Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hvor er midja? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13551)

Tussa 22-06-07 19:43

Sv: HVOR er midja???

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 297091)
Si ikke det!!!

Jeg er grov jeg òg!!!

Ja, det er du :lol: men i beinbygning og kropp og sånn også?

lokkebiff 22-06-07 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussa (Innlegg 297098)
Ja, det er du :lol: men i beinbygning og kropp og sånn også?

:p :p :p :p

Ja, det er jeg, tenk!!! Tullekvinnfolk!!:lol:

Tussa 22-06-07 19:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 297099)
:p :p :p

Ja, det er jeg, tenk!!! Tullekvinnfolk!!:lol:

http://babyprat.com/images/smilies/fnis.gif

Tusta85 22-06-07 21:07

Sv: HVOR er midja?

Jeg trodde også det var navlen som var midja. Da må jeg jo gå å måle jo! :D

Nille 24-06-07 00:31

Sv: Hvor er midja?

MIN midje er iallefall der det er smalest :p

Hilde3 24-06-07 12:49

Trekk inn magen og mål 2 cm over navelen.Det målet man da får skal være det samme man måler mot det anbefalte målet på 80 cm. Sett det på tv og lest det i diverse bøker. Mål i vei...:)

mam 25-06-07 20:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hilde3 (Innlegg 297831)
Trekk inn magen og mål 2 cm over navelen.Det målet man da får skal være det samme man måler mot det anbefalte målet på 80 cm. Sett det på tv og lest det i diverse bøker. Mål i vei...:)

TREKK INN MAGEN??? :_oy: e'kke det juks? Må ha noen andre til å bekrefte dette altså...høres for godt ut til å være sant.

lokkebiff 25-06-07 20:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mam (Innlegg 298439)
TREKK INN MAGEN??? :_oy: e'kke det juks? Må ha noen andre til å bekrefte dette altså...høres for godt ut til å være sant.

Jeg har òg hørt det!

Hilde3 25-06-07 23:14

Du skal trekke inn magen fordi det er magefettet som skal måles, ikke"luft og slappe muskler". Det er de såkalt farlige cm over 80,som skal måles:eek: :eek: :eek: i dette tilfellet...

LilleRosin 26-06-07 06:58

Trekke inn magen, 2 cm over navelen. Jippi, gleder meg til å komme hjem å måle på nytt! :D

Photobscura 26-06-07 09:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mam (Innlegg 298439)

Dette ble vel sagt, men det er ikke pusten man skal måle. Jeg trekker bare litt inn. Ikke mye. Altså, sånn at jeg føler meg normal på utpust på en måte.

mam 26-06-07 09:36

Hum de dum de dum...da holder jeg magen ltt inn, uten å holde pusten. Det utgjør faktisk 2 cm!!! Og jeg prøvde å skikkelig suge inn magen, det blir jo noe helt annet. Ikke det samme som å rette seg opp og holde inn litt. ;)

Nå må jeg fyre opp Body Fat Monitor og se hva -2 cm utgjør for Waist To Hip Ratio. Føler meg litt kroppsfiksert nå. :rolleyes:

Photobscura 26-06-07 09:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mam (Innlegg 298627)
Hum de dum de dum...da holder jeg magen ltt inn, uten å holde pusten. Det utgjør faktisk 2 cm!!! Og jeg prøvde å skikkelig suge inn magen, det blir jo noe helt annet. Ikke det samme som å rette seg opp og holde inn litt. ;)

Nå må jeg fyre opp Body Fat Monitor og se hva -2 cm utgjør for Waist To Hip Ratio. Føler meg litt kroppsfiksert nå. :rolleyes:

Det gjelder liksom å bare stramme seg opp litt. Og man er jo på utpust mer enn man trekker pusten, eller, altså statisk da, om du skjønner. SÅ målet sånn jeg gjør det blir helt relaistisk:)

Pipp 26-06-07 13:48

Okei ..da har jeg midje på 82 cm jeg da.... da har jeg målt der jeg er smalest..

nøtta 27-06-07 12:22

så man skal trekke inn magen ? men når dere måler lår og armer , strammer dere da ? for det utgjør en SERIØS forskjell hos meg :o litt slapp i fisken uuuuups

Photobscura 27-06-07 12:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 299214)
så man skal trekke inn magen ? men når dere måler lår og armer , strammer dere da ? for det utgjør en SERIØS forskjell hos meg :o litt slapp i fisken uuuuups

Nei, ikke trekke inn magen (mener jeg dea), men slipp ut all pust og rett deg opp i ryggen.

Huldr 27-06-07 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 299214)
men når dere måler lår og armer , strammer dere da ? for det utgjør en SERIØS forskjell hos meg :o litt slapp i fisken uuuuups

Det lurer jeg også på ... :_plystre:

nøtta 27-06-07 23:56

noen som veit ? har sett når de måler på slanke krigen o.l synes liksom de strammer så mye .....

Photobscura 28-06-07 09:56

Litt så, men absolutt ikke sånn at målebåndet synker inn i kjøttet!!

Hyper 01-07-07 17:46

hmm..kanskje jeg måle snart jeg da..En stund siden sist, og jeg tror jeg har magen ganske slapp når jeg måler jeg...og målebåndet strammer jeg ikke i det hele tatt...

monki 02-07-07 07:31

jeg har hørt man skal måle seg rett over navlen

Hyper 02-07-07 17:21

Hmm..trodde man skulle måle der man var smalest jeg....På meg er det liksom et område som man tydelig ser er midje...Det går veldig inn der, i forhold til magen...Nesten rett under ribbeina..

reidun50 02-07-07 21:03

Heldige dere som har midje der dere er smalest. Jeg er smalest over hofta -> typisk eplefasong, altså en typen fedme som er farligst fordi alt fettet sitter rundt innvollene. Men når andre som har lagt ut bilde her klarer å få bort den magen, SKAL æ og klare det!! Iallefall har æ det som mål!! - altså få midje.

Photobscura 03-07-07 01:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 301621)
Hmm..trodde man skulle måle der man var smalest jeg....På meg er det liksom et område som man tydelig ser er midje...Det går veldig inn der, i forhold til magen...Nesten rett under ribbeina..

Stemmer helt fint det! Dette er ingenting å tvile på. Men det er lettere å se for "normalvektige" og folk med pæreform. For de som enda ikke har noen midje som titter fra, så er det en fin fingerregel at det f.eks skal være midt mellom nederste ribbein og navenlen. Hvor dette er er forskjellig fra folk til folk, så drit i uttalelser som går på antall cm fra navelen.

MorStine 03-07-07 08:15

Spennende, jeg har hele tiden målt der jeg er smales, rundt midjen. Jeg er jo ganske høy, 1,78 og midjemålet mitt var på 95 da jeg startet i januar, i mai var det90 og nå tror jeg det var 82... Skal måle en gang til etterpå. Jeg har brede hofter, så midjen min blir veldig smal i forhold til hoftnene når jeg er slank. Er det ikke det som så fint kalles kvinnelige former?:p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.