IKKE, da bruker jeg heller litt fruktose. Men skal prøve en kombinasjon, det var en god idé! Takk! |
BRukte både splenda og sukrin i oppskriften i går, og de smakte veldig godt!
|
Så bra! :)
Jeg har altså ikke prøvd med stevia selv, er litt skeptisk til om det vil smake godt i denne oppskriften, men jeg er ganske var for ettersmaken til stevia, så andre vil kanskje oppleve det annerledes. Det er forskjell på steviaprodukter også, så man må nok eksperimentere seg frem :ja: Jeg prøvde for en stund siden å løse opp sukrin + litt rårørsukker i vann og piske det med eggehvitene (a la italiensk marengs), for å løse opp sukrinkrystallene og om mulig få bedre smak. Det funket ikke helt, de måtte være veldig lenge i ovnen og det fløt ut litt vann. Men de var gode, og sukrinsmaken ble bare en liten kjølig undertone. Skal nok prøve med sukrin igjen, evt sukrinmelis. Ellers går det jo an å prøve med tagatose :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41. |