![]() |
Sv: Når forsvinner sultfølelsen?
Sitat:
Men det er mye prat i at proteiner (mye) gir insulinpåvirkning/høyt blodsukker. Jeg har lært at proteiner stimulerer bukspyttkjertelen til å skille ut glukagon, som er "motstykket" til insulin. Riktignok er en av påvikningene fra glukagon, å ØKE blodsukkeret. Men dette gjøre ved å påvirke levra til å skille ut lagret karber (glukose). Er man i ketose, er det ingen glukosereserver igjen. En av årsakene til at proteiner/kjøtt ikke merkes med GI, er jo at disse matvarene har forsvinnende liten påvirkning på blodsukkeret! Jeg har selv testet ved en anledning , og mitt blodsukker steg ikke etter et proteinrikt (nullkarb)måltid. Fra http://www.iform.no/pub/art.php?id=159 Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Carisma, jeg syns du skal gå for rådet til Torkil med mer fett og litt mer karbohydrater i og med at du er svært aktiv.
En ren proteindiett vil gi en sultfølelse, ett signal om at kroppen mangler ett eller annet. og overskuddet av proteinene vil bli lagret som fett. En ren proteindiett vil også føre til at du vil forbrenne protein og muskler. Og Hva mener du Borealis er best for Carisma? |
Sitat:
Mitt poeng (og som sagt en digresjon) er denne forestillingen om at proteiner påvirker insulin-nivået i nevneverdig grad.... Kan nok være enig i at hun kunne spist litt mere fett, ja. |
Juhuuu! Jeg og Carisma hadde samme "problem" mht. sultfølelse. Nå begynner det å bli bedring hos meg, ja. Jeg merker at jeg spiser mindre porsjoner, og det er oppmuntrende. Må passe på at det ikke blir for lite, så jeg drikker en del svak pulverkaffe med en dæsj kremfløte, og dynger på med meierismør til hvert måltid. Det er oppmuntrende for økonomien også, med disse spisevanene kan jeg gå lavkarbo lenge uten å føle at jeg belaster familiens matbudskjett.:ja:
|
Hadde en liten bedring jeg også. Men nå føler jeg at jeg er helt ute å kjøre på alle måter. Vekta øker med ca 100g pr dag (ja, jeg veit man ikke skal veie seg hver dag... :o ) og jeg sliter med matinspirasjonen. Også lurer jeg på om det kan være fløten som trigger økningen siden det blir frarådet, men nå syns jeg snart jeg bare spiser kylling/svinekoteletter og brokkoli... Og issalat! Så nå veit jeg ikke helt hva jeg driver med. :nei:
|
Hei Carisma, jeg syns du skal prøve å variere mer, hva med en waldorfsalat til kyllingen.
Jeg har spekulert på om du kanskje spiser for fort. I så fall bør du kjenne etter hvordan maten smaker og ta små pauser i måltidet. |
Sitat:
Men det er jo både jeg og kroppen min vant til. Og jeg blir som regel mett, men sultfølelsen kom bare veldig raskt tilbake. Men nå i dag har jeg faktisk ikke vært sulten i det hele tatt. |
Sitat:
Må man lage selv eller kan man bruke den i butikken? (de har en kjempegod en i disken på Meny) |
Sitat:
|
Jo, og jeg mener den inneholder druer også, så dette må vi jo ha avklart før vi eventuelt løper elleville til butikken.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28. |