Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Åpne dagbøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=109)
-   -   Havregryns smågryn(t) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13069)

Havregryn 12-07-07 19:42

Sv: Havregryn's smågryn(t)

Jeg burde kjøpe meg vekt & målebånd..
men..men..men...
dessuten tør jeg ikke målebånd...det er nok en sånn psykisk greie..
:eek:

Havregryn 14-07-07 23:09

Ååå...
Føler meg mye bedre i dag.
Jeg har faktisk fått i meg cocosa'n også innrør i varm mat(egg & kjøttdeig)Gikk mye bedre i dag.
Ikke vært kvalm og uvel i dag.
Sov også bedre i natt.
Hadde nemlig forrige helg 1 og 1/2 dag med det jeg vl kalle"medfødt"-mat inntak,fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle la være..*kremt* Melmat,sukker,chips & alkohol,fysj & pføy!

Det er rart,men lurer på om det virkelig har satt meg så durabelig tilbake med all den elendighet jeg har følt i etterkant av det...!
Iallefall tror jeg(litt usikker) at når jeg endelig fikk fortsatt med mitt kosthold så måtte kroppen igjen innordne seg på lite karbo og derfor på ny komme i ketose..
:veitikke:
Drikker mye vann om dagen,3-4 liter iallefall.
Vet at det funker,magen er god,men skulle gjerne fått vært skikkelig på toalettet,blir liksom bare ikke det helt store,men det kommer vel,pleier det, med jevne,dog lange mellomrom.
I mellomtiden får jeg nøye meg med lite...so to speak..

Lagde meg en fortreffelig aften/senlunsj i dag:
"Min SMOSH"
1/2 moden avocado,som jeg moste med gaffel
2 fedd hvitløk,klemt & hakket (hvitløk er jo så godt så jada)
1/2 liten rødløk(den er så god) godt opphakket
3-4 syltynne skiver skinke(baguette skinke,skåret i strimler)
pittelitt havsalt(eller en liten klype)
1 ss seterrømme
(alt ovenfor rørt sammen med gaffel,ikke for mye,skal være litt "tøgg" i det)
så rørte jeg i:
2 kokte egg,hakket opp
1 liten ss cocosa
4 lett hakkete mandler
5 lett hakete valnøtt kjerner
veldig godt,fornøyde smaksløker..og glad mage.

Havregryn 17-07-07 00:21

Nå begynner det å hjelpe,jeg føler meg bedre i sinn & skinn,og i dag har jeg tatt cocosa 3 ganger,dvs 3 ss.Og kroppen er mye mere fornøyd nå enn da jeg spiste meierismør i "allmass".Kan jo være saltet i smører som ble for heftig,hva vet jeg.Føles iallefall sunnere med cocosaen.Selvfølgelig har jeg tat litt smør,men i dag er det ikke blitt mer enn ca lite 1 ss max.Jeg har spist endel egg i dag,tunfisk og salat¨,Kässlerskinke fra sverige og littepitt brokkoli. Trent vekter har jeg fått gjort,men da merket jeg at jeg var sliten gitt.Er veldig overbevisst om at det er en ny-ketose-periode som gjør meg mere sliten nå,og med hodepine.
Måtte legge meg nedpå å sove litt etter jobb pga det ovenfornevnte.Ble mye bedre da.
Sulten føler jeg slett ikke nå med cocosaen,men det jeg merker er at jeg blir litt sånn-hva-skal-jeg-kalle det;skjelven i kroppen når det har gått noen få timer,merker at nå er det spisetid selv om det ikke er direkte sult med romling i magen.Da har det gjerne gått noen timer siden siste måltid så det er ganske så passende,og da må jeg spise ellers blir jeg rett og slett uvel. Godt mulig det er forbrenningen som får kickstart av cocosaen.Jeg håper det da;)
Har også hentet MCT oljen i dag.Er ikke sikker på om jeg skal begynne å ta den nå eller vente til det er slutt på cocosaen.

P.S Hunden elsket cocosa på maten,han fikk en teskje...

Hyper 20-07-07 00:26

Hei du!!
Afrikansk dans hørtes utrolig gøy ut!!!:):)

Havregryn 20-07-07 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 308492)
Hei du!!
Afrikansk dans hørtes utrolig gøy ut!!!:):)

Åja helt klart.
"Uvant" måte å trene på,barbeint, ristende hofter og flagrende hår.Rett & slett slippe opp,det er ikke så dumt det for oss nordboere,skikkelig svett og god. Knall!
:heia:

BiB 23-07-07 11:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Havregryn (Innlegg 308592)
Åja helt klart.
"Uvant" måte å trene på,barbeint, ristende hofter og flagrende hår.Rett & slett slippe opp,det er ikke så dumt det for oss nordboere,skikkelig svett og god. Knall!
:heia:

:D Det er bra å slippe opp og riste løs!!

Hvordan går det ellers??

best ehilsne BiB

Havregryn 24-07-07 10:17

Takk for at du tittet innom BiB
:)

Jeg har tatt i bruk MCT oljen istedet for cocosaen,den er faktisk ganske så ok å ta,null smak,bare litt oljete men slett ikke som tran eller denslags,så det var overraskende bra det der.
Etter bruk av MCT så skjer det også noe,men jeg har hatt 2 dager med litt kraftløshet og uggen i kropp,men jeg har utført det jeg skal av både jobb og trim så ikke så ille må vite.
..vi får se da...
Jeg spiser mindre smør nå når jeg tar MCT oljen,det føles bedre.Men jeg spiser jo det som er "naturlig" å spise..

Havregryn 31-07-07 00:45

I'm bored!!
Jeg kjeder meg....

BiB 01-08-07 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Havregryn (Innlegg 312637)
I'm bored!!
Jeg kjeder meg....

