![]() |
Sv: Hva i all verden gjør jeg galt?
Sitat:
Signerer denne. Jeg har flere gevinster : kvitt halsbrann, hodepine og luft i magen:eek: .... men.... vekta forblir den samme uansett hvordan jeg gjør det. Det er veldig kjipt... for det er tross alt derfor man har startet med dette.... VIL ha velkta ned! Er Berit og jeg alene om dette?... :confused: |
Sitat:
Her er oppskriften: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...73&postcount=1 Jeg tar utgangspunkt i denne, og putter gjerne litt fløte opp, kutter ut et egg, bruker vårløk, gressløk, purre osv, og bruker selvsagt ikke lettost. ;) Kan varieres masse, og er enkle og gode å ta med som nistemat! |
Sitat:
Skal prøve disse! |
Sitat:
En ide kan være å føre alt man spiser inn i fitday eller mat på data, for å få en nøyaktig utrekning på hva man putter i seg. Andre viktige ting som kan stoppe vektnedgang er Cottage Cheese For mye ost, fløte, rømme Mangel på kosttilskudd For lite fett For lite karbohydrater (Og noen ganger for mye karber) Kunstig søtstoff koffein sjokolade barer og andre sukkerfrie godterier |
har nå gått på lavkarbo i 5 uker, vekta opp 2 kg:mad: Hva i huleste er det jeg gjør galt. Har med hånden på hjertet ikke spist potet,pasta, brød , sukker eller andre karboholdige ting. Spiser jg formye av lavkarbomat? Veier dere porsjonene?? hjelp:confused:
|
kan du gi ett par dagers meny? hva du har spist f.eks i går og idag?
|
I dag: Frokost: 3 kokte egg med meierismør, kalkunpålegg
middag: 2 kyllinglår og 3 grillskiver (små) noen rå blomkålbuketter i går : egg/bacon til fokost, nakkekoteletter til middag, kalde kokte egg til lunsj |
kan noen være så snille og sette opp en liste over hva en normal dag innebærer av mat?
|
Sitat:
Sender deg en idé på PM. Ikke alt der er akkurat lavkarbo, men det er mange som har hatt nytte av det for å komme i gang - så får du se på det. Du vil ikke bli sulten av det i alle fall. |
Sitat:
Berit: Vil anbefale deg å veie og føre maten inn i et dataprogram så du ser hvordan fordelingen på fett, protein og karbohydrater er. Da kan man ofte få en ide om hvilke endringer man bør gjøre. |
Sitat:
|
Dette er et lavkarbo forum og alt som ikke kan anbefales i åpent forum har ingenting her å gjøre. Heller ikke i PM.
Om man ønsker å gi råd ut fra andre teorier enn lavkarbo bør man gå til Slankenett etter lign. sider :) |
Sitat:
Hva med å prøve en uke eller to på Lokkebiff's anbefalinger? http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=gir+opp |
Hei hei Berit! Kan skjønne det er frustrerende det som skjer med deg, har selv opplevd et platå, men noen grep fikk det til å løsne for meg.
