![]() |
Sv: Kan man drikke kaffe på atkinsdietten?
Sitat:
Signerer den! Valg basert på egne erfaringer :) HP: Den kan jeg ikke la ligge ukverulert! Atkins "pasienter" har vel andre "problemstillinger" i sin "biologi" som gjør at de får plager av kaffi/koffein. Noen kan vær av de nevnte bivirkninger jeg listet opp ovenfor og helsen deres ellers.. Jeg baserer mine utsagn på generelle friske personer, ja jeg drar de fleste under en kam. Lenge leve demokratiet, hehe Jeg har heller aldri annbefalt noe mer en 100-200mg koffein (1/5-2/5 Liter) pr dag selv for friske personer. |
Forresten arti å se at meningene mine tar slik tak i dere og drar dere inn i debatten:D
|
Hentet fra www.steroider.net :
"For mennesker med angst, uro og andre psykiske plager kan Koffein forverre sykdommen. Det samme gjelder for mennesker med hjerte arytmier og dyspepsi." Konsulter med legen, han er betalt for å sette seg inn i dine "biologiske" problemstillinger knytt til din helse! |
Sitat:
|
Sitat:
Kaffe på atkinsdietten: Nei, i utgangspunktet ikke. Kaffe på egenkomponert diett: Du bestemmer, alt er lov. Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
www.steroider.net er en bra portal og inneholder mye nyttig informasjon. Ståle, som har laget siden, laget den for å informere folk om hva de ulike ting gjør med deg. Han misbrukte ulike stoff tidligere og har viet store deler av livet sitt til å opplyse andre om virkningen.. All Ære til Ståle og hans team! http://steroider.net/index.php <- Anbefaler denne portalen til alle! |
Det er lenge siden jeg har vært inne på steroider.net, men jeg vet at folk som boler og er generelt posetiv til boling nevner den som en møkka side som ikke er oppdatert på ny kunnskap. Dog anser jeg siden som posetiv, det er ikke ofte at tidligere bolere kommer ut med sin historie og erfaringer. Kunnskapen som ligger der kan man dog være minst like skeptisk til som på alle andre nettsider. Det er utrolig mye motstridene forskningsrapporter på alt som har med trening og kosthold å gjøre. Det hele koker ned til hva du velger å tro på.
|
Siden informerer i hovedsak hva de ulike "stoff" gjør med deg.
Virkninger / Bivirkninger... Har imidlertid tid registrert at siden omtaler de fleste stoff mest negativt... Er enig i at kildevurdering er en vesentlig ting å ta hensyn til! Og jeg prøver å ikke gjengi informasjon fra nettsider som jeg ikke finner flere steder :) |
Apropos dette med topic og sånn. Jeg tror at spørsmålet var om man kan drikke kaffe på Atkins, ikke om hva ulike steroider gjør med kroppen.
|
Informasjon om hva koffein gjør med deg finnes på www.steroider.net
Ut over det informerte jeg kort og enkelt hva siden ellers informerer om og hvorfor :o |
Det virker som enkelte ikke har oppfattet hva tråden handler om OG at spørsmålet er utmerket svart på av HP (bl.a.)
Om du mrfree ønsker å diskutere andre aspekter rundt koffein/steroider får du starte egen tråd ! |
Sitat:
Grunne til at de andre aspekter til koffein ble tatt opp var fordi de kunne fortelle litt om hva annet koffein gjør med kroppen vår ved inntak... At jeg hentet informasjonen fra en nettside som kaller seg steroider betyr ikke at jeg ønsker å diskutere steroider!!.. Da trur jeg du ikke har oppfattet det som har blitt skrevet her... Jeg har ingen økonomiske interesser i kaffe aksjer så jeg gir meg egentlig regelrett f*** i hvorvidt folk drikker det under atkins eller ikke. Men alle fortjener å få vite hva koffein gjør med en om man bruker det.. :goodluck: |
Sitat:
|
Du måtte ha inn siste ordet du!:P hehe
Men siden det ikke er individuelt og svaret er nei når man følger Atkins så foreslår jeg at denne trådens låses slik at vi slipper å diskutere videre i aspektene rundt koffein og menneskligbiologi... |
Eller at vi bare slutter å diskutere.
Det er ikke så vanskelig å se at du kommer fra treningsforum.no. Du drar med deg den kranglete tonen som er vanlig på treningsforumene. Her inne liker vi å ha det hyggelig i stedet for å måle egoene våre. Jeg kan garantere deg at du ikke blir spesielt godt likt her hvis du ikke endrer "attituden" din litt. Utsagn som "jeg gir da f*** i hva folk gjør" bidrar liksom ikke til den gode stemningen. Tenk gjerne litt på sånne ting før du poster et innlegg. |
Sitat:
|
Flere her er i alle tilfelle like arrogante som det du påstår jeg er...
Om jeg er likt her eller ikke spiller ingen rolle, jeg er her for å lese erfaringer og for å ytre min mening om tema jeg føler jeg kan uttale meg på. Er det fordi jeg er ny og kommer med meninger før jeg har spurt et par mnd og lært av de gode gamle?? Jeg ønsker ikke svar! På Atkinsdiett kan man ikke drikke kaffi eller koffeininnholdige varer... Case closed |
Sitat:
Jeg vil bare nevne at det er en stor forskjell på kaffe, som du får kjøpt i alle butikker over alt, og koffein, f.eks. i tablettform, som er noe helt annet. Koffeinpiller har, så vidt jeg veit aldri vært lovlig å selge i norge. (Men: det er faktisk 14 årsgrense på burn-drikken, så jeg her en dag... ) |
Sitat:
Dersom du ikke ønsker svar, må du heller ikke stille spm... Og dette er ikke din tråd, så da er vel ikke du den rette til å "close" den!? |
Sitat:
Siden spørsmålet var besvart og der ikke var rom for andre løsninger så foreslo jeg at tråden ble låst... Vanlig skikk i et forum det da... |
Sitat:
www.norkost.no selger koffein tabletter Og burn har ikke aldersgrense ved salg nei, jeg jobber i butikk.. |
Du minner meg noe så gæli om Slasky mrfree :p
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31. |