Hmmm, en følelse jeg ikke kjenner!! Jeg som stadig preke rom at vi må stå i følelsene :o

Ikke for å være frekk, men hvordan får du det til? Jeg har en fantasi som spinne rhele tiden, ellers er det en eller flere bøke rjeg holde rpå med, en sang som må synges eller arrangeres, noe håndarbeid som roper (for ikke å si husarbeid, men det teller ikke)... Jeg er bare undrende :)

beste hilsen BiB

BiB 09-08-07 23:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Havregryn (Innlegg 317851)
...
Når det gjelder kjærlighetslivet så skjer det ikke så mye.Jeg har en løs avtale om å ut med denne karen jeg har satt øya på,men jeg tar det som det kommer(kan jo ikke annet)
Jeg blir innimellom litt fanget av mine egne tanker,negative sådann,selv om jeg ikke har noen grunn til det...(forteller jeg meg selv!)

De negative tankene rundt dette med denne mannen jeg har blitt litt betatt av og som jeg faktisk plukker opp positive signaler fra er at det ville være for godt til at det var sant og at jeg feiltolker til min egen fordel.Kanskje er han en slik en som er slik mot alle... Kanskje er jeg innbilsk...Men så klarer jeg å besinne meg(utrolig nok) til å tenke,so what :P
Jeg er bra nok for andre(som jeg ikke kjenner noe for) så hvorfor ikke for han..
Dette hørtes litt "småkvalmt" ut,men selvfølgelig er VI ALLE bra nok!!!

Jeg har og jobber med å legge om mitt eget mønster i forhold til en mann,jeg gidder ikke sitte å vente,det som skjer skjer,og det er nødendig for at jeg selv ikke skal bli for såret.
Noen sjanser må jeg ta!!!

Dette høres veldig fornuftig ut!!! Kjærligheten er som tiden, den går ikke, den kommer:)

.... og så ble jeg litt nysjerrig på hvor langt nord du var på festival. Er det lov å spørre?? Tar det ikk eill eopp om du ikke vil svare:)

klem fra BiB

Havregryn 13-08-07 23:07

Tralalala..
i dag gar vært hjemmedag,helt fri.
Deilig!!
:love:
..også svever jeg i min "avstandsforelskelse"...pittelitt fjortis muligens men med snev av avansert flørt ala moden quinde- jeg har ikke no å tape

BiB 19-08-07 15:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Havregryn (Innlegg 320009)
Tralalala..
i dag gar vært hjemmedag,helt fri.
Deilig!!
..også svever jeg i min "avstandsforelskelse"...pittelitt fjortis muligens men med snev av avansert flørt ala moden quinde- jeg har ikke no å tape

Herlig!! Nyt flørten, den er som vitaminer og mineraler, LIVSVIKTIG!!! Jeg flørter hver dag jeg, med mindre utvalget er helt håpløst! Det gir overskudd og avkastning man kan ta ut på hjemmebane ;)

Kos deg videre!!

Havregryn 05-09-07 22:28

...:love:

Havregryn 18-09-07 00:14

Jeg er bare himmelfallen & bergtatt
og det er gjensidig!!

For en Mann!

:stortsmil

Havregryn 03-10-07 23:46

forelsket & fornuftig.....

:rolleyes:

Suzy 08-10-07 10:10

Gratulerer.....:)

Havregryn 09-10-07 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Suzy (Innlegg 347105)
Gratulerer.....:)

Tusen takk :)

Distrea 09-10-07 23:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Havregryn (Innlegg 345193)

forelsket & fornuftig.....

:rolleyes:

Håper det smitter :D

Suzy 11-10-07 12:33

Takker for oppmuntrende hilsen. Får håpe at forelskelsen gjør at du mister matlysten.... :)
Den gjør iallefall at en har det bra.

Havregryn 16-10-07 14:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 347990)
Håper det smitter :D

satser på det da...:)

Alyssa 12-12-07 19:59

:klem:

Rattata 16-12-07 08:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Havregryn (Innlegg 375442)
Jeg kan jo gjøre som er nokså vanlig å gjøre..spesiellt blant oss damer tør jeg påstå..å tolke ting i hjel,men det er jo helt nytteløst.Eneste måten er direkte og rett frem kommunikasjon med den personen man ønsker å vite hvor står.Det er det beste rådet for meg og alle andre som lurer.

En julehilsen til deg som er innom og leser hos meg:gave:

Kloke tanker, Havregryn! Å tolke ting i hjel gjør aldri annet enn vondt verre. Trist at det ble skuffelse da, har lest tråden din og du var jo så lykkelig!
Jeg ønsker meg også et liv i tosomhet etter noen år som singel - kanskje julenissen kan oppfylle ønsket for oss begge (en venninne ønsket seg en mann til jul og møtte broren min på julaften hos meg. Nå er hun svigerinnen min :D )

Julehilsen til deg også! :klem:

Moa 23-12-07 03:48

:klem:En juleklem til deg! Smågrynet ditt ga meg tanker,- godt å lese når du var så glad.
Hold ved det du skrev om kognitiv terapi. Tankene våre styrer livene våre, i stor grad. Hold ved at du fortjener det beste, og at du er åpen og mottagelig for alt godt.

En ekstra :klem:

Havregryn 23-12-07 10:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moa (Innlegg 377616)
:klem:En juleklem til deg! Smågrynet ditt ga meg tanker,- godt å lese når du var så glad.
Hold ved det du skrev om kognitiv terapi. Tankene våre styrer livene våre, i stor grad. Hold ved at du fortjener det beste, og at du er åpen og mottagelig for alt godt.
En ekstra :klem:

Tusen takk Moa:smile:

God Jul til deg

sirimor 23-12-07 11:03

God jul til deg også Havregryn:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.