Har et par spørsmål: -Spiser du overhodet ikke noen grønnsaker? Kanskje bare føre til littegrann, inntil 20 g kh om dagen? Høres rart ut, men for noen er det det beste å starte med nærmest nulltoleranse på grønt (som for Lokkebiff:)), for andre igjen så er dette en partystopper. Prøv med litt brokkoli (smørdampet f.eks:)) og blomkål til maten, og kanskje litt bladgrønt, sånn som ruccola (som du kan helle litt olje over!). Dette er rene, fine grønnsaker, som er fattige på karbohydrater, og det gjør ikke minst maten litt mer fargerik og fristende. Synes det også ser ut som om du spiser litt lite?!? Er du mett hele tiden, eller kan du bli sulten i løpet av dagen? Det er IKKE meningen at man skal gå sulten, er man sulten -eller kjenner at man er på vei til å bli det, da må du spise!:) De fleste kjenner at fett metter langt bedre, og lengre, man spiser automatisk mindre måltider enn man ville gjort på lavkalori. Det er jo veldig individuelt, men jeg spiser 3-5 ganger om dagen. Ikke kjempefaste rutiner, men det viktigste er at jeg ikke skal bli veldig sulten i mellom. -Drikker du nok vann? Vi har hatt noen vanndiskusjoner her inne, men jeg mener det er et ubestridt faktum at man trenger mer vann på lavkarbo, og i særs på en ketogen diett. Det er forskjellig behovet for vann, etter kroppsvekt og så videre, men to-tre liter vann om dagen er bra. Kroppen sier også fra om den er tørst. Mange kan også lett forvirres av at sult- og tørstsignalene krysser hverandre. Altså, at man er litt småsulten, men så tar man seg et godt glass vann, så var det altså bare litt tørste. Du trenger også å skylle ut avfallstoffer fra kroppen, skylle nyrene, etc. Særlig i starten er det fint å legge til seg gode vaner. -Om du drikker kaffe og lightbrus, kan også dette være med å holde kiloene tilbake. Forskjellig fra den ene til den andre, men både koffein og søtningsstoffer kan kødde med blodsukkeret ditt f.eks. -Det er nevnt kosttilskudd her. Jeg går for spektro fra helsekost, den er ikke billig, 200 kr for 100 tabletter (igjen så er det 2 kroner dagen, så i det perspektivet blir det litt anerledes) dette er en multivitamin som nesten dekker dagsbehov. I tillegg tar jeg tran hver dag. Og magnesium. -At du mosjonerer så mye som du gjør er kjempebra! Jeg er helt enig med DJW på det rent teoretiske, det er helt sant det han sier. MEN om du trives med den treningsformen du har nå, og synes det er greit å fortsette, så gjør det! Å få en sterk kropp legger grunnlag for en høyere og bedre basalforbrenning i framtiden!! Ønsker deg ellers masse lykke til! Håper inderlig det løsner for deg, og husk at vi er her:) |
Tusen takk alle dere kjempesnille mennesker der ute, her var det mange råd. I går begynte jeg i tillegg på Bailine (eletrisk muskelstramming) og der er det også lavkarbo som anbefales. Skal koste på meg 10 ganger nå og se om dette hjelper. Ellers fortsetter jeg med deres gode hjelp og håper at det hjelper snart.
|
Sitat:
Poenget er ikke å gå ned for envher pris. Det er flott at alle deler av erfaringer, men som sagt er det ikke dermed sagt at det som funker for en er sunt og bør anbefales til andre. For å sette det litt på spissen: Du vil også gå ned ved å lavære å spise, - men det er ikke sunt og vi anbefaler det ikke ! |
Sitat:
|
Signerer på øvrige, altså. JEG synes man burde få i seg et minimum med grønt ettersom det er mer enn karbene som teller i dem, uvurderlige vitaminer etc.. Jeg har forstått det sånn at Lokkebiff ikke levde sånn over lang tid, og har innført grønnsaker senere. Men du Berit, har jo også vært veldig streng med karbene uten at det har funket, så det er ikke sikkert at det er like effektivt for deg.
Bailine har jeg ikke hørt om, høres spennende ut! Håper det funker! Fortell litt om det, og det du erfarer, hva det koster og sånn! Alltid fint å lære noe nytt:) |
Sitat:
|
Berit? Har du bestemt deg for om du vil følge Skaldemann eller ketolyse?
For når jeg leser litt mer nøyaktig i tråden, så virker det ikke som om du har helt bestemt deg?!? (Eller tar jeg feil? Ser det bare står "lavkarbo" i kostholdsfilosofi-boksen din) Det er enda en anbefalning, å velge filosofien, lese boka etc:) |
Etter hva jeg får inntrykk av så spiser du Berit for lite fett eller for lite grønnsaker. Poenget er at du har for stor proteinandel og bør derfor spise mer fett eller grønnsaker.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30. |