![]() |
Sv: Havregryn's smågryn(t)
Jeg burde kjøpe meg vekt & målebånd..
men..men..men... dessuten tør jeg ikke målebånd...det er nok en sånn psykisk greie.. :eek: |
Ååå...
Føler meg mye bedre i dag. Jeg har faktisk fått i meg cocosa'n også innrør i varm mat(egg & kjøttdeig)Gikk mye bedre i dag. Ikke vært kvalm og uvel i dag. Sov også bedre i natt. Hadde nemlig forrige helg 1 og 1/2 dag med det jeg vl kalle"medfødt"-mat inntak,fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle la være..*kremt* Melmat,sukker,chips & alkohol,fysj & pføy! Det er rart,men lurer på om det virkelig har satt meg så durabelig tilbake med all den elendighet jeg har følt i etterkant av det...! Iallefall tror jeg(litt usikker) at når jeg endelig fikk fortsatt med mitt kosthold så måtte kroppen igjen innordne seg på lite karbo og derfor på ny komme i ketose.. :veitikke: Drikker mye vann om dagen,3-4 liter iallefall. Vet at det funker,magen er god,men skulle gjerne fått vært skikkelig på toalettet,blir liksom bare ikke det helt store,men det kommer vel,pleier det, med jevne,dog lange mellomrom. I mellomtiden får jeg nøye meg med lite...so to speak.. Lagde meg en fortreffelig aften/senlunsj i dag: "Min SMOSH" 1/2 moden avocado,som jeg moste med gaffel 2 fedd hvitløk,klemt & hakket (hvitløk er jo så godt så jada) 1/2 liten rødløk(den er så god) godt opphakket 3-4 syltynne skiver skinke(baguette skinke,skåret i strimler) pittelitt havsalt(eller en liten klype) 1 ss seterrømme (alt ovenfor rørt sammen med gaffel,ikke for mye,skal være litt "tøgg" i det) så rørte jeg i: 2 kokte egg,hakket opp 1 liten ss cocosa 4 lett hakkete mandler 5 lett hakete valnøtt kjerner veldig godt,fornøyde smaksløker..og glad mage. |
Nå begynner det å hjelpe,jeg føler meg bedre i sinn & skinn,og i dag har jeg tatt cocosa 3 ganger,dvs 3 ss.Og kroppen er mye mere fornøyd nå enn da jeg spiste meierismør i "allmass".Kan jo være saltet i smører som ble for heftig,hva vet jeg.Føles iallefall sunnere med cocosaen.Selvfølgelig har jeg tat litt smør,men i dag er det ikke blitt mer enn ca lite 1 ss max.Jeg har spist endel egg i dag,tunfisk og salat¨,Kässlerskinke fra sverige og littepitt brokkoli. Trent vekter har jeg fått gjort,men da merket jeg at jeg var sliten gitt.Er veldig overbevisst om at det er en ny-ketose-periode som gjør meg mere sliten nå,og med hodepine.
Måtte legge meg nedpå å sove litt etter jobb pga det ovenfornevnte.Ble mye bedre da. Sulten føler jeg slett ikke nå med cocosaen,men det jeg merker er at jeg blir litt sånn-hva-skal-jeg-kalle det;skjelven i kroppen når det har gått noen få timer,merker at nå er det spisetid selv om det ikke er direkte sult med romling i magen.Da har det gjerne gått noen timer siden siste måltid så det er ganske så passende,og da må jeg spise ellers blir jeg rett og slett uvel. Godt mulig det er forbrenningen som får kickstart av cocosaen.Jeg håper det da;) Har også hentet MCT oljen i dag.Er ikke sikker på om jeg skal begynne å ta den nå eller vente til det er slutt på cocosaen. P.S Hunden elsket cocosa på maten,han fikk en teskje... |
Hei du!!
Afrikansk dans hørtes utrolig gøy ut!!!:):) |
Sitat:
Åja helt klart. "Uvant" måte å trene på,barbeint, ristende hofter og flagrende hår.Rett & slett slippe opp,det er ikke så dumt det for oss nordboere,skikkelig svett og god. Knall! :heia: |
Sitat:
Hvordan går det ellers?? best ehilsne BiB |
Takk for at du tittet innom BiB
:) Jeg har tatt i bruk MCT oljen istedet for cocosaen,den er faktisk ganske så ok å ta,null smak,bare litt oljete men slett ikke som tran eller denslags,så det var overraskende bra det der. Etter bruk av MCT så skjer det også noe,men jeg har hatt 2 dager med litt kraftløshet og uggen i kropp,men jeg har utført det jeg skal av både jobb og trim så ikke så ille må vite. ..vi får se da... Jeg spiser mindre smør nå når jeg tar MCT oljen,det føles bedre.Men jeg spiser jo det som er "naturlig" å spise.. |
I'm bored!!
Jeg kjeder meg.... |
Sitat:
Hmmm, en følelse jeg ikke kjenner!! Jeg som stadig preke rom at vi må stå i følelsene :o Ikke for å være frekk, men hvordan får du det til? Jeg har en fantasi som spinne rhele tiden, ellers er det en eller flere bøke rjeg holde rpå med, en sang som må synges eller arrangeres, noe håndarbeid som roper (for ikke å si husarbeid, men det teller ikke)... Jeg er bare undrende :) beste hilsen BiB |
Sitat:
.... og så ble jeg litt nysjerrig på hvor langt nord du var på festival. Er det lov å spørre?? Tar det ikk eill eopp om du ikke vil svare:) klem fra BiB |
Tralalala..
i dag gar vært hjemmedag,helt fri. Deilig!! :love: ..også svever jeg i min "avstandsforelskelse"...pittelitt fjortis muligens men med snev av avansert flørt ala moden quinde- jeg har ikke no å tape |
Sitat:
Kos deg videre!! |
...:love:
|
Jeg er bare himmelfallen & bergtatt
og det er gjensidig!! For en Mann! :stortsmil |
:love:
forelsket & fornuftig..... :rolleyes: |
Gratulerer.....:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Håper det smitter :D |
Takker for oppmuntrende hilsen. Får håpe at forelskelsen gjør at du mister matlysten.... :)
Den gjør iallefall at en har det bra. |
Sitat:
|
:klem:
|
Sitat:
Jeg ønsker meg også et liv i tosomhet etter noen år som singel - kanskje julenissen kan oppfylle ønsket for oss begge (en venninne ønsket seg en mann til jul og møtte broren min på julaften hos meg. Nå er hun svigerinnen min :D ) Julehilsen til deg også! :klem: |
:klem:En juleklem til deg! Smågrynet ditt ga meg tanker,- godt å lese når du var så glad.
Hold ved det du skrev om kognitiv terapi. Tankene våre styrer livene våre, i stor grad. Hold ved at du fortjener det beste, og at du er åpen og mottagelig for alt godt. En ekstra :klem: |
Sitat:
God Jul til deg |
God jul til deg også Havregryn:)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14. |