![]() |
Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!
Så utrolig bra :D
|
Sitat:
det var en av de få tingene jeg kunne beholde når vi fikk induksjon... bare prøv å se:) søpejern er magnetisk som bare det |
Så ikke det nest siste innlegget ditt, Thorwald, før nå, vi må ha skrevet samtidig:)
Oioi, så innmari bra, grattis med stekepanne, god som ny:) Det er sikkert en veldig veldig bra stekepanne du har, og nå som du har lært deg å pleie den kan den vare i hundre år. Lærte meg et triks eller to sel her jeg gitt. Ja, er ikke den følelsen av å kunne slide maten rundt i panna igjen rimelig herlig? Det er som om stekepanna di er litt levende, som en plante du må stelle og være god mot, ellers forringes den og dør sakte... Og så slipper du å bekymre deg for din likviditet i alle fall i ett henseende. |
Kjøpte en tefalpanne, liten, akuratt passe til omeletter, eggerøre, wok osv. Den kostet 99 kroner på tilbud og er den beste jeg har hatt. Bedre enn en jeg kjøpte til 700 kroner!
|
bra det ordnet seg...
Jorun jeg har sett sånn helt tynn trespade, men kommer ikke helt på hvor.... er sikker på at det er en butikkher i tr.heim som har de, så send meg en pm så kan jeg kjøpe en og sende deg |
Jeg har også sånn tynn tre spade.. har kjøpt den på bygdemesse i sommer.. Ett par fra røros driver å lager kurver og div kjøkken redskaper.. kan kjøpe en til deg, men det blir nok ikke før til sommer jeg ser dem igjen..
|
Jeef, og Nomma; si fra når dere ser, og gi meg prisen, så er jeg meget interessert!!
Har en lei tendens til å smelte litt etterhvert, disse usmeltelige termoplastspadene. Jeg vil kjempegjerne ha en i tre, som er på størrelse med en vanlig stekespade, og som er tynn nok til at jeg kan vippe frokostpannekaka, og egg og alt mulig rart:D |
skal si fra vettu ;)
skal til byen i dag og skal stikke innom og se da |
Sitat:
(Oh, savner Trondheim littegranne:)) |
Sitat:
sender deg en pm om jeg finner de... husker ikke helt hvilken butikk skjønner du, men jeg vet jeg har sett de |
Støpejernspanna ble utsatt for nok en test i dag. Det var moderat varme, masse usaltet smør, løk, bacon i terninger og 4 egg. Kunne slide de rundt i pannen som jeg ville. De hang ikke fast. Ble perfekt stekt. Etterpå lot jeg pannen kjøle seg ned, så tok jeg tørkerull og fjernet oje og noen smårester. Deretter satte jeg den inn med ny olje, slik at den er klar til neste gang.
Dette har virkelig gjort underverker med pannen min. Den er bedre enn ny. Dette var utrolig gøy. Så om du/dere har en gammel støpejernspanne som ikke funker særlig godt. Prøv å salte, slik dette ble beskrevet tidligere i denne tråden. For deretter å olje inn. Det ble helt overlegent. Vedlikeholdet er jo ikke særlig tungvint det heller. Så denne oppskriften kan konkurrere med langt billigere panner, med belegg som løsner etter kort tid. ;) Siden jeg har hatt slik en overdreven fokus på stekepanner i det siste, så har jeg tekt tilbake på når jeg skaffet meg støpejernspanne. Og ganske riktig. Den ble innkjøpt til fordel for en teflonpanne som gikk i stykker. Dette hadde jeg aldri trodd på forhånd. Så tuuuuusen takk alle sammen!!! *nyfrelst* ;) |
Sitat:
Jeg bruker støpejernpanne på induksjons ovn. Det fungerer utmerket. Alle panner som er magnetisk virker. Så finn bare fram igjen panna di du. mvh karl |
Sitat:
Nå skal det ihvertfall kjøpes inn ny panne, ja... mener bestemt at det er langt sunnere med støpejernspanner enn panner belagt med teflon mv... . |
Takker for tilbakemeldinger Thorwald, skjønner at jeg trygt kan kjøpe støpejernspanne.. for jeg trenger ny nå ganske snart.. Belegget i teflonpanna min begyner å løsne..
men jeg husker sist jeg skulle kjøpe panne, spurte jeg etter støpejernspanne men de hadde bare grill-panner.. Så alle sammen hvilket merke har dere, og hvor er den kjøpt??? |
Sitat:
http://www.hoyangpolaris.no/web/hoyangwww.nsf/pages/DBF8ABA465646556C2256F62003CC9F6!OpenDocument&Expa nd=3 |
jeg har også høyang polaris... tung som f*** men den er super :D kjøpte min på orkanger jeg da til nøsen eller hva han heter
|
Min heter Prima Cokerys og er kjøpt på Ica i Elverum (mener jeg bestemt) for ca 800 kroner for fem år siden. Men i følge min mor så har de gått over til bare teflonpanner da hun skulle kjøpe seg en lik en. Bummer!
Den kan brukes på induksjonstopp. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21. |