![]() |
Sv: Betakaroten - blir du brunere?
Det funker fantastisk som forebyggende mot soleksem og for å få en penere jevnere brunfarge ja. Min mann er svært plaget av soleksem, men han får det ALDRI lenger etter at han begynte å ta betakaroten, samme om han glemmer å smøre seg eller er ekstra lenge i solen.
|
studie lånet mitt kommer på fredag- da er det løp og kjøp for meg! sliter sånn med soleksem.. er allerede angrepet jeg... argh.... men prøver alt!!
|
hvor lenge kan jeg forvente før resultat? da snakker jeg faktisk om soleksemet... bryr meg ikke om jeg blir brun eller hvit eller grønn for den saks del- bare jeg blir kvitt soleksemet....
|
Sitat:
Likeledes har jeg latt meg fortelle, at omega 3 sammen med betakarotenet, gir enda bedre effekt..... Lykke til! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Så bra at det er noen andre som har lurt, for dette har jeg tenkt på de siste to somrene, men det har blitt for seint å begynne. Nå tror jeg at jeg skal gjøre alvor av det i tide :).
Jeg synes det høres bra ut å få litt jevnere og mer varig brunfarge, jeg er tilhenger av å være naturlig brun om sommeren (uten å overdrive) og naturlig bleik om vinteren ... ;) Og det er jo sunt å få i seg betakaroten. Naturlig solbeskyttelse, i motsetning til (vanlig) solkrem, som er full av kjemiske stoffer som trekkes inn i indre organer sånn *svupp* |
Sitat:
De har den hos Life helsekost butikker i allefall ! |
Selvbruningskremen fra MD som du får kjøpt hos hudpleiere funker helt fantastisk, og man får naturlig brunfarge - og ikke oransje. Koster litt mer, men det er verdt det! Koster sikkert ikke mer enn hele sommeren på betakaroten-piller kanskje, uten at jeg vet hva de koster :-) Ikke får man rynker av den heller :D
|
Betakaroten=solbeskytter?
Hjelper den for føeflekker også? jeg får ganske lett føflekker av typen som vokser, og jeg liker dem absolutt ikke!! :mad: i tillegg bor jeg i australia for tiden, og holder meg så mye unna sola jeg kan, for jeg er ganske så livredd den! (igjen pga. føflekker..) så jeg går jo rundt å er likbleik, noe som ser litt merkelig ut her borte... kanskje betakaroten hadde vert noe for meg? Hjelper den mot føflekker også..noen som veit? Lotusia |
Sitat:
tusen takk for rådet, nille! |
Er du plaget av soleksem hjelper Betakaroten veldig. Jeg får det veldig lett på brystet (hverken særlig pent eller deilig). Hadde den første sommeren min med Betakaroten i fjor, begynte i god tid før solen kom frem og fikk ingen soleksem, fargen min ble også veldig fin, ingen oransj undertone.
Forresten så bruker jeg også solfaktor 30 i ansiktet og brystet, men det hjelper ikke alene, så også i sommer kombinere jeg det med Betakaroten. :) |
Jeg har brukt betakaroten denne gangen før jeg dro til Tyrkia. Begynte 5-6 uker før, og fortsatte der nede. Tok 1 kapsel om dagen.
Jeg pleier å få små blemmer i sola etter jeg forbrant meg skikkelig for 8 år siden. Disse kom ikke! Jeg er helt lys, så jeg blir også fort brent selvom jeg bruker høy faktor. Kom inn etter den første dagen med sol og var skuffa over lite farge. Men det var bare det at jeg hadde blitt brun istedetfor rød:D . Ble ikke brent på 14 dager med unntak av 1 dag. Da lå jeg uten solfaktor:p Men dagen etter var det borte! Det ble en lang avhandling, men jeg skal hvertfall aldri dra til syden uten betakaroten igjen! Regner med jeg kommer til å ta det hver sommer, selvom jeg bare skal være hjemme. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40. |